Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI  (Przeczytany 49415 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 12, 2019, 23:55:05 »
Głowica z wałkiem wychodzi w zasadzie w całości. Nie miałem przypadku żeby wałek został a zeszła sama obudowa. W środku nie ma korozji i nic nie trzyma wałka. W ostateczności można jedynie poluzować śrubę regulacyjną o pół obrotu żeby było lżej wyciągać całość
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 13, 2019, 11:30:51 »
Wyszło w całości, jak na zdjęciu. Ale tej całości nie umiem rozmontować żeby wałek przeszlifować.
Na zdjęciach widać co i jak. Tam od spodu jest łożysko na pierścieniu segera. ale nie chce dalej wyjść. coś trzyma?
Jeżeli mogę prosić o nr telefonu to opowiem dokładniej.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2019, 23:22:03 wysłana przez Aleksander Brzezinski »

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 13, 2019, 11:55:01 »
Obstawiam, że w górnej części też jest łożysko lub jakaś panewka i najlepiej byłoby użyć prasy, żeby wyciągnąć wałek z głowiczki. Jakiś czas temu wyciągałem całą maglownicę ale ja oddawałem całość do regeneracji i nie zgłębiłem bardziej tematu.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 13, 2019, 14:49:57 »
Nic tam już nie ma po za uszczelniaczami teflonowymi. Pierdyknij ośkę konkretnie i wylezie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #104 dnia: Październik 13, 2019, 23:33:53 »
Trochę odwagi - nic tam nie ma
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #105 dnia: Październik 14, 2019, 23:00:56 »
A właśnie ,że jest. Pierścien - tuleja lub tzw panewka. Też wyszła z wałkiem.
Poniżej zdjęcia po rozebraniu głowicy. Ale młotek też się przydał.
Jak widać na zdjęciu siemering w opłakanym stanie.

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-przekladni-pion-citroen-c5-od-07-6801590832
https://imgupload.pl/zdjecie/Q3Uaz
https://imgupload.pl/zdjecie/Q3oqU

P.S. Pozdrowienia dla kolegi Jarka, z którym jestem w kontakcie telefonicznym ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2019, 23:19:51 wysłana przez Aleksander Brzezinski »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #106 dnia: Październik 14, 2019, 23:20:12 »
U mnie to (uszczelnienie i ślizg) zawsze zostawało w obudowie głowicy, a środek wychodził bez użycia młotka. Jeśli będziesz rozbierał wałek to najpierw wybij bolec widoczny w na wałku przy spłaszczeniu u góry. Ale uważaj i oznacz sobie pozycję elementów jak będziesz rozbierał wałek bo przy składaniu obrócenie elementów o 180 stopni spowoduje cięższą pracę wspomagania i trzeba rozbierać całość jeszcze raz.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #107 dnia: Październik 22, 2019, 22:36:20 »
No to panowie mam ciekawostkę.
Naprawiałem (uszczelniałem) już trzy magle w C5 i nigdy po naprawie nie było żadnych niespodzianek, do dzisiaj. Po uszczelnieniu czwartej objaw jak na filmiku poniżej. Kierownica sama skręca się w lewo, bez znaczenia w jakiej pozycji jest. Macie jakieś pomysły? Wcześniej magiel normalnie tylko miał wyciek na wałku.

https://youtu.be/QShq_mdn4gc
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #108 dnia: Październik 22, 2019, 22:46:31 »
Tomek Nowak walczył kiedyś z podobnym przypadkiem, opisywał to szczegółowo na forum.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #109 dnia: Październik 22, 2019, 22:48:07 »
Chyba się nie da bo zdaje się, że są różne średnice ... ale czy nie zamieniłeś miejscami przewodów prowadzących do głowicy?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #110 dnia: Październik 23, 2019, 00:15:34 »
Jak dobrze zauważyłeś nie da się ich pomylić ze względu na różne ich średnice, zatem pomyłka odpada.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #111 dnia: Październik 23, 2019, 11:30:38 »
Tomek Nowak walczył kiedyś z podobnym przypadkiem, opisywał to szczegółowo na forum.
Nie bardzo mogę znaleźć.

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #112 dnia: Październik 23, 2019, 12:07:22 »
to nie zamienione przewody, inaczej by "skakała" kierownica

niestety bardziej to wygląda na uszkodzone uszczelnienie w główce (te takie ala "teflonowe")

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #113 dnia: Październik 23, 2019, 22:35:42 »
Ja również obstawiam uszkodzenie tych teflonowych uszczelniaczy wewnątrz głowicy. Widocznie olej przedostaje się i wspomaga całość w lewo.


A przy okazji napisze, że u mnie po uszczelnieniu ciężej pracuje kierownica. Nawet, przy małej prędkości, sama nie wraca . Jak lekko skręce to zostaje w tej pozycji, dopiero przy większym skręceniu lub wiekszej prędkości powoli wraca.
Podejrzewam dolny simmering bo dość ciasno wchodził i też górna uszczelka kurzowa też była ciasna a kupione jako zestaw naprawczy. Chyba że mogłem za mocno dokręcić głowicę do maglownicy? (śruby regulacyjnej nie ruszałem)


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #114 dnia: Październik 24, 2019, 00:20:28 »
A przy okazji napisze, że u mnie po uszczelnieniu ciężej pracuje kierownica.
Być może to jest złe złożenie wałka głowicy - jeśli rozbierałeś całość na poszczególne części. Pisałem o tym wcześniej
Ale uważaj i oznacz sobie pozycję elementów jak będziesz rozbierał wałek bo przy składaniu obrócenie elementów o 180 stopni spowoduje cięższą pracę wspomagania i trzeba rozbierać całość jeszcze raz.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #115 dnia: Październik 24, 2019, 12:11:47 »
Wałka nie rozbierałem.
Tylko powymieniałem uszczelniacze.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #116 dnia: Październik 24, 2019, 14:56:01 »
Same uszczelniacze nie są w stanie spowodować "cięższej" pracy układu. Coś innego musi to powodować
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #117 dnia: Październik 24, 2019, 15:11:33 »
Same uszczelniacze nie są w stanie spowodować "cięższej" pracy układu. Coś innego musi to powodować

Chyba, że zastosowano nadwymiar to będzie wtedy tak się działo.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #118 dnia: Październik 24, 2019, 15:27:59 »
Panowie jak to jest z tymi przekładniami. Różnice w referencjach między wersjami silnikowymi niby są, ale nawet przy tym samym silniku podają różne. Zatem, czy są one zamienne i pasują każda do każdej? Oczywiście mając na uwadze wspomaganie o stałej sile i elektryczną pompą. Podają też różnice w zakresie mechanizmu kierowniczego 180 oraz 184.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #119 dnia: Październik 24, 2019, 23:45:21 »
Ja kiedyś do siebie 1.6 hdi z 2008 dałem magiel z 2014 od 2.0 hdi i wsjo pasowało oprócz węża wysokiego ciśnienia bo jest inny.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #120 dnia: Październik 28, 2019, 20:41:20 »
Czy mogę zatem zastąpić istniejący magiel 96 871 790 80 maglem 98 014 274 80?
Magiel pierwszy z datą 16/09/09 ten drugi natomiast 28/06/13
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Krzysztof Pater

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 GT
  • Zainteresowania: Motoryzacja, muzyka, film
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #121 dnia: Październik 30, 2019, 16:53:49 »
Witam, i jak walka z maglownicą?
Też mam wyciek z głowiczki, Peugeot 508 GT, podobno maglownice są te same co w C5.
Szukałem na allegro, ale nie można dostać w stanie idealnym. Samej głowiczki też nie znalazłem. Chyba spróbuje sam wymienić uszczelniacze, tylko przeraża mnie to że kilku osobom nie działa prawidłowo wspomaganie po tym zabiegu.

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 02, 2019, 12:34:41 »
Hejka, może nie działało prawidłowo ale zaczyna działać ok. Jak pisałem, że kiera sama nie wraca to już zaczęła wracać i może tylko trochę odbiega od prawidłowości. Tak jak podejrzewałem uszczelniacze były lekko za ciasne i dopiero po pewnym czasie się dotrą. Albo zapowietrzenie ... hmmm :-\

Krzysztofie jak masz kanał lub podośnik to zabieraj się , bo nic nie stracisz a tylko możesz zyskać. Koszta są niewielkie. Pracy na 5-6 h i po sprawie.

Trochę cierpliwości ...
Pozdrawiam

Offline Aleksander Brzezinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI KOMBI
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Nysa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 12, 2019, 17:45:07 »
No to panowie mam ciekawostkę.
Naprawiałem (uszczelniałem) już trzy magle w C5 i nigdy po naprawie nie było żadnych niespodzianek, do dzisiaj. Po uszczelnieniu czwartej objaw jak na filmiku poniżej. Kierownica sama skręca się w lewo, bez znaczenia w jakiej pozycji jest. Macie jakieś pomysły? Wcześniej magiel normalnie tylko miał wyciek na wałku.

https://youtu.be/QShq_mdn4gc
I co z tą maglownicą co sama skręcała w lewo?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 12, 2019, 23:44:58 »
Leży na pustkowiu a ja cały czas poszukuję drugiej.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.