Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.  (Przeczytany 13028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
[MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« dnia: Czerwiec 01, 2015, 13:15:14 »
Raz na kwartał muszę robić w Lexii inicjalizację przepustnicy, bo inaczej auto kuleje jak jest zimne i jedzie jeszcze na benzynie. W związku z tym, że robi się to denerwujące, pomyślałem sobie, że wgram nowy sterownik silnika (tak podobno czyni ASO). W Lexii jest zakładka "Teleładowanie kalkulatora", doszedłem z tabelki, że kalkulator do EW10A ma oznaczenie MM6LPB.
Czy teleładowanie kalkulatora to to samo co wgranie sterownika silnika? Czy może ASO też robi tylko adaptację przepustnicy? Czy ktoś z Was korzystał z teleładowania? Jest to skomplikowane?
Drugie pytanie, gdzie w EW10A jest mapsensor?

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 01, 2015, 16:01:21 »
No nie wiedziałem, że to online. Laptop z którego korzystam nie ma nawet wifi, więc tak czy inaczej nic z tego.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 01, 2015, 18:37:47 »
masz źle ustawiony gaz który rozjeżdża mapy wtrysku benzyny.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2015, 11:16:10 »
Tzn. co mam konkretnie źle ustawione? Byłem u dwóch różnych gazowników, każdy robił delikatne korekty po swojemu, bo z jazdą na gazie nie miałem problemów. Poza tym mój problem jest popularny, czyli gaziarze partolą sprawę, czy to urok tego silnika i jego oprogramowania?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2015, 11:59:13 »
najpierw pojeździj na benzynie, żeby się nakreśliła mapa benzynowa a w między czasie leć na LPG-FORUM i szukaj kogoś kumatego ze swojej okolicy.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2015, 14:54:39 »
Wybaczcie Panowie mój sceptycyzm (wiem, że chcecie pomóc), ale:
- za pierwszym razem zrobiłem ponad 1000 km na benzynie i nic to nie pomogło, tzn. auto dalej muliło na zimnym silniku. Przez przypadek (po czyszczeniu) zrobiłem adaptację przepustnicy i jak ręką odjął.
- moje auto (jak i wiele innych, które mają z tym problem) było gazowane i ustawianie na podstawie "czystych" map benzynowych. Dlaczego więc te mapy się rozjeżdżają? Wszyscy ci gaziarze partolą robotę?
- konieczność wgrywania nowego sterownika silnika przewija się jako jedna z wad EW10A. Może to być oczywiście zbieg okoliczności.

Przyznam się szczerze, że póki auto na LPG chodzi dobrze to gaziarzy unikam i staram się znaleźć inne rozwiązanie. Jeśli Wasze porady są poparte jakimś doświadczeniem w tym temacie to jednak z chęcią z nich skorzystam.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2015, 22:04:57 »
Ja bym skierował kroki ku przepustnicy. Sprawdzic, zdiagnozować, dokładnie potencjometry przepustnicy. Jak adaptacja pomaga, to znaczy , że uczysz sterownik rzeczywistych ustawień przepustnicy.....Tylko czemu na zimnym silniku to się dzieje? Skontroluj czujnik temperatury silnika.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2015, 13:11:36 »
Czujnik temperatury wymieniałem w zeszłym roku, to raczej nie to. Też mam wrażenie, że to przepustnica głupieje, ale w takim razie dlaczego na gazie jeździ dobrze?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2015, 13:51:05 »
Bo na gazie jest silnik jest już "ciepły". Możliwe, że styki we wtyczce/potencjometr przepustnicy -  "poprawiają się" jak się nagrzeją...
To, że wymieniałeś nie oznacza usterki. To, że inny czujnik podaje złe dane też możliwe (temperatura powietrza, cisnienie powietrza).
Tak bez sprawdzenia możemy gdybać i dgybać....

wald0

  • Gość
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2015, 13:57:17 »
Raz na kwartał muszę robić w Lexii inicjalizację przepustnicy

Podepnę się - pamiętasz dokładną ścieżkę do wykonania tej operacji?

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2015, 15:53:11 »
Bo na gazie jest silnik jest już "ciepły".
Jak przełączę z powrotem na Pb to dalej muli (gaz mi się włącza przy 40 st. C), jest ok jak silnik jest naprawdę dobrze nagrzany. Czujniki działają zarówno przy PB i gazie, gdyby było z nimi coś nie tak to chyba w obu wypadkach? (tak miałem z czujnikiem temperatury).
Z gdybaniem masz rację, ale temat jest popularny, liczę na to, że któryś użytkownik poradził sobie z tym problemem definitywnie i powie co i jak, tak żebym nie musiał wymieniać pół auta ;)
Podepnę się - pamiętasz dokładną ścieżkę do wykonania tej operacji?
Prawdopodobnie jutro będę się podpinał to sprawdzę, bo na tę chwilę nie pamiętam.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2015, 21:20:21 »
No to zacznij od teleładowania sterownika silnika....u mnie pomogło a wymyslałem różne przyczyny. Chwila roboty i będziesz wiedział, czy pomoże.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 05, 2015, 10:32:45 »
No to zacznij od teleładowania sterownika silnika....u mnie pomogło a wymyslałem różne przyczyny. Chwila roboty i będziesz wiedział, czy pomoże.
No właśnie mnie utwierdziłeś. Wczoraj posiedziałem trochę z Lexią i okazuje się, że teleładowanie można wykonać zarówno korzystając z internetu jak i bez niego (jest wybór w opcjach). W związku z tym, że pojutrze wyjeżdżam nie odważyłem się tego zrobić, ale po powrocie na pewno spróbuję.
Podepnę się - pamiętasz dokładną ścieżkę do wykonania tej operacji?
Robisz diagnostykę, czekasz aż skończy, następnie wchodzisz we "wtrysk" i tam masz "inicjacja urządzeń samodostosowujących". Dalej program Cię poprowadzi (pamiętaj też, że robisz to na zimnym silniku).

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2015, 14:49:34 »
A więc zgodnie z obietnicą zrobiłem teleładowanie sterownika silnika. Trwa to krotko, ok. 2 min, włącza się w tym czasie wentylator chłodnicy. Ogólnie gładko i bezproblemowo. Czy coś pomaga - nie wiem. Miesiąc temu robiłem adaptację przepustnicy i póki co auto dobrze jeździ, także efektów teleładowania nie widać.
ps. po teleładowaniu wywala błędy zawieszenia, ESP i czegoś tam jeszcze - nie martwić się, tylko skasować :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 29, 2015, 18:30:58 »
telekodowałes ręcznie czy przez internet?

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2015, 10:19:16 »
Ręcznie.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 30, 2015, 17:42:14 »
Lexia ma w sobie oprogramowanie do aktualizacji ręcznej ale tylko w przypadku gdy jest stary soft. (soft jest możliwie najświeższy im nowsze wydanie lexii)
Po zmianie pompy zawieszenia razem ze kalkulatorem udało mi się zaktualizować jego soft ale to był jedyny taki przypadek ręcznego teleładowania. Soft identyfikował się jako jeden z pierwszych a na liście poprawek było dostępne nowsze oprogramowanie.
Próba teleładowania ręcznego jakiegokolwiek kalkulatora powoduje komunikat że nie ma potrzeby bo jest aktualne (czy jakoś tak). Prawdopodobnie nie da się ręcznie wgrać tego samego softu ręcznie a jedynie tylko przez internet (drogo, praktycznie niemożliwe).
Ciekawe Patryku czy byłbyś w stanie teleładować kalkulator silnika jeszcze raz...
Pozdrawiam

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 30, 2015, 17:48:17 »
Ja nie Patryk ;)
Jak silnik znowu zacznie mi się dławić to spróbuję.
Mnie bardziej ciekawi co robi ASO w ramach "wgrywania nowego sterownika silnika". Kosztuje to u nich ok. 200 zeta.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 30, 2015, 21:43:02 »
Przepraszam Parys, za szybko spojrzałem :)

W ASO pewnie robią to samo tylko że przez internet :) Wgranie nowego softu powoduje wykasowanie pamięci i to działa w przypadku jak np. mamy zapisanych 50 błędów i więcej nie można zapisać bo limit przekroczony i pozostaje tylko kasowanie bez możliwości zapisu.
Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2015, 19:54:39 »
A więc zgodnie z obietnicą zrobiłem teleładowanie sterownika silnika. Trwa to krotko, ok. 2 min, włącza się w tym czasie wentylator chłodnicy. Ogólnie gładko i bezproblemowo. Czy coś pomaga - nie wiem. Miesiąc temu robiłem adaptację przepustnicy i póki co auto dobrze jeździ, także efektów teleładowania nie widać.
ps. po teleładowaniu wywala błędy zawieszenia, ESP i czegoś tam jeszcze - nie martwić się, tylko skasować :)
Robiłeś to w kalkulatorze wtrysku czy w module sterujacym silnika? Dzisiaj chciałem to sprawdzić ale nie dało się.
U mnie przy próbie telekodowania recznym DB tak jak by chciał sie połaczyć z serwerem i za moment wywala błąd nr.3.
Możesz podać dokładna ścieszkę tej operacji? Czyli Test Globalny/Kalkulator Wtrysk/Naprawa/.....

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 10, 2015, 11:00:28 »
Zabij mnie, nie pamiętam. Wiem tylko, że w menu głównym wchodziło się w telekodowanie i gdzieś tam był właściwy kalkulator. W najbliższym czasie nie dam rady podpiąć się pod auto, jak Ci nie pójdzie to przypomnij się w przyszłym tygodniu.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 21, 2015, 16:26:27 »
Odświeżam temat. Jak silnik jest zimny i kopnę gaz to słychać krótki syk w okolicach kolektora dolotowego.
Pytanie czy taki syk może być skutkiem niewłaściwej mieszanki, czy jest to jakaś nieszczelność?
Zjawisko występuje w parze ze słabością silnika do wkręcania się na obroty, przy rozgrzanym silniku praktycznie tego nie słychać
http://www.youtube.com/watch?v=WfnIHjO9xWY&feature=youtu.be
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2015, 16:38:36 wysłana przez Parys Alexiou »

Offline Dominik Chmielewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I gen
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 13, 2022, 10:17:20 »
Temat co prawda stary ale podzielę się moim doświadczeniem z tym samym Problemem.
Przyczyną kłopotów z pracą zimnego silnika na benzynie jest zła regulacja instalacji LPG. Silnik EW10A jest na to bardzo wrażliwy i szybko rozjeżdżają się mapy benzyny. Jam miałem sytuację że silnik trudno odpalał i nierówno pracował bo rozkalibrowany sterownik zalewał benzyną zimny silnik. Adaptacja przepustnicy naprawia mapy benzyny ale jak LPG źle ustawione to problem wraca. Najczęściej jest zbyt ubogo LPG  i sterownik benzyny chce to skorygować wzbogacając mieszankę ponad miarę i są problemy na zimnym.
Jeździłem po gazownikach ale oni co najwyżej sprawdzali wykres i korekty stft ltft. Przestawili coś niecoś i kazali jeździć dalej co nie pomagało.
W moim przypadku pomogło to że instalacja STAG jest podpięta pod OBD2. Kupiłem interfejs i włączyłem automatyczne korekty po OBD. Po adaptacji przepustnicy i włączeniu automatycznych korekt LPG po OBD sterownik gazu się dostroił i skończyły się problemy z jazdą na benzynie. Na gazie też jedzie teraz jak marzenie i korekty LTFT i STFT są praktycznie takie same jak na benzynie (nie oznacza to że są zerowe). Jeżdżę tak ponad rok i nie muszę robić adaptacji przepustnicy. Na benzynie jest ok a instalację LPG zauważam jak ją tankuję.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 13, 2022, 10:56:02 »
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć coś całkiem odwrotnego.  :D Korekty po OBD w STAGu po jakimś czasie rozjeżdżają mi mapy benzyny.  :D

Obecnie mam je wyłączone. Podobnie robiłem eksperymenty po ISA. To też się nie sprawdziło. Obecnie mapy LPG ustawiłem sam z palca i to najlepiej się sprawdza.

Przy tym silniku aby pozbyć się szarpnięcia lub zamulania na zimnym i PB trzeba pobawić się korektami LPG po temperaturze silnika. Niestety dobranie odpowiednich wartości jest dość trudne. Do dziś uważam że jeszcze nie dobrałem ich idealnie. Nie mniej jest dużo lepiej niż wychodziło to po automatycznych korektach OBD.

 Sam STAG raczej zalewa silnik na zimno (na ciepło też ma taką tendencję) niż daje za ubogo. Tak wychodzi z mojego doświadczenia... Zawsze z mapy LPG w STAGu zdejmuje kilka "oczek". Dla mnie to wydaje się oczywiste, producent oprogramowaniem zabezpiecza się. Lepiej przelać silnik niż by miało być ubogo.

 Żeby nie było... Przez 6 lat posiadania C5 już różnych ustawień próbowałem.  Zawsze najmniej problemów było z mapami ustawionymi na "sztywno" bez ISA i OBD.

Offline Dominik Chmielewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5 I gen
Odp: [MK2] Lexia i teleładowanie kalkulatora.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 14, 2022, 11:10:33 »
No proszę, widać co przypadek to inaczej. W każdym razie potwierdza się że przyczyną niewłaściwej regulacji LPG.
Ja swoją instalację też musiałem trochę z palca wyregulować ale włączone korekty OBD nie powodują u mnie rozjazdu map.

STAG umożliwia zgranie kopi konfiguracji. Wiadomo że nie ma dwóch identycznych aut ale możliwe że gdyby udostępnić to byłby ktoś zainteresowany.
Dla instalacji LPG na tych samych komponentach i w tym samym silniku mogło by się sprawdzić udostępnienie regulacji która działa poprawnie.