Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.  (Przeczytany 5137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKI 2.0HDI, Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2010r.
  • Miejscowość: Rumia
[MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« dnia: Maj 06, 2014, 18:17:57 »
Witam. Wie ktoś może co może być powodem luzu w układzie kierowniczym na jeżeli koła są na wprost. Podczas jazdy stoków nie mam. Sprawdzałem ten te łącznik i na kolumnie i z nim wszystko jest oki.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2014, 19:03:00 »
Może coś z maglownicą?

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 06, 2014, 20:27:40 »
maglownica

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2014, 20:41:05 »
Jest jeszcze docisk przekładni, w poprzedniej cytrynie miałem lekki luz nowy docisk z aso wyeliminował problem

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKI 2.0HDI, Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2010r.
  • Miejscowość: Rumia
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2014, 22:48:41 »
A o jaki docisk w przekładni chodzi.

Offline Tomasz Łojko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Automat,Exclusive, 2001
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2014, 14:28:51 »
Fachowo to ,,popychacz zębatkowy'' część w serwisie w cenie około 40 zł o numerze 4062 29. Wkręca się to w przekładnię (jest z plastiku) i zmniejsza się powstały luz.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2014, 15:15:50 »
A już miałem zakładać nowy temat, tymczasem się przykleję. Przekręciłem wspomniany popychacz zębatkowy o pół obrotu, okazało się, że to za dużo.
Chciałem odkręcić i pojawił się problem, ani drgnie. Najgorsze, że to plastik i po kilku próbach nieco się wyrobił. Macie jakiś pomysł na odkręcenie tego?
Jeśli chciałbym go wymienić, to czy muszę wyciągać maglownicę? Jak uda mi się go wybebeszyć czy wypłynie z maglownicy LDS?
Dla kolegi Mirosława - tak to wygląda:

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2014, 15:45:02 »
Parys, miałem ten sam problem. u mnie pomogło zalepienia tych wolnych przestrzeni między gniazdem na klucz a okręgiem całego elementu klejem typu poxilina.
Pamiętaj że na gwincie jest zagięcie uniemożliwiające samoczynne odkręcenie tego. musisz je odgiąć.
u mnie "zabawa" z tym syfem zajęła 4h
Nic Ci nie wypłynie jak to wykręcisz bo tam jest sucho.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2014, 16:10:11 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
Pamiętaj że na gwincie jest zagięcie uniemożliwiające samoczynne odkręcenie tego. musisz je odgiąć.

Rozumiem, że odgięcie tego jest tylko potrzebne w razie wymiany popychacza, jeśli będę go tylko chciał te pół obrotu odkręcić to nie muszę nic odginać? Bo w sumie to nie wiem, czy go wymieniać, wydawało mi się, że mam jakiś luz to go dociągnąłem, no i masz babo placek... :/

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2014, 16:54:28 »
Jedź do serwisu kup nowy to tylko 30 zł. Wymień na nowy. Tam w środku jest trzpień z materiału przypominającego silikon tylko twardy. Po latach to się robi o milimetr czy dwa krótsze i stąd stuki.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2014, 20:50:12 »
Nie chodzi o 30 zł, po prostu nie chciałem tego wyciągać, tym bardziej, że w serwisówce coś piszą o kluczu dynamometrycznym, którego nie mam. Ale skoro piszesz, że się popychacz zużywa to faktycznie, kupię nowy i najwyżej podjadę do jakiegoś mechanika. Dzięki za pomoc.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2014, 21:30:16 »
Nie używałem klucza dynamonetrycznego, tylko jest jedna zasada to się tylko wkręca, jak za mocno wkręcisz to jest właśnie taki problem jaki masz aktualnie.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKI 2.0HDI, Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2010r.
  • Miejscowość: Rumia
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2014, 22:00:42 »
Żeby dostać się do tego popychacz to trzeba ściągnąć maglownicę czy da radę to zrobić z kanału.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2014, 08:05:05 »
z kanału jest dostęp

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2014, 21:27:13 »
Parys,ja mam pytanie co do objawu jaki wystąpił u Ciebie po przekręceniu go za dużo,jaki jest efekt tego przedobrzenia ?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 08, 2014, 21:34:51 »
Kierownica sama nie wraca do pozycji na wprost

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2014, 10:07:23 »
Dokładnie, poza tym nieco ciężej się nią kręci. W każdym razie popychacz zamówiłem, tak jak pisał Michał 30 zeta (netto).

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2014, 12:13:10 »
Parys u Drewnikowskiego ? sam zobaczysz jak odbierzesz taką niebieską tulejkę i to właśnie ona się zrobiła mniejsza nowa jest dłuższa o ponad 1mm i to załatwia problem ze stukem, przynajmniej w mojej poprzedniej cytrynie zrobiła robote.
ehhhhh pamiętam piątek godzina 23 warsztat u szwagra kierownica nie wraca a w sobotę popołudniu wyjazd do Chorwacji, to są emocje :D

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2014, 12:25:10 »
U Drewnikowskiego. Ostatni raz jechałem do Cro 15 letnią Cariną E, w tym roku jadę 7 letnią C5 i mam większego stresa. Ale cytryny kocha się z innych powodów :).

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2014, 15:56:25 »
od Drewnikowskiego mam obecną cytrynę. Na Jadrańskiej Magistrali jednak dobry układ kierowniczy się przydaję :)
grunt to dobre hamulce i układ chłodzenia.
Jak będziesz wkręcał nowy docisk to pamiętaj lepiej go dokręcać 5 razy niż dokręcić raz za dużo

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 06, 2014, 12:54:19 »
Dzięki pomocy Michała śrubę udało się bezboleśnie wymienić. Niestety za dużo to nie pomogło, wg. warsztatu mam maglownicę do wymiany. Szukam używki i teraz pytanie z jakich wersji C5 (ew. innych modeli, lub Peugeota) będzie pasowała? Wg. serwisówki mój magiel ma oznaczenie 4000LV 60DHLD.
Czy przed liftem i po lifcie były takie same maglownice?

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 06, 2014, 16:04:16 »
Zrób sobie próbę z obejmą hydrauliczną:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=30138.msg743379#msg743379

U mnie też straszyli wymianą maglownicy a okazało się, że wystarczy zrobić to co w tej instrukcji i kolumna kierownicy zachowuje się zupełnie inaczej.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2019, 22:11:21 wysłana przez Błażej Banisz »
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 06, 2014, 16:17:37 »
Sprawdzałem krzyżak i jest ok. Wymieniali mi wczoraj drążek kierowniczy, no i stwierdzili, że magiel nie chodzi płynnie i jest pordzewiały w środku.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2014, 19:55:38 »
Ale to nie krzyżak stuka. Kolumna ma konstrukcję teleskopową pewnie po to aby w razie wypadku jedna rurka wchodziła w drugą. I to się tłucze. Skręcenie tego obejmą hydrauliczną tłumi te stuki a w razie wypadku kolumna i tak się złoży.
Moja maglownica też nie jest w idealnym stanie ale po złapaniu tego teleskopowego połączenia okazało się, że zniknęła ponad połowa stuków i skasował się wkurzający luz na kierownicy.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 07, 2014, 09:26:07 »
To połączenie też sprawdzałem. Ogólnie nic nie stuka, zrobiłem zawias z przodu i auto zrobiło się jędrne, wręcz nieco niemieckie :/ Został problem z samopowrotem kierownicy. Mimo zrobionej geometrii dalej ciężko się jedzie, w mieście nie przeszkadza, ale szybsza trasa to mordęga.