Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Wymiana modułu BSM  (Przeczytany 15453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Koza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benzyna + gaz
[Mk I] Wymiana modułu BSM
« dnia: Grudzień 22, 2014, 15:15:31 »
Witam!

Ostatnio w mojej cytrynie padła pompa paliwowa, lecz po wymianie pompy samochód dalej nie odpala. Elektryk odpalił samochód na krótko na nowej pompie i zdiagnozował, że winny jest moduł BSM.

W samochodzie jest moduł B3 bądź B4 bo niestety naklejka jest zdrapana. Ale obok odczytałem numer S118470004 i najprawdopodobniej na końcu jest litera G.

Sprawdziłem i wychodzi na to że jest to jednak B4.

Problem jest taki ,że nie mogę nigdzie dostać takiej skrzynki. Na allegro są wyglądające identycznie do innych modeli citroena i peugota ale np zamiast S11847004 G jest  T11847004 K i tu jest moje pytanie czy mogę zamontować skrzynkę z innym symbolem ?

Proszę o poradę i z góry dziękuję za pomoc.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2014, 16:44:41 »
jak masz 2.2 hdi i mieszkasz na ślasku to możemy podpiąć mój tylko nie wiem jakie ja mam oznaczenie. Problem jest taki źe mam noge w gipsie i sam byś to musiał robić. ja natomiast w ramach pomocy mogę cię poganiać z robotą
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

damian.z1

  • Gość
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2014, 16:54:46 »
Cytuj

Dariusz Koza napisał:
Witam!

 Elektryk odpalił samochód na krótko na nowej pompie i zdiagnozował, że winny jest moduł BSM.



upewnij się że podwójny przekaźnik w BSM, zasilający między innymi pompę, jest niewymienny
bo być może wystarczy wymienić jego zamiast całego modułu

Offline Dariusz Koza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benzyna + gaz
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:23:31 »
Cytuj

Bartłomiej Trocha napisał:
jak masz 2.2 hdi i mieszkasz na ślasku to możemy podpiąć mój tylko nie wiem jakie ja mam oznaczenie. Problem jest taki źe mam noge w gipsie i sam byś to musiał robić. ja natomiast w ramach pomocy mogę cię poganiać z robotą


Niestety jestem z zachodniopomorskiego i mam benzyne 1.8 ale dzięki za chęć pomocy :D

Cytuj

upewnij się że podwójny przekaźnik w BSM, zasilający między innymi pompę, jest niewymienny
bo być może wystarczy wymienić jego zamiast całego modułu


Nawet nie mam pojęcia który to przekaźnik i elektryk w moim mieście wyglądał na przestraszonego gdy zasugerowałem mu wariant wymiany któregoś przekaźnika, a nie mam dostępu do lepszego elektryka.

Zależy mi na czasie ,a koszt używanego modułu to około 100 zł to nie wiele mniej pewnie zapłacę elektrykowi za wymianę przekaźnika. Tylko nie wiem czy mogę wziąć inny symbol niż mam.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:56:08 »
Musi być taki sam jak masz. Jak kupisz inny to może być od diesla z innym wyposażeniem i połowa rzeczy w Twoim aucie nie będzie działać. A tak generalnie to trzeba uzupełnić profil bo nie wiadomo czym jeździsz.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:34:55 »
modułu nie musisz wymieniać.
Jest sposób o którym gdzieś na forum czytałem.Robi się zworkę/mostek w module BSI żeby oszukać przekaźnik.
Jak znajdę link to wrzucę chyba,że wcześniej ktoś opiszę jak sie to robi.
EDIT.
Tutaj jest porada jak ominąć przekaźnik pompy:
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=214574&start=0

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:53:49 »
Zworą/ mostka nie polecam .

jak znajdę to wrzucę info o typie przekaźnika wlutowanego do BSM, można go wymienić jak potrafisz sprawnie posługiwać się lutownicą, przekaźniki do kupienia na Alle... po mniej niż 6 pln za sztukę, jak nie to daj elektronikowi niech przelutuje, ja miałem problem z przekaźnikiem pompy powietrza wtórnego.

jak chcesz kupić używany BSM to nie wiesz ile on podziała (lepiej zasil pompę na krótko przez bezpiecznik zewnętrzny i dokulaj się do lepszego elektryka).

Offline Dariusz Koza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benzyna + gaz
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2014, 21:47:56 »
Dziękuję za wszystkie porady.

Dzisiaj podciągnąłem sobie przewód do kabiny przewód z wyłącznikiem i po drodze dałem bezpiecznik. W ten sposób omijam przekaźnik w BSM, a jako że mam auto z gazem to w momencie gdy przełącza mi się na gaz to wyłącznikiem wyłączam pompę paliwową. Tylko nie wiem na ile to bezpieczne rozwiązanie i czy nie spale pompy paliwowej.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby pokazał mi ktoś który przekaźnik muszę wymienić i jaki typ przekaźnika muszę kupić bo znalazłem elektryka który mi to wlutuje tylko nie wiem który przekaźnik muszę wymienić.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:06:03 »
To zmień elektryka. Jak mi pokażesz, który przekaźnik przelutować, to Ci przelutuję każdy...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Koza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benzyna + gaz
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:08:08 »
No niestety w okresie świąteczno-noworocznym nie dam rady nikogo innego znaleźć.

Czy da ktoś radę wskazać który to przekaźnik i jaki to typ ?

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk I] Wymiana modułu BSM
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2014, 07:11:21 »
w moim oznaczenia BSM są nieczytelne chyba jest 04.

Przekaźnik pompy to jeden z trzech : TYCO  V23076-A3001-D142 na podstawie jego trzeba szukać zamiennika.

A sprawa następna jest taka że w przypadku uszkodzenia tego przekaźnika nie będzie zasilania na pompę paliwa przez bezpiecznik F2 oraz na wtryskiwacze paliwa i jeszcze podgrzewanie sond lambda i cewkę zapłonową

Osobnego przekaźnika pompy paliwa w tym BSM nie ma - więc poszukałbym przerwy w przewodzie zasilania pompy, lub odcięcia zasilania do pompy zrobionej przez gazowników.

A tak jest w przypadku ew10j4 ,może 1.8 ma inaczej ale nie sądzę bo BSM i BSI może być wspólny.