Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?  (Przeczytany 14589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
[Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« dnia: Wrzesień 17, 2014, 13:08:46 »
Witam,

Może tym razem się uda czegoś dowiedzieć? Od długiego czasu próbuję doszukać się różnic między wersjami zawieszenia w C5 X7.

Może na początek wyjaśnienie:
W tym wątku Piotr Sobczak napisał:
Cytuj
Trzeba pamietac, ze zadne C5 nie ma takiego aktywnego zawieszenia jak C6 z silnikami V6 (najbogatsza wersja zawieszenie hydropneumatycznego w C5 III odpowiada temu z C6 2.2HDi).

Oraz:
Cytuj
Tak jak napisalem, C5 III w zadnej wersji silnikowej/wyposazeniowej nie ma tak aktywnego zawieszenia jak ma C6 z silnikami V6. Choc mechnicznie budowa zawieszenia w obu autach jest wlasciwie taka sama (i PRAWIE ta sama od strony hydraulicznej) ale dodatkowym czynnikiem jest rozna masa aut i rozny rozstaw osi.
C5 III z 2.0HDi ma najprostsza wersje hydrozawieszenia jesli chodzi o ten model auta (bogatsze jest dostepne w C5 III z silnikami V6 i nowym 2.2HDi 200 KM).


No i dobrze, czyli najnowsze HA3 z płytą podłogową PF3 jest/był dostępne w trzech wersjach (a może nawet więcej):
1. Najbogatsze, czyli z AMVAR, w C6 z silnikami V6. Tylko i wyłącznie.
2. Lepsze od bazowego, ale bez AMVAR, w C6 z silnikiem 2,2 125 kW, oraz w C5 z silnikami V6 (2,9, 2,7 HDi i 3,0 HDi) i z nowym silnikiem 2,2 HDi (147 kW).
3. Bazowe, w C5 z pozostałymi silnikami.

I tu się rodzą dwa pytania:
1. Czym się różni bazowe zawieszenie od tego bogatszego?
2. Czy występuje z innymi silnikami oprócz czterech wymienionych? W szczególności, czy występuje z 2,2 HDi 125 kW (skoro w C6 z tym silnikiem jest)?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2014, 14:37:01 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

1. Czym się różni bazowe zawieszenie od tego bogatszego?


[Tutaj] i [po obcemu]

Cytuj
2. Czy występuje z innymi silnikami oprócz czterech wymienionych? W szczególności, czy występuje z 2,2 HDi 125 kW (skoro w C6 z tym silnikiem jest)?


w mkII (według planette-citroen) było w:

2.2HDi136 BVA4
2.0HDi138 BVA6
2.2HDi173 BVM6
2.2HDi173 BVA6
V6 BVA6
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2014, 15:10:33 »
Arturze, niestety pudło. Nie chodzi o Mk1 i Mk2, tylko o Mk3 (X7).
Zawieszenie tam nie ma 6 sfer, tylko 7, więc linki, które dałeś, nie odnoszą się do tematu.

W X7 występuje tylko zawieszenie pod nazwą HA3+ -- czyli wszystkie mają przycisk Sport. Jest zupełnie inaczej, niż w Mk 1 i Mk 2.

Zawieszenia na pewno czymś się różnią, ale oficjalne materiały to przemilczają. Gdyby ktoś miał pełny dostęp do materiałów serwisowych i mógł porównać zawieszenie między 2-litrowym 140 KM a którymś V6, to byłaby chyba maksymalna możliwa rozpiętość, do której dałoby się odnieść.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2014, 07:48:04 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Arturze, niestety pudło. Nie chodzi o Mk1 i Mk2, tylko o Mk3 (X7).


Dlatego zaznaczyłem, że chodzi o mkII - bo to akurat wykopałem.

Cytuj

Zawieszenie tam nie ma 6 sfer, tylko 7, więc linki, które dałeś, nie odnoszą się do tematu.


Musiałeś nieuwaznie czytać temat niderlandzki - Jest tam też mowa o mkIII. ;)

Zamiast jednej kuli z tyłu - są dwie, wszystkie wersje mają identyczne  sfery regulatora sztywności z tyłu (róznica jest tylko berline/break).



Cytuj

W X7 występuje tylko zawieszenie pod nazwą HA3+ -- czyli wszystkie mają przycisk Sport. Jest zupełnie inaczej, niż w Mk 1 i Mk 2.


Występuje tylko HA3, pod którym kryje się HA3+. ;)


Cytuj

Zawieszenia na pewno czymś się różnią, ale oficjalne materiały to przemilczają.


Spisek Smoleński? :) BP, NMSP.

Cytuj
Gdyby ktoś miał pełny dostęp do materiałów serwisowych i mógł porównać zawieszenie między 2-litrowym 140 KM a którymś V6, to byłaby chyba maksymalna możliwa rozpiętość, do której dałoby się odnieść.



Siłowniki będą inne (inna charakterystyka), inne mogą być przewody, inna pompa (wydajność), inne sfery siłowników, inny komputer sterujący (charakterystyka), regulatory sztywności we wszystkich są takie same. Coś jeszcze porównywać?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2014, 10:40:39 »
Pytałem o to samo ponad dwa lata temu i dostałem materiały od Darka Żurawskiego, gdzie było porównanie.
Jest co najmniej jedna duża różnica -- w bogatszej wersji jest czujnik wysokości na każdym siłowniku, w wersji uboższej nie ma.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2014, 11:19:59 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

Jest co najmniej jedna duża różnica -- w bogatszej wersji jest czujnik wysokości na każdym siłowniku, w wersji uboższej nie ma.


OK no to mamy jedno, plus komputer, bo są na pewno inne. Jeszcze coś Ci przyszło do głowy?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2014, 11:26:27 »
I tu się pojawia pytanie: Co to daje? Jaka jest w praktyce różnica między zawieszeniem "standardowym", a "bogatszym", i czy da się ją w jakikolwiek sposób obiektywny opisać, przedstawić?
Lepsze trzymanie drogi? Wyższy komfort?

A czy siłowniki są inne? Nie wydaje mi się. Przynajmniej na Allegro występuje tylko jeden rodzaj.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2014, 11:32:17 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

A czy siłowniki są inne? Nie wydaje mi się. Przynajmniej na Allegro występuje tylko jeden rodzaj.


Przejrzałem całość dokumentów - ujednolicili siłowniki i obecnie dostępne są już tylko 2 rodzaje - lewy i prawy, przedtem było tego więcej.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2014, 12:20:47 »
Jesteś w stanie zobaczyć różnice między układem zawieszenia (samymi elementami wykonawczymi) między dwoma wersjami -- np. 2-litrowym EW10/DW10 a 3-litrowym DT20?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2014, 14:09:19 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Jesteś w stanie zobaczyć różnice między układem zawieszenia (samymi elementami wykonawczymi) między dwoma wersjami -- np. 2-litrowym EW10/DW10 a 3-litrowym DT20?


Zdefiniuj pojęcie "elementy wykonawcze". :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2014, 14:50:37 »
Siłowniki, gruszki i to, co jest do nich podłączone.

Zobaczyłem na załączone zrzuty ekranu i to są zupełnie inne elementy -- nie da się tego za bardzo porównać...

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2014, 15:01:29 »
Hmm, widzę że też mogę to wszystko przeglądać na service.citroen.com, więc przejrzę i odpowiem.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2014, 15:02:21 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Siłowniki, gruszki i to, co jest do nich podłączone.

Zobaczyłem na załączone zrzuty ekranu i to są zupełnie inne elementy -- nie da się tego za bardzo porównać...


Siłowniki - to juz ustalilismy, są zunifikowane - jeden nume referencyjny dla lewego i drugi dla prawego (wczesniej było kilka, teraz tylko dwa). Gruszki moga mieć różne cisnienie.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2014, 16:54:06 »
Co znalazłem:
- Elementy wykonawcze są takie same w obydwu wersjach i jednakowe z C6 2.2 HDi.
- Czujniki wysokości występują w bogatszych wersjach i ich nie było (!) w C6 2.2 HDi. Czujniki te występują tylko w bogatszych wersjach C5 i w C6 z V6.
- Na service.citroen.com nie mogłem znaleźć w ogóle odniesień do AMVARa. Przypuszczam, że zabudowany jest w jednej obudowie z siłownikiem.

Co to oznacza? Że już nic nie wiem. Nie mam pojęcia, czemu miałyby służyć czujniki wysokości bez sprzężonego z nimi układu zmiennego tłumienia (AMVAR). Za to teoretycznie da się zastosować siłowniki z AMVARem w C5. Wymaga to "tylko" zakupu czterech kolumn z C6 i zaprogramowanego kalkulatora.

Piotr nie miał natomiast racji co do wyposażenia w zawieszenie C5 III -- najbogatsze w C5 jest na pewno lepsze od C6 z najsłabszym silnikiem.

Ponadto strona jest fajna z jeszcze jednego względu: w C5 będą montowane THP 163 i THP 200 :)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2014, 19:29:12 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

- Na service.citroen.com nie mogłem znaleźć w ogóle odniesień do AMVARa. Przypuszczam, że zabudowany jest w jednej obudowie z siłownikiem.


OIDP to właśnie tak jest.

Cytuj

Nie mam pojęcia, czemu miałyby służyć czujniki wysokości bez sprzężonego z nimi układu zmiennego tłumienia (AMVAR).


"Tak na moje": Zamiast jednej uśrednionej wartości położenia dwóch kół na jednej osi, masz dwa czujniki dające informację o położeniu kół niezależnie.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 18, 2014, 22:15:09 »
Cytuj

Artur Heise napisał:
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

- Na service.citroen.com nie mogłem znaleźć w ogóle odniesień do AMVARa. Przypuszczam, że zabudowany jest w jednej obudowie z siłownikiem.


OIDP to właśnie tak jest.

Czyli teoretycznie C5 może mieć AMVAR. Ciekawe, czy Citroën pokusi się o zrobienie jeszcze jednej generacji C5? Rząd francuski mocno wsparł PSA, żeby kolejna generacja samochodów segmentu D nie była Oplem C5, ani Citroënem Insignią, tylko żeby ją robić we Francji.

Cytuj

Cytuj

Nie mam pojęcia, czemu miałyby służyć czujniki wysokości bez sprzężonego z nimi układu zmiennego tłumienia (AMVAR).


"Tak na moje": Zamiast jednej uśrednionej wartości położenia dwóch kół na jednej osi, masz dwa czujniki dające informację o położeniu kół niezależnie.

Niby tak, jest to oczywiste. Ale do czego mogłoby to być wykorzystywane? Bo jeśli nie jest, to tylko do popsucia siebie i krwi właścicielowi.

Najtrafniejsza analogia, jaka mi się trafia to fotografia 3D.
Czujniki wysokości to aparat 3D. AMVAR to telewizor 3D.
Jak mamy tylko jedno z nich, to w żadnym stopniu nie korzystamy z dobrodziejstw 3D. No, niby telewizory 3D potrafią zrobić jakieś przeróbki zdjęć i filmów na 3D, ale taki efekt to bardziej zagięcie płaskiej powierzchni, niż 3D -- niby jest, ale to nie to.
Sam aparat 3D też nam nic nie da. Niby na ekranie zobaczymy jakieś niby 3D, tak samo tutaj -- wiemy, że samochód mógłby coś więcej, ale tego nie robi, bo nie dostaje żadnego wsparcia w tym kierunku. Jakby chociaż usztywniał pojedyncze koła, ale się nie da.

Więc po co?

--

Aha, przy okazji sprawdziłem też, jakie były wersje silnikowe C6 -- Citroën planował wprowadzenie wersji z silnikiem DW12C (czyli 200-konnym 2,2 HDi). Jakby tam wrzucili AMVAR i sprzedawali za ludzką cenę, to byłby ideał...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2014, 07:22:00 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

nie mogłem znaleźć w ogóle odniesień do AMVARa. Przypuszczam, że zabudowany jest w jednej obudowie z siłownikiem.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 19, 2014, 10:43:26 »
Właśnie -- ten przewód. Nie ma go w "bazowych" C6, jest w C6 V6. To ów czujnik wysokości siłownika, czy sterowanie AMVARem?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2014, 11:20:43 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Właśnie -- ten przewód. Nie ma go w "bazowych" C6, jest w C6 V6. To ów czujnik wysokości siłownika, czy sterowanie AMVARem?


Według opisów to AMVAR.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 19, 2014, 11:50:36 »
I jeszcze jedna fotka:
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2014, 11:51:28 »
+ przekrój i charakterystyki. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2014, 13:05:53 »
Fajny przekrój. Jedna rzecz mnie zastanawia: jeśli AMVAR odpowiedzialny jest za amortyzację (AMortisseur VARiable), to co robią gruchy w zawieszeniu? Przecież cała idea hydropneumatyka opiera się na tym, że gruszki jednocześnie resorują i amortyzują, więc tu jest inaczej? Gruszki robią tylko za sprężyny?

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 19, 2014, 13:19:49 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Fajny przekrój. Jedna rzecz mnie zastanawia: jeśli AMVAR odpowiedzialny jest za amortyzację (AMortisseur VARiable), to co robią gruchy w zawieszeniu? Przecież cała idea hydropneumatyka opiera się na tym, że gruszki jednocześnie resorują i amortyzują, więc tu jest inaczej? Gruszki robią tylko za sprężyny?


Tak, AMVAR zajmuje się amortyzacją, czyli inaczej tłumieniem, a gruszki zajmują się resorowaniem, czyli kompensacją nierówności. Po prostu AMVAR pełni rolę dławików.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 19, 2014, 13:25:43 »
Wiesz może, po co są czujniki wysokości w bogatszej wersji zawieszenia w C5? Nie ma ich w C6 2.2 HDi, są tutaj, ale wydaje się, że żadnej sensownej roli nie mają?

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 19, 2014, 17:57:54 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Wiesz może, po co są czujniki wysokości w bogatszej wersji zawieszenia w C5? Nie ma ich w C6 2.2 HDi, są tutaj, ale wydaje się, że żadnej sensownej roli nie mają?


Prawdopodobnie są one po to żeby jak najszybciej analizować ruchy kół przedniej i tylnej osi. AMVAR oprócz zmiany charakterystyki tłumienia poprzez płynną zmianę "średnicy" dławika, miał za zadanie wymuszenie takiej pracy zawieszenia żeby płynnie niwelować różnice częstotliwości drgań między przednią a tylną osią. To co napisałem brzmi idiotycznie, ale nie umiem tego inaczej wyrazić ;-). W każdym razie chodziło o to żeby jakoś tam zgrać przód z tyłem. Miało to tylko C6 V6 (noPb i D).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm