Na forum jest opis rozbiórki tylnej klapy... oryginalny wątek dotyczył chyba trzeciego stopu albo wężyka spryskiwaczy.
Zaintrygowany tematem zamykania bagażnika z pilota... znalazłem opis i fotki na
PKP, przejrzałem schematy i całość da się zrobić od strony BSI, bez ryzyka połamania plastików i spinek. Przewód z kostki zamka klapy z którego zasilana jest cewtka przekaźnika wychodzi z BSI z Pin-u 35 40V BE (niebieska wtyczka) dalej idzie na pin10 IC82A, czyli czarna wtyczka 16V NR (złącze pośrednie między klapą a kabiną), zamiast pod przycisk klapy wyjście z przekaźnika można podpiąć (tak jak przycisk otwierania/zamykania z wnętrza) do pinu nr 10 niebieskiej wtyczki w BSI (albo pin nr 7 IC82A). Podłączenie masy do przekaźnika, to już formalność zarówno przy IC82 jak i BSI są punkty masowe... i przewody też (np pin16 w IC82A lub pin 6 i 8 zielonej wtyczki 16 pin w BSI)
Biorąc pod uwagę fakt, że przekaźnik "tylko" podaje masę, gdy zamek dostaje sygnał do otwarcia... to zamiast przekaźnika można by użyć jakiegoś małego Mosfet-a i podawać mu na bramkę sygnał z zamka... tylko trzeba pamiętać, żeby wewnętrzna dioda nie symulowała stałego wciśnięcia przycisku