Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem  (Przeczytany 46577 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Witam posiadam citroena C5 II 2008r. 2.0 hdi 136 KM
Problem jest w ustawieniach trybu zawieszenia (Hydractive 3+)
Nie chce sie podniesc w gorny tryb serwisowy (do wymiany koła)
wszystkie inne tryby dzialaja (tj. low, normal, medium high) oraz Tryb Sport tez dziala.
Prosze o mozliwe przyczyny.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Citroen C5 II(Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2015, 17:24:42 »
Przedstawione zawieszenie, sprawdź na włączonym silniku  wysokość między środkiem felgi a rantem błonnika, powinno być około 40cm.  Jak z komfortem jazdy? Pewnie jest twardo?
Są trzy możliwości, pierwsza to na kanale ustawiać ręcznie na korektorach wysokości, drugi sposób to dokonanie bardzo dokładnych pomiarów wysokości w wyznaczonych punktach, dokonać dokładnych obliczeń i wprowadzić je za pomocą programu diagnostycznego. Jak się zrobi to dobrze to zawieszenie się ustawi prawidłowo . Trzecia opcja to jechać do ASO i oni to ustawia

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Re: Citroen C5 [Mk 3](Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2015, 18:20:49 »
Witam odleglosc to ok 41-42cm, przod i z tyl rowno
komfort chyba jest taki sam
jak kupilem auto w styczniu tego toku to dzialaly wszystkie pozycje zawieszenia, moze byc powodem nie podniesienie zawieszenia do wymiany kół? (oczywiscie koła wymienial serwis, nie sam)

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
zacznijmy może od tego kontrolowałeś stan oleju w zbiorniku? jak podnosisz to do tego najwyższego trybu nie słychać zmiany pracy pompy? ze chodzi na sucho? Możesz tez przesmarować wyczyścic korektory wysokości. Zapomniałem zapytać cały samochód nie chce się podnieść czy tylko przód lub tył?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
według chłopaków z klubu peugeota, którzy ustawiali zawieszenia w C5 powinno być około 40cm tam pół centymetra robi kolosalną różnicę.
hmmm o kontroli ilości płynu nawet nie wspomniałem bo to oczywiste :)  
ja w swoim C5 też muszę ustawić wysokość, co prawda mnie osiąga wszystkie wysokości ale zrobił się twardy. u mnie siedzi około 41.5cm

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Witam, poziom oleju LDS w porzadku,
auto podnosi sie tylko do poziomu medium high, nie próbuje się podnieś na high, nie zauwazylem zeby pompa pracowala na sucho w czasie podnoszenia,
Całe auto ne chce sie podniesc, przod i tyl rowno,
Mozecie mi powiezdziec gdzie sa , jak wygladaja i jak wyczyscic te korektory wysokosci?

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Myślę, że czyszczenie nic tutaj nie da. Od wymiany opon bez podnoszenia samochodu z przycisku mógł się rozprogramować kalkulator zawieszenia i trzeba na nowo ustawić mu zadane wysokości. Polecam obciążyć wulkanizatora rachunkiem za naprawę!
Fantômas se déchaîne...

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Więc zostaje ci poszukać kogoś kto ci komputerem zaprogramuje wysokość

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Tzn pewnosci nie mam ze wulkanizator, ale wymieniali mi koła w ASO Ford Kraków bo tam tez go kupilem ale tak przypuszczam ze nie podniesli auta. a jak to w takim duzym serwisie zakaz wstepu na hale serwisowa
dzieki panowie za pomoc, najpierw poszukam kogos z komputerem i napisze czy to to
a jeszcze mam pytanie, posiadacie jakies dane ktore trzeba wprowadzic przez komputer tzn.  jakies fabryczne wysokosci?

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
do programu wpisuje się wartości zmierzone na aucie

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2015, 15:13:22 »
Czyli trzeba postepowac zgodnie z intrukcja jak mierzyc Wysokosci i te dane wprowadzic do programu?
A posiada ktos pelna intrukcje tej operacji?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2015, 16:09:44 »
Na forum Peugeot masz pełen opis co i jak, wrzucałem tam serwisówkę

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 22, 2015, 19:20:28 »
Nawet nie musisz mieć serwisówki. Program sam prowadzi przez całe kodowanie i pokazuje punkty itp

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 22, 2015, 20:18:42 »
Ok dzieki wielkie, dam znac czy pomoglo jak kogos znajde z lexia :D

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2015, 09:49:34 »
Musisz tylko znać wartości graniczne do wprowadzenia wysokości każdej pozycji. Przy zawieszeniu Hydractive nie istnieje pojęcie zakaz wstępu na halę serwisową. Zawsze sam wjeżdżam na podnośnik, podnoszę samochód i dopiero daję w ręce mechanika. Jak widać serwisy nie wiedzą kompletnie nic jak postępować z takimi samochodami.
Fantômas se déchaîne...

Offline Stanisław Skoczylas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 2008r.
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Re: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 24, 2015, 19:23:30 »
Dzis bylem w ASO i uznali ze komputer zawieszenia nie komunikuje sie z BSI i ze jest jakis problem elektryczny, w piatek maja mi naprawiac bo dzis nie bylo elektryka .

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 02, 2016, 21:54:49 »
I co,  doszli dlaczego komputer zawieszenia nie komunikuje się z BSI?  Mam niestety ten sam problem,  zawieszenie albo siada albo jest na ok 40cm między środkiem felgi a rantem błonnika.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2016, 22:11:50 »
I co,  doszli dlaczego komputer zawieszenia nie komunikuje się z BSI?  Mam niestety ten sam problem,  zawieszenie albo siada albo jest na ok 40cm między środkiem felgi a rantem błonnika.

Skoro zawieszenie siada sprawdz przecieki na regulatorach sztywności, oczywiście na powrotach. Uruchom silnik jak leci ciągiem regulator do wymiany, jak kapie jest ok.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:30:58 »
Dziwne jest to, ze opada bez reguly. Czasami kilka dni, czasem tygodni jest ok, potem opadnie. Czasami tylko raz, czasami przez kilka dni. Ostatnio na przyklad opadl po wejsciu do auta i sie nie podniosl do czasu odpalenia auta.
Zastanawiam sie czy to nie czujnik poziomowania, ale bledow brak.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen C5 [Mk 3] (Hydractive III+) Problem z hydro-pneumatycznym zawieszeniem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2016, 09:44:58 »
Trochę z innej beczki - jak włącza się ten najwyższy poziom zawieszenia?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


dwa razy klik na  przycisk od zawieszenie i leci w górę na nażywszy poziom

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Witam.
Odświeże wątek.
Dzisiaj chcąć sprawdzić poziom płynu spuściłem ciśnienie kompem i niestety zawieszenie nie podnosi się.
Po otwarciu drzwi pompa pracowała normalnie i było ja słychać.Teraz nie daje oznak życia.
Bezpiecznik dobry.Na dużej dwupinowej wtyczce przy pompie nie ma napięcia.
Odłączenie aku również nie pomogło.
Czy jest jakaś metoda na wymuszenie pracy pompy? Gdzieś podać trzeba napięcie?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
może przekaźnik, taki brązowy na błotniku od wewnętrznej strony niedaleko pompy

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
a czy zworka na tym przekaźniku wymusi właczenie pompy czy może podać napięcie na wtyczke dwupinową przy pompie?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
a czy zworka na tym przekaźniku wymusi właczenie pompy czy może podać napięcie na wtyczke dwupinową przy pompie?
tylko to nie naprawi usterki, sprawdz jeszcze bezpiecznik F13 w BSI i czy masz na nim napiecie  i zerknij na MF8 w BSM. Zakładam że na samym początku sprawdziłeś bezpiecznik F1 obok akumulatora.
Możesz w ostateczności zewrzeć pin 3 i 5 co doprowadzi prąd do pompy.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2016, 22:57:37 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Z rana sprawdziłem bezpieczniki.
Wszystkie trzy dobre.Na F13 i F1 jest napięcie.Maxi też dobry ale nie sprawdziłem napięcia na nim.
Przekaźnik pstryka gdy go wyciągam i wkładam a na pompie brak napięcia.
Chyba,że złą wtyczke sprawdzam.Do szarego modułu przy pompie wchodzą dwie wtyczki.Jedna mała z jednym przewodem i druga duża(z białym zabezpieczeniem) na dwa grube przewody.
W jaki sposób mogę wykluczyć spaloną pompę?