Witam kolegów.
Pacjent to DW10BTED4 (SIEMENS SID803) z przebiegiem okolo 220.000. Nie znam silnika, mam go od niedawna i przysparza mi troche zmartwień:
1) trudne odpalanie na zimnym silniku - przy temp ponizej 5C wymagalo kilkukrotnego krecenia az w koncu zaskakiwal i kopcil na siwo z zapachem niespalonego paliwa
2) czasami jak go zdusze przy ruszaniu (zbyt szybkie puszczenie sprzegła) problem z odpalaniem jest jeszcze wiekszy
3) metalicznie stuka na wolnych obrotach - kiedy to sie ujawnilo podejrzewalem wrecz panewke (ze wzgledu na duza odleglosc od domu postanowilem jednak jechac spisujac ewentualnie silnik na straty). Od tamtego momentu minelo okolo 2.000km i objaw sie jedynie poglebil tzn stukot jest bardziej wyrazny, lecz nie ma zadnych negatywnych skutkow - silnik pracuje, jest dynamiczny, nie kopci podczas jazdy, nie bierze oleju ani innych plynow.
Akcje jakie podjąłem:
1) pomiar świec żarowych - kazda z osobna ma 1 do 1.2 OM rezystancji co sugeruje, ze jednak powinny byc sprawne
2) pomiar LEXII czujnikow temperatur stabilny i rzeczywisty
3) podczas trudniejszego rozruchu po probie podpompowania reczna pompka do paliwa nie ma wyraznej poprawy, zreszta w ogole nie ma babli powietrza w przewodzie paliwowym
4) pomiar cisnienia podczas rozruchu - szybko skacze do około 295bar,
pomiary przelewów 1 - 53ml, 2 - 50ml, 3 - 50ml, 4 - 54ml - test przez 10 minut
podczas tego pomiaru przelewów korekty wtryskiwaczy byly nastepujace (i takie sa generalnie zawsze) 1 - 108%, 2 - 97%, 3 - 87%, 4 - 106%
5) brak smieci (zlotych, srebrnych i jakichkolwiek innych) w obudowie filtra paliwa
Do testowania uzywalem LEXII wiec wyniki sa wiarygodne. Nabardziej meczy mnie strach przed tym, ze kiedys w koncu nie odpali oraz ten ciagly metaliczny stukot na wolnych obrotach. Przy wiekszych predkosciach obrotowych nie jest juz tak slyszalny co moze byc powodem jego zaniku lub ogolnie wiekszego halasu pracy silnika.
Podejrzewam rowniez ze moze byc problem z wtryskiwaczem i stawiam na nr3 - czy przelew przy tak zmniejszonej korekcie nie powinien byc mniejszy w stosunku do innychna tym cylindrze? Nr2 ma taki sam przelew, a jednak wyzsza korekcje.
Silnik nie zgłasza zadnych problemow, jest dynamiczny i szybki.
Moze jakies sugestie? Co jeszcze moge sprawdzic zeby znalezc źródło problemow?
Pozdrawiam