Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 253192 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 30, 2015, 12:25:10 »


... i moja też AM6C a tylko rok młodsza od Twojej :)

A dopiero co na mnie Kolego naskoczyłeś w kwestii skrzyni Emila, a teraz odkrywasz, że sam masz taką samą. Bez komentarza.

Pocieszające jest jedynie to, że w końcu się zorientowałeś jakie głupoty wypisujesz radząc koledze aby do auta z roku 2007 lał olej  AW-1 bo ma skrzynie AM6C

Takim też Statoilem została zalana.
W C5 z 07/2007 jest GK05 GK01 i JWS3309, również zalana Statoilem.

Widzę, że ten Statoil rzeczywiście jest popularny ;)  Też za 26 zł?
Uszczelnienia trzymają? ;)

Zmartwię cie:  cena innego b. popularnego oleju Ravenol_atf_fluid (3309) jest jeszcze niższa jak się dobrze poszuka u bezpośrednich dystrybutorów. Uszczelnienia też mają się dobrze


Czy Ty jesteś tak irytujący i oporny służbowo, czy z natury?


... :) ... serio myślisz, że będę odpowiadał na takie zaczepki?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 409
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 30, 2015, 14:19:48 »
U mnie wychodzi że skrzynia GL03 (GL03) i olej JWS 3309. Ten Ravelon T-IV to nadaje się do czegoś?

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 909
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ls 430
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 30, 2015, 18:55:10 »
U mnie wychodzi że skrzynia GG09 olej JWS 3309 , a teraz uwaga dla wszystkich którzy myślą że olej z aso to jest ten jedyny i tylko on. Przy kliknięciu na olej pojawiają się 2 pozycje jedna jako część zastąpiona i druga ją zastępująca  ;)  Czyli znaczy że w między czasie zmieniła się jakaś specyfikacja lub dostawca oleju  :P  starszy olej koszt ok 340 za 2l, nowszy ok 155/2 litry
był C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 932
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI, C3 III 1.4i Selection
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 30, 2015, 21:38:58 »
Panowie, koniec przepychanek, proszę wrócić do tematu wątku, w przeciwnym razie sięgniemy po sankcje.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 30, 2015, 23:25:49 »
A co mają nie trzymać ?
Wszystko trzyma i działa w obu autach.
W C5 od ponad 3 lat i tylko 57kkm, w C4GP od ponad 2 lat i 45kkm.

No ale Ty chyba Pawle w obu dynamicznie zmieniałeś, więc przynajmniej mikstury z tego nie zrobiłeś...

A o uszczelki zapytałem dlatego, że sam producent oleju pisze, że jest zgodny z "większością uszczelek co powinno minimalizować ryzyko wycieków". Po prostu zbieram informacje - jak będę wiedział że ileś tam osób ileś tam lat na tym jeździ bez szwanku to wtedy sam wpiszę go na swoją listę opcji.

Offline Robert Brewiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi 136 automat exklusive 2009
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 31, 2015, 22:30:14 »
Witam,


ktoś może polecić fachowców do wymiany dynamicznej w Łodzi i okolicach? 122kkm i nie był wymieniany


pozdrawiam

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 01, 2015, 17:00:00 »
Dzisiaj zaobserwowalem ciekawostke. Od ostatniego sprawdzenia licznika zuzycia oleju przejechalem okolo 1000km. Glownie tym razem po trasie, z predkosciami nie wiekszymi niz 120km/h. I tu ciekawostka: wskazanie licznika zuzycia oleju w ogole sie nie zmienilo. Jak bylo 308040, tak jest. Czy to w ogole mozliwe? Czy ktos z Was sie spotkal z czyms takim?
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 01, 2015, 17:25:15 »
Normalne zjawisko.  Teraz daj mu wycisk kilka km i sporo skoczy.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 02, 2015, 01:09:30 »
Dzisiaj zaobserwowalem ciekawostke. Od ostatniego sprawdzenia licznika zuzycia oleju przejechalem okolo 1000km. Glownie tym razem po trasie, z predkosciami nie wiekszymi niz 120km/h. I tu ciekawostka: wskazanie licznika zuzycia oleju w ogole sie nie zmienilo. Jak bylo 308040, tak jest. Czy to w ogole mozliwe? Czy ktos z Was sie spotkal z czyms takim?

Jak najbardziej. Pisałem wcześniej w tym czy którymś z pozostałych wątków, że gdy monitorowałem licznik w celu jego odtworzenia (po skasowaniu przez gamonia z ASO) były CAŁE DNI gdy licznik w ogóle się nie zmieniał. To były dni spokojnej jazdy, bez korków, itp.  A potem wystarczyła jazda w trudniejszych warunkach, czy danie mu lekko w palnik, i od razu nabijało. A już najlepsza była ostatnio przeprowadzona wymuszona regeneracja FAP na postoju - za jednym razem nabiło 15.000 jednostek czyli 4x więcej niż przez ostatnie kilkadziesiąt tys. km (te 6-7 minut na 4000 obrotów musiało nieźle rozgrzać olej w konwerterze). Pierwszy i ostatni raz zrobiłem na postoju - będę już robić wyłącznie w czasie jazdy i wszystkim innym odradzam bo to w parę minut katuje olej w skrzyni bardziej niż kilka lat normalnej jazdy.

Tak więc, jak już pisał Krzysiek, dasz mu Grzegorzu następnym razem trochę w **** i od razu licznik Ci się zmieni ;)

Offline Maciej Rogalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Sobótka
  • Posiadany samochód: CITROEN EVASION2.0 CT B/G 1999 .C5 2,0HDI 136KM rok2009Automat
  • Miejscowość: Sobótka
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 03, 2015, 20:18:05 »
Witam kolegów ja dostałem taką odpowiedż z firmy od skrzyń dynamiczna wymiana 1200 zł. tylko problem z filtrem którego się nie wymienia bo ponoć trzeba rozpołowić skrzynię no a cały syf zostaje na nim no więc czy jest sens wymiany dynamicznej.
macias

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 03, 2015, 23:54:09 »
Witam kolegów ja dostałem taką odpowiedż z firmy od skrzyń dynamiczna wymiana 1200 zł. tylko problem z filtrem którego się nie wymienia bo ponoć trzeba rozpołowić skrzynię no a cały syf zostaje na nim no więc czy jest sens wymiany dynamicznej.

A jak zrobisz statyczną to czy to coś w kwestii filtra zmieni? ;)  Też w nim będzie syf, ale dodatkowo będziesz miał olej tylko częściowo wymieniony, a całą skrzynię gorzej przepłukaną (bo przy wymianie dynamicznej jest przepływ oleju a nie tylko jego grawitacyjne spuszczenie, więc sporo syfu i osadów z całej skrzyni się wypłukuje).  Reasumując, pomijając nieszczęsny filtr, wymiana dynamiczna o wiele lepiej wyczyści całą resztę i pozwoli wymienić cały olej, a statyczna da Ci tylko mieszankę starego z nowym i nie ruszy większości osadów (które być może później nowy olej rozpuści i też skończą w filtrze jeszcze bardziej go zapychając). 

Syf w filtrze w obu wypadkach zostaje, ale ten syf już jest w filtrze, więc on nie idzie dalej.  Lepiej więc jest mieć syf w filtrze ale całkowicie nowy olej i czystą skrzynię (z czego przynajmniej nie będzie jeszcze więcej syfu, który też by kiedyś trafił do filtra), niż ten sam syf w filtrze ale do tego mieszankę nowego oleju ze starym i brudną skrzynię, a więc za jakiś czas jeszcze więcej syfu w filtrze ;)

Ponadto, dynamiczną wymianę można poprzedzić płukaniem specjalnym środkiem (Liqui Moly), który rozpuszcza brudy, także pewną część tych zgromadzonych w filtrze, więc część z nich też się wypłucze (bo jeśli się tylko wystarczająco rozpuszczą to przelecą przez filtr i wylecą ze skrzyni). Przy statycznej tego nie zrobisz.

P.S. 1200 zł (rozumiem że za samą robociznę?) to KOSMICZNIE drogo. No chyba że to jest cena z olejem (i że ten olej też jest jakiejś wartości - bo jeśli jest po 26 zł za litr to pozostałe 940 zł za robociznę to nadal kosmicznie drogo).

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 07, 2015, 01:41:12 »
a teraz uwaga dla wszystkich którzy myślą że olej z aso to jest ten jedyny i tylko on. Przy kliknięciu na olej pojawiają się 2 pozycje jedna jako część zastąpiona i druga ją zastępująca  ;)  Czyli znaczy że w między czasie zmieniła się jakaś specyfikacja lub dostawca oleju  :P  starszy olej koszt ok 340 za 2l, nowszy ok 155/2 litry

Człowiek na innym forum dzwonił do ASO w Jeleniej Górze zapytać o cenę tego nowego oleju (nr ref 9730AF). Otóż rzeczywiście 155 zł, tyle że ZA LITR.   Czyli jednak Citroen nadal chce sprzedawać ATF najdrożej ze wszystkich producentów samochodów.  Jedyna różnica to taka, że zarabiać na nim będą 2x więcej niż wcześniej.  Ot, taka kreatywna technologia (i księgowość).

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 07, 2015, 08:37:11 »
Teraz garstka moich spostrzeżeń. Jak już pisałem, przy 63kkm zmieniałem statycznie olej. Olej spuszczony praktycznie niczym nie różnił się od nowego. Niestety, wtedy nie przeprogramowałem licznika zużycia oleju. Przejeździłem o tamtego czasu 9kkm, ale postanowiłem o tyle o ile cofnąć licznik zużycia oleju. Trochę obliczeń i wyszła mi odpowiednia wartość. Co ciekawe, po jej wpisaniu, skrzynia zaczęła działać inaczej. Zmienia biegi jeszcze łagodniej, przy trochę innych obrotach, a między 2 a 3 nie mam już efektu takiego jakby lekkiego przyhamowania. Mam nadzieję, że nie jest to moja autosugestia. Widać dopasowanie stanu licznika zużycia oleju do stanu oleju jest ważne.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 909
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ls 430
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 07, 2015, 17:23:35 »
a teraz uwaga dla wszystkich którzy myślą że olej z aso to jest ten jedyny i tylko on. Przy kliknięciu na olej pojawiają się 2 pozycje jedna jako część zastąpiona i druga ją zastępująca  ;)  Czyli znaczy że w między czasie zmieniła się jakaś specyfikacja lub dostawca oleju  :P  starszy olej koszt ok 340 za 2l, nowszy ok 155/2 litry

Człowiek na innym forum dzwonił do ASO w Jeleniej Górze zapytać o cenę tego nowego oleju (nr ref 9730AF). Otóż rzeczywiście 155 zł, tyle że ZA LITR.   Czyli jednak Citroen nadal chce sprzedawać ATF najdrożej ze wszystkich producentów samochodów.  Jedyna różnica to taka, że zarabiać na nim będą 2x więcej niż wcześniej.  Ot, taka kreatywna technologia (i księgowość).
Przy nr referencyjnym jest napisane jak wół : OLEJ
JWS 3309 2 LITER Dla mnie jak dotąd 2 to zawsze 2 nie 1 ;)
był C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 07, 2015, 18:15:24 »
Teraz garstka moich spostrzeżeń. Jak już pisałem, przy 63kkm zmieniałem statycznie olej. Olej spuszczony praktycznie niczym nie różnił się od nowego. Niestety, wtedy nie przeprogramowałem licznika zużycia oleju. Przejeździłem o tamtego czasu 9kkm, ale postanowiłem o tyle o ile cofnąć licznik zużycia oleju. Trochę obliczeń i wyszła mi odpowiednia wartość. Co ciekawe, po jej wpisaniu, skrzynia zaczęła działać inaczej. Zmienia biegi jeszcze łagodniej, przy trochę innych obrotach, a między 2 a 3 nie mam już efektu takiego jakby lekkiego przyhamowania. Mam nadzieję, że nie jest to moja autosugestia. Widać dopasowanie stanu licznika zużycia oleju do stanu oleju jest ważne.

To nie jest Twoja autosugestia. Jest POTĘŻNA różnica w sposobie pracy skrzyni w zależności od ustawienia licznika. Dlatego właśnie poprawne ustawienie licznika (np. po częściowej zmianie oleju) jest tak ważne.

Jak pisałem wiele razy, gdy próbowałem odtworzyć licznik po jego skasowaniu przez nieuka w ASO, kilka razy zmieniałem wartości licznika w miarę jak doprecyzowywałem swoje wyliczenia. Byłem wprost zszokowany jak wielki wpływ to miało na sposób pracy skrzyni. Dopiero wpisanie poprawnej wartości spowodowało, że skrzynia zmienia biegi tak, że tylko na słuch po obrotach silnika oraz po obrotomierzu można to odczuć.

Ludzie którym wyzerowano licznik pomimo tylko częściowej wymiany, albo którym zostawiono starą wartość po wymianie, jeśli piszą że jest OK, to tylko dlatego że nie mają pojęcia O ILE LEPIEJ BY BYŁO gdyby mieli ustawioną poprawną wartość.

I tu nie chodzi tylko o komfort jazdy. Jeśli skrzynia na źle ustawionym liczniku zmienia biegi w złym momencie, to po prostu szybciej się zużywa.

Przy nr referencyjnym jest napisane jak wół : OLEJ
JWS 3309 2 LITER Dla mnie jak dotąd 2 to zawsze 2 nie 1 ;)

Arku, ja też umiem czytać. Natomiast podałem to co powiedziano w ASO człowiekowi, który zadzwonił i zapytał o cenę. Nie wiem dlaczego podano cenę za litr a nie za dwa - może mają ten olej w beczce i dlatego mogą go sprzedawać na litry.  Zadzwoń i sam zapytaj - będziesz miał pewność.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 943
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 07, 2015, 19:04:44 »
A w ogóle czy nie powinno być tak, że robi się tylko wymiany dynamiczne? Po co kombinować ze statycznymi?

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 07, 2015, 23:59:32 »
A w ogóle czy nie powinno być tak, że robi się tylko wymiany dynamiczne? Po co kombinować ze statycznymi?

Jeśli się robi wymiany często i regularnie (np. co 30,000 km) to w pełni wystarcza wymiana statyczna, i to jednokrotna, bo odświeżając w ten sposób regularnie prawie połowę oleju mamy zawsze w skrzyni olej o dobrych parametrach.   Taka wymiana nie jest ani dużo bardziej kosztowna, ani bardziej skomplikowana (spuścić, nalać, sprawdzić poziom), niż wymiana oleju w silniku. 

Natomiast jak ktoś zapuszcza skrzynię i jeździ 150 czy 200 tys. km bez wymian, to wtedy rzeczywiście tylko wymiana dynamiczna ma sens.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 08, 2015, 12:33:08 »
A w ogóle czy nie powinno być tak, że robi się tylko wymiany dynamiczne? Po co kombinować ze statycznymi?

Jeśli się robi wymiany często i regularnie (np. co 30,000 km) to w pełni wystarcza wymiana statyczna, i to jednokrotna, bo odświeżając w ten sposób regularnie prawie połowę oleju mamy zawsze w skrzyni olej o dobrych parametrach.   Taka wymiana nie jest ani dużo bardziej kosztowna, ani bardziej skomplikowana (spuścić, nalać, sprawdzić poziom), niż wymiana oleju w silniku. 

Natomiast jak ktoś zapuszcza skrzynię i jeździ 150 czy 200 tys. km bez wymian, to wtedy rzeczywiście tylko wymiana dynamiczna ma sens.

I właśnie ja tak robię, odkąd jeżdżę automatami. Od starej 4HP14 w BX przez AL4 w Xantii, 4HP20 w C5 V6 MkI po AM6 w C5 :-). A, że jeżdżę raczej po mieście, to co 30kkm wymieniam olej w skrzyniach statycznie i oprócz problemu ze skrzynią 4HP20 po kupnie poprzedniego C5, to nigdy nie miałem problemów z automatami. Żeby uniknąć kłopotów ze skrzynią kluczowa jest też kondycja układu chłodzenia. Przegrzanie silnika w aucie z automatem bardziej zaszkodzi skrzyni niż silnikowi.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Tomasz Oli

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 hdi 163 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 08, 2015, 17:22:36 »
Czy przy wymianie dynamicznej zakładając, że będzie wymieniona całość oleju, można użyć Oplowskiego oleju AW-1 GM 93165147?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2015, 08:44:46 wysłana przez Tomasz Oli »

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 08, 2015, 17:52:03 »
Można

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 10, 2015, 03:23:12 »
Hmmm,  u mnie jest mniej po 200 tys bez wymiany.... Nie rozumiem. Ciężką masz nogę?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 10, 2015, 08:22:53 »
Sprawdziłem dziś swój licznik oleju w skrzyni.
Przy ~143000 km była dynamiczna wymiana oleju z zerwaniem liczydła.
Na tą chwilę mam ~188000 km.
Po 26 miesiącach i ~45000 km, stan licznika wynosi 427592.
Co sądzicie ?

Albo masz ciężką nogę, albo dużo jeździsz w korkach, albo jedno i drugie ;-)

Na razie jedno, co zauważyłem, to to, że w dieslach licznik przyrasta dużo szybciej niż w benzynach, a właściwie benzynie, bo mowa tu o V6. Ja po 72kkm miałem 308400 czy jakoś tak.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 12, 2015, 12:37:14 »
24.07 - 204 000 km stan licznika 360 436 = 1,7668 jednostki na każdy km
12.09 - 207 310 km stan licznika 372 756 = 1,7980 jednostki na każdy km


od 24.07 do 12.09 3310 km i 12320 jednostek = 3,722 jednostki na każdy km co pokazuje, że ostatnio dynamicznie jeżdżę :D
Postaram się teraz w miarę umiarkowanie zrobić 1-2 tys km i zobaczymy co się będzie działo.


PS nie tak dynamicznie jak Paweł - u Ciebie wychodzi koło 9.5 jednostki na km.






mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 12, 2015, 16:37:04 »
Na razie jedno, co zauważyłem, to to, że w dieslach licznik przyrasta dużo szybciej niż w benzynach, a właściwie benzynie, bo mowa tu o V6. Ja po 72kkm miałem 308400 czy jakoś tak.

Iii tam :-)  W moim 2.0 HDi przy przebiegu 61,000 km jest 200,000 jednostek,  a i to tylko dlatego że ostatnio wymuszona regeneracja FAP na postoju (pierwsza i ostatnia w życiu, będę już robił wyłącznie w czasie jazdy) nabiła mi za jednym razem w parę minut 15,000 jednostek - w przeciwnym razie byłoby 185,000.

Ergo, diesel czy nie, nie ma nic do rzeczy.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 12, 2015, 16:39:36 »
Chyba 3.2 jednostki na km ;-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka