Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 574289 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Albin Pencarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: Citroen c4 picasso
  • Zainteresowania: Komputer
  • Miejscowość: Dunstable
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2100 dnia: Wrzesień 08, 2019, 21:41:20 »
Niby tak, ale jak dla mnie na zimnym oleju skrzynia dziwnie pracuje, dopiero jak zlapie troche stopni to pracuje dobrze przy spokojnej jeździe jak i na ciężkim bucie, niby te skrzynie nie lubią ciężkiego buta ale nic jej na to nie poradzę :)

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2101 dnia: Wrzesień 08, 2019, 22:10:26 »
Ile już bloków na tym forum w AM6 było wymienianych?

Offline Albin Pencarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: Citroen c4 picasso
  • Zainteresowania: Komputer
  • Miejscowość: Dunstable
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2102 dnia: Wrzesień 09, 2019, 00:05:28 »
Hehehehhe, ja prędzej wymienie samochód niz mechatronike, chyba ze wymiana i sprzedaż auta odrazu, cokolwiek stanie sie z obecnym autem następne auto bedzie nowe c4 spacetourer ze skrzynia eat8, zobaczymy co za szrot bedzie ta skrzynka.

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2103 dnia: Październik 21, 2019, 09:19:18 »
Trochę odkopie temat.
Wczoraj zjeżdżając z autostrady wyskoczył mi błąd skrzyni biegów na zegarach - auto jechało tylko na 5 biegu, dojechałem (przyspieszanie było dramatyczne) do zatoczki autobusowej, gdzie przy zatrzymywaniu skrzynia głucho uderzyła i wbiła trojkę. Nie dało się przełączać biegów manualnie, mrugały kontrolki trybu sport i jazdy po śniegu. Po uśpieniu BSI można było jechać dalej normalnie, jedyne co się dawało odczuć to redukcja do 3 (nie za każdym razem) z dość mocnym szarpnięciem.

Po powrocie do domu znowu pojawił się problem przy ruszaniu spod świateł - było lekko pod górkę (raczej nie na tyle stromo, zęby system unieruchomił samochód) pomimo naciśnięcia gazu auto stoczyło się odrobinę, po czym skrzynia mocno walnęła i dopiero zaczęła napędzać auto (nie zwróciłem uwagę na to czy obroty rosły w czasie staczania sie).

Moje ogólne skojarzenie jest takie jakby byl problem przy "wysprzęglaniu" i wrzucaniu biegu z "jałowego". wiem ze to nie ma miejsca w skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale zauważyłem tez, ze podczas jazdy poniżej 30km/h auto dość długo się zbierało do przyspieszania (nieważne czy to był 2 czy 3 bieg) zanim bieg zaskoczył, a po zatrzymaniu zdarzało mu się nie pełznąc do tych 8km/h.
Dzisiaj będę się umawiać do serwisu. Chciałbym tylko zapytać czy macie jakieś podejrzenia i sugestie o co pytać w serwisie?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2019, 10:18:04 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2104 dnia: Październik 21, 2019, 09:26:52 »
Podejrzewam, że w tym przypadku bez rozbiórki skrzyni się nie obędzie. Raczej jest to uszkodzenie mechaniczne, być może kosz, tarczki, albo coś innego. W DB można zrobić test elemtów wykonawczych skrzyni biegów, być może cos wyjdzie oraz odczytać błędy.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2105 dnia: Październik 21, 2019, 10:19:31 »
(...) Wczoraj zjeżdżając z autostrady wyskoczył mi błąd skrzyni biegów na zegarach - auto jechało tylko na 5 biegu, dojechałem (przyspieszanie było dramatyczne) do zatoczki autobusowej, gdzie przy zatrzymywaniu skrzynia głucho uderzyła i wbiła trojkę. Nie dało się przełączać biegów manualnie, mrugały kontrolki trybu sport i jazdy po śniegu. Po uśpieniu BSI można było jechać dalej normalnie, jedyne co się dawało odczuć to redukcja do 3 (nie za każdym razem) z dość mocnym szarpnięciem. (...)
To chyba jesteś jednym z pierwszych któremu skrzynia zrobiła takiego "psikusa".

P.S. Postaraj się następnym razem pisać po polsku, bo ciężko się to czyta - tym razem poprawiłem Twoje błędy.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2106 dnia: Październik 21, 2019, 11:04:16 »
No właśnie,  też  czytam 1szy raz o takiej , poważnej,  usterce. Dodam od siebie tylko,  że  u mnie po zakupie kilkukrotnie skrzynia przeszła  w tryb awaryjny, czyli jazda tylko na 3 biegu, wszystkie zmiany biegu (D R) następowały z solidnym walnięciem. Problemem okazała sie elektryka i slaby kontakt we wtyczkach przy komputerze pod maską. Diagnostyka naprowadzila mnie niemal od razu we właściwe miejsce. Skrzynia jeździ do dziś  i to nie mało.
Zacznij koniecznie od diagnostyki.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Floating on ;)

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2107 dnia: Październik 21, 2019, 22:25:57 »
Jakiej diagnostyki?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2108 dnia: Październik 22, 2019, 08:48:38 »
Zwyczajny diagbox pokazal błędy komunikacji  mi

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2109 dnia: Październik 24, 2019, 15:03:07 »
wróciłem właśnie z diagnostyki. błąd, który wyrzuciło na zegary to przegrzanie oleju w skrzyni - trochę mnie to zmartwiło, bo przy 150km/h na autostradzie skrzynia powinna mieć stale zapięty lockup. chociaż na powrocie przypomniałem sobie, ze prawie przegapiłem zjazd a bylem na lewym pasie objeżdżając tiry, skończyło się ostrym gazowaniem i przeskokiem na zjazd, później szybko wyhamowałem. I tu pierwsze pytanie, czy jest szansa, że temperatura oleju w skrzyni wzrosła dość mocno przy redukcji, a później przez szybka utratę prędkości nie mógł się on wystudzić i dlatego komputer wywalił błąd?
wracając do pozostałych błędów, które opisałem:
1. migające kontrolki i brak możliwości zmiany biegu to przejście skrzyni w tryb serwisowy (nie wiem jak ona się dokładnie zachowuje w tym trybie)2. jazda cały czas na piątym biegu - coś grubszego, cieżkie do zdiagnozowania "z opowieści"3. brak pełzania i staczające się auto - prawdopodobnie kończy się płyta z zaworami. Według mechaniora regeneracja raczej przynosi słabe skutki i lepiej ją zajeździć i odkładać 3800zł na nową.4. spuścili nieco oleju (wymieniali mi go dynamiczne kilkanaście tysięcy km temu) - był ciemnobrązowy (jeszcze nie czarny). Tutaj podpytywałem o parę kwestii poruszanych w wątku odnośnie wymiany oleju:a) olej pachniał jak ładnie, jak nowy (badane nosem mechaniora), według speca przy wymianie dynamicznej nie pozostaje w skrzyni stary olej, bo płukają do uzyskania czystego, jedyne co barwi olej na czarno to jakieś elementy konwertera (nie pamiętam co, brzmiało jak opis tarczy sprzęgła w ręcznej skrzyni), a "ludzie potem twierdzą, że to po prostu resztki oleju",b) ryzyko, że przy dynamicznej wymianie został wypłukany jakis badziew, który coś uszkodził w skrzyni jest raczej znikome.c) regeneracja konwertera jak padnie to koszt ok 900zł w jakieś firmie w okolicach Warszawy - ponoć tylko oni robią to dobrze.

sam nie wiem co o tym myśleć. Goście ogólnie brzmią bardzo konkretnie, widać, że znają się na rzeczy. Fakt, że w przypadku wymiany oleju nie przestrzegali "świętej procedury" wymiany wałkowanej na naszym forum (brak odpinania kompy, tylko przełączanie biegów na hamulcu), wtedy zapytałem o to. Gość stwierdził, że te rzeczy piszą ludzie, którzy nigdy nie rozkładali AM6 i nie mają pojęcia co się dzieje w środku, oni tych skrzyń rozbierali dziesiątki i wiedzą co robią. Ogólnie raczej kolesiom ufam, wydają się uczciwi i naprawiają samochody raczej z górnej półki więc nie sądzę, żeby się bawili w walenie ściemy jakiemuś szarakowi w C5 :P

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2110 dnia: Październik 24, 2019, 20:34:39 »
3800 za blok zaworowy?Wymiana dynamiczna ze zmianą biegów na hamulcu?

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2111 dnia: Październik 25, 2019, 13:43:37 »
3800 za blok zaworowy?Wymiana dynamiczna ze zmianą biegów na hamulcu?
cenę bloku mechanik rzucił z głowy, koleś w kanciapie podał jakieś widełki, nie pamiętam dokładnie w każdym razie w głowie mi zostało 3-3,5 tys.
co do zmiany na hamulcu - zasadę działania automatu znam tylko z grafik, jestem w stanie uwierzyć, że serwisant wie lepiej co tam się w środku dzieje więc nie nalegałem na kręcenie kołami przy wymianie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2112 dnia: Październik 25, 2019, 14:29:43 »
Cena bloku obecnie to max 2.800 także naciągają chociaż ktoś tutaj dawał namiar za 1500

Sens wymiany dynamicznej polega właśnie na wymianie oleju podczas pracy skrzyni zwłaszcza jak pracuje blok i kręci się zmiennik momentu.

Moim zdaniem wziąłbym poprawkę na ten warsztat.

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2113 dnia: Październik 25, 2019, 15:36:05 »


Moim zdaniem wziąłbym poprawkę na ten warsztat.


I tu jest sedno sprawy,  bo  jak to Włodzimierz napisał wyżej, jak taki szarak jak choćby ja mogę wiedzieć,
czy dany warsztat jest dobry, czy to amator/rzeźnik ?


Opinie w necie wiadomo - nie do końca oddają prawdę, czym się posiłkować ?
Ja nie mam problemu ( pewnie nie tylko ja ) z podjechaniem ileś kilometrów do kogoś, kto się zna rzeczy, tylko skąd wiedzieć że to jest 100 % trafienia ? ;D


Pewnie za "chwilę" skrzynia u mnie do zrobienia, a we Wrocku chociażby Długołęka,  na Rakowej ze dwa- trzy warsztaty od ASB.
Aż tyle osób z forum nie robi remontu skrzyni ( powiedzmy na rejonie dolnośląskim ) aby jednoznacznie mieć pewność - ten nie , ale tamten to jak najbardziej....


Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2114 dnia: Październik 27, 2019, 10:34:41 »
Cena bloku obecnie to max 2.800 także naciągają chociaż ktoś tutaj dawał namiar za 1500

Sens wymiany dynamicznej polega właśnie na wymianie oleju podczas pracy skrzyni zwłaszcza jak pracuje blok i kręci się zmiennik momentu.

Moim zdaniem wziąłbym poprawkę na ten warsztat.
Zmiennik momentu? Możesz rozwinąć?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2115 dnia: Październik 27, 2019, 10:39:15 »
Zapewne chodzi o konwerter
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2116 dnia: Październik 27, 2019, 20:32:47 »
Cena bloku obecnie to max 2.800 także naciągają chociaż ktoś tutaj dawał namiar za 1500
To w sumie w całym nieszczęściu jest jakaś dobra nowina :)
Ogólnie od tamtego dnia skrzynią wróciła do swojej dawnej formy przy zmianie biegów, pracuje co najmniej dobrze, biegi wskakują płynnie. Jedno, co zauważyłem to jakby dłuższy czas zmiany z przełożenia z wstecznego do przodu i odwrotnie. Ale to może zwiększenie czujności po opisanej sytuacji.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2117 dnia: Październik 28, 2019, 07:23:32 »
Czyli problem pewnie był elektryczny a nie mechaniczny. Najlepiej przekonserwować wtyczki żeby się nie powtórzyło

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2118 dnia: Październik 30, 2019, 10:51:32 »
8 mln na 100 tys km to bardzo dużo, może wymieniali statycznie? (1 raz). ja bym się nie odważył zmieniać dynamicznie przy tym przebiegu, ale wybór należy do ciebie  :)
Ja wymieniłem dynamicznie przy 14,7 mln i drugi raz po 2 latach też dynamicznie. Zero problemów a kultura pracy skrzyni szczególnie po tej 2 wymianie X razy lepsza niż było.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2119 dnia: Październik 31, 2019, 12:20:34 »
Dzisiaj mialem pierwszy od kupna C5 start na mrozie, chciałbym się upewnić, że wszystko działa jak powinno. Po starcie auto rozpedzalo sie bardziej ospale, i przy przyspieszaniu silnik pracował jakby na slizgajacym sie sprzęgle, buczenie na stalych, dość wysokich obrotach, a prędkość sie stopniowo zwiększała. Można to porównać z rozpędzaniem się na skrzyni bezstopniowej (CVT). Do tego po zdjęciu nogi z gazu na 4 biegu obroty spadły ponizej 1000, jak przy jeźdzcie <30km/h. W tym temacie chyba ktoś pisał, że na zimnym oleju skrzynia nie zapina lockupa, zeby szybciej rozgrzać olej. Czy opisane przeze mnie objawy to wskazuja wlasnie na jezdzie z napedem przekazywanym przez olej?

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2120 dnia: Listopad 07, 2019, 19:40:06 »
Witajcie. Czy ktoś wymieniał olej na Fuchsa-a?

PS Czy ktoś zna sklep, lub sprzedawcę sterowników hydraulicznych w rozsądnej cenie?
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2019, 20:36:57 wysłana przez Tomasz Hudy »
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2121 dnia: Listopad 11, 2019, 12:09:22 »
Wczoraj, w niedzielę z okazji wizyty u teściów pod Częstochową
zaaplikowałem sobie procedurę "garażową"  i "drogową".


Z racji tego, że jestem betonem komputerowym, bez posiadania i znajomości
jakiegokolwiek programu diagnostycznego, początkowo rozgrzałem silnik
chwilowo jadąc na manualu z podwyższonymi obrotami.


Najpierw procedura "garażowa" według opisu w tym wątku, po czym ruszam
i 10 razy rozpędzanie do osiemdziesięciu kilku /h.
Córka siedząca obok liczyła mi czas - nie miałem szans na zatrzymanie w 60 sekund, więc przy trójce - dwójce
delikatnie hamulec. Początkowo procedura mówiła o 105 km/h - wydaje mi się że trzeba by cały czas cisnąc hamulec
aby się zmieścić w 60 sek. Rozwiązaniem być może byłaby droga pod górę - delikatnie i permanentnie pod górę,
gdzie buda łatwiej by wytracała prędkość beż użycia hamulca - że tak powiem liniowo.


Zakładając że oleje i płyny miałem rozgrzane , problemem jest 25 - 30 % gazu - robiłem to na "czuja".


No i jaja jak berety, bo już nie wiem czy to placebo czy nie - ale DZIAŁA !

O ile czułem już poszarpywania i że tak powiem kwadratowe zmienianie biegów,
tak teraz skrzynia działa bardziej "aksamitnie".
Zmiany jak i redukcje działają może nie całkiem niezauważalnie , jak u innych kolegów było to opisane,
ale zdecydowanie działa to ( prawie ) wszystko płynniej, spokojniej, mniej wyczuwalnie.
Jedynie z piątki na czwórkę potrafi szarpnąć - jedynie.


Poprzednio ruszając jedynka po ułamku sekundy robiła mały, że tak powiem, skok, nie szarpnięcie , ale skok.
Obecnie jak wcześniej  buda zaczyna się toczyć bez wyczuwalnych drgnięć, właśnie skoków - jakbym zamknął
oczy i zatkał uszy to być może nie wiedziałbym że już jadę  ;D


W moim przypadku ( bez kompa ) to wszystko zadziałało - więc próbujcie !


PS.
Uprzedzając pytania o odpowiedzialność na drodze w celu zaoszczędzenia paru groszy -
- robiłem to w niedzielę rano tutaj - częstochowianie i okoliczni mieszkańcy znają doskonale Ostrowy nad Okszą i lotnisko :


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2122 dnia: Listopad 11, 2019, 14:14:45 »
Widzę Jacek, że nie wytrzymałeś i dopięłeś swego:) Chyba skoczę nocą na poczatkowy odcinek S3 koło Bolkowa...:)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Łukasz Bieniek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4GP Exclusive 2012, 2.0 HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2123 dnia: Listopad 13, 2019, 10:58:27 »
Czy ktoś wie co zrobić, aby licznik zużycia oleju ruszył. Od prawie 30 tyś. km (od wymiany oleju w skrzyni i resecie licznika) cały czas ma on wartość 0. Byłem w ASO, ale oni nie wiedzą, „bo oleju się w tych skrzyniach się nie wymienia” i takie tam. Ogólnie by mi to nie przeszkadzało tylko pojawił się problem szarpania przy redukcji z 2 na 1 przy zatrzymaniu. Częściej występuje na zimnym silniku, po rozgrzaniu szarpanie ustaje lub pojawia się sporadycznie. Pozostałe biegi skrzynia zmienia płynnie. Może szarpanie ma coś wspólnego z licznikiem zużycia oleju. Może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #2124 dnia: Listopad 13, 2019, 12:46:15 »
Nie ma czegoś takiego jak "licznik ruszy".

Licznik nalicza dopiero jak temperatura przekroczy 95. Tak wygląda algorytm (z francuskiego forum)

128 jednostek co 1.28 sekundy dla temperatury oleju >95 ° C,
256 jednostek co 1.28 sekundy dla 95 ° C <T ° <105 ° C,
512 co 1.28 s dla 105 ° C <T ° <115 ° C,
Przyrost jest podwajany co 10 ° C.
Gdy licznik osiągnie wartość 32958 x 2^16, zaczną migać diody w przyciskach sport i  śnieżynka * LEDs flash -olej jest zużyty. Jest to około 6000 roboczogodzin.

W jaki sposób robiłeś reset licznika? Z palca czy naprawa > wymiana oleju