Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny  (Przeczytany 7336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 24, 2020, 12:46:39 »
Zauważysz zauważysz.  ;) Też ekspertem nie jestem w tej dziedzinie. Patrząc na koło kompresora na włączonej i wyłączonej klimatyzacji zauważysz różnicę w pracy na 100%.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 24, 2020, 13:08:28 »
Zobacz jeszcze w diagboxie czy jest zezwolenie na załączenie sprężarki.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 24, 2020, 13:19:40 »
Miałem w lexii żądanie odcięcia klimatyzacji i napisane było odcięcie. 8 bar ciśnienie układu.
Dopuszczenie klimatyzacji było na tak.

Popatrzę na kompresor. Wychodzi na to że to sprzęgło musi się kręcić patrząc od zewnętrznej strony.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 24, 2020, 13:26:16 »
Najprędzej będzie ten zaworek na kompresorze przyczyną. Upierdliwość całej imprezy to konieczność wyciągnięcia czynnika.  ;)
W ślizganie sprzęgła jakoś nie uwierzę, w cewce jest wbudowany bezpiecznik termiczny, przy ślizganiu temperatura by wzrosła tam na tyle że by się "przepalił". Bodajże 120 stopni wystarczy. A to już powinno generować jakiś błąd i już raczej klimatyzacja by nie wystartowała.
 Jednak warto wszystko sprawdzić.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 24, 2020, 13:31:45 »
Najprędzej będzie ten zaworek na kompresorze przyczyną. Upierdliwość całej imprezy to konieczność wyciągnięcia czynnika.  ;)
W ślizganie sprzęgła jakoś nie uwierzę, w cewce jest wbudowany bezpiecznik termiczny, przy ślizganiu temperatura by wzrosła tam na tyle że by się "przepalił". Bodajże 120 stopni wystarczy. A to już powinno generować jakiś błąd i już raczej klimatyzacja by nie wystartowała.
 Jednak warto wszystko sprawdzić.

No właśnie jest ten bezpiecznik termiczny. Tu mnie zastanawia brak błędu w lexii. Może jest tak uszkodzony że błędu nie wywali. No trzeba czynnik spuścic i śruba mocującąca czujnik jest blisko miski olejowej. Więc kompresor trzeba zluzować - odchylić. Myślę czy wykręcić też rurki które do niego wchodzą czy z nimi odchylić. :)
Jest zagadka z tą klimatyzacją. Dziwne że podczas uruchomienia silnika i układu ciśnienia wogóle się nie zmieniają.

Sprzęgło na pewno było już kiedyś wymieniane było. Wygląda świeżo po diagnozie. Na pewno nie fabryczne.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 24, 2020, 14:59:11 »
W ślizganie sprzęgła jakoś nie uwierzę, w cewce jest wbudowany bezpiecznik termiczny, przy ślizganiu temperatura by wzrosła tam na tyle że by się "przepalił". Bodajże 120 stopni wystarczy. A to już powinno generować jakiś błąd i już raczej klimatyzacja by nie wystartowała.
 Jednak warto wszystko sprawdzić.
W Xantii miałem przypadek, że tarczka była zbyt cienka. Objawy jak u Tomasza,
raz startowała, raz nie. Wszystko było uzależnione od temperatury na zewnątrz.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 24, 2020, 17:44:21 »
Ja dziś patrzyłem na tarcz sprzęgła i startuje po odpaleniu tzn się kręci. Prawdziwe zimno zaczęło lecieć dopiero po 20 minutach jazdy. Temperatura rurek wtedy też była prawidłowa.
Jak by tarcz była za cieńka że nie załącza to by chyba się nie kręciła razem z kołem pasowym? Czy jestem w błędzie? :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 25, 2020, 02:28:25 »
Piszesz że sprzęgło wygląda na wymienione, może ktoś z tym wcześniej walczył? Posprawdzaj parametry, może to nie sprzęgło, jak wyglądają parametry z presostatu, co z zaworem zmiennej wydajności? Sprawdź konfigurację w klimatyzacji, może ktoś przestawił np na inny rodzaj presostatu i elektronika głupieje, ewentualnie odłączenie akumulator, wymiana panelu klimatyzacji.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 25, 2020, 05:57:27 »
No właśnie od zaworu chcę zacząć walkę. Ustawienia lexii według mnie ok. Dwa lata chodziło wszystko bez zastrzeżeń.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 25, 2020, 18:58:03 »
Tak mówię o tym zaworze w kompresorze.Ale u mnie objawy były inne.Po włączeniu klima normalnie się załączała,było czuć chłodniejsze powietrze ale do prędkości 50-60 km/h.Potem nie dawała rady.Po wymianie czujnika wszystko działało jak powinno.Jeśli lexia nic nie pokazuje spróbowałbym od czujnika,nawet jakiejś używki.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 26, 2020, 10:32:30 »
Koledzy więc tak zawór mam. Miałem chęci go wymienić. Jadę odzyskać czynnik, miesiąc temu po roku musiałem dobić 120 gram i dużo oleju. Więc teraz powinienem odzyskać 625. Tu zdziwienie odzyskałem 195 gram. Hah...
Jutro jadę na szczelność. Oby krótka rurka przy kompresorze lub jakiś oring.
Albo tak trafiłem, albo układ klimatyzacji w tych c5 awaryjny. Rok temu chłodnica, teraz ucieczka gazu. :)
Ważne że silnik i hydro zero problemów. Póki co. Bo c5 godnie zastępuje mi Xantie i Bx jako auto do użytkowania, a nie stania w garażu.

Wniosek taki że przy tych konstrukcjach to że układ był szczelny miesiąc temu nie oznacza że jest w tej chwili.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2020, 10:54:49 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 28, 2020, 22:31:50 »
Więc tak rozszczelnieniu uległ kompresor. Na łączeniu blisko koła pasowego na wysokości wiązki od cewki. Jest tam skręcany i jest oring.
Kupiłem używany kompresor który okazał się szczelny i sprawny na teście. W moim sprzęgło i cewka były świeże więc mam na zapas.
W obecnym używanym elektromagnes jest cichszy podczas załączania.
Oczywiście oringi nowe.

Taka to przygoda.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Mariusz Przychodzeń

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gołąb
  • Posiadany samochód: Xantia II 2,0HDI 90KM (DW10TD) 99r. C5II 2,0 HDI (RHR) 07r.
  • Miejscowość: Gołąb
Odp: [Mk2] Czujnik temperatury i wilgotności kabiny
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 01, 2021, 10:50:50 »
I jak ta Twoja klima. Wymieniłeś zawór sterowania wydajnością? pomogło na opóźnione wytwarzanie zimna?