Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Naprawa podgrzewacza płynu  (Przeczytany 19876 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Naprawa podgrzewacza płynu
« dnia: Grudzień 02, 2014, 13:33:08 »
Cześć.
W zasadzie nie ma za bardzo o czym pisać.
Zabrałem się za to wczoraj.
Naprawa polega na zamianie starych świec żarowych, na nowe.
Ponieważ oryginalne są ciężko dostępne, to z jedną w kieszeni poszedłem do osiedlowego sklepiku i poprosiłem sprzedawcę o świecę żarową, która ma na stanie i będzie się ją dało wkręcić w miejsce oryginalnej.
Przeszukał całą szufladę i oprawka z gwintem idealnie pasowała od takiej z VW 1,9 D, TD.
Akurat miał Febi więc takie wziąłem 4 szt. 17 zł/szt
Zamiennik, który założyłem jest ok 4 mm krótszy od oryginału, ale oprawka gwintowana jest identyczna.
Grzać to grzeje, bo po włączeniu silnika  cały podgrzewacz momentalnie robi się bardzo gorący.
Pracę świec potwierdza także spadek napięcia na ich zasilaniu. Alternator stabilne 14,2 V, natomiast świece zasilane z 13,8 V. Pobór mocy duży.
Grzałki grzeją do temperatury bliskiej 80 stopni Celsjusza. Potem są wyłączone, a włączają się z powrotem gdy temperatura silnika spadnie w okolice 70 stopni. Temperatura sprawdzana na czujniku za pomocą ELM BT i aplikacji na mądregotelefona :)
Niestety nie mogę dodać zdjęcia w formie załącznika.
Nie będę się bawił z zmiany rozmiaru zdjęć. Chciałem pokazać różnice w długości świec.

Test ogrzewania jutro rano, w drodze do Krakowa.
Oprócz działania grzałki zaobserwowałem jeszcze jak działa termostat w odniesieniu do odczytu z czujnika temperatury.
Jak wiadomo termostat na 83 stopnie. Delikatne popuszczanie ma w okolicy 76 stopni. Natomiast bez względu na obciążenie i włączone ogrzewanie trzyma idealnie te 82-83 stopnie.
Oczywiście włączone ogrzewanie i bieg jałowy powoduje spadek temp do ok 70 stopni i zapalenie tylko jednej kreski na wskaźniku temperatury. Zapalenie dwóch kresek na wskaźniku temp. następuje po przekroczeniu 76-77 stopni.

Dodatkowo właśnie zamówiłem specjalnie wykonany na zamówienie termostat o temp otwarcia 92 stopnie.
Założę taki celem sprawdzenia jak będzie się zachowywać temperatura w fazie początku otwarcia termostatu. Jeżeli przez założenie termostatu na 92zstopnie zacznie się otwierać w okolicy 82-4 stopni to będzie sukces.
Koszt takiego termostatu to 37 zł w zakładzie produkcyjnym Mera.
Obecnie od zeszłej zimy jeżdżę na ich termostacie Tv-108.83 stopnie. Nie mam podstaw do tego, aby stwierdzić, że jest zły. Ale zimą potrzeba cieplejszego silnika.
Podobny patent kiedyś zrobiłem w starej Omedze 2,3D. Fabryczne termostaty miały temp 87 stopni. Założyłem kiedyś zimą od VW na 92 stopnie i była zdecydowana poprawa w działaniu ogrzewania.

Będę Was informował o postępach w walce o odpowiednią temperaturę w moim autku.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2014, 21:19:34 »
U mnie też jest podgrzewacz płynu i póki co działa super.
Napisz gdzie on jest umiejscowiony i jak dostać się do świec (tak na przyszłość może się przydać). Co do termostatu siedzi ori fabryczny i nawet w największe mrozy po rozgrzaniu (oczywiście dłużej to trwa) trzyma temp i na wyświetlaczu palą się trzy kreski.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2014, 21:45:24 »
O widzisz Robert pierwszy raz spotykam się z informacją, że XP 2,0 HDI i trzy kreski na wyświetlaczu temperatury. 1,6 HDI i benzyniaki podobno tak miewają.

Masz możliwość sprawdzić jaką temperaturę utrzymuje twój silnik? Jakimś programikiem, choćby przez ELM.

Obiecuję zrobić fotkę w którym miejscu znajduje się podgrzewacz.

Jeszcze co do kresek na wskaźniku temperatury.
Od stycznia 2011 r mamy XP. Nigdy nawet w największe upały nie zaświeciło mi się więcej jak dwie zielone kreseczki. Próbowałem go nawet kiedyś specjalnie zagrzać do granic możliwości. Wczoraj przy wyłączonym ogrzewaniu silnik pracował na biegu jałowym. Wszystko rozgrzane, cała chłodnica gorąca czujnik pokazywał 91*C. Wskaźnik na zegarach ciągle dwie kreseczki. Trochę mnie to zaniepokoiło, bo nie włączył się wentylator. Ale w końcu to tylko 90*C. Muszę się temu przyjrzeć. Po włączeniu ogrzewania na auto temperatura momentalnie opadła do 80 *C.

Zobaczę jak będzie się to wszystko zachowywać  po założeniu termostatu z wyższą temp. otwarcia. Tutaj  szukam przyczyny. Bo już w zeszłym roku zauważyłem, że korzystając właśnie z odczytu przez ELM temp zimnego silnika momentalnie po uruchomieniu osiągała okolice 60*C. Ale to wciąż na granicy zaświecenia się  pierwszej kreski, no i zdecydowanie zbyt zimno, żeby skutecznie grzać wnętrze samochodu. Potem może bruździć termostat, bo niby powinien otwierać się przy 83*C, ale coś czuję że zaczyna przepuszczać delikatnie w okolicy właśnie tych 70-75 stopni. Co stanowi problem. Gdy taki na 92 stopnie będzie zaczynał prace przy 80-85 już będzie ok. Najwyżej powrócę do poprzedniego jak będzie za gorąco dla silnika.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2014, 22:26:20 »
U mnie też pokazywało 2 kreski i zeszłej zimy trochę marzłam,wymieniłam termostat (na normalny)i po zagrzaniu są 3 kreski(zawsze,czy lato czy teraz)i jest cieplej ale do grzania z c5 daleko.Daj znać jak sprawuje się grzanie na "wyższym"termostacie.Może i ja skorzystam.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2014, 09:28:06 »
Jeśli chodzi o ilość kresek to był kiedyś taki wątek.
W starszych XP mają być 2 kreski a w nowszych 3 kreski. Zmiana nastąpiła gdzieś około 2003roku - być może związane to było z wprowadzeniem CAN. Ogrzewanie jest z założenia słabsze niż w innych modelach - nagrzewnica w XP jest identyczna jak w P206, a kubatura do grzania tak z 50% większa niż P206.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2014, 10:50:19 »
Wieści z drogi.
auto rano uruchomione o7:30, temp. na zewnątrz -4 stopnie. zanim wlaczylem odczyt z sIlnika temp. upłynęło 3-4 min. temp na starcie poglądu 25 stopni. ruszamy. jazda delikatna licznik km wyzerowany. temp po 3 km 60 stopni. za chwilę przy 65 st zapala się pierwsza kreska na wskaźniku. dokładnie po 9,7 km zapala się drugą kreska i temp. osiąga 76 st. po 10.2 km mam 83 st i wtedy wyraźnie reaguje termostat. następuje gwałtowny spadek do 77 st. od tego momentu temp nie przekroczyła 80 st a głównie widniała liczba 78 st. oczywiście po otwarciu termostatu czyli po 10 km nadmuchem gorąco daje. do zapalenia się drugiej kreski jest średnio. przed pierwsza kreska jest zimno. ale w sumie nie ma się co dziwić gdy płyn ma zaledwie 60 stopni. czekam na dostawę nowego termostatu. po wymianie kolejna relacja. jak dla mnie niespełna 80 st to bardzo mało.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2014, 12:51:08 »
Z innej beczki - bo sam muszę sprawdzić działanie dogrzewacza płynu - ale... W xsarach - części - wyposażonych w klimatronik jest coś co można nazwać farelką - grzałka na wylocie z nadmuchu, elektryczna. Zastanawiam się czy takie ustrojstwo można by zamontować także w samochodzie wyposażonym w manualną klimatyzację. Zastanawiam się gdzie jest przełącznik załączający "farelkę" i pod co to podpiąć. - może np. ogrzewanie tylnej szyby?

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2014, 19:01:34 »
Cytuj

Karol Chyla napisał:
O widzisz Robert pierwszy raz spotykam się z informacją, że XP 2,0 HDI i trzy kreski na wyświetlaczu temperatury. 1,6 HDI i benzyniaki podobno tak miewają.

Masz możliwość sprawdzić jaką temperaturę utrzymuje twój silnik? Jakimś programikiem, choćby przez ELM.

Niestety nie mam możliwości podpięcia się pod komp.

Wyżej Marcin pisał o grzałce elektrycznej w wersji z climatronem. I teraz nie wiem ,które rozwiązanie jest u mnie- czy owa grzałka czy dogrzewanie płynu.
Który fragment rozpiski VIN mówi coś na ten temat?
U mnie jest tak
"OGRZEWANIE DODATKOWE BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA"
oraz
"PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU"
Ciepłe(letnie) powietrze zaczyna lecieć po ok. 300-400m jazdy. Potem robi się coraz cieplej, odczuwalny szybki wzrost temp. ciepłego powietrza następuje gdy palą się dwie kreski na desce.
Temp wewnątrz ustawioną mam na 20 st.C i to wystarcza do utrzymania przyjemnej i komfortowej temp.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2014, 23:50:55 »
No to Robercie wyjątkowo dobrze Ci grzeje.Ja muszę ustawiać temp bardzo wysoko(max) a i tak mam dużo chłodniej niz w c5 gdzie wystarczy na 20 i jest ciepło.
Odnosnie montażu elektrycznego dogrzewacza powietrza z nagrzewnicy(w c5 mam)przeszukałam forum,net i nie znalazłam,pytałam na forum i nic się nie dowiedziałam.Ja mam wersję z climatronikiem ale u mnie jest dogrzewanie płynu anie powietrza(chętnie bym założyła).Ponoc jest montowane w 1.6hdi ale nikt nie wstawił zdjęcia a ni opisu "co/gdzie/jak".
Dogrzewacz płynu znajduje sie poniżej serwa hamulcowego,dość nisko,łatwo znależć patrząc po wężach.Taki metalowy korpus(mniejszy od zaciśniętej dłoni) z 4 świecami.Nie sposób nie znależc.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 04, 2014, 00:00:10 »
Odpowiadam - ogrzewanie dodatkowe - bez dodatkowego ogrzewania/ogrzewanie automatyczne - znaczy: nie masz/masz webasto.
Podgrzewanie obiegu gazu - występuje w silnikach 1.6 hdi - 110 km.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2014, 21:28:14 »
Cytuj

joanna luty napisał:
No to Robercie wyjątkowo dobrze Ci grzeje.Ja muszę ustawiać temp bardzo wysoko(max) a i tak mam dużo chłodniej niz w c5 gdzie wystarczy na 20 i jest ciepło.

XP to mój pierwszy samochód ,w którym robi się tak szybko ciepło.U mnie ma to duże znaczenie,gdy wożę juniora do przedszkola (odległość 6km) - na tym dystansie w aucie jest przyjemnie ciepło nawet w największe mrozy przy stałej temp. 20 st.C na panelu.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 04, 2014, 22:12:03 »
skoro u Ciebie po 400m już jest nieco ogrzane powietrze to pewnie właśnie ten elektryczny dogrzewacz powietrza nadmuch masz zamontowany(widocznie montowano po lifcie).Pewnie wszystko zabydowane i niewiele widać jednak gdybyś był uprzejmy zaglądnąć pod deskę czy coś widać byłabym wdzięczne.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2014, 22:31:38 »
Niestety trzeba zdjąć dolną osłonę - tą co jest środkowy schowek i popielniczka - inaczej nie zobaczy. Zastanawiam się także czy nie trzeba by odkręcić metalowego wzmocnienia. Gdzieś na forum były nawet zdjęcia.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2014, 22:35:01 »
Mnie nie udało sie znależc ani na forum ani w net a bardzo chciałam zobaczyc różnicę do wersji bez dogrzewacza/farelki i ocenic mozliwośc montażu.

Offline Artur Oleksy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso1.8 benzyna+gaz
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2014, 10:12:52 »
Witam . U mnie tez pokazuje dwie kreski , mam zamontowany gaz nawet podczas mrozu po przejechaniu 2 km samochód jedzie juz na gazie wtedy jak włączę ogrzewanie a mam klimatronik i włączę obieg wewnętrzny mam ciepło . po przejechaniu 5 km muszę ustawiać dmuchawę na minimum i wyłączyć obieg wewnętrzny gdyż jest gorąco  . mimo iż ciepło jest ustawione na 20 stopni . Dziś miałem oszronione szyby i po odpaleniu po pięciu minutach chodzenia silnika włączyłem nadmuch na szybę momentalnie szron sam zszedł nie musiałem skrobać .

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2014, 11:34:19 »
Cytuj

Artur Oleksy napisał:
Witam . U mnie tez pokazuje dwie kreski , mam zamontowany gaz nawet podczas mrozu po przejechaniu 2 km samochód jedzie juz na gazie wtedy jak włączę ogrzewanie a mam klimatronik i włączę obieg wewnętrzny mam ciepło . po przejechaniu 5 km muszę ustawiać dmuchawę na minimum i wyłączyć obieg wewnętrzny gdyż jest gorąco  . mimo iż ciepło jest ustawione na 20 stopni . Dziś miałem oszronione szyby i po odpaleniu po pięciu minutach chodzenia silnika włączyłem nadmuch na szybę momentalnie szron sam zszedł nie musiałem skrobać .

Artur w naszych benzynówkach szybciej się sinik rozgrzewa i dlatego nie ma żadnych dogrzewaczy (choć farelka pewnie by się przydała)
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 05, 2014, 20:49:24 »
A tak przy okazji - może ktoś wie jak jest sterowana ta "farelka" - tzn. gdzie jest przekaźnik?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2014, 15:26:22 »
Test dodania fotek.
Na początek świece podgrzewacza.

Następnie zamówione termostaty na 92 st.C, oraz obiecane fotki umiejscowienia podgrzewacza.

Zamiana termostatu oczywiście jak zwykle bezproblemowa. 10 minut i nowy na miejscu.
Po zamianie odpowietrzanie trwało długo, mimo niewielkiego ubytku płynu.
Przy delikatnym traktowaniu gazu temp oscylowała w granicach 85 stopni. Jak go przegoniłem otwarcie nastąpiło przy 92 st. i potem temperatura oscylowała w przedziale 88-90 st.
Pozostawianie silnika na biegu jałowym przy wyłączonym ogrzewaniu powodowało włączenie się wentylatora chłodnicy przy temp. 96 st. Wyłączenie wentylatora następuje przy 91 st.. Przy 99 stC następuje włączenie drugiego biegu wentylatora.
Włączenie ogrzewania na wysoki bieg wentylatora powoduje stopniowe wychłodzenie silnika do 70 st.
Jaki wniosek? sprawność układu ogrzewania jest niewiele mniejsza od chłodnicy. I na biegu jałowym spokojnie tylko przy wykorzystaniu ogrzewania można wystudzić motor.

Po drugim włączeniu się wentylatora chłodnicy w zbiorniku pojawiło się sporo powietrza, więc w układzie odbiło się.
Dalsze testy w najbliższym czasie podczas normalnej eksploatacji.

Przy okazji drugi termostat zamontowałem w Xantii. Nareszcie wskazówka wędruje powyżej 80 stopni na wskaźniku, a wewnątrz panują tropikalne upały.
Pozdrawiam.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 07, 2014, 14:45:56 »
Zatem czekam na wyniki testów drogowych bo temat ciepła wielce mnie interesuje.Ciekawe czy cos się zmieni (w zimne dni przy wł.nawiewie)skoro układ ogrzewania tak skutecznie chłodzi silnik.

Offline rogowski krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 07, 2014, 21:13:24 »
Witam.Czy przy wymianie świec podgrzewacza trzeba wypuśćic płyn chłodniczy

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2014, 00:15:43 »
nie wypuszczalem płynu.  prawie nic nie wycieklo, mimo wykrecenia 4.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 09, 2014, 09:44:43 »
Ponawiam pytanie - gdzie znajduje się przekaźnik od podgrzewacza płynu?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2014, 10:05:51 »
Cytuj

Marcin Janczewski napisał:
Ponawiam pytanie - gdzie znajduje się przekaźnik od podgrzewacza płynu?

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2014, 11:00:59 »
A który konkretnie - i BTW - dzięki za łopatologię :)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Naprawa podgrzewacza płynu
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2014, 11:11:18 »
Oba!.
Jeden zasila dwie świece i drugi dwie.
No i po jednym bezpieczniku na dwie świece :) .
O wydajność prądową pewnie chodzi.

PS. Jak widzisz u mnie przykręcone to ustrojstwo jest w innym miejscu, niż u Ciebie.
Inna fabryka, czy w poniedziałek było składane? :P