Adam Majowski napisał:
Na wieloklinie nie regulujesz jazdy samochodem na wprost bo zawsze jest znak jak ustawić wałek względem kierownicy.
Zalecam wymianę końcówek kierowniczych i zbieżność w dobrym serwisie.
1. W Xantii nie było takiego znaku. Nie wiem jak jest w C5, ponieważ jeszcze nie demontowałem kierownicy.
2. Ustawiając kierownicę na wprost, Lexia pokazuje, że jest ona skręcona o około 3 stopnie w lewo (analogicznie jak ustalę za pomocą Lexii 0 stopni, kierownica jest lekko obrócona). Jeżeli teraz bym skontrolował zbieżność i mechanik ustawił prawidłowo koła do jazdy na wprost (regulując końcówkami), to czujnik skrętu cały czas pokazywałby skręt kół o około 3 stopnie w lewo. Jakie to miałoby konsekwencje dla jazdy, nie wiem. Może wcześniej zapalałby się lampy doświetlające zakręt, może częściej by się usztywniał. Nie wiem, na co ma wpływ sygnał z czujnika skrętu, ale na pewno jakieś znaczenie ma.
Dlatego miałem w planie najpierw przestawić kierownicę tak, aby czujnik skrętu pokazywał 0 stopni i kierownica była ustawiona idealnie prosto, a potem pojechać na kontrolę zbieżności i ewentualną jej korektę końcówkami kierowniczymi.
3. Na YT znalazłem film, co prawda dotyczył chyba C4, gdzie aby wymontować poduszkę i dostać się do śruby centralnej należy podważyć element znajdujący się na centralnej części kierownicy (tej nieruchomej). Potem tylko wypięcie złączek i można wykręcać kierownicę.
.