Powiem tak:
- nie wiem na co im potrzeba akurat SZEŚĆ litrów oleju, bo na statyczną wymianę idzie 3 litry. Więc albo chcą Cię zrobić na 3 litry, albo Ci chcą zrobić podwójną wymianę statyczną, co jest kompletnie bez sensu. W aucie z takim przebiegiem jeśli już robić statyczną i więcej niż jednokrotną, to TRZYKROTNĄ a nie dwukrotną. Po wymianie dwukrotnej zostaje Ci w skrzyni dobre 40% starego oleju, więc efekt jest taki, że mieszasz stary z nowym niewiele lepiej niż pół na pół, czyli masz po prostu trochę rozcieńczoną starą smołę. Dopiero trzykrotna wymiana statyczna pozwala wymienić jakieś ~85% oleju, co już od bólu można uznać za sensowne.
- Zapytaj co fachowcy zrobią z licznikiem zużycia oleju. Bo jeśli chcą go zostawić jak jest albo wyzerować, to tylko narobią Ci problemów. Licznik po wymianie statycznej ma być pomniejszony o taką ilość oleju jaką wymieniono, i to nie po prostu o 6 litrów, tylko trzeba sobie wyliczyć ile naprawdę starego oleju się wymieniło na nowy, bo o ile przy pierwszej wymianie zlatuje tylko stary olej i wchodzi nowy (czyli wymienia się 3 litry), to przy drugiej już się spuszcza mieszankę starego z nowym, czyli po dwóch wymianach w sumie nie wymieni się 6 litrów a jedynie trochę ponad 4 litry.
- To że skrzynia chodzi ładnie przy 220.000 km nie znaczy że nadal będzie chodzić ładnie przy 300.000 o ile jej nie wymienisz oleju. Jak poczytasz fora to zobaczysz, że na niezmienianym oleju te skrzynie w okolicach 300.000 dają sobie spokój z dalszą pracą
Po prostu nadchodzi taki moment, że ta maź przestaje smarować a zaczyna zatykać.
- Nie rozumiem dlaczego panowie fachowcy odstraszają Cię od wymiany dynamicznej. Jeśli się boją że skrzynia się rozszczelni to niech to zrobią bez płukania LiquiMolly, samą zmianę oleju. Sam musisz zdecydować, czy lepiej mieć w skrzyni cały nowy olej czy tylko połowę (bo tyle będziesz miał po dwóch wymianach statycznych). Po 220.000 km to żeby nie wiem co olej w skrzyni na pewno jest w kiepskim stanie, i po wymianie statycznej po prostu prawie połowa tego oleju Ci tam nadal zostanie.
- Ostatnia sprawa: dopytaj JAKI konkretnie olej chcą Ci nalać. Jeśli masz AM6C z silnikiem EURO5 to musi to być olej AW1, a nie JWS3309. To że panowie mówią że wiedzą, to wcale nie znaczy że wiedzą - już wiele razy się okazało że nie wiedzieli. Weź pod uwagę to, że przy wymianie statycznej MIESZASZ oleje (stary z nowym). Już samo mieszanie różnych marek olejów nie jest idealnym rozwiązaniem (bo mają różne chemie), ale jeśli jeszcze dodatkowo do starego oleju AW1 fachowcy nalali by Ci JWS3309, to już w ogóle miałbyś koktail.