Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę  (Przeczytany 1856 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Władysław Kądziołka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: C5 [MK1] KOMBI, 2.2HDi, 2004rok
  • Zainteresowania: Motoryzacja, komputery, elektronika
  • Miejscowość: Rybnik
[MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« dnia: Maj 20, 2015, 18:51:13 »
Witam!
 Zastanawiam się nad przełożeniem do mojej C5 napędu z Toyoty Prius.
Mam pytanie co zrobić z elektryką i elektroniką jeśli wyjmę silnik, a system aktywnego zawieszenia musi zostać i działać? Czy da się te obwody rozdzielić i wymontować ECU, czy ECU musi zostać a wyjęte z silnika jego wejścia i wyjścia obciążyć jakąś rezystancją?
Czy jest możliwe zdobyć dokumentację techniczną do mojej cytrynki?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2015, 19:21:57 »
WTF??!!
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2015, 19:27:16 »
Kolega chyba wygłupy robi albo nie jest w 100% trzeźwy :-D

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2015, 19:51:53 »
A co to się stało? Przecież ten temat był już wczoraj?
Admin skasował "pierdoły" a tu riplej?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2015, 19:59:31 »
Dowcip polega na tym, że nie skasował.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2015, 20:28:37 »
A no tak... Drugi raz pod innym tytułem...
jutro będzie trzeci raz "C5 skundlony z hybrydą" ;)

Offline Sławek Szatanek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: AUDI Q3 (2016r) 2.0 TDi 150 KM S-Line automat Citroen C5 II 2.0 HDI MR'05 [ RT3 PL ]
  • Miejscowość: Legnica
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 22, 2015, 20:02:59 »
Witam  8)  mają ludzie pomysły
diablo2 dla kolegów diabeł  :evil:

Offline Władysław Kądziołka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: C5 [MK1] KOMBI, 2.2HDi, 2004rok
  • Zainteresowania: Motoryzacja, komputery, elektronika
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2015, 14:57:15 »

Nie, nie robię żadnych wygłupów i nie rozumie dlaczego uważacie to za "pierdoły".
Temat powtórzyłem ponieważ wydawało mi się że admin skasował go z powodu nienapisania w tytule na początku [MK1].
Jeśli to nie był ten powód, to oczekuję wyjaśnień dlaczego? Jakaś dyskryminacja?


Hybrydy i samochody elektryczne to jest nieunikniona bliska przyszłość. A to że chcę przełożyć do C5 napęd z Toyoty Prius wynika z tego że za swoją C5 niewiele już wezmę a blacha i zawieszenie jest w dobrym stanie. Naprawiam sprzęt AGD i jeżdżę dużo po mieście. C5 spala mi od 8 do 8.4 l na 100 km a hybryda spali maksymalnie 5l. Priusy mają mniejszy bagażnik a ja mam C5 kombi żeby od czasu do czasu można było przewieść zmywarkę na warsztat.


Docelowo zamierzam przerobić napęd hybrydowy na Plug-in czyli dołożyć baterie i uzyskać około 50 km zasięgu na jednym ładowaniu w trybie EV.


__________________________
[Edit] Poprawiłem znaczniki tekstu. :)
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2015, 15:23:00 wysłana przez Artur Heise »

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2015, 15:23:42 »
Dajmy koledze poszaleć  :D
Ja sam zastanawiałem się nad zabawą w elektryfikację samochodu. Przy obecnej dostępności elementów i stosunkowo niskich cenach takie rzeczy da się zrobić.
Słowa o zastępowaniu czujników opornikami trącą mocno naiwnością, ale cóż...  Technicznie rzecz jest do zrobienia  :D :D :D
A Priusa już kolega nabył? Od 4650 zł na otomoto  8)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 180
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X4) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2015, 15:29:10 »
Pomysł ciekawy, ale nieuzasadniony ekonomicznie - to, co chcesz zaoszczędzić zostawiając sobie C5 i dokładając jednostkę z priusa wydasz na połączenie tego w sensowną całość - przykład: nigdzie nie dostaniesz półosi, które będą pasowały (robione na zamówienie trochę Cię uderzą po kieszeni), mocowania silnika to kolejna rzeźba, potem spięcie dwóch różnych systemów elektronicznych itd...


PS. Citroen BX EV. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X4) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2015, 16:47:54 »
Swojego czasu (lata 80te) wuj do przerobionej nysy na kampera włożył zespół napędowy diesla z dostawczego mercedesa. Jaki był szczęśliwy, że może wyjechać na wakacje. Nie przewidział tylko jednego, że konstrukcja auta nie wytrzyma ciężaru więcej jak 300km. Pluł sobie w twarz, że mógł nie kombinować tylko kupić przyczepę.
Można próbować wszystkiego - tylko po co i za jaką cenę.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MkI] Konwersja C5 na hybrydę
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2015, 17:35:19 »
Oj Wladek jak Ciebie poważnie traktować skoro:

- oszczędność zespołu hybrydowego bierze się z sumarycznej pracy baterii i napędu
- instalacja samego hybrydowego napędu nie da Ci ŻADNYCH oszczędności, bądź pomijalne w stosunku do nakładów
- instalując zespół bateri dołożysz do masy pojazdu ponad TONĘ!!
- dalsze dywagacje uważam za bezcelowe.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.