Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?  (Przeczytany 14595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 19, 2014, 20:07:01 »
Niby tak, ale po co dodatkowe czujniki? Przecież nie ma możliwości wpłynięcia na pracę konkretnego siłownika, ewentualnie całej osi, przez jej usztywnienie, ale przecież do tego wystarczy jeden czujnik na całą oś i to może być realizowane w każdej wersji zawieszenia w C6 i C5 X7.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 20, 2014, 13:07:11 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Niby tak, ale po co dodatkowe czujniki? Przecież nie ma możliwości wpłynięcia na pracę konkretnego siłownika, ewentualnie całej osi, przez jej usztywnienie, ale przecież do tego wystarczy jeden czujnik na całą oś i to może być realizowane w każdej wersji zawieszenia w C6 i C5 X7.


W przypadku MAVAR ma to jak najbardziej sens - układ może zareagować na zbyt szybkie ugięcie jednego siłownika.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 20, 2014, 21:58:10 »
Cytuj

Artur Heise napisał:
W przypadku MAVAR ma to jak najbardziej sens - układ może zareagować na zbyt szybkie ugięcie jednego siłownika.

Tak, ale bez AMVAR będzie co najwyżej: oj, jak fajnie byłoby móc zareagować, ale nie mogę.

Offline Artur Puźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 337
  • Skąd: Warszawa, Ząbki
  • Posiadany samochód: Były Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Citroen, muzyka, zamki i takie tam rozne >:o)
  • Miejscowość: Warszawa, Ząbki
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 02, 2014, 01:07:36 »
a mnie się wydaje, że w bogatszej wersji jest po to, aby więcej kosztowało w naprawie... Przecież w C5 II bez zbędnych "AMAWARÓW" czas reakcji jest bardzo bardzo szybki. No ale niestety jak to w każdej dziedzinie bywa, coś nowego - coś drogiego...
Artur Puźniak
Były: Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
[email protected]
GG: 2448261

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 06, 2015, 11:32:28 »
Oj gdyby w serwisach aso mechaniory mieli choć w połowie taka wiedzę jak Artur lub Marek :) szacuneczek :)

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 06, 2015, 16:30:43 »
No ale jak są czujniki na każdym kole, no to zmiękcza się jedno koło, a nie cała oś (w przypadku dziury na przykład). Nie jechałem C5 z hydro, ale jak kupowałem swoje C6 to na oględzinach był kolega który takie ma. Pojeździliśmy C6 i stwierdził, że to jednak inny komfort.
A swoją drogą na ostatnim spotkaniu cytryniarzy w Krakowie, padła informacja, że to ostatnie citroeny z HA, potem już będą tylko DS na sprężynach, a Citroen zniknie.

Offline Michał Siwek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Otrębusy
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI 163KM AUT
  • Miejscowość: Otrębusy
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 06, 2015, 17:12:57 »
Dlatego pozostanie nam już tylko rolls royce lub Maserati :)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 06, 2015, 18:02:26 »
Cytuj

Tomek Czajka napisał:
jak kupowałem swoje C6 to na oględzinach był kolega który takie ma. Pojeździliśmy C6 i stwierdził, że to jednak inny komfort.

Wiadomo, AMVAR swoje robi :)

Offline Jan Wojtkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 06, 2015, 18:35:07 »
Cytuj

Tomek Czajka napisał:
...
A swoją drogą na ostatnim spotkaniu cytryniarzy w Krakowie, padła informacja, że to ostatnie citroeny z HA, potem już będą tylko DS na sprężynach, a Citroen zniknie.

Nie do końca...
Znikną Citroeny >C4, a DS zostanie osobną marką z osobnymi salonami. Dealerzy mają się zdecydować, co chcą sprzedawać.

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 06, 2015, 19:07:04 »
Czyli w PSA z dużych będzie tylko P508. Masakra, bo DS-y to malizny na razie, za to drogie. Chyba sobie jeszcze jedno C6 kupie i na kołkach w garażu postawie, żeby na zaś było. Może za 20 lat znowu wraca do Hydro, hihi. A ktoś jeździł z tu obecnych DS5? Jaki tam jest komfort?

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 09, 2015, 09:09:18 »
Ja potwierdzam miedzy c6 ojca silnik 2.7 i amvr a c5 x7 z zawieszeniem ha 3 z wersja sport jest ogromna różnica w resowowaniu. Czuć to wyraźnie podczas pokonywania szybkich zakrętów. I krótkich poprzecznych nierówności. Dodatkowo amvr ma własny komputer w skrzynce w komorze silnika

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 09, 2015, 10:54:36 »
Karolu, service.citroen nic takiego nie stwierdza, AMVAR nie ma własnego komputera.
--
Cytuj

Jan Wojtkiewicz napisał:
Cytuj

Tomek Czajka napisał:
...
A swoją drogą na ostatnim spotkaniu cytryniarzy w Krakowie, padła informacja, że to ostatnie citroeny z HA, potem już będą tylko DS na sprężynach, a Citroen zniknie.

Nie do końca...
Znikną Citroeny >C4, a DS zostanie osobną marką z osobnymi salonami. Dealerzy mają się zdecydować, co chcą sprzedawać.

Wg service.citroen.com będzie jeszcze co najmniej C5 ze 163-konnym (EP6CDT M) i 200-konnym 1.6 THP, oraz ze 150-konnym (DW10FD) i 180-konnym (DW10FC) 2-litrowym Dieslem.
Wszystkie mają zawieszenie HA.
I tak będą sprzedawać obydwie marki. Jak się da w jednym miejscu sprzedawać Forda, Suzuki, Seata i Citroëna, to i DS się tam upchnie.
Jeśli znika HA, to po dylemacie. Sprężyny w C5/407/508, tudzież w DS5 są mniej komfortowe, niż nawet te w Passacie, więc nigdy więcej nie kupię Citroëna. Chyba, że ta informacja nie jest sprawdzona i jednak coś będzie?
Kupiłem żonie w tym roku C-Elysée. Fajne autko, szkoda że nie ma nadwozia kombi. Natomiast rzeczy, z których się w tym "budżetowym modelu" się rezygnuje nie są mi do niczego potrzebne, więc nie obraziłbym się, gdyby PSA zdecydowała się wprowadzić nowe C5, a stare kontynuować w niższej cenie i obcięte o różne rzeczy (np. bez opcji skórzanej tapicerki, nawigacji, turbodoładowanych silników >130 KM, ksenonów, elektrycznie otwieranej klapy bagażnika, elektrycznie sterowanych foteli), za to z HA (z najmocniejszymi silnikami, może jako płatna opcja, np. za 5 tysięcy) -- byłoby to na tyle dotkliwe dla gadżeciarzy, że woleliby nowe C5, ale ja bym bardzo chętnie kupił taki samochód (zakładając odpowiednią cenę).
Cytuj

Tomek Czajka napisał:
Czyli w PSA z dużych będzie tylko P508. Masakra, bo DS-y to malizny na razie, za to drogie. Chyba sobie jeszcze jedno C6 kupie i na kołkach w garażu postawie, żeby na zaś było. Może za 20 lat znowu wraca do Hydro, hihi. A ktoś jeździł z tu obecnych DS5? Jaki tam jest komfort?

Odpowiedzią na Twoje ostatnie pytanie jest ono samo, ale zadane retorycznie.
Fajnie, że będzie DS, może nawet z hydro, ale biorąc pod uwagę, że topowe DS5 kosztuje koło 180 tysięcy zł, to ile kosztować będzie hipotetyczne DS6? 280 tysięcy?

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 09, 2015, 11:36:03 »
Dziwne. Widzielm przynajmniej kilka c6 każda z mverem ma dodatkowy komputer w komorze silnika. Ale może się myle postarał się to zbadac

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 09, 2015, 11:45:32 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Karolu, service.citroen nic takiego nie stwierdza, AMVAR nie ma własnego komputera.


Porównaj sobie. ;)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 09, 2015, 12:29:40 »
Hmmm, ki pieron? To na co ja patrzyłem? Przyznaję, mój błąd.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 09, 2015, 13:48:36 »
Wiec właśnie. Do kolumn siłowników dochodzi wiele przewodów po 5 chyba. Dlatego tak mi się wydawało ze sama elektronika pompy nie może tego wysterowac. A juz mialem biec i rozbierac  c6

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 09, 2015, 14:03:58 »
Przekonwertowałem prezentację do PDFa - co prawda nie po naszemu, ale obrazki ładne.  :devil:

I jeszcze jedna - po francusku.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 09, 2015, 16:08:35 »
[...]Kalkulator zawieszenia (CSS) jest usytuowany w komorze silnika, w skrzynce kalkulatora.

Kalkulator zawieszenia (CSS) zarządza poszczególnymi charakterystykami tłumienia, w funkcji informacji dostarczanych przez następujące elementy :
4 czujniki skoku koła
2 czujniki ciśnienia zawieszenia
Prędkosci samochodu
Prędkość obrotowa koła kierownicy

Kalkulator zawieszenia (CSS) steruje następującymi elementami :
4 urządzenia wykonawcze zawieszenia o zmiennej charakterystyce tłumienia
Zespolony blok hydro-elektroniczny (BHI)[...]
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 09, 2015, 17:13:00 »
Ok, tego kalkulatora zawieszenia (CSS) nie ma w C5 z silnikami DT17, DT20, ES9 ani DW12C, a każdy z nich ma te kolorowe przewody (żółty, czerwony zielony i niebieski) , czyli przypuszczalnie ma też czujniki skoku koła (położenie kątowe dolnego wahacza).
1. PO CO?
2. DO CZEGO SĄ PODŁĄCZONE?
3. PO CO?
4. CZYM TO NIBY STERUJE?
5. PO CO?
6. ILE TO KOSZTUJE?
7. PO CO?

Przypuszczenie/zgadywanka: Czy C5 ma AMVAR (choćby i zubożony), ale Citroën tego głośno nie mówi? Czy ktoś rozbierał siłownik z C5 (to jest to samo, co w C6)? Może jest, tylko funkcja jest wyłączona w kalkulatorze (albo włącza się bardzo rzadko, np. jak droga jest w bardzo złym stanie, czyli na granicy RP)?

Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Wg service.citroen.com będzie jeszcze co najmniej C5 ze 163-konnym (EP6CDT M) i 200-konnym 1.6 THP, oraz ze 150-konnym (DW10FD) i 180-konnym (DW10FC) 2-litrowym Dieslem.


Sam sobie odpowiem -- to o niczym nie świadczy, na service.citroen.com jest też C6 z silnikiem DW12C.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 10, 2015, 12:01:44 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

Przypuszczenie/zgadywanka: Czy C5 ma AMVAR (choćby i zubożony), ale Citroën tego głośno nie mówi?


Trzeba zobaczyć na schematach. :)


Cytuj

Czy ktoś rozbierał siłownik z C5 (to jest to samo, co w C6)? Może jest, tylko funkcja jest wyłączona w kalkulatorze (albo włącza się bardzo rzadko, np. jak droga jest w bardzo złym stanie, czyli na granicy RP)?


AMVAR jest dobrze widoczny, bo masz go na "szczycie" siłownika w C6, w C5 tego nie widziałem.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 10, 2015, 13:47:09 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:

Przypuszczenie/zgadywanka: Czy C5 ma AMVAR (choćby i zubożony), ale Citroën tego głośno nie mówi?


Robi się ciekawie. :)

Ma komputer AMVAR, ale sterowanie jest tylko dwoma zaworami.

Schemat dla DT20C i EW7.

7758 : kalkulator zawieszenia regulowanego
7715 : kalkulator zawieszenia
7748 : elektrozawór tylnego zawieszenia
7747 : elektrozawór przedniego zawieszenia
7751 : lewy przedni czujnik wzniosu nadwozia
7752 : prawy przedni czujnik wzniosu nadwozia
7753 : czujnik wysokości tylnego lewego nadwozia
7754 : czujnik wysokości tylnego prawego nadwozia
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 11, 2015, 09:21:41 »
Dali AMVAR z tyłu? Chyba nie, bo siłowniki są takie same (?)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 11, 2015, 12:02:05 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Dali AMVAR z tyłu? Chyba nie, bo siłowniki są takie same (?)


Nie - nie dali, w C5 masz tylko czujniki jak w C6 AMVAR - niezależnie dla każdego koła i "zubożony komputer AMVAR". :)

Porównaj sobie ze schematem dla C6 :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 11, 2015, 20:31:41 »
A wiecie, że ten cały magiczny AMVAR, że to się wszystko ładnie regeneruje i jest tylko 1 firma w UE, która to ogarnia i polecają ją sobie na różnych forach C6 na całym świecie... i zgadnijcie skąd jest ta firma :)

Tak w ogóle, to np. w UK czekają miesiącami na fabrycznie nowe siłowniki do C6, czy u nas też jest taki kłopot z dostępnością ?

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [Mk III] Wersje zawieszenia HA3 -- jak to z nimi jest?
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 04, 2017, 12:23:16 »
Wątek bardzo stary, ale może się komuś przyda.


Ostatnio przesiadłem się z C5 III X7 2.2 HDI 2009 170KM (standarowe HA3+), na C5 III X7 2.2 HDI 2011 204KM (z CSS/pseudo AMVARem) i rzeczywiście czuć różnicę.


Stare C5 mam na felgach 18", a nowe na 19" - drobne, ostre dziury (np. wyrwy w asfalcie) trochę czuć mocniej w nowej C5 (tu na pewno zasługa 19" opon), ale za to dziury średnie, dłuższe czy serię dziur (np. na wyboistej szutrowej drodze) nowe C5 z CSS pokonuje przyjemniej.


Nie są to jakieś gigantyczne różnice, ale jednak je czuć.


Na autostradzie nowe C5 (z CSS) też zachowuje się stabilniej, ale wg mniej raczej tylko dzięki większym felgom. W starej C5 poprawa stabilności na autostradzie po zmianie z felg 17" na 18" była nawet jeszcze bardziej odczuwalna.

Trochę mnie kusi by przerobić zawieszenie w C5 z CSS na takie jak w C6 z AMVARem, ale jednak trzeba by zmienić 4 kolumny, dodać brakujące czujniki i dorobić trochę instalacji. Obawiam się, że z biegiem czasu mogłyby zacząć się pojawiać problemy ze "sztukowaną" elektryką[/size][size=78%]. [/size]