Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach  (Przeczytany 7574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« dnia: Lipiec 04, 2015, 16:45:10 »
mam problem z citroenem , a mianowicie opiszę objawy potem co zostało sprawdzone


szukałam tematu ale nic nie ma co by pasowało do tego problemu , który wystąpił u mnie w cytrynie  ???


objawy  :'( :
  • pracuje na trzech cylindrach, nie pracuje pierwszy na pb i lpg

sprawdzone :
  • wymieniona cewka
  • świece wymienione
  • bsm podmienione
  • instalacja gazowa odłączona
  • ciśnienie paliwa 3,5 bar
  • wtryskiwacze zamienione miejscami
problem z czasem się nasilał , zaczęło się od szarpania w trakcie jazdy czasami pracował na trzech a czasami na czterech cylindrach . Teraz pracuje tylko na trzech  ??? . Sprawdzone żarówką zasilanie wtryskiwaczy + dochodzi do każdego natomiast - nie dochodzi do wtryskiwacza na pierwszym cylindrze . Przewód od kostki wtryskiwacza do kostki komputera jest sprawny .


Czy to może być wina czujnika położenia wałka ?


Co mogę jeszcze sprawdzić ?







Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2015, 19:14:31 »
Jak dobrze zrozumiałem, nie masz zasilania na wtryskiwaczu cylindra pierwszego, na pozostałych jest. Jeśli tak, to nic prostszego, jak "pożyczyć" to zasilanie z wtryskiwacza obok, podłączając na krótko i tyle.
Fabrycznie wtryski i tak mają wspólne zasilanie, a sterowane są sygnałem masowym z ECU.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2015, 19:18:43 »
tylko,że koledze na LPG tez nie chodzi.

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2015, 19:21:49 »
Faktycznie, chyba źle zrozumiałem. Ewidentnie nie ma masowego sygnału sterującego z ECU.
Pytanie, czy nie wychodzi z ECU, czy sterownik gazowy nie puszcza go dalej?

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2015, 19:49:04 »
sterownik gazu odłączony

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:03:15 »
Nie chce być złym prorokiem, uszkodzone ECU?
Jedyna rada, dokładna diagnostyka komputerowa.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:04:49 »
 ??? ??? drogie to ? da się sprawdzić i jak tak to jak ?

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:19:37 »
Elektryk, elektronik samochodowy posiadający odpowiedni program i złącze może sprawdzić.
Jeśli wiemy który to przewód, wpinamy leda na 12V miedzy plus akumulatora a ten przewód, uruchamiamy silnik, jeśli sygnał sterujący będzie, led będzie mrugał.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:25:06 »
Elektryk, elektronik samochodowy posiadający odpowiedni program i złącze może sprawdzić.
Jeśli wiemy który to przewód, wpinamy leda na 12V miedzy plus akumulatora a ten przewód, uruchamiamy silnik, jeśli sygnał sterujący będzie, led będzie mrugał.


jak będzie mrugać to dobrze ? czyli sami to sprawdzimy ?

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:33:00 »
Jeśli jest tak jak opisane wcześniej to nie będzie mrugać, a to tylko potwierdzi uszkodzenie ECU.
Skoro wtryski zamienione miejscami i nadal nie działa pierwszy to wykluczamy.
Sterownik gazowy odłączony, wykluczamy.
Linia ECU wtryskiwacz sprawny, wykluczamy.
Tam nic innego nie ma.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:36:03 »
jakim sposobem najtaniej to naprawić ECU  :'(

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2015, 20:51:15 »
To co napisałem wcześniej, trzeba dokładnie posprawdzać, by na 100% stwierdzić uszkodzenie sterownika.
Nowy sterownik to koszmarnie wysoka cena, czyli opada.
Zostaje naprawa oryginalnego, lub wymiana na używany i tu jest problem immobilizera, który trzeba usunąć.
Wystarczy poszukać warsztatu z elektroniką samochodową, pomogą.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:16:50 »
To co napisałem wcześniej, trzeba dokładnie posprawdzać, by na 100% stwierdzić uszkodzenie sterownika.
Nowy sterownik to koszmarnie wysoka cena, czyli opada.
Zostaje naprawa oryginalnego, lub wymiana na używany i tu jest problem immobilizera, który trzeba usunąć.
Wystarczy poszukać warsztatu z elektroniką samochodową, pomogą.

sterownika czyli ECU

Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:23:19 »

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:33:25 »
a używany ECU ile kosztuje?

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:34:22 »


Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka


Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:47:53 »
a używany ECU ile kosztuje?

Sam sterownik będzie stosunkowo tani 100 - 200 zł.
Przeprogramowanie immo szacuje na jakieś 300 - 400 zł.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 04, 2015, 21:53:05 »
a używany ECU ile kosztuje?

Sam sterownik będzie stosunkowo tani 100 - 200 zł.
Przeprogramowanie immo szacuje na jakieś 300 - 400 zł.


Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka


Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 04, 2015, 22:10:46 »
A wywala check engine ? Ktoś sprawdzał błąd lexią ?

Miałem podobny przypadek w mojej V6. Padł mi jeden wtryskiwacz, silnik chodził na 5 garach i nie dało się uruchomić LPG nawet w trybie awaryjnym. Sterownik LPG zapisał błąd brak sygnału wtryskiwacza któregoś tam.
Po wymianie wtryskiwacza na używkę (akurat z Laguny bo silniki te same a miałem najbliżej do używki) problem od razu zniknął.
Podobnie dzieje się w przypadku pernamentej awarii cewki. Dla ochrony katalizatora odłączany jest również wtryskiwacz benzynowy. To tyle z moich doświadczeń które nic nie wnoszą :)
Ktoś patrzył w gniazdo ECU ? Może pin się upalił ?
Pozdrawiam

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 04, 2015, 22:13:48 »
pin ok, wtryskiwacz sprawdzony

Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka


Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 04, 2015, 22:27:02 »
...Podobnie dzieje się w przypadku pernamentej awarii cewki. Dla ochrony katalizatora odłączany jest również wtryskiwacz benzynowy.

To można sprawdzić, odłączając pompę paliwa, by silnik nie odpalił i na wpiętym ledzie wspomnianym wcześniej obserwować mruganie podczas próby uruchomienia. (ochrona katalizatora działa na uruchomionym silniku, nie podczas uruchamiania)
Dlatego powtarzam jeszcze raz, trzeba to dokładnie sprawdzić i zweryfikować.

I jeszcze jedno pytanie, czy ktoś zmierzył ciśnienie sprężania tego silnika?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 22:42:38 wysłana przez Wiesław Mateja »

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 05, 2015, 10:36:49 »
tak


dioda nie miga tzn. chwike i przestaje

Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka


Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 05, 2015, 14:27:07 »
dioda nie miga tzn. chwike i przestaje
Przestaje jeszcze podczas próby uruchomienia, to linia może mieć zwarcie, lecz jeśli przestaje na pracującym silniku, to może być ochrona katalizatora spowodowana wypadaniem zapłonów.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 05, 2015, 14:29:00 »
raz mignie i przestaje

Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka


Offline Wiesław Mateja

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 3.0HDi 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: MK1 , 2.0 16v (RFN) - praca na trzech cylindrach
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 05, 2015, 14:45:38 »
Jeśli linia jest dokładnie sprawdzona, to zostaje tylko ECU.
Bez pomocy elektronika samochodowego, słabo to widzę.