Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: mułowaty silnik, P0300  (Przeczytany 1305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Łukaszuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v '03
  • Miejscowość: Biała Podlaska
mułowaty silnik, P0300
« dnia: Wrzesień 22, 2020, 21:26:20 »
Cytrynka ewidentnie wykazuje mułowatość. Dziwne jest to, że czasami silnik nabiera wigoru i jest jak trzeba - mam wrażenie takie rankiem, kiedy jest chłodno. Natomiast po dobrym rozgrzaniu silnika osłabienie powraca. Codziennie dojeżdżam do pracy i łącznie pokonuje trasę 230km. Przyznaję,że dynamika przy wyprzedzaniu pozostaje pobożnym życzeniem. Na pb jak i lpg (AG SGI) jest tak samo.Dzisiaj, skończył się gaz i instalacja nie przełączyła się z powrotem na pb tylko silnik całkowicie stracił wigor, po chwili migał check i komunikat o błędzie katalizatora. Silnik zaczął pracować jakby na 3 cylindrach. Przyłączenie na pb nie zmieniło objawów.Zatrzymałem się i torque pokazało p0300, po skasowaniu silnik pracuje na 4 gary. Zatankowałem lpg i niby jedzie ale dynamiki zupełnie brak, strasznie wolno wkręca się na obroty. Błędów brak. Co jest? Czy cewka może powodować takie anomalie a czasami działać bez uwag? Co sprawdzić  jeszcze? Świece zamówiłem i je wymienię, na pewno nie zaszkodzi.Aha zauważyłem, iż strasznie wolno spada wartość chwilowego spalania. Auto toczy się już na luzie, a wartość pokazywana jest rzędu 5l/100 i po chwili powoli spada do 0Czasami również wyrzuca błąd P0170, tak samo na pb i lpg

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: mułowaty silnik, P0300
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2020, 23:32:38 »
Mapsensor, czujnik temperatury w dolocie, przepustnica?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: mułowaty silnik, P0300
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2020, 00:13:14 »
Pojeździj kilka dni tylko na PB. Od tego należy zawsze zaczynać.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: mułowaty silnik, P0300
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2020, 07:27:38 »
Podpisuję się pod postem kolegi wyżej. Podejrzewam, że ta instalacja gazowa ma ponad 10 lat i praktycznie nikt w Polsce jej nie serwisuje, bo nie ma czym, a koszt jednego wtryskiwacza to 400 złotych. Dawka gazu pewnie mocno odbiega od prawidłowej, przez co korekty ECU silnika rozwaliły kompletnie mapy wtrysku benzyny. Pojeździć tylko na benzynie, jak się poprawi, to niestety czeka Cię wymiana całego przodu instalacji.