Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: c5 x7 silownik zawieszenia  (Przeczytany 35265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
c5 x7 silownik zawieszenia
« dnia: Maj 24, 2015, 13:26:15 »
Witam czy ktos sie orientuje czy jest mozliwosc regeneracji silownika hydraulicznego? Lewy przedni zaczal delikatnie cieknac ale bede musial sie tym zajac. Wersja z hydroaktiwem.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2015, 21:24:10 »
Wpisz w allegro amortyzator citroen C5.
Jest profesjonalna firma która się zajmuje regeneracją

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2015, 22:00:08 »
www.nagengast.pl
[/size][/color]

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 610
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2015, 23:26:39 »
W czwartek przysłali mi siłownik z firmy NAGENGAST. Cena siłownika to 390PLN plus ewentualna kaucja 400PLN jeśli nie masz na zwrot swojego siłownika. Uszkodzony (swój) siłownik możesz zwrócić po wymianie, wtedy go do nich odsyłasz wraz z formularzem zwrotu kaucji. Generalnie na wjazd z przesyłką pobraniową kosztowało mnie to 825PLN. We wtorek wymieniam siłownik.

P.S.

Na regenerowany siłownik otrzymałem 12 miesięcy gwarancji.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 25, 2015, 13:47:18 »
Dostales jakas gwarancje?

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 25, 2015, 13:53:43 »
Przecież napisał:

Cytuj
P.S.

Na regenerowany siłownik otrzymałem 12 miesięcy gwarancji.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2015, 14:28:36 »
Sorki zagapilem sie :-P

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 610
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2015, 17:57:38 »
Siłownik wymieniony. Jako, że ja nie mam czasu, a siłownik już nie pocił się a lał ostro, musiałem jego wymianę zlecić "terenowemu cytryniarzowi". Za wymianę pobrał 100 zeta brutto, dobrze, że nie miałem czasu bo za taką kasę nie chciałoby mi się światła zapalać w moim garażu. :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2015, 21:36:59 »
A tak jeszcze zapytam z ciekawosci sam silownik da sie jakos prosto rozebrac czy ten warsztac uzywa jakis specjalistycznych metod? Typu szlifierka i spawarka? Moze wystarczylo wymienic uszczelniacze?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 610
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 26, 2015, 23:38:17 »
Z tego co wiem to nie masz szans na regenerację tego siłownika domowym sposobem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Lukasz Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 mkIII 2.0 HDI 140KM | Alfa Romeo 146 1.9 JTD
  • Miejscowość: Łódź
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2015, 23:21:46 »
Marku, a co Cie skłoniło żeby regenerowane kupić, poza ceną oczywiście. Gwarancja na rok bez limitu km to tez duzy plus - czy poza tymi oczywistymi 'za' były jeszcze inne? a może jakieś 'przeciw' ?

Pytam, bo u mnie tez się zaczęły pocić, i koszt 1 szt to ok 1100 zł (front). Nie wiem czy w takim razie jest sens dopłacać jeśli regenerowane kosztują 1/3 nowej.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 136
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2015, 09:03:48 »
Siłowniki w mkIII mają jakąś szczególną słabość czy to zwyczajny przypadek? To stosunkowo świeże samochody i troszkę jestem zaskoczony, że już wymieniacie siłowniki.
Floating on ;)

Offline Lukasz Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 mkIII 2.0 HDI 140KM | Alfa Romeo 146 1.9 JTD
  • Miejscowość: Łódź
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2015, 09:52:08 »
znam przynajmniej 3 mkIII w których pocą sie siłowniki już przy ok 100kkm. Nie chcąc kopać leżącego nie wspomnę nawet o dwumasach.

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2015, 10:07:10 »
W moim siłownik był wymieniany przy 65k km na gwarancji, bo ciekł.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 184
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2015, 11:05:53 »
Siłowniki w MK III ciekną nagminnie..... niestety. Niby po 2010r poprawili, ale nie do końca, bo dalej się przypadki zdarzają i to przy niewielkich przebiegach
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Lukasz Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 mkIII 2.0 HDI 140KM | Alfa Romeo 146 1.9 JTD
  • Miejscowość: Łódź
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2015, 11:27:02 »
Pawle, ale masz na mysli to, że poprawili bo zmienili producenta, czy poprawili konstrukcje? Czy można po numerze części a nie po vinie kupić do wersji sprzed 2010r i mieć spokój? Moja niestety jest 10.2009  i jeśli już mam wymieniać, to raczej wole wiecej niż 60-100 tys. km. Zastanawiam się coraz mocniej nad regeneracją.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 184
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 18, 2015, 13:43:14 »
Producent ten sam Kayaba. Nie wiem konkretnie co się zmieniło, zewnętrznie są dalej takie same...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Paweł Kurkus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Posiadany samochód: Citroen Tourer Exclusive 2.2HDI 204KM 2012r
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2015, 20:32:37 »
mam 2012r, kilka dni temu wjechałem w porządny dół, zerwałem osłonę razem z nadkolami pod silnikiem. Po tym zaczęły się pojawiać plamy na podwórku. Wczoraj zacząłem szukać przyczyny, a przy prawym amorze mokro ;/ auto ma niecałe 130 tyś, i siłownik pójdzie do wymiany.
+ Citroen Berlingo Mk3 Van i Citroen Jumper Campi

kiedyś z citroenów, DS5 hybird, C5 3.0HDI Tourer, C3 Pluriel, C5 2,2HDI Break Exclusive, C5 2.0HDI Break SX, Xantia 2.0i Exclusive

Offline Lukasz Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 mkIII 2.0 HDI 140KM | Alfa Romeo 146 1.9 JTD
  • Miejscowość: Łódź
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2015, 16:09:43 »
Mnie mechanik powiedział że: oczywiście, można z tym jeździć, i jeszcze pewnie ze 100kkm tym bym zrobił do stanu 'ostateczności' ale LDS z pocących się siłowników może spływać na osłony przegubów, a te jak sami wiecie, są zrobione z tworzywa, nie gumy (mówiąc najprościej) a to w konsekwencji powoduje szybsze jej pękanie. Jeśli się pilnuje tego czy osłony są całe i ew.wymienia (co jest upierdliwe i kosztuje swoje) to nic się nie powinno dziać, natomiast gdy się prześpi moment uszkodzenia i pozwoli żeby przegub zaczął grzechotać, to w grę wchodzi jedynie wymiana półosi - a to przewyższa koszt wymiany siłownika :) to tak w dużym uproszczeniu i skrócie. Wydatki są tak czy siak na końcu okazuje się że wyda się podobną kwotę. Poprawcie mnie proszę jeśli gdzieś się mylę w moim toku myślenia :)


Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2015, 19:51:04 »
Panowie, czy istnieje sposób demontażu siłownika z przodu bez uwalniania osi z piasty, tak jak to opisuje instrukcja serwisowa? Ktoś może coś wykombinował?

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 20, 2015, 21:11:58 »
Może komuś się przyda.
Nie trzeba uwalniać półosi, wystarczy trochę wysunąć. Oczywiście trzeba spuścić ciśnienie, rozpiąć łącznik stabilizatora i odpiąć końcówkę drążka kierowniczego i najlepiej odsunąć wspornik piasty od góry(instrukcja mówi inaczej), wówczas wystarczy, że tylko trochę wysunie się ośka z piasty i siłownik da się wyjąć.
Po odsunięciu wspornika warto czymś przywiązać go do górnego wahacza, żeby mieć wolne ręce. Dół wspornika można podeprzeć np. żabą, żeby odciążyć dolne tuleje.

Offline Lech Sulikowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 20, 2015, 22:20:58 »
Instrukcja mówi też, aby przy składaniu włożyć śruby na swoje miejsce, ale dociągnąć je dopiero po doprowadzeniu dolnego wahacza  mniej więcej do położenia poziomego. Domyślam się, że można zawieszenie podciągnąć do góry żabą, o której pisze wyżej Arek. Ale jaki jest cel - chyba chodzi o to, aby elementy metalowo-gumowe zacisnąć w pozycji zawieszenia mniej więcej takiej jak do jazdy. Jeśli rozumuję źle - poprawcie mnie. Arek napisz jeszcze, czy ta długa śruba z łbem na torx, łącząca wspornik piasty z górnym wahaczem, łatwo wyjdzie, tzn, czy nie braknie dla niej miejsca pod nadkolem?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Turski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 538
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0. 16v Lpg 98r liftback. Renault Laguna 3 Coupe GT 2.0 T LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 20, 2015, 22:48:34 »
Dokładnie o to chodzi. Jeśli silentblocki będą dokręcone w pozycji do jazdy, to będą pracować dłużej. Jeśli np. skręci się je przy zwisającym wahaczu, to po opadnięciu do jazdy będą już napięte i przy uginaniu się na wybojach będą poddawane jeszcze większemu skręcaniu się gumy. Po prostu szybciej popękają, lub rozwulkanizują się.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 21, 2015, 22:06:40 »
Instrukcja mówi też, aby przy składaniu włożyć śruby na swoje miejsce, ale dociągnąć je dopiero po doprowadzeniu dolnego wahacza  mniej więcej do położenia poziomego. Domyślam się, że można zawieszenie podciągnąć do góry żabą, o której pisze wyżej Arek. Ale jaki jest cel - chyba chodzi o to, aby elementy metalowo-gumowe zacisnąć w pozycji zawieszenia mniej więcej takiej jak do jazdy. Jeśli rozumuję źle - poprawcie mnie. Arek napisz jeszcze, czy ta długa śruba z łbem na torx, łącząca wspornik piasty z górnym wahaczem, łatwo wyjdzie, tzn, czy nie braknie dla niej miejsca pod nadkolem?

Ta śruba bez większego problemu wyjdzie i wejdzie, bo robimy to na opuszczonym zawiasie, ale już przy skręcaniu w odpowiednim ustawieniu zawieszenia lekko chowa się w nadkolu i wówczas trzeba zdemontować osłonę, żeby zmieścił się klucz dynamometryczny.
Polecam zmierzyć sobie w miarę dokładnie w pozycji do jazdy odległość od błotnika do środka półosi z zachowaniem kątów prostych i potem żabą podnieść zawias do tej wartości co umożliwi skręcenie śrub w odpowiedniej pozycji. Można posiłkować się tym jak przykręcony jest górny wahacz do wspornika siłownika.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 21, 2015, 22:42:30 »
Wyżej wymienione sposoby są dobre ja podam jeszcze jeden, różnica wysokości między czerwonymi punktami ma wynosić 58 mm +-5mm (oś otworu a dół wachacza)