Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.  (Przeczytany 5694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 08, 2014, 14:24:51 »
Cytuj

Został problem z samopowrotem kierownicy. Mimo zrobionej geometrii dalej ciężko się jedzie, w mieście nie przeszkadza, ale szybsza trasa to mordęga.


Chodzi tobie o to, że kierownica po zakręcie sama nie wraca do zera czy o to, że cały czas musisz w trasie korygować lekko w lewo, lekko w prawo?
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 08, 2014, 19:59:56 »
Lub czy tył jedzie swoimi ścieżkami ?
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 09, 2014, 08:23:19 »
Parys, jak kierownica nie wraca na wprost to znaczy że za mocno dokręciłeś docisk na przekładni

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 09, 2014, 12:11:23 »
Cytuj

Tomasz Ferdek napisał:
Cytuj

Został problem z samopowrotem kierownicy. Mimo zrobionej geometrii dalej ciężko się jedzie, w mieście nie przeszkadza, ale szybsza trasa to mordęga.


Chodzi tobie o to, że kierownica po zakręcie sama nie wraca do zera czy o to, że cały czas musisz w trasie korygować lekko w lewo, lekko w prawo?

Cały czas muszę korygować tor jazdy. Ogólnie dobrze jest przez pierwsze pół godziny jazdy, później już coraz gorzej.
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
Parys, jak kierownica nie wraca na wprost to znaczy że za mocno dokręciłeś docisk na przekładni

Docisk popuściłem, jest tak lekko wkręcony, że mogę obracać go bez użycia narzędzi.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 09, 2014, 13:55:36 »
Cytuj

Cały czas muszę korygować tor jazdy. Ogólnie dobrze jest przez pierwsze pół godziny jazdy, później już coraz gorzej.


To ja będę nudny do bólu. Miałem taki sam efekt. Też mi jeden mechanik mówił, że to maglownica.
Nowy mechanik zaproponował, żebym rozważył forumowe rozwiązanie z obejmą hydrauliczną. Zrobiłem to i nareszcie auto prowadzi się jak trzeba. Koszt w castoramie poniżej 30 zł (obejma hydrauliczna 3/4 cala, wąż 3/4 cala i imbus 6 do skręcenia obejmy) i 5 minut gimnastyki.
Spróbować nie zaszkodzi. Ja pół roku mobilizowałem się, żeby to zrobić i żałuję, że tego od razu nie zrobiłem bo jeżdżę 30–40 kkm rocznie i to była męczarnia na autostradach.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 09, 2014, 14:01:01 »
Parys ale ten docisk musi być wkręcony, jak się wykręci to raz że się syf dostanie do przekładni a dwa może coś się stać z przekładnią.
problem ze stukiem kolumny też miałem i był lekki luz i stuk w miejscu podanym przez Tomka, auto sprzedałem i nie zdążyłem tego wyeliminować

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 09, 2014, 14:08:27 »
Cytuj

Tomasz Ferdek napisał:Zrobiłem to i nareszcie auto prowadzi się jak trzeba.

Przekonałeś mnie, spróbuję.

Cytuj

Michał Władyniak napisał: Parys ale ten docisk musi być wkręcony, jak się wykręci to raz że się syf dostanie do przekładni a dwa może coś się stać z przekładnią.


Popuściłem go tylko, żeby być pewnym, że nie trzyma.
Rozbiorę jutro obudowę kolumny i sprawdzę teorię Tomka.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 09, 2014, 14:27:44 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:
Przekonałeś mnie, spróbuję.

Popuściłem go tylko, żeby być pewnym, że nie trzyma.
Rozbiorę jutro obudowę kolumny i sprawdzę teorię Tomka.


;-)

Nic nie trzeba rozbierać. Kładziesz się na podłodze pod pedałami, zdejmujesz tę tekturkę z lampką świecącą na nogi i zakładasz obejmę.

Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom z Adama Mendyka z poradnika forumowego:





To jest pierwsze łączenie teleskopowe kilka centymetrów od krzyżaka wchodzącego w ściankę grodziową. Całość jest między pedałami łatwo dostępna aczkolwiek trochę trzeba się pogimnastykować.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 09, 2014, 16:04:54 »
Faktycznie, nie przyjrzałem się fotkom. Dobrze się składa bo mam fotel kierowcy do wyjęcia, będzie lepszy dostęp :)

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 626
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: C5 SX 2,0b 2002r oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 09, 2014, 18:18:51 »
U mnie co prawda nic tam nie stuka, ale korygować tor jazdy niestety muszę...nie zmieniło się nic ani po wymianie końcówek drążków, ani po wymianie łożysk tylnych wahaczy. może i ja spróbuję tego rozwiązania...

Parys, daj znać w tym wątku jak zastosujesz ten patent, czy jest poprawa :)
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-C5 2,0 16V 2002
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 turbo 2017

Jako bonus służbowe Berlingo 1,6 HDI

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 10, 2014, 10:21:11 »
Cytuj

Maciej Słowik napisał:
Parys, daj znać w tym wątku jak zastosujesz ten patent, czy jest poprawa :)

Niestety dzisiaj przed pracą nie zdążyłem się za to zabrać, dokręcenie jednej śrubki w fotelu kierowcy zajęło mi 1,5 h :/ W każdym razie jak konkretnie obadałem to miejsce to jest na nim niewielki luz, co, hmm "dobrze" wróży ;)

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 10, 2014, 16:42:56 »
Witam
Niestety u mnie także wystąpił problem z stukami w układzie kierowniczym.
Stuki niestety są bardzo wyraźnie słyszalne.
Przy szybkim poruszaniu kierownicą widać (z kanału) że listwa zębata maglownicy porusza się delikatnie w przód i tył natomiast mam wrażenie że stuki pochodzą z wnętrza samochodu.

Jak sądzicie, maglownica do regeneracji, nowy docisk, krzyżak na kolumnie czy może luz na łączniku kolumny?


PS. Szybkie pytanko, trudno jest wymienić poduszki drążka stabilizatora? Strasznie skrzypią.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 12, 2014, 11:00:51 »
Zacisk założyłem, w weekend szykuje się trasa, zdam relację w poniedziałek.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 16, 2014, 12:44:49 »
Po przejechaniu 400 km stwierdzam, że jest dużo lepiej. Co ciekawe, jadąc w pierwszą stronę nie było żadnych problemów, a jak wracałem to musiałem nieco więcej machać kierownicą.
W każdym razie patrząc na koszty, każdemu kto ma podobne problemy z układem kierowniczym polecam spróbować tego rozwiązania.
Michałowi i Tomkowi dziękuję za podpowiedzi.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI Break V6 manual '02
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 16, 2014, 12:47:44 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:
Po przejechaniu 400 km stwierdzam, że jest dużo lepiej. Co ciekawe, jadąc w pierwszą stronę nie było żadnych problemów, a jak wracałem to musiałem nieco więcej machać kierownicą.


Może kwestia mocniejszego skręcenia obejmy. Ja jeżdżę już drugi miesiąc i cały czas jest ok.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
były:
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 16, 2014, 13:36:22 »
Z tego co zauważyłem to zachowanie w moim aucie jest dość losowe, być może faktycznie maglownica zaczyna niedomagać. Ale oczywiście jest i tak znacznie lepiej niż było :)

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 30, 2014, 13:22:50 »
Zastosowałem obejmę o której mówi Tomasz Ferdek.
Nie tylko całkowicie ustało stukanie w kolumnie to kierownica nie dostaje padaczki przy prędkości 120 - 140. MAGIA!
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Arkadiusz Kuskowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 PB + LPG 2004 rok
  • Zainteresowania: Sport, kobiety, II wojna światowa, militaria
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 04, 2017, 16:10:59 »
Witam,
podobnie jak koledzy powyżej (wielkie dzięki Tomku) wczoraj założyłem obejmę bo już nie wytrzymywałem. Pierwsza próba po założeniu i niestety delikatnie stukało. Postanowiłem jednak to poprawić, gumę która była załączona do obejmy owinąłem dwa razy taśmą izolacyjną i obejme skręciłem na maxa grzechotką - od tego momentu jestem posiadaczem cichutkiej C5 :) mam do siebie żal, że zwlekałem z tym od września ......ahhh człowiek leniwy jest. Błoga cisza :) Cudownie, wielkie dzięki.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 01, 2019, 19:50:43 »
Jaki jest potrzebny rozmiar klucza do tej plastikowej śruby na maglownicy?

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Honda Jazz 1,4
  • Miejscowość: Okolice Chrzanowa
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 02, 2019, 09:09:48 »
18 chyba. 19 nie wchodzi, 17 za luźne. Śrubę 19 zeszlifuj , kontranakrętkę i powinno zadziałać. Jak wcześniej było napisane, jeszcze poxilina i do dzieła.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 04, 2019, 21:19:57 »
Panowie, mam problem z tą śrubą... Na początku dokręcałem śrubę, luz się zmniejszał i była poprawa do pewnego momentu. W pewnym momencie luz się zmniejszył na tyle, że w naprawdę "fest" trzeba było się postarać aby stukło na wybojach w przekładni, niestety układ już zbyt sztywno pracuje. Ten sylikonowy amortyzator pewnie już nie jest sprężysty. Mam nowy docisk ale mam też problem ze starym. Tak jak Wy, nie mogę go wykręcić. Wykręcił się troszkę i stanął... Poxilina nie pomogła. Trzeba to jakoś wydłubać. Podajcie mi proszę porady jak to zrobić bo ja jestem pełen podziwu, że wam się to udało. Tam nie ma miejsca... Fajnie widać docisk ale żeby cokolwiek tam zrobić to tragedia. Myślałem kupić mały kieszonkowy palniczek ale to pouszkadzam osłonę i wężyk. Jak to zrobić, żeby tego nie rozwalić??? Już nie jedna osoba mi mówiła, że miała luz na przekładni i mechanicy chcieli wymieniać przekładnię a problem był w docisku. Ale dostać się tam to jakaś masakra. Teraz ta śruba nie chce drgnąć ani w jedną ani w drugą. I luz na maglu jest taki, że boję się jeździć aby już serio nie skończyło się na wymianie całej przekładni. Rzucajcie poradami, wszystkiego spróbuję.
Pozdrawiam.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 470
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 05, 2019, 04:21:04 »
Ona ma zabezpieczenie przed wykręcaniem, z tego co pamiętam to na siłę trzeba odkręcać.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MKI] Luz w układzie kierowniczym.
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 05, 2019, 09:43:41 »
Wiesz może co to za zabezpieczenie? Jak to wygląda? U mnie zostało już tylko siłą ale nie chce się poddać, będzie trzeba dłubać ale miejsca tak mało, że nie wiem jak się do tego zabrać dlatego pytam o porady jak koledzy sobie z tym poradzili. Ktoś wspominał o zabezpieczeniu, że trzeba odgiąć ale nic tam nie widzę, nie wiem na czym ono polega.