Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI  (Przeczytany 5562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« dnia: Kwiecień 28, 2015, 21:30:22 »
Trzy lata po rozstaniu z moją Xsarą II 1.4 (zamieniono na nówkę C3 mk 3  8) ) mój syn postanowił nabyć sobie samochód "za kieszonkowe". Tym sposobem kupiliśmy za 2,7 kPLN mocno sfatygowaną 15 letnią złotą strzałę. Autko to materiał dla majsterkowicza ale przywołuje wszystkie miłe wspomnienia - cicho w środku, fajnie się prowadzi. Karoseria ma sporo wgniotków, tył raczej był bity i lakierowany. Z daleka jakoś wygląda a z bliska to już tylko "jakoś"  :P
Planujemy "lekkie" dofinansowanie w postaci:
1. wymiany tarcz hamulcowych i klocków przód+ klocki tył, oraz naprawy ABS,
2. odtworzenia poduszek powietrznych
3. naprawy wskaźnika paliwa
4. podmianki działania kontrolek oleju i hamulca - ponoć  to "typowa usterka" po wymianie BSI czy wskaźników
5. usunięcia stuków-puków w zawieszeniu (opcjonalnie, chyba że w zamian puścimy głośniej radio  :D )
Punkt 1 niemal wykonany - tarcze i klocki ABE (oprócz wymiany klocków tył). Lewy przedni czujnik ABS miał przerwę, po wymianie na OEM noname za 92 PLN ABS działa poprawnie.
Do punktu 2 przystępujemy od jutra, na początek rozkopiemy konsolę, przy okazji może wykonamy punkt 3 i 4.
Syn póki co nie zdał prawka przy pierwszym podejściu i liże cukierek przez papierek. Następne podejście ma 11.05  :D :D :D

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2015, 13:11:37 »
Trzymamy kciuki za syna (przekaż) i powodzenia z poprawianiem stanu X :)
Dobre stereo kosztuje więcej niż połowa zawieszenia w Xsarze, także lepiej zrobić zawieszenie :)
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2015, 20:17:27 »
Apdejt  :D :
Punkt 1 sfinalizowany. Klocki z tyłu wymienione, tarcze z tyłu mają jeszcze na tyle "mięska"  że zawiozą Xsarę na szrot (lub do muzeum motoryzacji),
Punkt 2 - coraz bliżej, poduchy kierowcy i pasażera kupione i zamontowane, napinacze zamówione, walka ze sterownikiem - opisana w osobnym wątku. Boczne poduchy sprawne  :)
Punkt 3 - odkładałem do czasu obniżenia poziomu paliwa ale dziś kolega "z lexią" u którego byłem "opsikał" złącze na baku WD-40 i wskaźnik zaczął pokazywać. Jeszcze szaleje lampka rezerwy.
Punkt 4 - wykonany - rozebrałem wskaźniki (mimo że Xsara I z 2000 to jest na LED-ach  :) ) i przedrutowałem te sygnały - działają teraz poprawnie. Jak już dumny poskładałem wszystko to kapnąłem się, że można było przepiąć kable z pinami we wtyczkach  :P . Geniusze tak mają ...
Punkt 5 - znalazłem obluzowane pancerze linek z ręcznego, które się mocno obijały. Pomocowałem je i jest odczuwalna poprawa - do obserwacji.
Konsola została rozkopana, wyczyszczona z cockpit sprayu (NIENAWIDZĘ tego "zapachu") i poskładana.
Przy okazji demontażu foteli i innych elementów pozaglądałem na blachy pod tapicerką - wszystko zdrowe.

UPDATE 06.05.2015:
Punkt 1 - OK
Punkt 2 - OK airbagi zrobione !!!! :D
Punkt 3 - dalej szaleje cdn
Punkt 4 - OK
Punkt 5 - niestety, dalej coś stuka. A już było tak pięknie  :(

Update: 17.05.2015
Na Lexii wyszło, że jest problem ze wskaźnikiem temparatury - kupiłem ELM327 i podłączyłem - faktycznie pomiar szaleje. BTW niestety jakiś paprok popsuł mocowanie czujnika temp (zniszczony plastik przy zawleczce) i zakleił to poxiliną. Zakleił osioł tak dokumentnie, że nie dalo się zdjąć wtyczki z czujnika  >:( . Kupiłem czujnik no ale wymiana wymaga praktycznie spuszczenia płynu chodzącego (może nie całego  ;) ) więc postanowiłem wymienić płyn oraz przepłukać chłodnicę oraz silnik - jakoś poszło ale strasznie się namęczyłem z założeniem dolnego węża do chłodnicy (brak korka spustowego). Potem przyszło zalewanie i odpowietrzanie - poszło nie najgorzej ale nadal nie jestem pewien czy w 100% jest OK  z górnego odpowietrzenia (nad termostatem) czasem leci płyn a czasem nie. Muszę jeszcze o tym poczytać. Pomiar temperatury zaczął pokazywać ślicznie  8) .
Kolejna robótka - umyłem silnik. Był tak dokumentnie "zaczerniony" że nie sposób było określić źródło problemu. Prawdopodobnie źródło jest gdzieś przy wspomaganiu ale cała praktycznie komora została zasyfiona. Skorzystałem z preparatu K2 i zmyłem wodą - skutek rewelacyjny. Drżałem czy odpalę (pozalewałem łącza) ale zapaliłem na dotyk.
Wymieniłem też filtr paliwa i 2 wężyki  bezpośrednio przy deklu filtra na przeźroczyste "żeby widzieć". Niestety co jakiś czas jakaś kropelka kapie - być może to wina nowych wężyków - do obserwacji.
Kolejny temat - demontaż pasa przedniego, mycie reflektorów, wymiana żarówek.
Autko jeszcze nie do końca złożone ale dziś niediela. Wczoraj walczyłem do 20  :) :) :)

Update: poczytałem o odpowietrzaniu i nieco mi się wyjaśniło dlaczego nie było płynu "nad" termostatem - on się otwiera od 83 st C - tak długo już nie poczekałem bo nie chciałem hałasować sąsiadmo, którzy imprezowali na placu. Niestety moja chłodnica nie ma ani korka spustowego na dole ani korka odpowietrzającego na górze - taki durny model. Jak poskładam pas przedni to ruszę na drogę i zagrzeję silnik "w boju".
 
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2015, 20:34:00 wysłana przez Jarosław Piecha »

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2015, 11:30:51 »
No i uporałem się z kolejną usterką - naprawiony wskaźnik poziomu paliwa. Przyczyną był nieźle zamaskowany zimny lut na płytce potencjometru.
Zostało jeszcze stukanie w zawiasie.
Update 03.05.2016
Trochę minęło od ostatnich wpisów... Stukanie "w zawiasie" było de facto stukaniem twardego (grubego) pancerza linki hamulca ręcznego o podwozie. Po solidnym poprawieniu mocowania (wymagało jeszcze poprawek) objaw ustąpił.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2016, 15:24:50 wysłana przez Jarosław Piecha »

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2016, 15:37:28 »
Po roku użytkowania okazało się, że rozjeżdża się zbieżność  (piszczenie opon na zakrętach, zjechana prawa przednia oponka, lekko skręcone koło kierownicy przy jeździe na wprost). Przy okazji kontroli zbieżności zostały wymienione obydwa sworznie wahacza i obydwie "tylne" gumy wahacza. Po korekcie zbieżności autko jeździ jak trzeba.
Ponieważ zastanawiał mnie stan silnika i wtryskiwaczy postanowiłem zrobić słynny test przelewowy. Wymagana inwestycja jest niewielka - 4 strzykawki i kawałek wężyka. Oczywiście wiem, że ten test nie świadczy jednoznacznie o stanie wtryskiwaczy. Planuję wlać jakiś środek do czyszczenia wtrysków -  przebieg 217 tys traktuję jako rzekomy i wątpliwy. Planuję wlać oryginalny UNIK+ bo kosztuje 69 zł więc niewiele więcej niż Liqui Molly.
Aby mieć porównanie o wpływie działania środka zrobiłem test "przed" i zrobię go "po".
Link: https://youtu.be/KsxHeMbVfQQ
BTW uważam, że silnik pracuje całkiem fajnie, zapala na dotyk. Mam jednak wrażenie, że przy gwałtownym przyspieszaniu ma rodzaj wibracji, który może świadczyć i "innej" pracy jednego czy dwóch cylindrów. Być może problem leży np po stronie którejś półosi (??) jest to wibracja o niższej częstotliwości. 

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2016, 20:33:57 »
Walcz! Warto! :)


Tu znajdziesz info ile ja przeszedłem z moją X1: http://xsara.strefa.pl/
Nie zraziło mnie to i kupiłem X2, a rok temu Picasso :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2016, 17:12:55 »
No spoko, robi wrażenie. Ja też miałem Xsarę II 1,4 8v 75 KM ale sprzedałem ją w 2012. Zmieniła ją nowa C3 II z takim samym silnikiem. Mój młody chciał sobie kupić jakieś tanie autko na pierwsze jazdy więc padło na ww Xsarę I 2.0 HDI. Niestety jest to lekka padaka i co nieco w niej trzeba podłubać. Osobiście rozglądam się za jakąś C4 Picasso - może kupię gdzieś w przyszłym roku.
Citroen rządzi :-)

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2016, 21:01:57 »
A kuku. Update remontowy 07.05.2016
1. Uciekał nam płyn chłodzący a było to spowodowane przez zniszczoną uszczelkę na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wymiana korka za 18 PLN i problem znika - nawet przy zagrzaniu do 97 deg C ani kropelka się nie uroniła.
2. Miałem obawy czy nie jest coś pokabanione z wentylatorami chłodnicy. mimo "podgrzewania" silnika do 95-96 deg C wentylator nie załączał się. Dobrałemsię do przekaźników na wentylatorach: okazało się mam 3 przekaźniki i tak jakby każdy z wentylatorów mógł być sterowany osobno i z dwoma prędkościami. Po sprawdzeniu przekaźników wydawało się że są OK i wszystko powinno grać. Podgrzałem więc silnik obserwując równocześnie temperaturę na interfejsie OBD. Dmuchawy załączyły się przy 97 degC a wyłączyły przy 92 degC. Spodziewałem się, że stanie się to przy 95 ale cóż...
3. Zwalczyłem (chyba ostatecznie) problem migających kontrolek airbagów:
     3a kontrolka bocznych pobudzała się od złącza pod prawym fotelem
     3b kontrolka centralna pobudzała się od złącza airbaga kierowcy ale tego, które jest przed zwijaczem czyli pod konsolą wskaźników. Trochę mnie to kosztowało zachodu ale nie wymieniłem zwijacza bo... nie udało mi się odkręcić kierownicy.  Jakiś baranek tak dobakał tą śrubę że nawet pancernym torxem nie umiałem tego odkręcić (to dobrze bo zwijacz okazała się sprawny).
4. Miałem lekkie pocenie przy króćcu ssącym pompy wysokiego ciśnienia wtrysku - przy próbach wymiany wężyka udało mi się wyrwać króciec ssący (shit) no i zauważyłem, że był wygięty i pęknięty. Przeraziłem się na dobre bo nie wiedziałem czy ta część jest do kupienia. Udało mi się wbić króciec i szczęśliwie wyciek ustąpił. Na szczęście króciec jest do kupienia w InterCars za 18 PLN. Jeszcze go nie wymieniłem.
To tyle.
 

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2016, 22:27:43 »
Update kolejny: króciec ssania pompy CR wymieniony.  Jak widać stary był pęknięty. Mam wrażenie, że ktoś próbował to "zamalować" jakimś lakierem żeby uszczelnić. W sumie można by zalutować ale skoro kupiłem nowy ...
https://dysk.onet.pl/link/P2Yj1#
Do obserwacji czy wyciek ustąpił.
A kontrolka poduszek nie miga. Victory!

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 16, 2016, 21:11:19 »
Kolejny update:
- wymiana króćca na pompie pomogła - pocenie ustąpiło,
- kontrolka airbagów niestety dalej się pobudzała. Doszedłem, że jest to airbag kierowcy. Problem leżał w złączce która łączy wyprowadzenie zwijacza do dalszej części instalacji - złącze zamocowane pod kierownicą trochę po prawej. Usterka była wyjątkowo dziadowska - zlikwidowałem już wtyczkę tak, że przylutowałem drutki do złączki od strony zwijacza I TO NADAL NIE BYŁO TO! Okazało się, że musiałem rozwalić tą złączke która szła od zwijacza (tam idzie taka tasiemka biała w gumowej otulinie). Okazało się, ostatecznie, że jedna z żył tej tasiemki była źle zaciśnięta w pinie złącza. Po przylutowaniu - OK. Usunięte PO ROKU SZUKANIA  :P
Nadal wisi mi usterka z potencjometru przepustnicy (potencjometr B). Okresowo się pobudza i zapala check engine. Przewody wyglądają dobrze, może gdzieś od strony ECU jest problem - w sumie można z tym żyć.
No i Xsarka wystawiona do sprzedaży :-) Może zastąpi ją Picasso? Zobaczymy...

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Xsara I coupe VTR 2.0 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 23, 2017, 11:00:22 »
Moja Xsara sprzedana!  :) Jak to mówią, człowiek przy samochodzie cieszy się dwa razy: jak sprzedaje i jak kupuje...
Nieco o aspekcie biznesowym: kupiłem ją za 2700, włożyłem ok 2500 i sprzedałem za 1800  :D :D :D
Ktoś będzie miał doinwestowanego złomka... Największa wadą auta było poobijane nadwozie, schodzący klar i początki korozji a największą zaletą - 2.0 HDI z wtryskami Boscha i zdrowym kopytkiem.
No a co robi sprzedawca  Xsary z powyższym doświadczeniem? Kupuje następną  :P o czym w kolejnym poście