Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI  (Przeczytany 44895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 02, 2018, 22:42:39 »
Ta teoretycznie nowa może być z demontażu a ta druga ma złe mocowanie do sanek (powinno być szersze i z drugiej strony listwy)
Trzeba się dokładnie przyglądać mocowaniom żeby wstawić cały magiel, głowice są te same więc można kupić świeżą uszkodzoną za grosze a wykorzystać samą głowicę.

Np. wałek tej głowicy wygląda ok ale cały magiel ze zwykłego P508 nie podejdzie (cały pasuje tylko z P508 GT 2,2HDi czyli przód na wielowahaczu) bo ma złe mocowania tak jak tutaj http://allegro.pl/peugeot-508-rxh-przekladnia-maglownica-kierownicza-i7082179954.html#

Jeśli ktoś chce włożyć całą używaną maglownicę to niech najpierw sprawdzi jakie ma mocowania na obecnym maglu ale na 99% będą szeroko rozstawione na obudowie magla i zlokalizowane od strony silnika a obudowa będzie łączona stalowo-aluminiowa

numery jakie znalazłem to: 9687179280 (starsze), 9801479380 (nowsze)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2018, 23:22:07 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 03, 2018, 00:01:26 »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 03, 2018, 00:12:35 »
Nie jestem pewien na 100% więc nie chcę cię wpuścić na minę ale w/g mnie powinna pasować. Obie to produkty ZF o bardzo zbliżonym jeśli nie identycznym wyglądzie głowic - jedyna różnica to w tej z 508 brakuje z boku obudowy głowicy gwintu do mocowania osłony magla ale nie w każdej C5 ta osłona była montowana
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2018, 00:22:45 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 03, 2018, 10:56:46 »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 03, 2018, 13:06:12 »
Ja to robiłem bez zdejmowania sanek zawieszenia a ostatnia fota na .ru i kombinacje z uszczelnieniami to jakaś rzeźba - wyjdzie albo nie
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 17, 2018, 22:56:21 »
Wiec tak byłem u mechaniora ,zrobił zbieżność i nic to nie dało ,kiera dalej nie wraca ,kazał jeszcze pojezdzić i niby jak się nie poprawi to głowiczka pójdzie do reklamacji , jedno co się poprawiło to przestała kierownica drżeć ,(ciągle myślałem że to nie doważone koła lub felgi ,opony trefne ,niby drgania były niewielkie ,ale wkurzało ...

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 18, 2018, 12:20:43 »
Regenerowana była sama glowiczka  ,mechanik sam ją wyciągał i wysyłał gdzieś w swoje miejsce ....

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 18, 2018, 15:36:22 »
Dobre pytania tylko że do mechanika , pojeżdżę jeszcze trochę ,i zobaczymy ,mam rok gwarancji także ....

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 15, 2018, 13:19:54 »
Panowie ,auto było na poprawce ,tj mechanik wymienił ta głowiczkę na inną  i dalej to samo , kierownica nie wraca, dodatkowo  ,kręcąc na postoju coś stuka , ręce opadają ....

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 15, 2018, 13:37:34 »
Gdy zadzwoniłem ,i mu to powiedziałem to zaniemówił ,powiedział że musi się zastanowić , regenerowana była tylko głowiczka .

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 15, 2018, 14:12:27 »
Mi w poprzedniej cytrynie też siadła maglownica i po rozmowie z kilkoma warsztatami zajmującymi się reg.magl.doszedłem do wniosku za radą tychże mechaników żeby kupić używkę bo reg.na nie wiele się zda i po jakimś czasie problem powróci.Kupilem ma all.prawie nówkę i uklad kier.dostał nowe życie,podobno pasują od 508-ki różnica jest tylko w końcówkach drążków.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 15, 2018, 14:54:41 »
Więc tak ,też myślę że się uczy ,koszt jaki poniosłem to 1000 zł ,a auto jedzie normalnie nie muszę korygować , puszczając kierownicę jedzie prosto ,przeszkadza tylko to że nie wraca ,a ostatnio te stuki przy kręceniu na postoju.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 15, 2018, 16:00:22 »
A , mechanik mówił coś ze może z samą maglownicą coś jest nie tak , że teraz ciśnienie jest inne ,bo nie ma wycieku przez głowiczkę ....

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 15, 2018, 18:54:35 »
Zmień mechanika.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 15, 2018, 22:58:34 »
Zmień mechanika.

Tak zrobię ale niech naprawi co zpitolił ...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 16, 2018, 00:59:36 »
A , mechanik mówił coś ze może z samą maglownicą coś jest nie tak , że teraz ciśnienie jest inne ,bo nie ma wycieku przez głowiczkę ....
Przed naprawą było ok to dlaczego po naprawie nie jest? Ja wczoraj u siebie robiłem wahacze z przodu i odkryłem, że mam drążek kierowniczy rozwalony. Miałem akurat drugi w zapasie więc od razu wymiana. Wyleciała końcówka, potem osłona listwy i zabrałem się za drążek. Przy odkręcaniu drążka listwa obracała mi się tak o 1/8 obrotu i dopiero opór. Sprawdziłem w związku z tym regulację na obudowie magla pod głowiczką. Dokręciłem tak żeby śruba regulacyjna zrównała się z płaszczyzną obudowy i luz się skasował przy dokręcaniu nowego drążka kierowniczego ruch listwy był minimalny.
Zmierzam do tego, żebyś sprawdził czy śruba regulacyjna na maglu jest w płaszczyźnie obudowy czy może on kombinował i odkręcił ją myśląc, że wtedy będzie kiera wracała ale to również mogło spowodować te stuki o których piszesz. Niestety trzeba zdjąć koło żeby to sprawdzić.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 16, 2018, 11:49:51 »
Przed naprawą było z maglem wszystko ok ,tylko wyciek z glowiczki ,na poprawkę czekałem ok 3 tygodnie ,za pierwszą regeneracja glowiczki ,kiedy kiera nie wracała , zasugerowalem że może ta śruba regulacyjna jest za mocno skręcona ,a on że jej się nie rusza ,że to śruba technologiczna , i takie tam pitu pitu .Na razie nie chce z nim wojny ,więc może winny jest sam magiel ? Może niech go wyciąga i wysyła do regeneracji ?

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 20, 2018, 13:43:45 »
Ja też ponad rok walczyłem z przekładnią. Mi spartolili regeneracje, tzn sama przekładnia może i dobrze zregenerowana , ale źle ją złożyli. U mnie problem z powrotem kierownicy był także - za mocno skręcili śrubę regulacyjną czy jak tam się ona zwie. Po poluzowaniu jest ok. Ale to, że z przekładni dochodzą stuki to raczej nie jest normalny objaw. Być może wcale Ci wałka nie wymienił, tylko napawał we wiadomym miejscu i potem oszlifował, a że być może nie zrobił tego dokładnie ma on większą średnicę, przez co ciaśniej chodzi, ale za to skuteczniej uszczelnia:) . Widziałeś swój stary wałek?  Ciekawe jak tak szybko załatwił drugi - bo prawie wszystkie korodują w tym samym miejscu. U mnie wyjęcie, przełożenie wałka i założenie na kanale w garażu około 3 godziny czasu zajęło znajomemu. Ale wymiana wałka za 1000 PLN? - masakra bo wyjęcie przekładni i montaż to od 200 do 300PLN więc pozostałe koszty to tylko płyn do wspomagania. Wpierw się dowiedz co tak naprawdę robił - bo jeśli po jego operacji zaczęła stukać, nie wracać to coś ewidentnie spartolił. Sama wymiana głowiczki jest banalnie prosta.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 20, 2018, 14:52:52 »
Być może wcale Ci wałka nie wymienił, tylko napawał we wiadomym miejscu i potem oszlifował, a że być może nie zrobił tego dokładnie ma on większą średnicę, przez co ciaśniej chodzi, ale za to skuteczniej uszczelnia
Gdyby to był metal o metal to mogła by z tego powodu ciężej chodzić ale to jest metal o gumę i to na bardzo małej płaszczyźnie więc na 99% nie to jest przyczyną ciężkiej pracy układu kierowniczego.
Jak pisałem wcześniej i się powtórzę - źle złożona głowiczka po regeneracji jest na 75% przyczyną tego stanu rzeczy bo to ona wykonuje całą pracę wspomagania układu kierowniczego. Bez niej jest to zwykła przekładnia bez wspomagania.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 20, 2018, 22:42:33 »
Wiec tak ,stuka podobno coś w maglu co trzyma końcówki ,nie pamiętam jak to nazwał a głowiczkę wysyłał przez jakiś sklep ,tak mówił , ogólnie to masakra z tym gościem ( być może to czyta ) , w środę jestem umówiony na kolejną poprawkę , ciekawe czy to w końcu naprawi ? jak nie to chyba zwrot kasy , Co do głowiczki o widać ją z góry ,wygląda jak nowa chyba (w reku jej nie miałem )

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 20, 2018, 23:24:24 »
stuka podobno coś w maglu co trzyma końcówki ,nie pamiętam jak to nazwał...
Drążek kierowniczy i jest to prawdopodobne ale ten stukot u mnie był słaby lub umiarkowany a drążek miał luz 1-2mm więc powinien to wykryć przy poprzedniej robocie bo luz nie pojawia się z dnia na dzień.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 21, 2018, 11:40:15 »
Napewno nie jest drążek kierowniczy ,to jest w środku magla .

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:38:33 »
stuka podobno coś w maglu co trzyma końcówki ,nie pamiętam jak to nazwał
Sam napisałeś, że trzyma końcówki a to właśnie drążki kierownicze je trzymają. Jest 5 elementów czyli listwa, 2 drążki i 2 końcówki drążków i to tworzy całość, która rusza się razem z kołami i nie powinna mieć żadnych luzów. Reszta to obudowa magla i głowiczka z trybem (u cienie ponoć wymieniana), który przesuwa listwę. Więcej konkretnych elementów mechanicznych nie ma bo reszta to głównie ślizgi, uszczelnienia i jakieś drobne pierdoły. Na ślizgach nawet jak mają luz to nic nie słychać bo są z tworzywa sztucznego.
to jest w środku magla .
Można powiedzieć, że drążek jest w środku bo przecież co najmniej jego połowa jest pod osłoną plastikową tzw. harmonijką
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Zbyszek Grabda

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Kielce
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 06, 2018, 22:45:13 »
U mnie też pojawił się wyciek C5 2010 1.6 HDI. Czy ma ktoś namiar na warsztat który potrafi to zrobić tak, żeby nie trzeba było kilka razy poprawiać? Najlepiej Kielce lub okolice. Ostatecznie wolę raz podjechać gdzieś dalej niż potem jeździć na poprawki.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: cieknąca maglownica C5 mkIII 2008 1.6 HDI
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 09, 2018, 21:27:06 »
Witam u mnie walka z maglem trwa dalej , mechanior wymienił cały magiel na używany , i dalej to samo ,kiera nie wraca ,teraz chce wymieniać przewody o pompy ....