Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] wymiana poduszki silnika  (Przeczytany 3171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
[MK1] wymiana poduszki silnika
« dnia: Wrzesień 13, 2014, 23:22:15 »
Nie znalazłem tematu w wyszukiwarce więc pisze.
Mam do wymiany poduszę prawą dolną Citroen/Peugeot: 1809.21.

Dorobiłem sobie nawet ściągacz, ale nie wiele to dało, bo najsłąbyszm elementem jest śruba M10 klasy 10,9 -nawet w tej klasie zrywa gwint.

Może jest jakiś sporób na wymianę bez wycągania półosi?
Skrzynia AL4 z olejem nie wiadomo jakim, więc wolałbym uniknąć ddatkowych problemów.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2014, 23:41:18 »
Od tej strony półośka CHYBA wyciąga się z trzpienia, czyli olej nie wyleci ... ?
http://allegro.pl/polos-prawa-dluga-automat-citroen-c5-2-0-16v-01r-i4546094170.html
Pozdrawiam

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2014, 08:43:34 »
Ja wymieniałem tylko że w manualu, ale to chyba nie robi aż tak wielkiej różnicy.  To jest ta łapa z podporą półosi?  Jeśli tak to niestety najlepiej całą łapę wyjąć i wymieniać w imadle. Więc bez wybicia półosi się nie obędzie. Nie wiem jak to wygląda  w automacie ale ja olej spuściłem u siebie.

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2014, 23:47:16 »
Udało się bez demontażu półosi i wielu innych. Wprawdzie 5 śrub klasy 10.9 padło, ale poduszka jest wymieniona. Pozostałe 3 również ;)

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2014, 19:43:29 »
Panowie, a jakie mieliście objawy zużycia zawiechy silnika? Zastanawiam się czy mocne szarpanie przy zmianie biegu i ujmowaniu gazu to nie wybite poduchy.
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2014, 10:23:42 »
Prawdopodobne, może szarpać przy puszczaniu sprzęgła, ewentualnie trzeba go dłużej przytrzymać żeby silnik ustawił się na swojej pozycji

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] wymiana poduszki silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2014, 18:18:36 »
I mnie w automacie na wolnych obrotach buda wibrowala niemilosiernie. Przy gaszeniu i odpalaniu odgłosy były niemiłe
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika