Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu  (Przeczytany 45498 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Mam mały dylemat. Sprawa dotyczy moich C5. Moja z 2010 roku po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka oraz zamknięciu samochodu przód samochodu opuszcza się. Wystarczy otworzyć auto i przód podnosi z powrotem - sądzę, że to normalny objaw. Natomiast w C5 małżonki z 2008 roku tak się nie dzieje. Jej auto jest w ogóle mniej komfortowe o wiele twardsze i mam wrażenie, że przód stoi wyżej od mojego. Pytanie czy jest to sprawa starszego u niej softu, czy złej regulacji zawieszenie? Ponadto muszę wspomnieć, że podniesienie u niej zawieszenia na maksa wygląda bardzo dziwnie ponieważ widać, że fizycznie auto podniesione, ale pompa chodzi jeszcze długi czas i nie pokazuje między zegarami na wyświetlaczu, że proces jest zakończony.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2015, 15:29:36 »
Możliwe że kalkulator zawieszenia jest rozprogramowany i trzeba ponownie ustawić wysokości zawieszenia. Po podniesieniu w górny serwis pompa powinna się wyłączyć od razu. Jeżeli nadal pracuje to czym prędzej się za to zabierz, bo się spali. Sprawdź też, czy korektory wysokości nie są zabrudzone/zatarte.
Fantômas se déchaîne...

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2015, 15:36:01 »
A co z opuszczaniem po wyłączeniu zapłonu? Brak jego może być właśnie spowodowany tym co napisałeś?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2015, 16:31:26 »
Marek, mam podobnie z komfortem. Zrobiło się twardo, na włączonym silniku zmierz wysokość między rantem błotnika a środkiem dekielka felgi. Jeśli jest powyżej 41 to jest za wysoko. Podobno zmiana wysokości w złą stronę o pół centymetra drastycznie zmniejsza komfort jazdy. Da się to ustawić samemu ale trzeba zrobić bardzo dokładne pomiary.

Offline Dariusz Niedopytalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Szklarska Poręba
  • Posiadany samochód: ford focus 99r,opel signum 2003r,citroen c5 2.0HDI 2009r
  • Miejscowość: Szklarska Poręba
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2015, 17:33:28 »
witam! ja podłącze się pod temat: u mnie w [MkIII] jest podobnie tzn, zacznę od początku. Przed wymianą opon na podnośniku mechanik zapomniał podnieś auto w poziom najwyższy. Po wyjechaniu z warsztatu wiedziałem że jest coś nie halo bo auto opadło na ziemi , ale po ponownym włączeniu C5-ka się podniosła i myślałem że jest wszystko ok. Ale postanowiłem dogłębnie sprawdzić i stwierdziłem że auto podnosi się do samej góry, ale wyświetlacz tego nie pokazuje a pompa pracuje jeszcze długo.Poczytałem trochę na forach i postanowiłem się tym zając. Najpierw dolałem trochę płynu LDS bo troszkę brakowało- nic nie pomogło, potem zresetowałem autko odpięciem klem- nic nie pomogło, przeczyściłem potencjometry pod samochodem- nic nie pomogło :((( teraz to już nie wiem co robić zostaje mi jechać do ASO i zapłacić 200zł za regulacje zawieszenia czyli tkzw. telekodowanie pompy BSI.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2015, 17:42:17 »
Ja chcę przyjąć poniższą strategię:

1. Sprawdzenie poprawności działania korektorów;
2. Wykonanie dokładnych pomiarów zawieszenia według serwisówki
3. Korekcja wysokości według uzyskanych fizycznie pomiarów.

Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Zastanawiam się tylko czy cała ta sprawa ma związek z tym, że przód auta żonki nie obniża się po wyłączeniu zapłonu.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2015, 17:46:53 »
http://peugeotklub.pl/showthread.php?45841-C5-X7-Potrzebne-dane-do-regulacji-wysoko%C5%9Bci-zawieszenia
Pod tym linkiem są zmagania kolegi który ustawił to sam, warto przeczytać dokładnie bo jest tam wiele ciekawych informacji. Pozdrawiam.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2015, 17:55:01 »
Cytuj

Dariusz Niedopytalski napisał:
witam! ja podłącze się pod temat: u mnie w [MkIII] jest podobnie tzn, zacznę od początku. Przed wymianą opon na podnośniku mechanik zapomniał podnieś auto w poziom najwyższy. Po wyjechaniu z warsztatu wiedziałem że jest coś nie halo bo auto opadło na ziemi , ale po ponownym włączeniu C5-ka się podniosła i myślałem że jest wszystko ok. Ale postanowiłem dogłębnie sprawdzić i stwierdziłem że auto podnosi się do samej góry, ale wyświetlacz tego nie pokazuje a pompa pracuje jeszcze długo.Poczytałem trochę na forach i postanowiłem się tym zając. Najpierw dolałem trochę płynu LDS bo troszkę brakowało- nic nie pomogło, potem zresetowałem autko odpięciem klem- nic nie pomogło, przeczyściłem potencjometry pod samochodem- nic nie pomogło :((( teraz to już nie wiem co robić zostaje mi jechać do ASO i zapłacić 200zł za regulacje zawieszenia czyli tkzw. telekodowanie pompy BSI.

regulacja zawieszenia i telekodowanie to dwie różne rzeczy. Szkoda dwóch stów, znajdź kogoś ogarniętego z diagboxem to Ci obniży zawieszenie, żeby osiągało maksymalną wysokość. Przeceniacie ustawienie zawieszenia w ASO.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2015, 17:58:33 »
Miałem ustawione zawieszenia "prawidłowo", ale dopiero jak sam sobie obniżyłem to zrobiło się mięciutko...

Offline Marcin Suchożebrski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Skoda Superb 2.0TSI
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2015, 22:20:05 »
A skąd ta pewność, że jest to awaria (opuszczanie po wyłączeniu zapłonu)?
Dawniej m.in.: Citroën XM II 2.0i 16v, Citroën XM II 3.0i 12v automat, Citroën XM II 2.0i 8v TurboCT
Obecnie: Skoda Superb 2.0TSI

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2015, 22:40:59 »
Proszę przeczytać dokładnie pierwszy post. Opuszczenie przodu po wyłączeniu zapłonu jest akurat prawidłowym objawem. Jego brak to problem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2015, 22:52:31 »
Ile kolega obnizyl cytrynke zeby zrobilo sie miekko?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 10, 2015, 12:09:38 »
Tylko żeby zrobić korektę za pomocą DB trzeba wykonać precyzyjne pomiary, źle się zmierzy i obliczy i nic z tego

Offline Marcin Suchożebrski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Skoda Superb 2.0TSI
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2015, 12:24:47 »
Marek, [color=ff0000]****[/color]a faktycznie. :)

[EDIT] To co forum zagwiazdkowało to nie było słowo na "k"  .. tylko c h o l e r a :)))
Dawniej m.in.: Citroën XM II 2.0i 16v, Citroën XM II 3.0i 12v automat, Citroën XM II 2.0i 8v TurboCT
Obecnie: Skoda Superb 2.0TSI

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2015, 20:21:09 »
Cytuj

Karol Machnik napisał:
Ile kolega obnizyl cytrynke zeby zrobilo sie miekko?


Miałem przód 42 cm do błotnika, a tył 39. Przód obniżyłem do 40 a tył do 38.5. Dodatkowo sfery z większymi dławikami i samochód teraz jest mięciutki.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 11, 2015, 20:27:23 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
Tylko żeby zrobić korektę za pomocą DB trzeba wykonać precyzyjne pomiary, źle się zmierzy i obliczy i nic z tego


Jak ktoś chce obniżyć o 1 cm to żadnych pomiarów nie trzeba wykonywać a tylko wpisać wartośc o 1cm większą od "docelowej" i sterownik stwierdzi, że jest za wysoko o tyle i obniży zawieszenie. To jest banalne. Przód to 160 a tył to 106 w DB.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 11, 2015, 21:12:09 »
Czyli gdybym chciał obniżyć przód o 2 centymetry należy wpisać w DB wartość 162?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 12, 2015, 10:50:23 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Czyli gdybym chciał obniżyć przód o 2 centymetry należy wpisać w DB wartość 162?


To są wartości w milimetrach, czyli trzeba wpisać 180.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 12, 2015, 11:20:59 »
W sumie dobry patent. Wpiszę w DB wartość np 180, porównam wysokość z moim dobrze ustawionym i gitara, nie muszę włazić pod samochód i wykonywać jakieś dziwne pomiary, które zajęłyby zapewne pół dnia.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 12, 2015, 11:50:25 »
Właśnie dokonałem korekty wysokości, ustawiłem 40cm przód i niecałe 39 tył. Bardzo jestem ciekaw czy bardzo poprawi się komfort jazdy
EDIT, komfort jazdy wrócił :D jest dobrze
do tego jeszcze jedna zmiana, samochód siedzi niżej i fajniej wygląda :)
wrzucam screen'y kroków przed i po korekcie
dzięki serdeczne za podrzucenie pomysłu samodzielnej korekty

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 12, 2015, 12:44:44 »
czyli przód obniżyłeś o 21mm.Faktycznie tyle siadł?

Czy 130 kroki to juz po korekcie czy przed?Bo teraz to juz nie wiem czy sie dodaje mm czy odejmuje.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 12, 2015, 13:08:50 »
Wcześniej miałem 42 cm a teraz 40 cm

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 12, 2015, 13:11:25 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
Wcześniej miałem 42 cm a teraz 40 cm

na zapalonym silniku czy wyłączonym?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 12, 2015, 13:25:18 »
Zapalony silnik

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 12, 2015, 14:20:45 »
Super :) to i ja dzisiaj spróbuje obniżyć, może mi się uda, wczoraj wymieniłem kule z przodu i już jest znaczna różnica.