Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu  (Przeczytany 22990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Mazerant

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: KRK
  • Posiadany samochód: C5 mkIII
  • Miejscowość: KRK
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 12, 2016, 23:46:21 »
Witajcie, ja już w moim Tourer 2.0 163km wymieniłem półoś prawą na nową, lewa zregenerowana. Remont wahaczy, sprzęgło i dwumasa rok temu... I nadal działo się to wszystko.
Dziś wymieniona poduszka środkowa silnika za 250, odpowietrzony wysprzeglik i hamulce i czuć znaczną poprawę!!!
Jutro jeszcze nastawy nominalne zawieszenia, zbieżność i smigam w trasę przetestować. Powinno być ok. Dam znać.

Ile kosztuje w aso usługa korekcji wysokości hydractive III+?? Robił ktoś?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Mazerant

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: KRK
  • Posiadany samochód: C5 mkIII
  • Miejscowość: KRK
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2016, 20:01:47 »
Każdy szanujący sklep motoryzacyjny sprawdzi Ci to przed zakupem po vin.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Mazerant

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: KRK
  • Posiadany samochód: C5 mkIII
  • Miejscowość: KRK
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 14, 2016, 20:04:47 »
Aha po wymianie poduchy, zbieżności, i delikatnym samodzielnym opuszczeniu przodu o 2 cm do poziomu tylnego nadkola (nasadowych klucz 10 i kanał, 5 min roboty) jest lepiej!!!
Teraz dylemat kupować lexie czy płacić komuś za poziomowanie...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 14, 2016, 21:42:32 »
Już od (3) mechaników usłyszałem text typu " ja tu nic nie widzę panie"   :D
Tacy popeliniarze rozwalają mnie totalnie...Na kasę do Biedry, a nie samochody naprawiać...

Offline Rafał Mazerant

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: KRK
  • Posiadany samochód: C5 mkIII
  • Miejscowość: KRK
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 14, 2016, 21:44:18 »
Sprawdzilbym zespół skrzyni biegów i sprzęgło dwumasa. Poprzednia dwumasa wyglądała jak na filmie nagranym u mechanika.

https://youtu.be/wjvRszfOscw

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


wowo13

  • Gość
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 15, 2016, 11:41:42 »
Bartek, a to nie przez program silnika? Może szarpie bo masz jakiś dziwny program wgrany? Czy przed tuningiem tak Ci drgał? Skoro masz nowe półosie i dwumas, plus zawieszenie silnika i skrzyni, to chyba nie pozostaje nic innego...

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 27, 2016, 21:37:40 »
Ja bym brał sasica..

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Grochulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C 5, 2.0, 2005 kombi, Toyota Sienna 3.3 AWD LE 2005
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 29, 2016, 18:41:54 »
Witam panowie.


Proponuję zacząć od sprawdzenia wysokości zawieszenia z przodu.



Przerabiałem również temat telepiącej się budy na boki przy przyspieszaniu, sprawdzane były przeguby, półosie,łożyska kół, opony, wymieniłem poduchy.

A okazało sie że powodem była właśnie zbyt duża wysokość z przodu, wtedy przeguby na półosi pracują z dużym wychyleniem, 2 mechaników tak samo
"panie ja tu nic nie widzę" a wyszło to po wymianie LDSu, po której przód obniżył się o jakieś 2-3 cm i cytryna zaczęła płynąć.
Nie regulowałem już wysokości bo nie ma takiej potrzeby.


Pozdro
Pozdrawiam

Offline Piotr Grochulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C 5, 2.0, 2005 kombi, Toyota Sienna 3.3 AWD LE 2005
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 29, 2016, 23:32:53 »
Zawieszenie zwykłe bez hydro


W twoim przypadku tylko poduszki i dwumasa. Sprawdź odpowietrzenie wysprzęglika bo też sprzęgło szarpie od tego.
Pozdrawiam

Offline Bartek Wit

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 29, 2016, 23:54:55 »
Ile jest wszystkich poduszek silnika w C5 X7 1.6 Hdi
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2018, 18:49:11 wysłana przez Bartek Wit »

Offline Piotr Grochulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C 5, 2.0, 2005 kombi, Toyota Sienna 3.3 AWD LE 2005
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 30, 2016, 21:32:07 »

To jest akurat z wersji benzyna 2.0

https://photos.google.com/share/AF1QipP84f2OYEC99b03RpydJNo5pKZCdqeJgCBmPXovcuZpow_clMnEGBoIteSEaDTDrQ/photo/AF1QipNhZQ6AxoepJW1PDcTLkpwAZCqH9RmW92ZuMCYz?key=Zmt5bW92VzhZMGVlQTFFRWtXc3NDQXhraXRua25R


nr. 1, 10, 13 i 17 na skrzynię biegów, uczulam na kiepskie zamienniki , potrafią tylko pogorszyć komfort i przenosić szumy i dźwięki.


Ty szukaj do diesla ale ilość jest raczej taka sama.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2016, 21:48:08 wysłana przez Piotr Grochulski »
Pozdrawiam

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 26, 2017, 00:24:22 »
Sasic jak wyżej piszą będzie OK ?
Odgrzeje kotleta, i jak kolego ,uporałeś się z problemem?

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 28, 2017, 12:25:54 »
W cytrynie mojej teściowej pomogła jednak wymiana prawej półosi. Telepało tylko przy przyspieszaniu.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Marek_S

  • Gość
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 11, 2017, 18:31:18 »
Półosie , przeguby wewnętrzne trudno to stwierdzić bez rozbierania przegubu bo to sa luzy na łożyskach igiełkowych jak i wytarcia biezni wewnatrz kielicha .

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 13, 2017, 13:20:22 »
Już od (3) mechaników usłyszałem text typu " ja tu nic nie widzę panie"   :D
Tacy popeliniarze rozwalają mnie totalnie...Na kasę do Biedry, a nie samochody naprawiać...
Chyba na zaplecze skrzynki nosić, kasę fiskalną trzeba "umić" obsługiwać.


U mnie też pojawiły się drgania, tak po 3 tys. na nowych oponach. Okazało się, że wszystkie koła były źle wyważone lub straciły wyważenie. Po ponownym wyważeniu, plus jedna opona wymagała obrócenia wszystkie drgania ustały. Nic nie drga do 190 szybciej nie jechałem. U teściowej pomogła wymiana całej prawej półosi a wcześniej prostowanie felg.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 15, 2017, 10:00:22 »
Witam, ktoś tu pisał że drgania będą występować kiedy zawieszenie będzie za wysoko z przodu. Pokusiłem się i......pomogło obniżyłem przód i drgania są zdecydowanie mniejsze nie jest idealnie, ale to już bajka w porównaniu z tym co było. Od dawna wydawało mi się że jest za wysoko.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [mk II] Wibracje/Drgania przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:10:29 »
Odświeżam. Mam podobnie 2.0 hdi automat. Poduszki silnika nie są złe. Po zakupie wymieniłem prawą długą półoś na inną bo była osłona przegubu uszkodzona. Koła wyważone. Mały luz na maglownicy góra - dół.
Jeżdżąc na niskich obrotach około 1800 gdy jest największy moment najczęściej w przedziale 50-90 kmh telepało budą i przenosiło się aż na kierownicę. Czuło się to z lewej strony pod nogami kierowcy. W mieście mało wyczuwalne. Podczas górskich wojaży jadąc pod górę bardzo się to nasiliło. Wymieniłem więc lewą półoś na inną używaną bez luzów (zamienników do ASB nie polecają). Krótko dziś pojeździłem. Jest lepiej ale mikro wibracje nadal są. Możliwe że z prawej półosi się to przenosi na lewą stronę karoserii ?
Ci którzy wymienialiście prawe półosie. Z której strony wibracje czuliście ? :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)