Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.  (Przeczytany 6442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Jelski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była Xantia Break 1.9 TD '98 bez HA, była Fiesta 1.4 TDCi, a jest C5 2006r 2.0HDi 16V
  • Miejscowość: Białystok
[Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« dnia: Maj 28, 2015, 09:35:07 »
Witam.
Od wczoraj mam mały problemik z 2.0 HDI RHR.
Podczas mocnego przyspieszania od 3 biegu i wyżej wypluwa mi check, komunikat na wyświetlaczu "depollution system faulty", przechodzi w tryb awaryjny na kilka sekund po czym odzyskuje pełną moc i ciągnie dalej.
Po podłączeniu kompa główne błędy to:
- P1198 Kontrola wtrysków, błąd wewnętrzny ECU
- P0238 Czujnik ciśnienia doładowania A- zwarcie do plusa.

Dodam, że FAP został wyłączony i usunięty.

Porobiłem wczoraj diagnostykę podczas jazdy. Turbosprężarka nie przeładowuje. Jedynie ciśnienie na rampie wydaje mi się że jest za wysokie (nie mam podglądu na zadane ciśnienie na rampie) bo maksymalne wyszło 1860 bar. Chwilowo brak mi pomysłów o co chodzi tam. Wtryski są dobre/ chyba że wczoraj nagle się posypały w co wątpię bo silnik chodzi jak zegareczek. Nie ma problemów z odpalaniem. Przyspiesza normalnie póki nie wywali błędu, przy łagodniejszym przyspieszaniu nic się nie dzieje.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 021
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2015, 11:26:37 »
Może zacznij od podmiany czujnika doładowania.
Ja miałem problemy z chwilowym brakiem mocy ale bez żadnego komunikatu. Jedynie lexia pokazała za niskie ciśnienie doładowania. Po wymianie tego czujnika od roku wszystko OK.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 960
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0Hdi MCP 2007 exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2015, 12:11:26 »
Witam,
Panie kolego miałem podobnie ,że od 3 biegu od około 3,5tyś obrotów wywalało błąd i jak się zatrzymałem ,zgasiłem auto i po chwili odpaliłem wracało do normy aż do następnego razu. Też sprawdzałem wtryski, przepływomierz wymieniłem( bo lexia złe wartości pokazywała) sprawdzali doładowanie, przelewy podczas ostrej jazdy itd itp. Walczyłem z autem trochę ,aż pewien znajomy mechanik bez żadnego podłączania pod komputer i powiedział mi żebym kupił czujnik ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej, tylko uważaj bo na niej są dwa a u mnie siedział taki duży na klucz 36. Kosztował w Inter cars około 250zł. Na tym zdjęciu znajduje się po lewej stronie na dole na ten właśnie duży klucz. Wymieniłem i jak ręką odjął.:) Spróbuj go wykręcić i przeczyścić bo może się jakiś opiłek albo paproch zawieruszył.
pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 960
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0Hdi MCP 2007 exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 960
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0Hdi MCP 2007 exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2015, 14:06:52 »
Musisz zdjąć osłony plastykowe, wyjąć filtr powietrza i rury, odłączyć komputer albo podnieść go do góry i pozbyć się wszystkiego co przeszkadza. U mnie było tak zapieczone ,że masakra:)ale się udało:)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 596
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2015, 23:03:10 »
Jeśli chodzi o wymianę pompy w tym silniku to trwa ona 10 minut. Dobrze jest zaopatrzyć się w nową uszczelkę pompa - głowica.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2015, 14:33:13 »
Polecam sprawdzic podcisnienie, czy czasami gdzies nie ucieka. Moze byc tak ze przy duzej dynamice podcisnienia nie wystarczas dla wysterowania gruszki turbiny. Nalezy takze sprawdzic droznosc wszystkich rurek od podcisnienia.

Offline Michał Jelski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była Xantia Break 1.9 TD '98 bez HA, była Fiesta 1.4 TDCi, a jest C5 2006r 2.0HDi 16V
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2015, 20:32:22 »
Po przeczytaniu całych internetów nie ma jednoznacznej diagnozy dla mojego problemu. Podejrzewam, że za błąd z kontrolą wtrysku będzie odpowiedzialny czujnik ciśnienia paliwa na pompie. Tak jak napisaliście- albo siedzi jakiś opiłek i blokuje go albo po prostu dał ciała. z czujnikiem doładowania się jeszcze okaże. Na pierwszy rzut idzie pompa

Offline Michał Jelski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była Xantia Break 1.9 TD '98 bez HA, była Fiesta 1.4 TDCi, a jest C5 2006r 2.0HDi 16V
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2015, 13:52:39 »
Udało mi się rozwiązać problem. Ponieważ z lenistwa piątkowego na prawdę nie chciało mi się wykręcać regulatora ciśnienia z pompy. Więc zacząłem od poczyszczenia czujnika ciśnienia doładowania. W sumie nie myśląc który jest od ciśnienia doładowania wyjąłem oba. Ten mniejszy z 2-pinową kostką, gdzie na końcu jest drucik był hmmm.... ładnie mówiąc bardzo mocno obrośnięty sadzą z nie wiadomo czym jeszcze na grubo. W każdym razie poczyściłem ładnie. Dla zminimalizowania osadzania się takich produktów zaślepiłem EGR. Efekt- żadnego błędu, żadnego check engine. Po prostu auto wyzdrowiało.

Po jeździe z komputerem i pomiarach wszystko gra. Wszystkie parametry mieszczą się w wartościach zadanych.

Po rozwiązaniu powyższego problemu stworzyłem taką teorię dlaczego tak było:
Przy mocnym przyspieszaniu wywalało błąd czujnika ciśnienia doładowania, auto przechodziło w tryb awaryjny. Automatycznie odłącza wtryskiwacze bo obroty są zbyt wysokie, wskutek czego następuje duży wzrost ciśnienia w układzie, gdzie regulator ciśnienia nie jest w stanie zbić ciśnienia w krótkim czasie (tu możliwe nie do końca prawidłowe działanie regulatora ciśnienia) i dodatkowo wywala błąd sterowania wtryskami.

Nie wiem na ile to jest prawdziwe, ale po czyszczeniu czujków wszystko wróciło do normy, a auto do tego ciut mniej kopci

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 960
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0Hdi MCP 2007 exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 13, 2015, 21:19:33 »
To elegancko ,że obyło się bez dodatkowych kosztów.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Michał Jelski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była Xantia Break 1.9 TD '98 bez HA, była Fiesta 1.4 TDCi, a jest C5 2006r 2.0HDi 16V
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 14, 2015, 11:27:39 »
Na szczęście bez kosztowo się udało zrobić:) W sumie nawet gdyby regulator ciśnienia trzeba by było wymienić kiedyś to nie jest to taki straszny koszt jakby mogło się wydawać.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 29, 2015, 15:21:57 »
Ja mam podobny problem ale z układem wtryskowych delphi. Podczas ostrego przyspieszania wywala (ale nie zawsze) błąd który w dokumentacji oznacza ze ciśnienie na listwę CR zbyt małe od wartości zadanej. Mechanik nie ma pewności,  obstawia regulator ciśnienia paliwa na pompie, który był już czyszczone.  Ponieważ silnik w pewnym zakresie obrotów wydaje klekoto-grzechot, jakby wtryskiem grały, podejrzenie jest też ze któryś z wtryskowych może przelewać za dużo i stad spadek ciśnienia na listwę CR.  Filtr paliwa wymieniony, wcześniej stosowałem tez dodatek hdi uniknąć +. Najgorsze jest to ze objaw/błąd wyskakuje sporadycznie, najczęściej w trasie podczas wyprzedzania i to najbardziej wkurza. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ew porady?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 960
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0Hdi MCP 2007 exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 29, 2015, 23:04:17 »
Może być ten czujnik na pompie albo czujnik na listwie common rail, taki wkręcany od dołu na 3 piny:) On też zczytuje jakieś ciśnienie. Kolega miał tak, że auto szarpało i wywalało błąd o ciśnienie, okazało się ,że ten kabel się przetarł od tego czujnika na listwie common rail
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2015, 19:24:07 »
wydaje mi się że gdyby padł czujnik na listwie CR, albo przetarł się kabel, miałbym problemy permanentne i nie tylko raz na jakiś czas podczas przyspieszania.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Odp: [Mk II] Podczas mocnego przyspieszania wywala check.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 14, 2015, 12:29:37 »
po wymianie regulatora ciśnienia na pompie wtryskowej ustał charakterystyczny grzechot  podczas przyspieszania  i żaden błąd się nie pojawia , więc zakładam że to była dobra diagnoza i problem został rozwiązany.