Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ciśnienie turbo - problem.  (Przeczytany 197 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid Skrzyniecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011 Kombi
  • Miejscowość: Toruń
Ciśnienie turbo - problem.
« dnia: Luty 16, 2020, 17:11:41 »
Witam.

Citroen C5 2011 Kombi 2.0 HDi RHF 140KM
Przebieg 266k, turbo od nowości

Mam problem z szarpaniem auta. Wymieniłem EGR, przepływomierz + regeneracja FAP.

Teraz tak. Dodanie i odejmowanie gazu wahania jakby chciał jeszcze dalej "jechać". Na postoju parametry ok. Przyspieszanie raczej ok bo sie pokrywają mniej więcej.
Ew. Czasem różnica 200-300.

Natomiast podczas stałej jazdy mam to co na zrzucie z DiagBox. Turbo dmucha mimo, że nie powinno. 1500 zamiast 1000 co przeklada się na zmierzony wydatek powietrza na wtrysk.

 Jak wcisne sprzęgło podczas jazdy, zmierzone spada do tych 1000 w około 4-5 sekund (chociaz powinno być takie cały czas wtedy)... Kiedyś wyskakiwał mi błąd P11AA. Od dłuższego czasu nic, ale jadąc 70km/h przykładowo jak tu mam takie wskazania powietrza.

Czy to wskazuje na uszkodzone turbo? Czy da sie to na szybko inaczej sprawdzić? Rozkładam trochę ręce bo i tak wydałem 2.7k na to powyżej (+tuleja), a auto dalej daje tyłka. Będzie mus to go odstawie za tydzień.

Może ktos doradzi jakie kroki podjąć? Dysponuje DiagBoxem 7.02. Ewentualnie moge postawić 7.57 jak zainstaluje winde od nowa.

Pozdrawiam i proszę o pomoc ewentualnie interpretację.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2020, 17:25:36 wysłana przez Dawid Skrzyniecki »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 064
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2020, 21:36:15 »
Masz podfora da poszczególnych generacji danego modelu,
i proszę tego się trzymać.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 97.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 204.000 mil

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 132
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #2 dnia: Wczoraj o 05:26:30 »
Mam podobny problem ale w silniku 2.0 HDi 138 FAP RHR.
Czasami jest ok i parametry sie pokrywaja a czasami jest różnica w ilosci powietrza i ciśnienia turbo.
W innym temacie polecili żeby na dzień dobry sprawdzic podcisnienia i zaworki.
Tutaj temat
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fklubcytrynki%2Epl%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D118254%2E0&share_tid=118254&share_fid=1006330&share_type=t&link_source=app

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 05:37:20 wysłana przez Marek Paruzel »

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #3 dnia: Wczoraj o 06:35:01 »
Przy błędzie P11AA proponuję sprawdzić, wyczyścić lub wymienić zaworek sterowania geometrią turbiny. Teoretycznie jest nierozbieralny ale są filmiki jak to zrobić, wystarczy wpisać N75. Mi wyskoczył dwa razy ten błąd i już się przymierzałem do czyszczenia geometrii ale zacząłem od tego zaworka i to był strzał w 10. Niesamowite jak to wpłynęło na pracę silnika i skrzyni, choć nie był jakoś bardzo zabrudzony. Zaworek w RHR jest tutaj zaznaczony na zielono.

Offline Dawid Skrzyniecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011 Kombi
  • Miejscowość: Toruń
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #4 dnia: Wczoraj o 07:36:41 »
Dokładnie od tego zaczynam co mówicie Panowie bo w nocy spać nie mogłem, to szukałem ich z lampką w telefonie, żeby numery spisać :D ... Zamówiłem elektrozawór turbo o numerze 9661960380 (taki numer teraz na moim widnieje) który jest po lewej stronie za silnikiem zgodnie ze zdjęciem powyżej oraz dodatkowo elektrozawór egr/turbo 9660693180 (analogicznie) który jest obok paska/alternatora.

Wczoraj dałem wymianę przepływomierza w diagbox + coś poruszałem i po odpaleniu wyskoczył mi błąd elektrozaworu turbo właśnie (zwarcie z masą lub ciśnienie za duże). Postanowiłem przed skasowaniem błędu kawałek się przejechać. Auto dostało fajnego kopa, jechało równo, bez szarpań, zmiany biegów również gładziutkie - jak miałem pedał gazu wciśnięty na tyle ile chciałem to tak jechał, a nie jakby ciągle lekko przyśpieszał (czujnik położenia pedału gazu jest ok jakby co :P ).


Mam nadzieję, że to pomoże. Zawory nowe od początku auta z tego co wiem, czyli 9 lat i 266k km za sobą.

300 zł za te 2 oryginały to bez tragedii. Wolę zacząć od tego zanim pójdzie wyrok na turbinę (która jak sypnie błąd zaworu działa znakomicie, a auto jedzie jak nowe).

Offline Krystian Paduch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #5 dnia: Wczoraj o 10:04:18 »
U mnie zaobserwowałem podobne zjawisko z turbo. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia turbo, podciśnienia i dwa zaworki. Ten ze zdjęcia wyżej (na zielono) oraz drugi z przodu silnika. Akumulator podciśnienia trzyma.


P11AA wyskakuje raz na kilka miesięcy, ale przy szybkim starcie z dwójki, prawie do odcięcia. Wtedy ten błąd zazwyczaj wyskakuje.

U mnie wartości zadania ciśnienia są niższe, a ciśnienie zmierzone wyższe. O około 20%

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 694
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Ciśnienie turbo - problem.
« Odpowiedź #6 dnia: Wczoraj o 19:51:20 »
U mnie przez ostatnie 2 lata pojawiał się błąd P11AA, wymiana zaworka podciśnienia nic nie pomogła i tak jeździłem, myślałem że może przewody już puszczają ale wszystko się uspokoiło po... regeneracji turbo ☹️ Ktoś kiedyś zasugerował że to może być turbina, ta się ok miesiąc temu zaczęła odzywać - gwizdać, zdecydowałem się na regenerację, po zabiegu żaden błąd nie wyskakuje.