Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)  (Przeczytany 25598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Suchożebrski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Skoda Superb 2.0TSI
  • Miejscowość: Warszawa
[MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« dnia: Kwiecień 10, 2015, 12:37:24 »
Czy jest jakaś konkretna procedura adaptacji skrzyni biegów z wykorzystaniem przyrządu diagnostycznego czy Lexia/Diagbox po odpaleniu tej funkcji prowadzą za rączkę i wszystko piszą co należy kiedy wykonać?
Dawniej m.in.: Citroën XM II 2.0i 16v, Citroën XM II 3.0i 12v automat, Citroën XM II 2.0i 8v TurboCT
Obecnie: Skoda Superb 2.0TSI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2015, 14:45:23 »
W kalkulatorze skrzyni, naprawa i tam będzie kalibracja. Program wszystko pisze po kolei.
Robiłem adaptacje automatu w MKII na żądanie trzeba było przejść przez wszystkie opcje na drążku i tyle

Offline Marcin Suchożebrski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Skoda Superb 2.0TSI
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2015, 17:05:01 »
Thx, no to w niedzielę pojadę na działkę - tam jest trochę pustych długich asfaltów i to zrobię. :)
Dawniej m.in.: Citroën XM II 2.0i 16v, Citroën XM II 3.0i 12v automat, Citroën XM II 2.0i 8v TurboCT
Obecnie: Skoda Superb 2.0TSI

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2015, 17:49:26 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
W kalkulatorze skrzyni, naprawa i tam będzie kalibracja. Program wszystko pisze po kolei.
Robiłem adaptacje automatu w MKII na żądanie trzeba było przejść przez wszystkie opcje na drążku i tyle


Niestety nie do końca tak jest. W DB nie istnieje funkcja "adaptacja". W kalkulatorze skrzyni-naprawa mamy dostępne funkcje:
- wymiana skrzyni bez kalkulatora
- wymiana kalkulatora
- wymiana skrzyni i kalkulatora

Osobiście mogę się tylko domyślać, że pierwszą opcją możemy oszukać, że wymieniliśmy skrzynię na inną i należy ja od nowa przyuczyć. Jednak sam proces przyuczania to nic innego jak normalna jazda samochodem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2016, 22:36:21 »
Dziwne. Mi chodziła kwadratowo jak wymieniłem dynamicznie olej a zakład tylko ściemnił że wyzerowal licznik. Pojezdzilem tak jakiś czas i pojechałem do znajomego z Lexia.  Okazało się ze na liczniku widnieje nadal 4.5 mln jednostek. Wyzerowalem, przejechałem kilkaset km i chodzi jak nowa.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2016, 07:42:55 »
Na moje amatorskie oko, źle przełączająca skrzynia tylko 2-3 to "zużyte" zawory hydrauliczne. Mój przypadek, wymiana dynamiczna przy 171kkm , po wymianie ukazało się źle przełączająca i ślizgająca się  tylko z 3-4 , remont płyty hydraulicznej naprawił usterkę.
Nie wykonywałem adaptacji z komputera, nie sadzę aby ta czynność coś pomogła (z tego co podglądnąłem to trzeba przejść całą procedurę, nie da się tylko 2-3). Moja skrzynia miała wyzerowany licznik oleju (dziwię się Michał Nowakowski - ta sama firma), choć jak podglądałem po tygodniu licznik to  miał nabitą małą liczbę.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2016, 10:39:22 »
remont płyty hydraulicznej naprawił usterkę.
Ile kosztowała taka "przyjemność?



Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2016, 11:34:18 »
remont płyty hydraulicznej naprawił usterkę.
Ile kosztowała taka "przyjemność?

1500 - usługa regeneracji "gdzieś" w Polsce gdzie jest tester pracy płyt + koszt pracy mechanikaą
Mechanik twierdził, że zawory się "wyklepują" właśnie w okolicach "do 200kkm", taki ich urok. Potem czekamy lata do nastepnej awarii...
Polecam wizytę u mechanika aby nie pogorszyć stanu skrzyni....samo nie przejdzie " to nie grypa"... :)

Offline Tomasz Ostrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso HDi 66,2 kW '10
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2016, 11:02:10 »
Grzegorz, Michał - czy wasze wynmiany w okolicach 165.000/ 170.000 to były pierwsze wymiany oleju w skrzyni...?
Pytam bo siostra ma podobna sytuację i auto i odradzają jej wymianę wogóle...
Kupuj polskie produkty - twoje dzieci będa miały gdzie pracować.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2016, 11:25:19 »
Grzegorz, Michał - czy wasze wynmiany w okolicach 165.000/ 170.000 to były pierwsze wymiany oleju w skrzyni...?
Pytam bo siostra ma podobna sytuację i auto i odradzają jej wymianę wogóle...
Pewnie ciezko powiedziec.


Ja mam na liczniku juz 247 tyś km i robilem wymaine dynamiczna wraz z plukaniem.


Auto 100% ASO. Nie wiem czy poprzedni wlasciciel wymienial olej poza ASO.


Licznik miał nabite 28 milionow jednostek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2016, 16:05:26 »
Nie wiem czy skrzynia miała wymiany, historia auta dla mnie nieznana, może tak, może nie, przy wymianie nie pytałem o stan oleju spuszczonego...
Po moim przypadku "wymiany i następnie naprawy" rozumiem, poglądową opinie "panie nie robi się wymian przy takim przebiegu' bo po co mieć dodatkową robotę/kłopot z naprawą skrzyni. Ja zdecydowałem się na wymianę bo zakupiłem auto na następne wiele lat. Skrzynia dawała nieznaczne oznaki złej pracy już na starym oleju ale to zlekceważyłem. Po wymianie to już wyraźnie źle przełączała. Z rozmowy z mechanikiem wynikało, że mechanicznie konstrukcja jest mocna , nie do zużycia, problemem są zawory które właśnie przed 200kkm ulegają uszkodzeniom.
Co "siostra" zrobi to jej decyzja. Ja polecam wykonać, olej pełni podstawowa rolę w pracy skrzyni (po co zalecenia producenta wymiany co 40kkm), mimo że wydałem dodatkowe złotówki na naprawę. Mam spokój ze skrzynia na lata...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2016, 17:40:47 »
Ja tez nie wiem czy pierwsza. Wyleciała czarna breja więc sądzę że tak. Licznik miał 4.5 mln

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2016, 23:23:07 »
Michał, no nie do końca się zgodzę. U mnie się nic nie pogorszyło, raczej tylko jest lepiej. Jakichś spektakularnych efektów po wymianie nie zauważyłem, ale moja skrzynia chodziła dobrze od kiedy go kupiłem. Wymieniałem olej profilaktycznie, a nie w celu naprawy. Jedyny moment zawahania miałem, jak po wymianie zaczęło jakby ślizgać sprzęgło przy wolnej jeździe, jednak zerowanie licznika wyeliminowało ten efekt. Poza tym przy 170 tys km moja miała 4,5 mln jednostek, pytanie jaki był stan licznika oleju u Ciebie? Widziałeś wyżej kolega miał 28 mln, więc auto łatwo nie miało, albo targało przyczepy w górach, albo ma faktycznie grubo ponad 400 tys km, ale mimo to skrzynia po dynamicznej chodzi bez problemu
Pytanie jeszcze czy Twoje auto ma faktycznie 165 tys km, czy tylko na liczniku? Moje teraz ma 183 tys, ale na liczniku, nie wiem ile na prawdę, może też z 400 tys? Wiem za to jaki był stan licznika oleju, a to już sporo mówi.
Ile Cię kosztowała regeneracja płyty z zaworami?


P.S.
Czy to że zdjęcie w Twoim avatarze jest do góry kołami to celowe działanie? :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2016, 06:02:14 »
Nie wiem czy auto latwo czy nie latwo mialo.
Mam większy silnik wiec jednostki pewnie tez bardziej sie nabijaja.
Auto mam z Danii od 1 właściciela i mam faktury praktycznie co rok z aso oraz wpisy na stronie internetowej co po tablicach i vin mozna sprawdzić przebieg


Wiem ze na 100km potrafie nabic 200 tys jednostek

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2016, 08:45:48 »
Michał, ile zapłaciłeś za naprawę modułu z elektrozaworami. Pytam, ponieważ moja skrzynia również nie domaga i czeka mnie jej naprawa. Czy ktoś zna dobry serwis skrzyni automatycznych w okolicach Kalisza/Ostrowa/Wrocławia?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 21, 2016, 08:55:22 »
Nie wiem czy auto latwo czy nie latwo mialo.
Mam większy silnik wiec jednostki pewnie tez bardziej sie nabijaja.
Auto mam z Danii od 1 właściciela i mam faktury praktycznie co rok z aso oraz wpisy na stronie internetowej co po tablicach i vin mozna sprawdzić przebieg


Wiem ze na 100km potrafie nabic 200 tys jednostek
No to faktycznie grubo. U mnie w na trasie Polska Rumunia Bułgaria Polska przez 3100 km nabiło 300 tys... A wiadomo że trasa przez Karpaty dopakowny na full łatwo nie miał. Co prawda silnik mniejszy ale po chipie ma 400 niutkow, więc i skrzynia bardziej obciążona niż w serii.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 21, 2016, 11:59:34 »
Michał, ile zapłaciłeś za naprawę modułu z elektrozaworami. Pytam, ponieważ moja skrzynia również nie domaga i czeka mnie jej naprawa. Czy ktoś zna dobry serwis skrzyni automatycznych w okolicach Kalisza/Ostrowa/Wrocławia?


Wiem że to nie do mnie pytanie, ale jakiś zakład w nakle zrobił to koledze za 800zł,
A tam gdzie ja byłem wymieniać olej, dość solidny zakład, zawolali by za to 2000zł - pytałem z ciekawości żeby wiedzieć na co się nastawić :)

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Adaptacja automatycznej skrzyni biegów (TF-80SC)
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:45:30 »
Czy polecacie jakiś serwis skrzyni w okolicach Kalisza/Wrocławia?
Ja znalazłem firmę Auto Partner w miejscowości Świeligów  k. Ostrowa Wlkp. Czy ktoś coś słyszał na temat tej firmy?