Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI  (Przeczytany 49176 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 30, 2019, 08:33:08 »
Magiel znaleziony, wymieniony i wszystko na razie działa normalnie.

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #126 dnia: Październik 20, 2020, 19:17:41 »
Panowie odświeżę temat,
mam takie pytanie czy maglownica do c5 x7 a od C6 jest taka sama prócz końcówek drążków ??
Przerabiał ktoś taki temat.


ceny maglownic do c5 x7 jest mało a jak już są to ceny kosmos.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #127 dnia: Październik 20, 2020, 22:02:56 »
C6 sa starsze więc nie wiem czy jest w czym wybierać. Poszukaj z Peugeota 508

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #128 dnia: Październik 22, 2020, 17:21:16 »
C6 sa starsze więc nie wiem czy jest w czym wybierać. Poszukaj z Peugeota 508

Z peugeota zwykłego maglownica nie pasuje, pasuje tylko z wersji GT na wielowachaczu.
z drugiej strony z peugeota 508GT w takiej samej cenie.

Więc dalej proszę znawców czy maglownica od c6 przypasi do c5 i
drugie pytanie czy maglownica z czujnikiem może być załozona zamiast maglownicy bez czujnika ?? ( po prostu nie będzie podłączony)

Offline Kamil Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: C5X7 2010 1.6 HDI
  • Miejscowość: Jasło
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 03, 2020, 16:39:29 »
Czy ktoś może polecić mi sprzedawce u którego kupię zregenerowaną maglownice a swoją oddam? miejsce w Polsce nieważne bo wszystko i tak kurierem będzie przesyłane. Moja maglownica zaczęła cieknąc przy około 160 tys po regeneracji wytrzymała 13 miesięcy i temat powrócił wyciek nie jest duży bo jeżdżę tak o lutego i przez 15 tys dolałem litr oleju do wspomagania. Zaobserwowałem również ze wyciek nie jest ciągły czasem po przejechaniu 500 km w zbiorniczku nie było żadnego ubytku, a następnie po przejechaniu 50 km trzeba było uzupełniać bo poziom spadł poniżej minimum. Wyciek jest tradycyjnie z tej głowiczki z której wychodzi wałek na kolumnę kierowniczą. Pierwsza regeneracja według mnie była skopana ale że gwarancji dają 12 miesięcy a wyciek pojawił się miesiąc po gwarancji nie było opcji na naprawę w ramach gwarancji. Teraz chce założyć zupełnie inną maglownice a swoją oddać, żeby cała operacja wymiany nie trwała dłużej niż jeden dzień. A przy odsyłaniu mojej do kolejnej regeneracji będzie to trwało tydzień. Wiec jeśli ktoś robił taką wymianę i może polecić jakiś zakład lub sprzedawce.

Offline Tomasz Urbaniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III X7 HDI 136km
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 15, 2020, 09:39:44 »
Ja kupiłem u nich:
https://przekladniekierownicze.eu/
Na pierwszej jeździłem 7 miesięcy, od 2 tygodni mam druga.
Czy mogę polecić.... ciężki temat bardziej to jest opcja jakaś

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 15, 2020, 18:29:48 »
To nie jest kwestia tylko samej regeneracji ale również zabezpieczenia wałka głowicy przed wilgocią. Ja dłuższy czas temu wstawiłem używane głowice do magli i zabezpieczyłem pianką neoprenową tak żeby wilgoć nie dostawała się do wałka. Zapomniałem o kłopocie z wyciekami i od -2-3 lat mam spokój
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Kamil Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: C5X7 2010 1.6 HDI
  • Miejscowość: Jasło
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 15, 2020, 19:31:42 »
Owszem jest to kwestia złej regeneracji. Bo jeśli wyciek jest z głowiczki i temat ten jest znany i wiadomo dobrze czemu wycieki się pojawiają co jest ich przyczyna to zakład robiący regeneracje doskonale o tym wie i jeśli nic nie robi w kierunku zabezpieczenia tego wałka podczas regeneracji to robi to świadomie źle. Wszystko ok jeśli wyciek pojawi się ponownie w czasie gwarancji bo przynajmniej nie ponosi się kosztów za ponowną regeneracje ale kosztów usługi mechanika który wymontuje i wmontuje zregenerowaną maglownice nikt już nie zwróci. A nowi użytkownicy C5 często nie mają wiedzy na ten temat co więcej mieć jej nie muszą. Dlatego zakład wykonujący regeneracje powinien przynajmniej nas poinformować co siedzi w tych maglownicach a nie zapewniać ze regeneracja u nich przywraca sprawność fabryczną a później umyć ręce bo ten typ tak ma. Takie działanie jest co najmniej nieuczciwe. Ale u nas jest takie przyzwolenie że mechanik nie mając pojęcia co jest  w aucie zepsute wymienia kilka dobrych części aż trafi i za wszystko płaci klient.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 15, 2020, 19:59:05 »
Skoro wycieki są na fabrycznych maglach to nie jest to kwestia złej regeneracji, tylko złej konstrukcji i nieodpowiedniego materiału. Poza tym zabezpiecza się wałek na etapie montażu a nie regeneracji.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 15, 2020, 20:50:18 »
Kamil, interpunkcja...
Bardzo proszę o stosowanie w pisanych wiadomościach.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Kamil Dziedzic

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: C5X7 2010 1.6 HDI
  • Miejscowość: Jasło
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 15, 2020, 23:36:38 »
Skoro wycieki są na fabrycznych maglach to nie jest to kwestia złej regeneracji, tylko złej konstrukcji i nieodpowiedniego materiału. Poza tym zabezpiecza się wałek na etapie montażu a nie regeneracji.
Nie zgadzam się z tobą, jest to próba wytłumaczenia nieudolnych prób regeneracji.
A która część samochodu jaką się regeneruje nie jest fabryczna? Co najmniej kilka podzespołów samochodu w trakcie jego użytkowania wymaga regeneracji, bo się coś wytarło, zatarło, zużyło. Po to jest regeneracja, żeby usunąć usterki, i wymienić wadliwe rzeczy. Jeśli regeneracja nic nie daje nie robi się jej. A jak ma się świadomość, że jest skuteczność jest krótko trwała to chyba należy poinformować o tym klienta. Niech sam wtedy decyduje.


Skoro zakład otrzymuje maglownice z wyciekiem z głowiczki, bierze się za jej regeneracje, pobiera za to wynagrodzenie i po niecałych 10 tys. cieknie znowu to co to jest jak nie zła regeneracja? Jeśli maglownica od nowości przejechała prawie 180 tys. bez specjalnego zabezpieczenia tego wałka, i dopiero zaczęła cieknąć, a zregenerowana tylko 10 tys.?. Po pojawieniu się powtórnego wycieku dopiero wtedy zgłębiłem temat i dowiedziałem się o problemie z tymi wałkami. Dzwoniłem do kilku firm w sprawie regeneracie. Za każdym razem taka sama rozmowa, potrzebuje zregenerować maglownice do C5 III cieknie z tej głowiczki. Co słyszę w odpowiedzi niema problemu. Na pytanie jaka jest trwałość zawsze odpowiedź, że praktycznie przywracają ją do stanu fabrycznego. A jak mówię, że już była regenerowana i znów cieknie z tego samego miejsca i wszędzie piszą, że regeneracje tego są mało trwałe, to nagle zaczynają inaczej mówić. A wie pan nie zawsze się uda, z tymi maglami jest problem, ale dajemy gwarancje. Jest to naciąganie nieświadomych klientów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2020, 23:48:07 wysłana przez Kamil Dziedzic »

Offline Tomasz Urbaniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III X7 HDI 136km
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 16, 2020, 12:25:53 »
Sorry że się wtrącę, ale o jakiej głowicy wałka mówicie ? może ktoś dać jakieś instrukcje bardziej obszerne jak to wykonać, bo serio mam dość tej maglownicy...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 16, 2020, 12:35:17 »
Przeczytaj temat od początku,  są zdjecia, itd.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 27, 2020, 22:03:10 »
Skoro wycieki są na fabrycznych maglach to nie jest to kwestia złej regeneracji, tylko złej konstrukcji i nieodpowiedniego materiału. Poza tym zabezpiecza się wałek na etapie montażu a nie regeneracji.
Nie zgadzam się z tobą, jest to próba wytłumaczenia nieudolnych prób regeneracji.
A która część samochodu jaką się regeneruje nie jest fabryczna? Co najmniej kilka podzespołów samochodu w trakcie jego użytkowania wymaga regeneracji, bo się coś wytarło, zatarło, zużyło. Po to jest regeneracja, żeby usunąć usterki, i wymienić wadliwe rzeczy. Jeśli regeneracja nic nie daje nie robi się jej. A jak ma się świadomość, że jest skuteczność jest krótko trwała to chyba należy poinformować o tym klienta. Niech sam wtedy decyduje.


Skoro zakład otrzymuje maglownice z wyciekiem z głowiczki, bierze się za jej regeneracje, pobiera za to wynagrodzenie i po niecałych 10 tys. cieknie znowu to co to jest jak nie zła regeneracja? Jeśli maglownica od nowości przejechała prawie 180 tys. bez specjalnego zabezpieczenia tego wałka, i dopiero zaczęła cieknąć, a zregenerowana tylko 10 tys.?. Po pojawieniu się powtórnego wycieku dopiero wtedy zgłębiłem temat i dowiedziałem się o problemie z tymi wałkami. Dzwoniłem do kilku firm w sprawie regeneracie. Za każdym razem taka sama rozmowa, potrzebuje zregenerować maglownice do C5 III cieknie z tej głowiczki. Co słyszę w odpowiedzi niema problemu. Na pytanie jaka jest trwałość zawsze odpowiedź, że praktycznie przywracają ją do stanu fabrycznego. A jak mówię, że już była regenerowana i znów cieknie z tego samego miejsca i wszędzie piszą, że regeneracje tego są mało trwałe, to nagle zaczynają inaczej mówić. A wie pan nie zawsze się uda, z tymi maglami jest problem, ale dajemy gwarancje. Jest to naciąganie nieświadomych klientów.

Zgadzam się kolego z Tobą w 100%