Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Demontaż kierownicy  (Przeczytany 10899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
[MKIII] Demontaż kierownicy
« dnia: Wrzesień 09, 2014, 22:15:19 »
Witam.
Jak w temacie. Jak zdemontować kierownicę w MKIII? Jadąc na wprost jest delikatnie obrócona w lewo. Chciałbym ją obrócić na wieloklinie.
Pozdrawiam
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2014, 22:26:34 »
A nie lepiej poszukać przyczyny dlaczego kierownica nie jest na wprost? Sama na wieloklinie się nie przestawiła... tak mi się wydaje, przynajmniej.



Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2014, 23:14:20 »
Niejednokrotnie demontowałem kierownicę w Xantii i tam należało najpierw wykręcić 2 śruby z tyłu kierownicy w celu wyjęcia poduszki. Pod nią była centralna śruba trzymająca kierownicę. Jednak ten schemat nie pasuje (tak mi się wydaje) do C5.
Podłączając Lexię wyszło, że kierownica jest o około 3 stopnie przestawiona w lewo. Zakładam, że kiedyś była ona ściągana i została źle zamontowana, np. poprzez przesunięcie o 1 ząbek na wieloklinie.
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2014, 23:17:51 »
Na wieloklinie nie regulujesz jazdy samochodem na wprost bo zawsze jest znak jak ustawić wałek względem kierownicy.
Zalecam wymianę końcówek kierowniczych i zbieżność w dobrym serwisie.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2014, 08:28:20 »
zbieżność do sprawdzenia a nie przestawianie kierownicy :)
Tak to się robiło w Golfie II a nie w nowoczesnym aucie.
Mój też delikatnie ciągnie w prawo, ale wiem że miał gałkę wymienianą i w ASO pewnie źle ustawili. opony nie ścina to czekam na wymiany lewej bo zaczyna lekko dawać o sobie znać

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2014, 08:29:54 »
Cytuj

Adam Majowski napisał:
Na wieloklinie nie regulujesz jazdy samochodem na wprost bo zawsze jest znak jak ustawić wałek względem kierownicy.
Zalecam wymianę końcówek kierowniczych i zbieżność w dobrym serwisie.


1. W Xantii nie było takiego znaku. Nie wiem jak jest w C5, ponieważ jeszcze nie demontowałem kierownicy.
2. Ustawiając kierownicę na wprost, Lexia pokazuje, że jest ona skręcona o około 3 stopnie w lewo (analogicznie jak ustalę za pomocą Lexii 0 stopni, kierownica jest lekko obrócona). Jeżeli teraz bym skontrolował zbieżność i mechanik ustawił prawidłowo koła do jazdy na wprost (regulując końcówkami), to czujnik skrętu cały czas pokazywałby skręt kół o około 3 stopnie w lewo. Jakie to miałoby konsekwencje dla jazdy, nie wiem. Może wcześniej zapalałby się lampy doświetlające zakręt, może częściej by się usztywniał. Nie wiem, na co ma wpływ sygnał z czujnika skrętu, ale na pewno jakieś znaczenie ma.
Dlatego miałem w planie najpierw przestawić kierownicę tak, aby czujnik skrętu pokazywał 0 stopni i kierownica była ustawiona idealnie prosto, a potem pojechać na kontrolę zbieżności i ewentualną jej korektę końcówkami kierowniczymi.
3. Na YT znalazłem film, co prawda dotyczył chyba C4, gdzie aby wymontować poduszkę i dostać się do śruby centralnej należy podważyć element znajdujący się na centralnej części kierownicy (tej nieruchomej). Potem tylko wypięcie złączek i można wykręcać kierownicę.
.
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2014, 08:36:36 »
w sumie DB u mnie pokazuje chyba 0 jak jest ustawiona na wprost.
W starym C5 miałem uwalony czujnik cały czas jakaś chora wartość typu 3000st, skrętny ksenon działał prawidłowo, ESP chyba też

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2014, 09:47:59 »
Najpierw regulacja kół na geometrii (diagnosta ustawi kierownicę poziomo i wyreguluje drązki) a potem ustawienie diagnoskopem czujnika skrętu kierownicy.
Na pewno nie przestawisz kierownicy o 3 stopnie...Twoja robota zbędna.

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2014, 10:58:29 »
Jeśli możesz to opisz procedurę ustawiania czujnika skrętu. Diagnoskopem? Czy to to samo co Lexia?
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2014, 12:46:05 »
Cytuj

Artur Gackowski napisał:
Diagnoskopem? Czy to to samo co Lexia?


Diagnoskop - w języku potocznym oznacza urządzenie diagnostyczne, które w tym wypadku to Lexia. Lexia to to samo co Diagbox także.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2014, 14:43:29 »
Możesz i Planetą....procedurę, czynności znajdziesz w diagnoskopie citroena, jak ją wywołasz.

Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2014, 19:29:00 »
Cytuj

Artur Gackowski napisał:
Niejednokrotnie demontowałem kierownicę w Xantii i tam należało najpierw wykręcić 2 śruby z tyłu kierownicy w celu wyjęcia poduszki. Pod nią była centralna śruba trzymająca kierownicę. Jednak ten schemat nie pasuje (tak mi się wydaje) do C5.
Podłączając Lexię wyszło, że kierownica jest o około 3 stopnie przestawiona w lewo. Zakładam, że kiedyś była ona ściągana i została źle zamontowana, np. poprzez przesunięcie o 1 ząbek na wieloklinie.


Moim skromnym zdaniem, te 3° są nie do przesunięcia na wieloklinie....Matematyka jest nieubłagana, masz 360° pełnego obrotu a ile jest "ząbków" na wieloklinie ??? 120 ??? Myślę, że nie więcej niż 20...
Podziel sobie....  :devil:


A tak poza tym, to na pewno jest ze złego ustawienia geometrii
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2014, 20:50:16 »
Ok. Jutro jadę na geometrię i zobaczymy co to da.
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2015, 23:26:37 »
Odgrzeję kotleta. Też potrzebuję zdjąć kierownicę celem jej wymiany, czy ktoś podrzuci manuala?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2015, 08:25:08 »
Odgrzeję kotleta. Też potrzebuję zdjąć kierownicę celem jej wymiany, czy ktoś podrzuci manuala?
https://www.youtube.com/watch?v=heJhumGn_-Q

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2015, 23:10:59 »
Odgrzeję kotleta. Też potrzebuję zdjąć kierownicę celem jej wymiany, czy ktoś podrzuci manuala?
https://www.youtube.com/watch?v=heJhumGn_-Q
Podziękował!

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2016, 12:42:14 »
Michał,
demontowałeś już kierownicę ? :)
muszę swoją zdjąć żeby spokojnie farbować skórę bo się lekko zużyła
wszystko dla mnie jasne w tym filmiku do ostatniego momentu jak zdjął koło kierownicy i pod spód biegnie wiązka przewodów od tego momentu nie kumam :D

Offline grzegorz zakrzewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: citroen c5 exclusive sedan 2008r. x7 2.0 lpg
  • Zainteresowania: góry.samochody
  • Miejscowość: kraków
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2016, 15:28:54 »
Michał,looknij na to jeśli Ci pomoże ;)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 25, 2016, 15:35:23 »
dzięki Dżordż, zawsze można na Ciebie liczyć :)
boję się demontować pająk kierownicy bo tam już blisko do taśmy air bag :(
może uda się zrobić malowanie kierownicy po zdjęciu jaśka i zespołu przycisków

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 25, 2016, 16:21:31 »
W C5 X7, nie da się przestawiać kierownicy na wieloklinie, wieloklin a i owszem jest, ale kierownicę można zamontować tylko w jednej pozycji, zgodnie ze znakami.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Krzysztof Sadowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Kołobtrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Break 2.0 HDI automat
  • Miejscowość: Kołobtrzeg
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:53:07 »
Od ostatniego postu minęły ponad dwa lata, więc go nieco "odgrzeje" zamiast tworząc nowy i podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Postanowiłem zmienić kierownicę ze zdjęcia 1 na zdjęcie 2. Myślę, że problem kolegi co do przestawienia położenia kierownicy tkwił w źle dopasowanych znacznikach na kolejnych zdjęciach. Znacznik z ośki musi pokrywać że znacznikiem na kierownicy. Mechanizm mimośrodowy kierownicy (na którym jest znacznik), nie zawsze pokrywa się ze znacznikiem na ośce, pomimo, że mocowane z tyłu kierownicy jest w prawidłowej pozycji. Należy wtedy przed montażem ustawić kierownicę do jazdy na wprost i kręcić ŚRODKOWĄ częścią w lewo lub prawo aż do momentu gdy znacznik znajdzie się centralnie na środku u góry. Wtedy będzie spasowany ze znacznikiem na ośce. Ważne jest aby przed demontażem kierownicy ustawić ją do jazdy na wprost.

Inna kwestią jest to, czy nie dałem trochę "ciała" z tą kierownicą. Ogólnie jest ok, tylko deseń z nakładek na kierownicy nie zgrywa się z tymi z części środkowej. Nie wiem jak jest w innych modelach.

From Tapatalk


Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 02, 2018, 00:06:33 »
Od ostatniego postu minęły ponad dwa lata, więc go nieco "odgrzeje" zamiast tworząc nowy i podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Postanowiłem zmienić kierownicę ze zdjęcia 1 na zdjęcie 2. Myślę, że problem kolegi co do przestawienia położenia kierownicy tkwił w źle dopasowanych znacznikach na kolejnych zdjęciach. Znacznik z ośki musi pokrywać że znacznikiem na kierownicy. Mechanizm mimośrodowy kierownicy (na którym jest znacznik), nie zawsze pokrywa się ze znacznikiem na ośce, pomimo, że mocowane z tyłu kierownicy jest w prawidłowej pozycji. Należy wtedy przed montażem ustawić kierownicę do jazdy na wprost i kręcić ŚRODKOWĄ częścią w lewo lub prawo aż do momentu gdy znacznik znajdzie się centralnie na środku u góry. Wtedy będzie spasowany ze znacznikiem na ośce. Ważne jest aby przed demontażem kierownicy ustawić ją do jazdy na wprost.

Inna kwestią jest to, czy nie dałem trochę "ciała" z tą kierownicą. Ogólnie jest ok, tylko deseń z nakładek na kierownicy nie zgrywa się z tymi z części środkowej. Nie wiem jak jest w innych modelach.

From Tapatalk
Te srebrne obramowki z rolkami zawsze możesz zamienić na czarne. Ja tak zrobiłem bo mi te alu do niczego nie pasowały. Bardziej bym się przejmował na Twoim miejscu tym, że te uchwyty na kierownicy nie pasują do listwy na konsoli środkowej. Te zawsze występowały w tym samym kolorze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Sadowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Kołobtrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Break 2.0 HDI automat
  • Miejscowość: Kołobtrzeg
Odp: [MKIII] Demontaż kierownicy
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 02, 2018, 00:19:08 »
Tak właśnie mi się wydawało. Odświeżyłeś mi pamięć. Kolega sprzedał chyba 2 lata temu C5 i u niego te elementy były dopasowane kolorystycznie. Dla kogoś kto się zna to od razu wpadnie tą różnicą w oko i spyta po co była wymieniana kierownica? Odpowiem: Dla kaprysu i w gratisie dołożę tę po demontażu .

From Tapatalk