Dla potomnych...
Mimo iż zakupione BSI ma identyczne nr PN, modelu , serii jak ten co posiadam , nie posiada wszystkich jego funkcji (części nie ma, ale mai inne których u siebie nie miałem), dodam że etykiety z oznaczeniami są identyczne. Opisze co jak po kolei robiłem:
1, zakup identycznego bsi
Po wymianie oczywiście auto nie odpala, brak reakcji na przekcenie kluczyka, zapłonu itd ...martwe
2 Przelutowanie / przeprogramowanie pamięci która jako jedyna jest na spodnie części BSI.
Zyskujemy przez to możliwość włączenia zapłonu.
3. Przypisanie do nowego BSI, klepnięcie VIN-u, kluczyków (potrzebny kod puk , można go zczytać z pamięci bsi lub ecu)
4. telekodowanie , czyli konfiguracja parametrów nowego bsi , najlepiej wg ustawień zczytanych ze starego. (kod serwisowy 03114)
5. teoretycznie powinno ruszyć, choć u mnie wywalał błędy w komunikacji z innymi modułami Radio, abs , klima po CAN.
Finalnie zrobiłem teleładowanie starego BSI w lexii, zaktualizował się soft z wersji 19.xx do 22.00 i wycieraczki ruszyły.... zostały mi co prawda 2 BSM i 1 BSI , ale satysfakcja z ogarnięcia jest