Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie  (Przeczytany 5196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
[MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« dnia: Kwiecień 29, 2015, 20:40:38 »
Witam kolegów.
 Pacjent to DW10BTED4 (SIEMENS SID803) z przebiegiem okolo 220.000. Nie znam silnika, mam go od niedawna i przysparza mi troche zmartwień:
 1) trudne odpalanie na zimnym silniku - przy temp ponizej 5C wymagalo kilkukrotnego krecenia az w koncu zaskakiwal i kopcil na siwo z zapachem niespalonego paliwa
 2) czasami jak go zdusze przy ruszaniu (zbyt szybkie puszczenie sprzegła) problem z odpalaniem jest jeszcze wiekszy
 3) metalicznie stuka na wolnych obrotach - kiedy to sie ujawnilo podejrzewalem wrecz panewke (ze wzgledu na duza odleglosc od domu postanowilem jednak jechac spisujac ewentualnie silnik na straty). Od tamtego momentu minelo okolo 2.000km i objaw sie jedynie poglebil tzn stukot jest bardziej wyrazny, lecz nie ma zadnych negatywnych skutkow - silnik pracuje, jest dynamiczny, nie kopci podczas jazdy, nie bierze oleju ani innych plynow.
 
 Akcje jakie podjąłem:
 1) pomiar świec żarowych - kazda z osobna ma 1 do 1.2 OM rezystancji co sugeruje, ze jednak powinny byc sprawne
 2) pomiar  LEXII czujnikow temperatur stabilny i rzeczywisty
 3) podczas trudniejszego rozruchu po probie podpompowania reczna pompka do paliwa nie ma wyraznej poprawy, zreszta w ogole nie ma babli powietrza w przewodzie paliwowym
 4) pomiar cisnienia podczas rozruchu - szybko skacze do około 295bar,
 pomiary przelewów 1 - 53ml, 2 - 50ml, 3 - 50ml, 4 - 54ml - test przez 10 minut
 podczas tego pomiaru przelewów korekty wtryskiwaczy byly nastepujace (i takie sa generalnie zawsze) 1 - 108%, 2 - 97%, 3 - 87%, 4 - 106%
 5) brak smieci (zlotych, srebrnych i jakichkolwiek innych) w obudowie filtra paliwa
 
 Do testowania uzywalem LEXII wiec wyniki sa wiarygodne. Nabardziej meczy mnie strach przed tym, ze kiedys w koncu nie odpali oraz ten ciagly metaliczny stukot na wolnych obrotach. Przy wiekszych predkosciach obrotowych nie jest juz tak slyszalny co moze byc powodem jego zaniku lub ogolnie wiekszego halasu pracy silnika.
 Podejrzewam rowniez ze moze byc problem z wtryskiwaczem i stawiam na nr3 - czy przelew przy tak zmniejszonej korekcie nie powinien byc mniejszy w stosunku do innychna tym cylindrze? Nr2 ma taki sam przelew, a jednak wyzsza korekcje.
 
 Silnik nie zgłasza zadnych problemow, jest dynamiczny i szybki.
 
 Moze jakies sugestie? Co jeszcze moge sprawdzic zeby znalezc źródło problemow?
 
 Pozdrawiam
 
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2015, 21:35:33 wysłana przez Hubert Lizak »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2015, 21:21:24 »
Zdjąłbym pompę paliwa i sprawdził, czy przypadkiem przeniesienie napędu z wałka nie jest mocno wyłupane. Potem niestety do zdjęcia pokrywa zaworów i dokładna diagnostyka wałków, łańcucha,wszystkich luzów na górze. Trudno na odległość stwierdzić, czy to naprawdę coś stuka w silniku, czy w jego osprzęcie. Zdejmij jeszcze pasek osprzętu i zobacz jak bez niego motor chodzi.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

nawigator44

  • Gość
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2015, 20:35:29 »
A na wolnych obrotach, nie czujesz lekkiego szarpania samochodem? Trudniejsze odpalanie, dziwny stukot oraz zapach niespalonego paliwa, jeszcze siwy dym przy uruchamianiu - lał mi wtryskiwacz, 500 zeta regeneracja i mam spokojną rozczochraną. W czasie jazdy nie dymi bo FAP działa.

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2015, 21:33:38 »
- Na wolnych pracuje OK.
- Trudniejsze odpalanie wtedy gdy jest zimno lub gdy go zduszę przy ruszaniu. To wszystko pojawia się bardzo nieregularnie.
- Niedopalone paliwo i siwy dym zaraz po uruchomieniu - tylko po paleniu po dłuższym postoju i na zimno.
- W czasie jazdy nie dymi, FAP sie nie zapycha.
- Stukot jest coraz wyraźniejszy na wolnych obrotach  :(
- Pasek napędu i wszystkie kola - OK
- Łańcuszek rozrządu trochę brzęczy, normalnie jak w tych silnikach

Tez podejrzewam wtryskiwacz - zrobiłem testy na przelewy i obserwacje Lexii - mam podejrzenia co do 3 wtryskiwacza (największa korekcja i taka sama ilość z przelewu co inne), ale nie mam pewności. Mechanicy każą mi wykręcać wszystko i dodatkowo od razu regenerować pompę - ręce opadają.
Silnik gania jak młody źrebak i nie gaśnie sam z siebie, nie przepala za dużo paliwa i nie zdradza chęci rozwalenie się na drobne.
Kolejnym podejrzanym jest któryś popychacz zaworowy - ale to wymaga trochę rozbiórki od góry, na razie nie ma czasu. Ten problem chyba nie pojawia się często w tym silniku?

Andrzej - skąd jesteś i gdzie finalnie zdiagnozowałeś usterkę?

nawigator44

  • Gość
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2015, 21:17:55 »
Świętokrzyskie, na trasie pomiędzy Opatowem a Sandomierzem w Lipniku jest zaje...... mechanik od francuzów, pomimo że mam około 100 km, do niego  właśnie się z problemami udaję. A zdiagnozował mi właściciel komisu samochodowego. Gość ma takiego nosa, że hehehe. W mojej okolicy mechanicy typu "będziesz pan zadowolony" - ręce opadają - lepiej niech tacy od citroenów ręce trzymają z dala, niech niemieckie "czołgi" sobie diagnozują.Strona do niego http://www.citroen-lipnik.pl , zadzwoń doradzi.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2015, 13:01:13 »
lał mi wtryskiwacz, 500 zeta regeneracja i mam spokojną rozczochraną. W czasie jazdy nie dymi bo FAP działa.

Jędruś sęk w tym, że Ty masz wtryski Bosch a Hubert nieregenerowalne Siemens'y. Na marginesie ja FAP'a już nie mam i też mi nie dymi.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 11, 2015, 09:24:49 »
lał mi wtryskiwacz, 500 zeta regeneracja i mam spokojną rozczochraną. W czasie jazdy nie dymi bo FAP działa.

Jędruś sęk w tym, że Ty masz wtryski Bosch a Hubert nieregenerowalne Siemens'y. Na marginesie ja FAP'a już nie mam i też mi nie dymi.

Fakt Andrzej ma 2.2 a moj to 2.0 i faktycznie siemens. Niemniej jednak ja jestem daleki od natychmiastowego wyrywania calego ukladu CR i jego regeneracji. W pierwszej kolejności diagnostyka.
Poza tym mój tez nie kopci - to jest tylko na zimno jak nie chce zaskoczyć, tak jakby wtryski pompowały a on nie chciał wystartować. Podczas jazdy jet OK.

Ostatnie podejrzenia kieruje na górę rozrządu - popychacze lub dźwigienki - to jednak wymaga dużego demontażu.

Czy dobranie sie do popychaczy w RHR wymaga wyciagania wałków? Nie zagladalem tam nigdy.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 11, 2015, 15:49:30 »
lał mi wtryskiwacz, 500 zeta regeneracja i mam spokojną rozczochraną. W czasie jazdy nie dymi bo FAP działa.

Jędruś sęk w tym, że Ty masz wtryski Bosch a Hubert nieregenerowalne Siemens'y. Na marginesie ja FAP'a już nie mam i też mi nie dymi.
Siemensy już regenerują.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

robert.lom

  • Gość
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2015, 20:51:53 »
Witaj ! W moim  c5 break 2002 mk1 taki metaliczny stukot pochodził od koła pasowego na wale korbowym,po jego wymianie zrobiło się cichutko w aucie. Koszt dobry zamiennik 450 zł + robota.

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2015, 03:59:26 »
Witam ponownie.
 Caly czas obserwuje ten silnik i charakter dolegliwosci (brak wplywu na spalanie, dynamike, kopcenie) skierowal mnie w strone glowicy, a wlasciwie popychaczy hydraulicznych. Zrobilem plukanie silnika (LM Engine Flush) - wyplynelo troche syfu, nowy olej Total Q9000 5W30  jak nakazuje fabryka i  zadnych zmian oprocz wzrostu dynamiki.
 
 Zrobilem ponownie test przelewowy i kontrole korekt wtryskiwaczy - wszystko bez zmian, jak poprzednio.
 Dopiero odpinanie kolejnych wtryskiwaczy doprowadziło mnie do wniosku: stuka 4 cylinder. Przy odpiętym wtryskiwaczu - CISZA! BRAK STUKANIA!
 
 Przyjrzałem sie wtryskiwaczom i zaskoczenie, na silniku zamontowane sa rozne wtryskiwacze: 1 i 2: 9658194180 M, a 3 i 4: 9647247280 4.
 
 
 O CO CHODZI? CZY TAK MA BYC?
 - Czy mozliwe ze tak wyjechal z fabryki, czy wtryski byly juz wykrecane i ktos wlozyl co mial?
 - Czy to wyjasnia wskazania Lexii w zakresie kątów wtrysku wstepnego i glownego - sa takie same? Byc moze sterownik nie jest w stanie wysterowac wtryskiwaczy Klasy M i stad taka strategia sterowania - brak wtrysku wstepnego i twardsza praca?!?!
 - Co to za wtryski klasy M? W tym silniku powinny byc 4, 5, 6 lub 7 wiec to moze generuje jakies problemy! oprocz oczywiscie tego ze 4 jest uszkodzony bo odpinanie pozostałych nie eliminuje stukania.
 
 Koledzy i koleżanki - spojrzcie na swoje siliniki i dajcie znac jak jestu Was - czy tez jest MIX czy wszystkie sa takie same.
 
 Pzdr

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2015, 10:29:21 »
Czy odpinanie wtrysków na pracującym silniku to bezpieczna sprawa? Wygląda na to, że u Ciebie Tak ;-) bo chyba nic się nie stało. Odnośnie wtrysków simensa wydaje mi się, że powinno się je lexią zaprogramować, być może nie jest to zrobione i dlatego stuka. Jak masz dostęp do lexii to spróbuj a jak nie to trzeba do jakiegoś dobrego elektromechanika podjechać.

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Dziwny stukot i ciezkie odpalanie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2015, 10:34:55 »
A skąd wywnioskowałeś, ze na odpalonym? :)

Na SID'zie 803 nie ma wgrywania wtryskow - przynajmniej tak mowi moja lexia.