Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny  (Przeczytany 6982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
[Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« dnia: Styczeń 08, 2015, 20:10:51 »
Mam podejrzenia co do działania czujnika temperatury kabiny..... kontrolując wskazania tego czujnika porównuję "widzianą" temperaturę w kalkulatorze klimatyzacji z zewnętrznym termometrem (termoparą). Umieszczam zewn termometr w kratce poboru powietrza w desce i porównuję:  mam do +(3-4) stopni różnicy temp widzianą w elektronice auta.

Czy ja coś żle rozumuję/robię?

Porównując w stanie zimnym auta (po nocy, nieodpalany) temperatura wskazywana przez elektronikę w aucie różni się tylko +1 stopień.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2015, 10:19:21 »
czujnik wilgotności to osobny czujnik który znajduję się za tymi krateczkami obok schowka, jeździłem rok z zepsutym i nie wpływało to na pracę klimy, poza tym że ze skraplacza lały się litry wody :)

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2015, 15:49:53 »
Wydaje mi się że czujnik temperatury i wilgoci siedzi w jednej puszce, dokładnie takiej...
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-peugeot-407-coupe-9647527180-i4936382206.html

Ponieważ jest tam wiatraczek który wciąga powietrze, wciąga też brud.
Możliwe że czujnik temperatury jest porośnięty kurzem - stąd te różnice.
Wyciągnij schowek, potem czujnik i przedmuchaj. Ale uważaj na płytkę z czujnikiem wilgoci bo wrażliwa jest na uszkodzenia.
Pozdrawiam

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2015, 15:53:20 »
z tego co pamiętam czujnik temperatury jest przy lampce sufitowej, wedle opisów z service czujnik wilgoci jest obok schowka

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2015, 18:21:51 »
Prawdą jest to co pisze Konrad -za krateczką jest jedna puszeczka z termistorem i elektroniką do wilgotności.
Czujnik już czyściłem, wyciągałem, wiem o delikatności powierzchni elementu do "wilgotności"....
Dziś zrobiłem test - jazda ponad 1 godzinę (w korkach), tak aby zagrzać wnętrze i wystarczająco długo pracowała automatyka. Ustawienie "na ekranie" 19 st, podpięty diagnoskop i miernik zewn. temperatury - dziwne, że dla ustawienia "19" otrzymałem wzrost temperatury do ok 21,5-22 st .
Wskazania diagnoskopu wtedy to ok 22,5-23 st. Dziwne bo te nastawione "19-naście" nie odpowiadało temperaturze do jakiej dążył automat - doszedł powyżej ok 2 stopni, choć pomiar "na diagnoskopie" wskazywał jeszcze wyższą wartość.
Mam obecnie mętlik w głowie, bo nie spodziewałem się takiej sytuacji.....

EDIT:
Ponownie zrobiłem próby, ustawiłem 17 st wg "pokrętła", zewnętrzny termometr mierzył temperaturę kabiny, diagnoskop podpięty kontrolował m.in. temperaturę kabiny (z własnego czujnika auta). Próba nagrzewania do osiągnięcia zadanej temperatury, potem kontrola regulacji w stanie "zagrzanym". Wnioski: wg termometru zewnętrznego automatyka osiągnęła poziom 17,2-17,5 st (i utrzymuje) , natomiast diagnoskop wskazuje wtedy o 2-2,5 st temperaturę wyższą.  
Automatyka działa dobrze, dąży do właściwej temperatury , tylko "ki diabeł"   system odczytuje 2 st wyżej???? i do tego "dobrze działa".....

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 21, 2020, 08:13:18 »
Odkopuje stary temat.
Kilka razy miałem tak że klimatyzacja nie chłodzi lub dopiero po 10 minutach jazdy leci chłód.
W takim momencie nie prawidłowego działania kompresor się załącza jest cyk, wiatrak się kręci, węże ciepłe zamiast zimne. Czyli mechanicznie układ działa.
Układ jest dobity i szczelny.
Przeważnie działa super ale chce rozwiązać problem na 100 procent.

Słyszałem że czujnik temperatury wewnątrznej jest  na skraplaczu blisko schowka dwu pionowy... Nie ma kostki trzeba rozlutować. Ktoś działał w tym temacie?
Tylko podają że coś takiego tylko do mk1

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213203317331-VAL509805-czujnik-temp-wewnetrznej-klimatyzacji,scr_dItems.html

Na mk2 mk1 lift wychodzi coś takiego, to obok schowka.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-kabiny-c5-407-6445vc-oryginal-8197632301?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|m&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=aud-450594373151:pla-465453159489||-|-1011615|&utm_content=|pla|mc:130778179-p:8197632301|&gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-9zkUjDJcWaDsRYoP7yVNtwOuSTXGMT_PeWkS6U1TCiDq37WKjG5wRoCSvwQAvD_BwE
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2020, 08:24:46 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2020, 09:03:03 »
Odkopuje stary temat.
Kilka razy miałem tak że klimatyzacja nie chłodzi lub dopiero po 10 minutach jazdy leci chłód.
W takim momencie nie prawidłowego działania kompresor się załącza jest cyk, wiatrak się kręci, węże ciepłe zamiast zimne. Czyli mechanicznie układ działa.
Układ jest dobity i szczelny.
Przeważnie działa super ale chce rozwiązać problem na 100 procent.

Słyszałem że czujnik temperatury wewnątrznej jest  na skraplaczu blisko schowka dwu pionowy... Nie ma kostki trzeba rozlutować. Ktoś działał w tym temacie?
Tylko podają że coś takiego tylko do mk1

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213203317331-VAL509805-czujnik-temp-wewnetrznej-klimatyzacji,scr_dItems.html

Na mk2 mk1 lift wychodzi coś takiego, to obok schowka.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-kabiny-c5-407-6445vc-oryginal-8197632301?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|m&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=aud-450594373151:pla-465453159489||-|-1011615|&utm_content=|pla|mc:130778179-p:8197632301|&gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-9zkUjDJcWaDsRYoP7yVNtwOuSTXGMT_PeWkS6U1TCiDq37WKjG5wRoCSvwQAvD_BwE
Może przed rwaniem czujnika wilgotności i temperatury wnętrza warto sprawdzić Lexią jakie dane podaje... Bo jakoś wątpię w jego usterkę. Tak w MK2 jest ten co podałeś w linku z allegro. Ktoś grzebał przy nim w mojej C5 jeszcze w Holandii (zapewne poprzedni właściciel dał auto na naprawę klimatyzacji) bo nie siedział na miejscu i musiałem go tam wsadzić. Ogólnie to ktoś straszne walki toczył z moją klimatyzacją jeszcze w Holandii. Kompresor wyglądał na regenerowany/nowy, skraplacz na nowy... Klapy były połamane, zapewne niepotrzebnie wymieniali i walczyli z resztą.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 21, 2020, 09:12:51 »
Piotr też wątpię w sumie w jego awarię. Znajomy sugeruje mi podmienić sondę w parowniku. Znalazłem nawet temat na forum że pomogło.
Lexie dopiero podłącze bo z nią to zabawa trwa wieki :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2020, 09:20:03 »
Przed podmianami czegokolwiek naprawdę warto pobawić się Lexią.  ;)
 Coś czuje że zacina Ci się klapa po prostu - czyli początek jej końca właśnie następuje.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2020, 11:18:04 »
Wiem też jutro wieczorem się pobawię. Błędów nie zgłaszała klimatyzacja kilka miesięcy temu.
Klapy są porządnie zrobione :)
Znajomy przerobił dużo tych czujników na skraplaczu i to mi sugeruje.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2020, 11:33:28 »
Wiem też jutro wieczorem się pobawię. Błędów nie zgłaszała klimatyzacja kilka miesięcy temu.
Klapy są porządnie zrobione :)
Znajomy przerobił dużo tych czujników na skraplaczu i to mi sugeruje.
Możliwe że ma rację.  ;) Ale nie wróżmy póki nie sprawdzisz Lexią.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2020, 15:57:54 »
Oczywiście. Póki co wszystko przeważnie działa ale wolę zapobiegać przed. W weekend dam znać co mówi lexia :)
A Piotr u Ciebie przewody od klimatyzacji pod maską jaką mają temperature?

Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 21, 2020, 16:15:57 »
Oczywiście. Póki co wszystko przeważnie działa ale wolę zapobiegać przed. W weekend dam znać co mówi lexia :)
A Piotr u Ciebie przewody od klimatyzacji pod maską jaką mają temperature?
Nie sprawdzałem nigdy... Logicznie patrząc jeden powinien być ciepły a jeden zimny....

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 22, 2020, 14:49:47 »
No właśnie zawsze tak było że ciepły i zimny. Ja ostatnio miałem oba zimne... Też się zdziwiłem ale mówię to c5 może tttm :)
Dziś zdam relację z lexii. Przypatrze się rurką i ich temperaturą.
W ostatnich dniach jeździłem innym autem stąd opóźnienie.
Myślę powoli nad zaworem rozprężnym.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 22, 2020, 22:07:49 »
Więc w lexia błędów z klimatyzacji brak. Po odpaleniu pierwszym po dłuższym postoju zimne powietrze (mroźne) leci dopiero po około 10 minutach. Każde kolejne odpalenie jak zacznie chłodzić to już chłodzi cały czas.
Odnośnie temperatury rurek. Krótka od kompresora do chłodnicy klimatyzacji ciepła, z chłodnicy klimatyzacji wyjście zimne. Rurki przy zaworze rozprężnym jedna lekko ciepła, druga chłodna. Także tu jest jak powinno. Tylko dopiero po czasie.
Dane z lexii :

Temperatura wnętrza 29 stopni
Wilgotność powietrza w kabinie 15 %
Temperatura czujnika parownika od 10 do 15 stopni im bardziej chłodzi w wnętrzu tym temperatura na czujniku niższa.
Lewy czujnik nasłonecznienia 2 do 4 %
Prawy czujnik nasłonecznienia 7 %
Napięcie zasilania dmuchawy od 1.3 do 5.2 V zależy jak mocno dmucha.
Ciśnienia nie mogłem znaleźć laptop mi padł. Sprawdzę pod maszyną.
Temperatura czujnika parownika w aucie w spoczynku to jest nagrane np 32 stopnie czyli działa.
Wtedy w nagrzanym jest wilgotność w lexi niższa.

Jakieś pomysły? Styki przy kompresorze żółta wtyczka i ta na dole potraktowana środkiem typu contact plus smar grafitowy. Kostka presostatu również.
Zeszłe dwa sezony wnętrze schladzalo się prędzej.

Pytanie czy gdyby uszkodził się zawór sterujący ciśnieniem sprężarki. Lexia wywali błąd?
Chodzi o to na dole kompresora..

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ZAWOR-STERUJACY-pompy-do-klimatyzacji-w-samochodach-PEUGEOT-407%2C-CITROEN-C5-do-kompresora-SANDEN-SD7C16-SD7C16-SD7C161302F%2C-serwis-klimatyzacji/2687
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2020, 22:58:18 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 23, 2020, 00:00:15 »
Z innych wątków to nie było błędu w Lexi jak padł ten zawór, może faktycznie jest uszkodzony. Ktoś walczył z tym zaworem i podawał jak jest sterowany, poszukaj wątku.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 23, 2020, 10:04:01 »
Piotr ale mówisz o zaworze rozprężnym czy tym na sprężarce od dołu? :)


Gdyby ktoś szukał (nie wiem jak skrócić link, przepraszam)

Musze dokładnie przetrzepać bsm i wtrysk ale nie miałem tego błędu. Tylko od egr który zaslepiony i od spryskiwaczy reflektorów bo jest zwarcie.


Skróciłem za Ciebie, teraz jak klikniesz modyfikuj, to zobaczysz, że trudne to nie jest  :P
Dziękuję, muszę znaleźć odpowiednie okienko. Pisząc z telefonu nie tak łatwo.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2020, 14:21:22 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 23, 2020, 14:24:29 »
Dziś sprawdziłem ciśnienia na pracującym układzie i zgaszonym silniku.
Temperatury rurek w normie.
Niskie ciśnienie trzyma się na 4.5.
Wysokie 6 - 8.
Po włączeniu silnika i układu nie rośnie ani nie spada.
Klimatyzacja normalnie się załącza, sprzęgło, kompresor i lekko zimne dmucha.
Rano gdy uderzyłem w czujnik na sprężarce rurki zaczęły się mrozic.
Myślę od niego zacząć? Szkoda cały kompresor ruszać.
Co myślicie?

Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2020, 15:02:20 »
Chyba nie masz wyjścia. Sam też bym obecnie zaczynał od tego.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 23, 2020, 15:15:35 »
W poniedziałek zobaczymy czy będzie na miejscu w inter cars. Można by kupić cały kompresor ale po co ruszać. Jak zaskoczy i zeszłe sezony chodziła klimatyzacja super.
Jak wymienię się pochwalę. Oby to było to.

Zastanawiam się tylko dlaczego brak błędów w lexii.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2020, 19:04:58 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 23, 2020, 21:55:25 »
Witam.Kiedyś pisałem o słabo działającej klimie i winowajcą był owy czujnik.U mnie podmianka na inny używany,odłączenie klemy i klima śmigała jak ta lala.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 24, 2020, 09:15:46 »
Witam.Kiedyś pisałem o słabo działającej klimie i winowajcą był owy czujnik.U mnie podmianka na inny używany,odłączenie klemy i klima śmigała jak ta lala.

Adam mówisz o czujniku w kompresorze klimatyzacji? :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 24, 2020, 11:11:33 »
Jeszcze jeden pomysł mojego dobrego znajomego. Siedzi w układach klimatyzacji.
Mówi o wyslizganej tarczy sprzęgła sprężarki. Od rana klimatyzacja nie działa, po dłuższej jeździe jak wszystko się rozgrzewa zaczyna coś działać. Dlatego ciśnienia też stoją tuż po odpaleniu.
Wydaje mi się to realne.
Zawór wydajności według mnie powinien pokazać coś w lexii. W nowym tygodniu zacznę walkę.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 24, 2020, 11:51:50 »
Jeszcze jeden pomysł mojego dobrego znajomego. Siedzi w układach klimatyzacji.
Mówi o wyslizganej tarczy sprzęgła sprężarki. Od rana klimatyzacja nie działa, po dłuższej jeździe jak wszystko się rozgrzewa zaczyna coś działać. Dlatego ciśnienia też stoją tuż po odpaleniu.
Wydaje mi się to realne.
Zawór wydajności według mnie powinien pokazać coś w lexii. W nowym tygodniu zacznę walkę.
Możliwe, jednak to powinno być widać z tego co mi się wydaje. Gdyby się ślizgało powinien stać lub kręcić się wolniej "środek" w kole pasowym kompresora, temperatura też by tam niezła była... Co zapewne wywaliłoby termobezpiecznik w cewce sprzęgła.
 Warto to jednak sprawdzić.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 24, 2020, 12:31:54 »
Jeszcze jeden pomysł mojego dobrego znajomego. Siedzi w układach klimatyzacji.
Mówi o wyslizganej tarczy sprzęgła sprężarki. Od rana klimatyzacja nie działa, po dłuższej jeździe jak wszystko się rozgrzewa zaczyna coś działać. Dlatego ciśnienia też stoją tuż po odpaleniu.
Wydaje mi się to realne.
Zawór wydajności według mnie powinien pokazać coś w lexii. W nowym tygodniu zacznę walkę.
Możliwe, jednak to powinno być widać z tego co mi się wydaje. Gdyby się ślizgało powinien stać lub kręcić się wolniej "środek" w kole pasowym kompresora, temperatura też by tam niezła była... Co zapewne wywaliłoby termobezpiecznik w cewce sprzęgła.
 Warto to jednak sprawdzić.


Na klimatyzacji tak dobrze się nie znam nie wiem czy zauważe kręcenie się środka :)
W poniedziałek kolega mi to profesjonalnie sprawdzi. Chyba że podpowiesz. Jak na patrzył mówił że sprzęgło startuje.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)