Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)  (Przeczytany 6813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 459
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
  • Miejscowość: Warszawa
Z racji problemów z bazą i z uszkodzeniem starego tematu utworzyłem nowy. Stary temat zostaje zablokowany.
Moje spalanie

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 381
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Kałuszyn
Mój ZX 1.4i '94
Brat ZX 1.1 Reflex '95
GG: 2512717

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 381
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Miejscowość: Kałuszyn
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2016, 21:27:49 »
Oglądałem dziś 2.0 16v z aaa auto z Piaseczna. Jest co opowiadać :D chętni na pw ;)
Mój ZX 1.4i '94
Brat ZX 1.1 Reflex '95
GG: 2512717

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2016, 21:21:41 »
Taki cudok mnie interesuje:
http://moto.gratka.pl/tresc/21011955.html
Vin mam rozkodowany. Jeżeli ktoś umie zerknąć w historię serwisową z zapisami przebiegu byłoby fajnie.
Lexię mam ale auto jest daleeeko ode mnie.

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2017, 22:25:35 »
Xantia umiera wiec zaczynam rozglądać sieza czymś "nowym" - co byście powiedzieli o tym egzemplarzu ? https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-lift-ID6yRETn.html#76ef3ae562 na co zwrócić uwagę oglądająx Xsarę ?
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2017, 13:51:22 »
Plusem srebrnej jest silnik i wizualny ogólny stan. Jak cała buda skoroduje to silnik dalej będzie w stanie co najmniej 4+. Minusy należą się za brak radia, dywaników i za dziwną tylną wycieraczkę. I subiektywnie za "srybrne" wstawki w środku.

Granatowa ma także fajny silnik. Do tego duży wyświetlacz, fabryczne radio i generalnie lepsze wyposażenie. Osobiście nie pasuje mi taki odcień granatowego. Ale to już czepialstwo z mojej strony.

Którą z tych dwóch bym wybrał? Za srebrną przemawia silnik. Za granatową wyposażenie. A najlepiej zmacać je na żywo...  Jakoś trudno wskazać mi "numer jeden".
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2017, 14:02:57 »
Dzięki za odpowiedź, jutro jeszcze zrobię sobie z rodzinką wycieczkę żeby przy okazji obadać to autko: https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-1-6-benzyna-26-zdjec-org-lakier-alufelgi-klima-serwiskoszt-rej-256-zl-ID6yJTIf.html - tu mi się spodobał silnik i kolor (nawet kombiaka odpuszczę) - za tą cenę to różnica poszłaby w odnowienie konserwacji podwozia i nadkoli + ewentualne jeszcze naprawy.

Oglądałem tą https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-citroen-xsara-2-0-hdi-okazja-osoba-prywatna-a-nie-handlarz-zobacz-ID6yP2u9.html#a7cd1892fb i noby fajna tyle że słabo sie zbiera a wspomaganie działa gorzej niż w wysłużonej xantii - trzeba było mocno ruszyć kierownicą i dopiero się włączało.
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2017, 17:39:43 »
Niebieska htb: Listwa z górną częścią znaczka trochę kosztuje :) Nie wiem jak schowek ale takie drobiazgi nie robią dobrego wrażenia. Zegarek na 0:17, a na dworze jasno, pewnie akumulator był odłączany. Ale fajna, bogata wersja. Minus za kolor :)

Srebrna kombi: Z opisu ideał ale mało zdjęć. No i te srebrne koszmarki w środku:)


Najważniejszy jest jednak stan tylnej belki. Za auto w cenie lepszego roweru nie wymagajmy zbyt wiele :)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2017, 18:54:15 »
no własnie, ta srebrna z opisu była cudeńko ale w rzeczywistości przepalony wydech, lakier miał ciemne kropki - na pierwszy rzut oka powiedziałbym że stał pod drzewami, tył trochę nisko siedział a po szarpnięciu kierownicą merdał tyłkiem w lewo i prawo jak grzeczny piesek - wole kupić coś tańszego i wiedzieć że ma belkę do zrobienia - sumarycznie wyjdzie na to samo ale będzie przynajmniej zrobiona. Zresztą w Krakowie firma współpracująca z Anałexem jest praktycznie po sąsiedzku.
W niebieskiej interesuje mnie silnik, kolor jak dla mnie OK.
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2017, 19:44:19 »
Tą niebieską dobrze przewertuj, wygląda że "przygotowana do sprzedaży". Komora silnika wymyta - wycieki (?). Dobrze to sprawdź. Lakier chyba po polerce. Felgi niby umyte ale niedomyte. Do tego markowe opony z dużą ilością gumy na +, ale sprawdź rozmiar bo dziwne jakoś wydają, może to złudzenie. Powinno być 195/55/15, teoretycznie Citroen nie przewidział innych, choć dobrze jako zamienniki sprawdzają się 185/60/15 i troszkę większe 195/60/15. Te oponki na zdjęciach to nie wiem czy to przypadkiem nie jakieś wąskie 14. Do tego możesz próbować urwać kilka zł za uszkodzony grill, zaparowane lampy i spękane klosze - wiadomo w granicach rozsądku bo nie mówimy tu o 2 letnim aucie za 60 tysi :)

EDIT: Wiesz jak belkę sprawdzić skutecznie? auto do góry, jedna osoba łapie za koło i targa góra-dół, a druga osoba rękę na miejsce gdzie wahacz styka się z rurą i próbujesz wyczuć luz. Różni są krętacze, jedni leją olej do belki żeby nie skrzypiała, drudzy idą o krok dalej i podciągają o ząbek na drążkach skrętnych... wtedy tył nie siedzi.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2017, 20:08:00 wysłana przez Bartek Konopka »

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2017, 20:19:01 »
Reflektory (zamienniki Depo, jak u mnie) za komplet najbidniej 500 zł + przesyłka + wymiana. Chyba, że sam wymienisz. Bo spękane klosze dyskwalifikują polerowanie. Dekoracja grilla ze dwie stówy najmarniej i do tego dodaj dobry klej coby nie zmieniać szewronu co jakiś czas. Jak wspomniał Bartek ważne są opony. Xsarowy rozmiar jest drogi i zakup nawet najpodlejszych z akceptowalnych (np. jakieś Dębice) może szarpnąć po kieszeni. Nie mówię o Michelinach czy Good Yearach bo to już cenowy kosmos :)
Ale jak już koniecznie ma być Citroen i koniecznie Xsara to szukaj, oglądaj, negocjuj ceny. Te cztery podane przez Ciebie nie są okazami, które należy brać szybko, bo ktoś podkupi. Plusem tych autek jest to, że nie upalali ich miłośnicy sportowej odzieży i raczej mało kto targał nimi kartofle jak jakimiś Passerati czy Golfami. Z ceny zawsze można coś łatwo urwać dzięki magii znaczka "panie, to Citroen, kto to kupuje" :)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2017, 20:37:26 »
Tylko tak jak pisałem w poprzednim poście, jak by zsumować wszystkie bolączki (lampy, schowek, przycierka, opony, i co tam jeszcze się znajdzie) to by wyszło, że sprzedawca musiałby dopłacić przy przekazaniu auta :) Dlatego negocjacje z rozsądkiem bo inaczej gość Cię pogoni.

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2017, 20:58:32 »
Dzięki chłopaki, nie ukrywam , kolor + silnik mi się bardzo podoba, ale jutro się okaże co to auto jest warte. Z belką do roboty w takim aucie liczę się  - ważne żeby (jeśli bym kupował) była w stanie "do zrobienia nie wcześniej niż po wakacjach" .
Biorąc pod uwagę lampy + stan reszty elementów 4000 tyś gotówką to byłoby już śmieszne ? Ile Wy byście zaproponowali ? Lampy i tak chciałbym zmienić na soczewkowe - w saxo zamieniłem i różnica jest duża (na plus dla soczewek).
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Ryszard Dutkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 887
  • Skąd: Dabrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xantia v6 z 97r., 250 kkm + v6 z 99r ., 320kkm + HDi, 360kkm kkm.
  • Zainteresowania: cytrynki i inne autka
  • Miejscowość: Dabrowa Górnicza
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 22, 2017, 21:17:14 »
A widziałeś jak Xsara wygląda z tyłu ? nie mogę patrzeć na te proporcje i zaoblenie... ;) muszę wyprzedzic !  :-\

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2017, 21:17:52 »
4 tysiaki?. Próbuj. Dwie rzeczy jeszcze mi się rzuciły w oczy, będąc czepialskim to brakuje plastikowych osłon po prawej i po lewej stronie komory silnika (od góry).


Auto miało na sto procent kładzioną konserwację od spodu, przynajmniej na progach. Na zdjęciach widać że od spodu progi są czarne. Fabrycznie progi były w kolorze nadwozia (lakier był kładziony na zabezpieczenie antykorozyjne "baranka"). Ogólnie to dobrze, że ktoś zadał sobie trud żeby zabezpieczyć auto. Aczkolwiek pod warstwą "baranka" idzie ukryć np. niewielkie purchle, powierzchowną korozję, zaszpachlowaną dziurę w progu wypełnioną pianą montażową :) Bądź czujny oglądając.

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 160
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 22, 2017, 21:39:49 »
Pianka w progach już przerabiałem szukając saxo oraz kiedyś chcąc kupić Xantie II. Może jednak faktycznie - ktoś był zapobiegliwy - ale dzięki, przekopię auto i tutaj. Jeśli chodzi o osłony silnika  to samemu akurat sam bym je wyjął - trochę utrudniają dostęp do elementów oraz mogą zatrzymywać wilgoć.
Dam jutro znać co znalazłem i jak się akcja skończyła :D


był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Krzysztof Włoczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.9D, 2x ZX 2.0 16v, C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Płock
Odp: Warto czy nie warto? Tutaj lustrujemy Xsary przed zakupem - (nowy wątek)
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 06, 2019, 10:54:08 »
Czy ktoś może oglądał ten samochód:
https://www.olx.pl/oferta/citroen-xsara-2-0-hdi-90-kmpo-wymianie-rozrzadu-i-oleju-z-filtrami-CID5-IDzyllc.html
Cena spada a ogłoszenie nadal wisi