Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 584643 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 12, 2015, 17:22:50 »
Chyba 3.2 jednostki na km ;-)

Tak, coś koło tego.  Tak czy owak, mniej niż u Grzegorza, więc teoria że w dieslu rośnie szybciej u mnie się nie sprawdza ;-)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 12, 2015, 17:27:54 »
Teoretycznie mogłoby tak być ze względu na wyższe momenty ale przecież to nie do porównania....

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 12, 2015, 18:03:43 »
Teoretycznie mogłoby tak być ze względu na wyższe momenty ale przecież to nie do porównania....

To też zależy od stylu i warunków jazdy, bo przecież dany moment jest przy danych obrotach... Są też inne czynniki, np. niższa prędkość obrotowa silnika w dieslu (co ma wpływ na sposób pracy konwertera) oraz to że diesel jest generalnie "zimniejszy" więc jest potencjalnie łatwiej z rozpraszaniem ciepła przez wszystko co siedzi w komorze silnika...

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 13, 2015, 18:24:50 »
Opiszę dzisiejszą sytuację :
Zaspałem do pracy i przez to się spieszyłem - Odpaliłem auto i nie dałem mu jak to robię zwyklę 5-10 sec tylko w zasadzie niemal jednocześnie odpalając zapiąłem D
Samochód normalnie ruszył ale dojeżdżając do krzyżówki która jest 300m od domu zauważyłem, że jak puszczam gaz to obroty spadają do jałowych ( na 3 biegu ) zwykle hamuje silnikiem.
Ruszyłem i rozpędziłem go do 80 km/h - wszystko odbywało się normalnie ale po odjęciu nogi z gazu znów obroty spadły do 700obr a 5tka dalej była zapięta ( wrażenie jakby ktoś sprzęgło wciskał ) Zatrzymałem się, ruszyłem jeszcze raz i już było OK. Dziś popołudniu także wszystko normalnie.
O co mogło mu chodzić ?? Dodam, że na dworze było -2 stopnie jeśli może to mieć jakiś wpływ.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 13, 2015, 19:59:57 »
Cholera wie co to może być, za mało informacji by wyciągnąć jakieś logiczne wnioski...  Temperatura na dworze raczej nie, bo normalnie jest wręcz przeciwnie - zimna skrzynia na początku raczej wchodzi w program rozgrzewania przy którym przeciąga biegi, czyli obroty raczej są wyższe a nie niższe.

Może jesteś szczęśliwym odkrywcą buga w oprogramowaniu skrzyni ;)

P.S. U mnie raczej nie da się wrzucić D niemal jednocześnie z zapłonem, bo blokada wajchy puszcza dopiero po ładnych kilku sekundach.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 13, 2015, 20:04:16 »
Jednocześnie to nie było... Wsiak nie da się kręcić kluczyka i wrzucać biegu jedną ręką ;-) będę obserwować kilka dni teraz... Jutro cyknę 1000 km do pl to będzie mały test.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Rożeński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Livigno (So) Italia
  • Posiadany samochód: Pontiac Trans Sport 3.1 94' , Citroën C5 Tourer 2.0 HDi (X7)
  • Zainteresowania: żeglarstwo, windsurfing kiedyś lotnictwo
  • Miejscowość: Livigno (So) Italia
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 14, 2015, 00:39:19 »




...... jeżdżę raczej po mieście, to co 30kkm wymieniam olej w skrzyniach statycznie i oprócz problemu ze skrzynią 4HP20 po kupnie poprzedniego C5, to nigdy nie miałem problemów z automatami. Żeby uniknąć kłopotów ze skrzynią kluczowa jest też kondycja układu chłodzenia. Przegrzanie silnika w aucie z automatem bardziej zaszkodzi skrzyni niż silnikowi.


Czy przy tak częstej wymianie oleju trzeba coś zmieniać w w/w liczniku? Po przeczytaniu całego postu dochodzę do wniosku, że tak a to wydaje mi się najbardziej skomplikowane. Nie mam jeszcze C5 i nie mam dostepu do oprogramowania, o którym ciągle piszecie. Mozna to gdzieś łatwo pobrać i ewentualnie jakoś bezpiecznie podłączyć do kompa? Trochę jestem w tym temacie zielony. :-[


 W Pontiac-u błędy z komputera odczytuje się przy pomocy spinacza biurowego, serio! A i olej wymienia się pierwszy raz po 60tyś a kolejne co 30tyś km, każda wymiana z wymianą filtra. Koszty:29zł/l oleju, wchodzi 4,5l (a w skrzyni jest 12 litrów - ledwie 33%), filter 45zł.
pozdrawiam Tomek

Pontiac Trans Sport 3,1 94'
Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 11'

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 14, 2015, 04:07:18 »
Cała procedura zmiany stanu licznika to koło 3 min... Z czego 2 to podłączanie kabli. Kupisz wszystko w necie, koszty do 100e 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 14, 2015, 05:27:54 »
Michał, na forum dotyczącym innej marki znalazłem takie coś :
http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=118213
" To prawidlowy objaw gdy temperatura oleju i skrzyni nie osignela jeszcze swojej znomionowej temperatury pracy.
Objawia sie to tym, ze po odjeciu gazu nastepuje wysprzeglenie (obr silnika schodza do jałowych). "

Oczywiście wiem, że temat tyczy się innej skrzyniy aisin.... ale może coś w tym jest.


Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 14, 2015, 09:19:30 »
Czy przy tak częstej wymianie oleju trzeba coś zmieniać w w/w liczniku?

Przy KAŻDEJ zmianie oleju trzeba odpowiednio skorygować licznik. Bo inaczej będzie się coraz bardziej rozjeżdżać z rzeczywistością. A on MUSI dokładnie odzwierciedlać faktyczny stan oleju bo inaczej wszystko źle chodzi.

Po przeczytaniu całego postu dochodzę do wniosku, że tak a to wydaje mi się najbardziej skomplikowane.

Ależ w tym nie ma ABSOLUTNIE nic skomplikowanego. Jeśli wymieniasz dynamicznie (a więc 100% oleju) to licznik zmniejszasz o 100% czyli po prostu go zerujesz.  Jeśli natomiast zmieniasz statycznie (a więc tylko część oleju) to licznik pomniejszasz o tyle procent ile oleju wymieniłeś. Jeśli np. zrobisz jednokrotną wymianę statyczną (czyli wymienisz 3 litry z 7) to licznik pomniejszasz o 3/7 czyli o 42%.  Innymi słowy, masz jakąś wartość licznika, np. 100.000 to po wymianie odejmujesz od niej te 42% (czyli w tym wypadku 42.000) więc wpisujesz 58.000.  I to cała filozofia.

Jedyne co może być nieco bardziej skomplikowane to to, że jeśli robisz KILKUKROTNĄ wymianę statyczną to trzeba sobie obliczyć ile naprawdę STAREGO oleju wymieniłeś na nowy (a nie ile w ogóle oleju wymieniłeś), bo wtedy tylko za piewszym razem spuszcza się w całości stary olej, a za każdym kolejnym razem w tym co spuszczasz jest część oleju starego a część nowego. Więc trzeba sobie to wyliczyć dla każdej z wymian i zsumować, a wynik odjąć od licznika tak samo jak normalnie.

Nie mam jeszcze C5 i nie mam dostepu do oprogramowania, o którym ciągle piszecie. Mozna to gdzieś łatwo pobrać i ewentualnie jakoś bezpiecznie podłączyć do kompa? Trochę jestem w tym temacie zielony. :-[

Pobrać można, ale na nic Ci się nie zda, bo do tego trzeba mieć odpowiedni sprzętowy interfejs - do kupienia na A..gro za kilka stów w komplecie razem z softem.  Ale uwierz mi, zwraca się już po pierwszym razie gdy zamiast jechać i bulić za byle duperelę w ASO robisz sobie to sam w 5 minut w domu za darmo (ludzie za głupią aktywację szwedzkich świateł, wypalenie FAPa, czy za byle diagnostykę często płacą za jednym razem w ASO tyle ile cały ten interfejs kosztuje...). A nawet jak musisz jechać do warsztatu na jakąś naprawę, to sobie ją najpierw sam w pełni zdiagnozujesz, więc Cię wyrwigrosze nie oskubią na żadnych zmyślonych usterkach.

W Pontiac-u błędy z komputera odczytuje się przy pomocy spinacza biurowego, serio!

Ale tu nie chodzi o "odczytywanie błędów". Mając ten interfejs masz pełną, 100%-ową diagnostykę taką samą jak ASO, możliwość przekonfigurowywania, testowania itp. każdego podzespołu, dostęp do każdego ECU, i tak dalej, nie mówiąc już o wszystkich specyficznych dla C5 rzeczach takich jak np. spuszczanie ciśnienia z hydrozawieszenia itp.  Niczym innym tego nie zrobisz.

A i olej wymienia się pierwszy raz po 60tyś a kolejne co 30tyś km, każda wymiana z wymianą filtra. Koszty:29zł/l oleju, wchodzi 4,5l (a w skrzyni jest 12 litrów - ledwie 33%), filter 45zł.

Tu jak się uprzesz to olej też dostaniesz za niewiele więcej - do AM6 z silnikiem EURO4 to pierwszy lepszy olej JWS3309 się nadaje, byle tylko nie mieszać różnych. A filtra się nie wymienia przy wymianach oleju, bo jest zabudowany wewnątrz skrzyni.

Natomiast licznik zużycia oleju jest już w każdej autoadaptatywnej skrzyni - bo musi być, właśnie dla autoadaptacji. To nie jest żaden wymysł tej skrzyni, teraz każda nowsza skrzynia już ma.  Nawet stareńka AL4 już miała licznik pod koniec lat '90 w Xantiach.

Michał, na forum dotyczącym innej marki znalazłem takie coś :
http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=118213
" To prawidlowy objaw gdy temperatura oleju i skrzyni nie osignela jeszcze swojej znomionowej temperatury pracy.
Objawia sie to tym, ze po odjeciu gazu nastepuje wysprzeglenie (obr silnika schodza do jałowych). "
Oczywiście wiem, że temat tyczy się innej skrzyniy aisin.... ale może coś w tym jest.

Krzysztofie, tak jak pisałem, skrzynia rzeczywiście ma tryb (a nawet dwa - zależnie od stopnia "wyziębienia") rozgrzewania oleju. Natomiast moja nigdy nie robiła tego w ten sposób, ot po prostu ciągnie do wyższych obrotów przez kilka minut zanim się nagrzeje. Żadnego wysprzęglania nigdy nie zauważyłem.  I nie za bardzo rozumiem jak takie wysprzęglanie miałoby pomóc w szybszym rozgrzewaniu oleju, chyba wręcz odwrotnie bo raczej zmniejsza obciążenie ;)

Natomiast faktem jest to, że ja zawsze trzymam samochód w cieplutkim garażu, więc nie zdarza mi się po całej zimnej nocy ruszać lodowatym autem - może dlatego nigdy czegoś takiego nie miałem. Może po prostu nigdy nie schłodziłem skrzyni na mrozie aż tak, żeby weszła w ten DRUGI tryb rozgrzewania, może u mnie zawsze korzysta tylko z pierwszego (bo jest wystarczająco ciepła), a tylko na tym drugim robi to wysprzęglanie...  No ale z drugiej strony przecież czasem gdzieś w zimie parkuję na dworze (także jak jest -15 czy -20) na ładne parę godzin i potem ruszając też nigdy takiego objawu nie miałem...
 
No cóż, tak tylko sobie gdybam, bo jak piszę - nigdy tego nie miałem. Więc chyba nic mądrego w tym temacie nie dopowiem ;)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 14, 2015, 09:45:09 »
Wiem, wiem... Info o dwóch trybach to też coś czego nie wiedziałem.  Jeśli zdarzy się to znowu to będę szukał info czy to objaw normalny i pożądany czy zapowiedź problemu.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 14, 2015, 23:07:32 »
Wiem, wiem... Info o dwóch trybach to też coś czego nie wiedziałem.

Są dwa tryby rozgrzewania i dwa tryby schładzania ;)  Nie mam teraz gdzie sprawdzić temperatur, jedyną którą pamiętam to 127 'C przy których zaskakuje pierwszy tryb schładzający (w tym trybie inaczej dobierane są przełożenia), a jeśli temperatura jest jeszcze wyższa (chyba ok. 140 'C) to wtedy wskakuje drugi tryb, który ogranicza moment obrotowy.

Więc pewnie analogicznie jest z trybami rozgrzewającymi - ten pierwszy przy iluś tam stopniach po prostu ciągnie do wyższych obrotów (podobnie do trybu Sport), więc być może ten drugi (który wskakuje jeśli olej jest jeszcze zimniejszy) robi jakieś cuda z wysprzęglaniem.   Gdzieś miałem opisy wszystkich tych trybów, poszukam.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 14, 2015, 23:34:47 »
Będzie mi bardzo miło. Cyknąłem właśnie 900km ( pozdrawiam z Opola)  i wszystko ok.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

;-) ktoś od nas?

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 14, 2015, 23:55:59 »
Łoł, jak ładny CX ;)

Co do tych trybów, na razie znalazłem tylko odnośnie tych schładzających:

- pierwszy zaskakuje przy 127 'C i używa innego schematu zmiany przełożeń oraz dużo wcześniej / częściej załącza sprzęgło Lock-up w konwerterze (co spina przeniesienie napędu mechanicznie, a więc ogranicza przenoszenie napędu przez olej, umożliwiając jego schładzanie się)

- drugi zaskakuje przy ok. 150 'C i ogranicza maksymalne obroty silnika.

Nie dogrzebałem się nigdzie do opisu trybów rozgrzewających, ale jeszcze powalczę, bo na pewno gdzieś to miałem.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 15, 2015, 05:47:56 »
To nie CX to GSA
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 15, 2015, 17:10:28 »
To nie CX to GSA

Ach, święta racja! Tak to jest jak się pisze po nocach gdy oczy już się kleją ;)

Krzysztof, nie znalazłem nigdzie w dokumentacji opisu tych trybów "rozgrzewających". Coś mi się wydaje, że to jest w Lexii w którymś z "helpów" dostępnych w module ECU AM6. Tam jak się wejdzie w ekran pokazujący aktualne parametry skrzyni to jest wyświetlany jej aktualny tryb pracy, i jak się do tego helpa otworzy to chyba właśnie tam to było. Sprawdzę jak tylko będę miał okazję podpiąć interfejs.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 01, 2015, 14:20:50 »
Witam jutro prawdopodobnie stane się posiadaczem c5 2010 ASB 163KM. auto ma nalatane 223000. Właściciel nie wie jak było z wymianą oleju bo auto jest sprowadzone. Radzicie od razu wymienić cały olej dynamicznie, czy jeszcze pojeździć i zobaczyć co i jak? Może znacie jakieś miejsce w Krakowie kto się tym zajmuje i ma pojęcie?

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 01, 2015, 14:29:35 »
Podjedź do kogoś z interfejsem i zobacz jak wygląda licznik zużycia oleju skrzyni.... to da Ci jakiś tam obraz co dalej.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 01, 2015, 14:40:35 »
Auto przed zakupem będzie sprawdzane w ASO więc będę pamiętał aby o to dopytać

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 01, 2015, 19:46:40 »
Oczywiście powiedzą Ci ze oleju się nie zmienia - musisz być uparty.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 01, 2015, 20:20:48 »
Ale chyba podanie stanu licznika już nie będzie stanowiło dla nich problemu, przynajmniej nie powinno

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 03, 2015, 00:39:46 »
auto kupione skrzynia chodzi ładnie, pośmigam parę dni t będę wiedział coś więcej jak się zachowuje. Teraz mam dylemat czy wymieniać dynamicznie czy nie. Przebieg 220kkm

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 03, 2015, 03:56:44 »
Ustal stan licznika,  przebieg km to żaden wyznacznik.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 04, 2015, 14:02:21 »
Dziś byłem u magików od ASB w Krakowie na Malborskiej(może ktoś zna i mógłby coś powiedzieć). Powiedział wymiana oleju 350 za całość, że skrzynia standardowa znają i leją olej taki jaki potrzeba.Zmieniać co 50kkm i będzie dobrze .Mówi że dynamiczna przy przebiegu 220kkm odpada.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 04, 2015, 14:24:33 »
z tego co wiem to najlepszy warsztat w Krakowie, dobrze też robią u Sentyrza za Bonarką jadąc w stronę A4