Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z 6 biegiem AM6  (Przeczytany 2925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Problem z 6 biegiem AM6
« dnia: Czerwiec 30, 2017, 13:14:36 »
Cześć, może ktoś z Was coś podpowie. Mam problem z wrzucaniem 6 biegu przez AM6 w trybie automatycznym, skrzynia jest po kapitalce (płyta zaworowa, konwerter, tłoki, filtr, olej). Licznik oleju po remoncie wskazuje 000000, w trybie manualnym biegi wszystkie wchodzą bez problemu. Problem występował już kilka dni przed remontem skrzyni, sam remont w tej kwestii nie zmienił nic. Wszelkie inne problemy związane ze skrzynią przeszły (szarpanie, falowanie obrotów, itp), a "niechętne" wrzucanie 6 zostało. Auto pokazywało 2 błędy, 1 to uszkodzony pedał gazu, 2 problem z EGR.
Samochód jest po chipsie, wywalony FAP, Wyłączony EGR. Chips był robiony jakieś 30 tys temu i przez 25 tys było wsio ok. Dzisiaj byłem w Citroenie w Tarnowie, wymienili mi panowie pedał gazu na nowy (bo to był podejrzany całej sytuacji) jednak nic się nie zmieniło, błąd pedału już nie występuje. ASO zasugerowało aby wgrać jeszcze raz oprogramowanie skrzyni w ASO, jednak program do skrzyni idzie w komplecie z programem silnika i wiadomo że po wgraniu takiego kompletu może być problem z FAPem, EGRem itd., nie wiadomo czy wejdzie w tryb serwisowy, czy w ogóle nie ruszy.
Firma, która wgrywała soft silnika i robiła remont skrzyni (RS Motorsport z Rzeszowa) zobowiązała się ponownie wgrać oprogramowanie silnika, FAP i EGR, tylko nie wiem czy do nich z Tarnowa dojadę po zmianie softu na oryginalny. Jest pomysł żeby soft wgrać w ASO Citroen w Rzeszowie i od razu zabrać go na zmianę softu silnika do RS Motorsport.
Trochę to skomplikowane i tak pomyślałem, że może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł, co może być powodem niechęci skrzyni do wrzucania 6 biegu w trybie automatycznym? Wszystkie inne biegi wchodzą poprawnie, 6 czasem też, ale częściej jednak nie. Oczywiście jak go przeciągnę do 3,5-4 tys obrotów na 5 biegu to zmieni na 6, ale przecież nie o to chodzi. Wcześniej zmieniał bez problemu przy 70-80 km/h przy spokojnej jeździe, przy dynamicznej wyżej. Manualnie zmienia natychmiast i każdy bieg. Niedługo jadę nim na wakacje i perspektywa przejechania 4000km z manualnym wbijaniem 6 biegu nie bardzo mi się uśmiecha... Ktoś, coś?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2017, 13:43:06 »
Niestety to nie to. Już to kiedyś czytałem i od razu pojechałem na stację sprawdzić ciśnienie. Jest ok, poza tym problem jest już chwilę zarówno na zimówkach, jak i na letnich kołach. Kilka razy sprawdzałem ciśnienie czy jest równo, na całym komplecie mam idealne 2,3
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2017, 13:52:18 »
I Diagbox nie pokazuje błędów? Możliwe to?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2017, 14:16:32 »
To w takim razie jak to zweryfikować?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2017, 15:57:35 »
Trzeba podpiąć komputer i odczytywać /rejestrować niektóre podejrzane parametry....jeśli chodzi o wspomniany ESP to np szukasz "poślizgu" pomiędzy kołami, który zabrania zmiany biegów (podczas reakcji ESP).

Czy RS Service przedstawia sensowny kierunek 'naprawy"? Wstrzymałbym się z reprogramowaniem, bo rozumię że było dobrze po chipie... wymiana płyty hydraulicznej też nie wniosła usterki, jest coś , jakiś parametr który powoduje późne zapięcie 6-tki.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2017, 19:44:01 »
Rs service wskazał pedal gazu i właśnie w drugiej kolejności wgranie nowego oprogramowania skrzyni. Wcześniej auto było u nich 2 dni, podobno wymienili 2 raz olej dynamicznie i próbował zaadaptować skrzynię. Nie udało się powiedział że ze strony mechanicznej jest wsio ok i problem na pewno leży poza skrzynią gdzieś po stronie sterowania czyli zaburzony jest któryś parametr odpowiadający za właściwy sygnał do zmiany biegu. A tego już nie potrafili stwierdzić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:08:28 »
Ja zrobiłbym w takim razie (a nóż pomoże) aktualizację tylko skrzyni... Rozumiem, że wskazana aktualizacja silnika ale chyba nie konieczna.
Dlaczego "próbował adaptacji skrzyni" a nie piszesz wykonał? Czyżby złe sterowanie od silnika przeszkadzało?

Ponieważ masz chipa, spróbuj przed zmianą na "6" lekko ujmij gazu (momentu) aby silnik przekazał skrzyni mniejszą wartość momentu silnika. Czy zauważysz różnicę pracy skrzyni?
Zaglądnij w pocztę...



PS: ja tylko próbuję pomóc, choć niektórzy uważają że konfabuluje...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2017, 20:19:39 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:16:44 »
Niestety nie da się zrobić aktualizacji samej skrzyni, to jest pakiet z silnikiem i właśnie w tym problem. Adaptacje podobno robili ale nic się nie zmieniło, wszystko chodzi cacy tylko jak ma dobry humor to wrzuci 6 jak nie to nie. Jak baba. Nie widzę zależności i jakichkolwiek prawidłowości. Czasem w tych samych warunkach wrzuci a czasem nie. Odejmowanie gazu nie pomaga.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Problem z 6 biegiem AM6
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 09, 2023, 15:31:43 »
Witam - wiem temat stary,

Ale może autor tematu poradził sobie z problemem ? Niestety mam podobny.