Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] Nie odpala + masa błędów  (Przeczytany 3727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
[MkII] Nie odpala + masa błędów
« dnia: Październik 24, 2014, 13:00:21 »
Witam,
Przedwczoraj po wyjściu z pracy spotkała mnie niemiła niespodzianka - cytrynka nie odpaliła, a zawsze paliła bezproblemowo.
Objawy:
- kontrolki na tablicy rozdzielczej zachowują się normalnie - przez chwilę świecą, póżniej gasną. 'Service' sie nie świeci.
- rozrusznik kręci - przełożenie na wał jest bo widzę na wskażniku obrotów że wskazówka idzie lekko do góry.
- pompa paliwa nie pracuje, na gazie tez nie chce odpalić.
Sprawdziłem:
- wszystkie bezpieczniki pod kierownicą i w komorze silnika (także te wysokoprądowe od spodu skrzynki)
- kalkulator silnika zglasza sie na L...i poprawnie
- błędy są od wszystkiego co podłączone do kalkulatora silnika: wszystkie wtryskiwacze, wszystkie cewki, solenoid VVT, termostat sterowany, pochlaniacz par paliwa, obie sondy lambda - wszystkie bledy typu 'zwarcie z + lub z masą'
- testowanie elementów działa połowicznie: moge wystartować dany test np. wtryskiwaczy i słychać tyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale wtryskiwacz milczy. Jedynie wentylator chłodnicy reaguje na test.
- akumulator wymieniony w zaszłym roku w lecie BOSCH S6, więc względnie doby i względnie nowy.
- kable w komorze silnika patrząc od góry wyglądają dobrze - nie sądzę żeby jakiś zwierz je przegryzł od dołu bo idą w dość grubym peszlu od samej skrzynki bezpieczników aż do silnika.

Czy są jakieś przekażniki inne niż w skrzynce bezpieczników w komorze silnika których niedziałanie mogłoby dawać taki efekt?
A może są gdzieś jeszcze jakieś bezpieczniki które warto sprawdzić?
Jeśli żadne z powyższych to co może być powodem takiego zachowania?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2014, 13:44:35 »
Cytuj

Wojciech Kalarus napisał:

- pompa paliwa nie pracuje,....


To mnie zastanawia, a wcześniej jeźddziłeś "bez ciśnienia paliwa"? Sterownik silnika nie powinien podjąć pracy bez właściwego ciśnienia. Na gazie się nie znam, podobno gazowy sterownik "korzysta" z benzynowego....

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2014, 13:48:06 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:


Sterownik silnika nie powinien podjąć pracy bez właściwego ciśnienia.


Sugerujesz, że sterownik nie będzie działał bez paliwa w zbiorniku?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2014, 13:52:17 »
Cytuj

Maciej Węgrzyn napisał:

Sugerujesz, że sterownik nie będzie działał bez paliwa w zbiorniku?


Eeeee....paliwo możesz mieć gdzie chcesz, ale masz mieć ciśnienie na listwie zasilającej.....

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2014, 14:10:26 »
W momencie wejścia do samochodu i włożenia kluczyka do stacyjki pompa paliwa normalnie pracuje przez chwilę i się wyłącza, jeśli nie następuje zapłon.
Akurat przekażnik włączający zasilanie do moich LEDow dziennych sterowany jest z bezpiecznika od pompy paliwa więc od razu widzę że pompa nie pracuje (nie jest zasilana).

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2014, 14:53:25 »

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2014, 15:39:43 »
Dzięki wielkie. Sprawdziłem i rzeczywiście, po podłączeniu "na krótko" kablem, pompa zaczęła pracować i silnik można było odpalić.
Niestety BSM do wymiany, bo przez to że zalany jakimś silikonem to żadne "dłubanie" niezbyt wchodzi w grę.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2014, 18:09:40 »
Cytuj

Wojciech Kalarus napisał:

Niestety BSM do wymiany, bo przez to że zalany jakimś silikonem to żadne "dłubanie" niezbyt wchodzi w grę.


Jeśli wiadomo jaka jest lokalizacja przekaźnika, to można go po kawałku wyciąć a do pozostałości podstawy dolutować kabelki i nowy przekaźnik.


Cytuj

Wojciech Kalarus napisał:

- błędy są od wszystkiego co podłączone do kalkulatora silnika: wszystkie wtryskiwacze, wszystkie cewki, solenoid VVT, termostat sterowany, pochlaniacz par paliwa, obie sondy lambda - wszystkie bledy typu 'zwarcie z + lub z masą'


Ja bym sprawdził jeszcze, czy któryś kabel masowy czasem nie jest luźny lub zasniedziały.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2014, 18:28:40 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:


Eeeee....paliwo możesz mieć gdzie chcesz, ale masz mieć ciśnienie na listwie zasilającej.....


A jak nie bedziesz mial na listwie? Jakis czujnik zadziala? Pokaze?
A jak bedziesz mial cisnienie mniejsze od nominalnego? Cos pokaze?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2014, 18:36:25 »
Cytuj

Maciej Węgrzyn napisał:
A jak nie bedziesz mial na listwie? Jakis czujnik zadziala? Pokaze?
A jak bedziesz mial cisnienie mniejsze od nominalnego? Cos pokaze?


Wyskakującego komunikatu na desce z tym problemem nie znam...
A upalony BSI czy może konektory wtyczki ....o czym można poczytać na forum.

EDIT: doczytałem szczególy....pompa paliwa ma wewnętrzny regulator ciśnienia podawanego paliwa. Nie ma czujnika ciśnienia paliwa, jakie pompa da tyle jest. Na listwie zasilającej wtryski występuje tylko zawór m.in. do kontroli ciśnienia manometrem.

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2014, 18:42:29 »
A to nie wiedzialem. A gdzie ten czujnik się znajduje?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2014, 19:05:58 »
Cytuj

Maciej Węgrzyn napisał:
A to nie wiedzialem. A gdzie ten czujnik się znajduje?


Patrz post wyżej, edytowałem swoje błędy...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2014, 10:09:12 »
No właśnie, sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na listwie? Jak nie, to trzeba wkręcić manometr w zawór o którym pisze Grzegorz. To też już coś więcej powie.

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Re: [MkII] Nie odpala + masa błędów
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 28, 2014, 12:49:01 »
Wyszło na to że mój moduł BSM to L04-00. W ASO nowy moduł to wydatek 857zl. Na Aledrogo okolice 100zl z demontu oczywiście. Niestety wersji L04 nie ma, za to jest sporo innych: L01,L06,L09. Pojawiają się takze od czasu do czasu L05, które jak na jednym z forum ktoś twierdził mogą zastąpić L04. Czy rzeczywiście L05 i L04 są ze sobą kompatybilne i można zamontować L05 bez ryzyka dla silnika i bez uszczerbku na funkcjonalności innych kalkulatorów/modułów?
A jeśli tak, to czy wymaga on telekodowania jak każdy inny kalkulator?