Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI  (Przeczytany 49299 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« dnia: Sierpień 26, 2014, 16:49:51 »
Dzisiaj zobaczyłem że cieknie mi maglownica i mam pytanie czy ktoś już wymieniał, regenerował a może wie gdzie dobrze można kupić ową część. Zastanawiam się czy kupić regenerowaną czy używkę. Wolę zrobić to raz a dobrze.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2014, 17:06:07 »
Ja w MkII oddałem do mechanika, który zdemontował maglownicę i wysłał do zakładu specjalizującego się w regeneracji (prawdop. w Łodzi). Na warsztacie od poniedziałku do soboty koszt całości chyba 1100. Jeżeli chcesz mieć na dłużej to raczej regeneracja a nie używka. Przy zakupie trzeba wiedzieć dokładny typ (w MkII są chyba 4 rodzaje - z czujnikiem lub bez i z jakimś króćcem długim lub krótkim) być może tak samo jest w MkIII. Wg mnie najrozsądniej jest oddać własną do regeneracji - no chyba że się już nie nadaje.

Offline Błażej Grotowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 721
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C3 mk III 1.2T
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, podroze, zegarki, historia
  • Miejscowość: Radomsko
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2014, 18:44:54 »
Tylko pamiętaj sprawdzić zaraz po regeneracji. Na jakimś parkingu mocne skręcanie, nawroty, ósemki.

PS. Nie masz lokalizacji w opisie pod avatrem więc równie dobrze ktoś tobie może doradzić jakiś zakład w Szczecinie, Rzeszowie czy Suwałkach;)
Był GSA 1.2. Była Xantia 1.9 TD Hydractive. Jest Xsara Picasso 1.6 HDI& C3 mkIII

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2014, 18:49:41 »
zachodniopomorskie bądź lubuskie lub wysyłka ( najlepiej ktoś wysyła mi zregenerowaną a ja później odsyłam swoją) są takie firmy na allegro ale którą wybrać :-]

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2014, 14:13:29 »
Jeśli cieknie Ci z zaworu obrotowego (a na 99% tak) to nie trzeba wyciągać przekładni. Wystarczy wykręcić tę część z przekładni i dać do naprawy. Mam fachowca co robi to w 3 godz.
Częsty temat w MK III
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2014, 11:23:59 »
Widać jakby chciała ciekło z tego miejsca gdzie kolumna kierownicza wchodzi do maglownicy..

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2014, 13:46:15 »
A ten artysta co naprawia tez zawór to gdzie się mieści?? Może masz jakiś opis bądź manual tego przedsięwzięcia 😃

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2014, 16:12:47 »
Przerabiałem ten temat.Też mi ciekło z maglownicy,telefoniczne konsultacje na nic się nie zdały,wszyscy kazali wymieniać na nową bądź regeneracja.Pomógł mechanik w Gdyni,koszt ok 200 zł,poszły jakieś uszczelnienia.Póki co mam parę miesięcy spokoju.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2014, 16:22:41 »
Cytuj

Jacek Żłobicki napisał:
Widać jakby chciała ciekło z tego miejsca gdzie kolumna kierownicza wchodzi do maglownicy..


Dokładnie to z tego zaworu co pisałem. Dasz przekładnię do regeneracji to zaraz całą będą rozbierać a nie ma takiej potrzeby. Zawór da się wyciągnąć bez wykręcania całej przekładni, choć trochę gimnastyki jest.
Gość co uszczelnia te zawory jest z Ełku.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2014, 20:39:40 »
Kanał i do roboty. Do wymiany simering i po sprawie. 5 PLN i po usterce. Jedyna niedogodność to trochę nie wygodnie się to robi. Przy tm zabiegu nie ma potrzeby wymontowywania maglownicy z wozu.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2014, 20:47:33 »
Może jakiś rysunek lub coś pomocnego ktoś ma?? mam kumatego mechanika ale chciałbym mu ułatwić sprawę (chodzi mi tu o jego czas a moje pieniądze)gdzie znajduje się ten winowajca na maglownicy??!

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2014, 15:08:11 »
Ci co robili to trzymają wszystko w tajemnicy ;)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2014, 20:42:16 »
Ja osobiście tego nie robiłem więc nie piszę o szczegółach. W ASO gdzie pracuję demontaż tego ustrojstwa zajmuje mechanikowi około godziny. Wiem na pewno, że trzeba opuścić ławę a poza tym za wiele trudności tam nie ma choć dostęp jest kiepski
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Jacek Żłobicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Dębno
  • Posiadany samochód: c4 GP Exclusive 2013 1.6 Thp
  • Miejscowość: Dębno
Re: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 12, 2014, 22:32:25 »
Temat rozwiązany, magiel zregenerowany zobaczymy tylko na jak długo..

Offline Krzysztof Zimny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: C4 Cactus 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Leszno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2016, 23:12:25 »
Witam.


Proszę o pomoc, jak to rozebrać żeby wymienić simmering przy wejściu kolumny do maglownicy? Cieknie na pewno w tym miejscu, gdyż wszystko wytarłem do suchego i po odpaleniu widziałem, że cieknie właśnie tam.


Sam dwóch lewych nie mam i już nie jedno wymieniałem w samochodach, mam szwagra który jest jeszcze bardziej kumaty, a i kanał się znajdzie.


Link który jest "że nie zawsze w tajemnicy trzymali" jest nie aktywny, a chcę to zrobić sam (no prawie sam).


Pomóżcie, żeby mi żona nie truła, że trzeba było samochód tańszy w naprawach kupić  ;)


Wiem, że temat stary, ale po co zakładać nowy, choć w google go znalazłem, a nie w szukajce więc nie wiem, czy nie było świeższego.
Były: Xantia 1.8 16v LPG, C5 MKII 2.0 HDi, C5 X7 1.8 16v LPG, C5 X7 2.0 LPG AL4

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 25, 2016, 12:55:48 »
A ja jestem ciekaw na jak dlugo pomogl taki zabieg z regenercja takiego magala?mialem ten sam problem tylko ze u mnie zszedl caly olej i dzwonilem do roznych szpecow praktycznie w calej polsce czy i za ile zregeneruja mie magiel i wszyscy mowili ze w rocznikach 2008-2011 magiel jest konstrukcyjnie skopany i regenaracja pomaga tylko na jakis czas.Gadalem z gostkiem w aso i powiedzial ze w modelach po lifcie dopiero to poprawili,ja kupilem kompletny magiel z 2015 roku i nie ma znaczenia z jakiej wersji silnikowej pochodzi i czy sanki sa met.czy alu jedyna roznica to moze byc w drazkach kier.i przewodach sredniego i wysokiego cisnienia.

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 27, 2016, 08:23:57 »
Witam
nie mam dobrych wiadomości co do tych maglownic w tym modelu
ja robiłem już 2 razy
regeneracja i po 3 latach to samo mechanik twierdzi że to wada fabryczna
koszt około 500-600 zł :-(

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 27, 2016, 14:49:45 »
Wlasnie o tym pisalem wyzej ze dopiero poprawili ja po 2011 roku.

Offline Artur Milczarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Slubice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2,0 Benz
  • Miejscowość: Slubice
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 21, 2018, 16:03:58 »
witam, mam problem z cieknaca przekladnia kierownicza, czy mozecie polecic sprawdzony zaklad regenerujacy ten element w  woj. mazowieckim?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2018, 00:54:15 »
Regeneracja nic nie daje, tzn. daje ale na chwilę bo to nie jest problem z uszczelnieniem tylko z wałkiem wchodzącym w głowicę maglownicy. Fabryka niczego nie poprawiła tylko te późniejsze auta dopiero to czeka.
Problem polega na korozji wałka wchodzącego w głowicę, robią się na nim wżery i żaden nowy uszczelniacz na dłuższy czas tego nie uszczelni. W pierwszym swoim aucie wyjąłem głowicę (bez demontażu magla) i ten wałek dałem do napawania i szlifowania, niestety przy napawaniu go trochę pokrzywili więc znalazłem na all... używaną uszkodzoną maglownicę, która jeszcze nie miała korozji na tym wałku i ją przełożyłem do swojego magla. pomiędzy głowicą a przegrodą na wałek nałożyłem rurkę neoprenową, która idealnie obejmuje i uszczelnia ten wałek pomiędzy maglownicą a przegrodą i zabezpiecza przed wilgocią, która jest przyczyną całej tej hecy.

W drugim też to robiłem. Pierwsze auto przy przebiegu 160 tkm (robione 2 lata temu) drugie przy 105 tkm (robione rok temu), oba z 2012 roku. Od tamtej pory spokój.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 23, 2018, 15:48:33 »
Regeneracja nic nie daje, tzn. daje ale na chwilę bo to nie jest problem z uszczelnieniem tylko z wałkiem wchodzącym w głowicę maglownicy. Fabryka niczego nie poprawiła tylko te późniejsze auta dopiero to czeka.
Problem polega na korozji wałka wchodzącego w głowicę, robią się na nim wżery i żaden nowy uszczelniacz na dłuższy czas tego nie uszczelni. W pierwszym swoim aucie wyjąłem głowicę (bez demontażu magla) i ten wałek dałem do napawania i szlifowania, niestety przy napawaniu go trochę pokrzywili więc znalazłem na all... używaną uszkodzoną maglownicę, która jeszcze nie miała korozji na tym wałku i ją przełożyłem do swojego magla. pomiędzy głowicą a przegrodą na wałek nałożyłem rurkę neoprenową, która idealnie obejmuje i uszczelnia ten wałek pomiędzy maglownicą a przegrodą i zabezpiecza przed wilgocią, która jest przyczyną całej tej hecy.

W drugim też to robiłem. Pierwsze auto przy przebiegu 160 tkm (robione 2 lata temu) drugie przy 105 tkm (robione rok temu), oba z 2012 roku. Od tamtej pory spokój.

jest szansa, że masz fotę jak ten neopren i gdzie ułożyłeś ?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 23, 2018, 23:12:40 »
Może przesadziłem z tym neoprenem ale tak mi się kojarzy elastyczna pianka biała lub grafitowa, która zastępuje obecnie styropian w opakowaniach np laptopów. generalnie chodzi o to żeby materiał był elastyczny i nie chłonął wody. Miałem taką piankę o grubości 1 cm i wyciąłem kółka o wewn. średnicy odrobinę większej od wałka a zewnętrzna +2 cm do średnicy wewnętrznego otworu. Było ich kilka i od strony kabiny po rozpięciu kolumny kierowniczej i zdemontowaniu uszczelnienia maglownicy przy pedałach nasunąłem po prostu kilka takich kółek i po zamontowaniu ponownie uszczelnienia miedzy pedałami tych kilka pierścieni stworzyło szczelną osłonę między maglem a grodzią a jednocześnie nie przeszkadzają przy obrocie i ponieważ są elastyczne to nie przenoszą żadnych drgań układu kierowniczego na nadwozie. Kombinacja ale się sprawdza a jak się komuś chce to można butaprenem skleić te kółka ze sobą żeby stworzyć 7-8 cm rurkę i zamontować jako jeden element.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2018, 00:13:20 »

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Milczarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Slubice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2,0 Benz
  • Miejscowość: Slubice
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 26, 2018, 09:59:39 »
witam, w srode autko idzie do mechanika ktory ma zregenerować tylko ta glowice maglownicy, mechanik na etacie pracuje w aso citroena a po godzinach u siebie w warsztacie i twierdzi ze robil juz takie maglownice musze mu tylko podpowiedzieć o tym uszczelnieniu kolegi Andrzeja.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 04, 2018, 23:00:08 »
To i mnie chyba dopadło ,koledzy radzicie kupic używkę tą po lifcie czy nowe uszczelnienie?