Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b  (Przeczytany 4113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Dzień dobry. Mam taki problem z Citroen c5 2.0 benzyna co pewien czas zapala się kontrolka awarii silnika i moim pięknym oczom ukazuje się komunikat antipollution fault. Objawy są następujące szarpie silnikiem i słabo przyśpiesza lub są dziury w mocy. Sąsiad posiada OBD II i podłącza go do samochodu odczyt brzmi następująco " Układ dostarczania powietrza dodatkowego wadliwe działanie P0410 $10". Po skasowaniu błędu urządzenie nie pokazywało żadnych nieprawidłowości chociaż problem pozostaje bo jest wyczuwalny j/w.    Wiem już na pewno, że tego typu urządzenia są dość nie dokładne i pod tym błędem może się znajdować właściwie wszystko, udało mi się ustalić ewentualne przyczyny:

 1 Pompa powietrza znajdująca się pod akumulatorem jest sprawna i się załącza - więc ewentualna przyczyna wyeliminowana
            2 Zawór EGR został wyczyszczony - kolejna przyczyna odpada
            3Została do sprawdzenia jeszcze przepustnica, czujni temperatury, cewka 
 
Podczas ostatniego kasowania błędu w końcu pokazało się coś więcej a mianowicie:
wskazówka obrotomierza na biegu jałowym  nieznacznie się wahała jednak wskazania OBDII
pokazało obroty w zakresie od 200 do 8900obr


 I to nas dobiło (pisząc "nas" mam na myśli głównie sąsiada) i się zaczęło!!! :o   

Może to być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego albo nie podaje impulsów albo ma zwarcie lub styki nie mają kontaktu.
Sumując teraz nie wiemy którą ścieżką podążać? ewentualnie na czym się skupić w pierwszej kolejność? Może ktoś podpowie :-\ :'(
Dziękuję za uwagę 
 
 
 
 
Alunia

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 419
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2015, 20:34:28 »
Polecam dokłądne sprawdzenie układu powietrza wtórnego, nie tylko pompy...rozumiem, że błąd pojawia się przy zimnym silniku.
Ad. 1 https://www.youtube.com/watch?v=dIrmkxj6wJE
Ad.2 Sterowanie EGr-rem sprawdzone?
Ad.3 Polecam lexie/DB'a do kontroli i sprawdzania elementów, nie mówię, że dotychczasowym przyrządem tego nie zrobi... i jeszcze trochę logiki i systematyczności w sprawdzaniu, bo jak padł czujnik wału to silnik nie powinien chodzić. ;)

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2015, 11:31:02 »
 Dzień dobry podjęłam decyzję o kupnie lexia liczą od początku za diagnostykę zapłaciłam 100zł a teraz trzeba znowu wydać 100zł >:( . Mam tylko problem, jaki bo chodzą od 250zł właściwie w górę, ale wezmę już taki pod Win 7 podobno jest lepszej jakości cena 350zł.
Oczywiście napiszę jak się wszystko zakończyło. :)
 
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2015, 11:05:29 wysłana przez Alicja Tarkowska »
Alunia

Offline Dariusz Rybarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5, JUMPER
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, ASG, Żeglarstwo
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2015, 19:17:29 »
Z tego co wiem to sama Lexia nie pójdzie po win7, tylko Diagbox

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2015, 20:07:30 »
 Dokładnie chodzi o coś takiego: Lexia Proxia citroen peugeot psa diagbox 7.65+ FV
Alunia

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 07, 2015, 11:07:06 »
 Dzień dobry
Jeszcze kilka słów wyjaśnienia, dlaczego nasze domysły padły na czujnik położenia wału korbowego?
Wiemy, że obrotomierz jest podłączany na dwa sposoby
 Pobiera informacje z cewki zapłonowej
  • Pobiera informacje z czujnika wału korbowego
Udało nam się ustalić, że w citroenach informacja pobierana jest z czujnika wału korbowego ponadto, jeżeli w silniku jest czujnik wału rozrządu to w przypadku uszkodzenia czujnika wału korbowego dane są pobierane z czujnika wału rozrządu. W niektórych przypadkach uszkodzony czujnik wału korbowego powoduje gwałtowne falowanie obrotów.
 
Jako że mój sąsiad nie jest zawodowym mechanikiem samochodowym (chociaż pracował w warsztacie samochodowym) nie mamy potwierdzenia zdobytych wiadomości.
 
Wnioski są następujące:
 
 Zakup Lexia podstawa do dalszych prac.
  • Jak pan kolega podpowiadał zaczniemy wszystko od nowa i systematycznie będziemy sprawdzać element po elemencie.
  • W diagnozowaniu usterek eklektycznych niezbędne są mierniki jednak mamy nadzieję, że interfejs diagnostyczny nam trochę pomoże.   
Alunia

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 419
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Układ dostarczania powietrza dodatkowego lub czujnik położenia wału C5 Mki 2.0 b
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2015, 11:42:31 »
A skąd taka "filozofia pobierania informacji o obrotach"? Chyba własna wymyślona....
Praca czujnika wału jest co nieco bardziej "wymyślna"(nie tylko obroty ale i synchronizacja innych punktów obrotu wału). Twój samochód (bo o C5 mk1 mowa) ma szyny danych, informacja o obrotach jest rozsyłana po aucie właśnie szynami CAN/VAN. To co otrzymujesz na obrotomierzu jest wynikiem rozesłania info o obrotach od sterownika silnika po szynie danych. Zapominamy o budowie aut z zeszłego wieku...

Interfejs i lexia będą podstawowymi narzędziami kontroli i uzyskiwania informacji "od samochodu".
 
PS: na forum jesteśmy "kolegami", bez "panowania"...

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Dzień dobry nie pisałam długo, bo obserwowałam samochód. Jeszcze raz od początku przeanalizowałam z kolegą problem okazało się, że umkną nam pewien fakt klient, od którego kupiłam samochód powiedział, że pękł mu przewód od hydrauliki i samochód stał około pół roku. Po analizie naprawy hamulca ręcznego fachowiec powiedział, że pancerz linek był bardzo skorodowany i według niego samochód musiał stać dużo dłużej niż rok, bo i tylne tarcze były bardzo skorodowane i posiadały wżery (mały przebieg samochodu też może sugerować, że samochód stał długo). Idąc tym tropem stwierdziliśmy, że po bardzo długim przestoju paliwo w zbiorniku traci swoją, jakość i istnieje możliwość wytrącają się różne składniki benzyny i w przypadku uruchomienia samochodu może dojść do zapchania układu paliwowego. Więc jak kolega podpowiadał należałoby przeczyścić cały układ paliwowy, niestety w moich warunkach było to problematyczne. Postanowiliśmy użyć jednego z tych cudownych środków do czyszczenia układu paliwowego i tu totalne zaskoczenie!!! Samochód dostał „kopa” ładnie przyśpiesza nie szarpie i daje całkiem fajną frajdę z jazdy. Błąd, o którym była mowa nie pojawia się jak będzie dalej? W razie, czego dam znać. Dziękuję za uwagę. :D
 
Alunia

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Co to za specyfik do czyszczenia układu paliwowego?

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
Dzień dobry nie chcę uprawiać kryptoreklamy ten środek ma nazwę K2 jest do benzyny i do diesla. W moim przypadku naprawdę zadziałał a czy środki innych firm są skuteczne? Nie mam pojęcia? Możliwe, że w moim samochodzie układ wtryskowy i paliwowy nie był mocno zabrudzony, dlatego specyfik zadziałał. Tak na marginesie cały czas boję się tego samochodu są drobne wycieki przy niektórych łączeniach i nie wiem czy się tym martwić czy nie? Podczas wymiany oleju mechanicy stwierdzili, że osłona przegubu jest do wymiany i drążek stabilizacyjny pojechałam do kolegi on powiedział, że nic nie widzi i według niego niema się, czym martwić. Wymiana osłony przegubu może być problematyczna, bo chyba w c5 MKI 2.0 16V półoś jest nierozbieralna i albo trzeba wymienić całą półośkę lub znaleźć warsztat z takim urządzeniem do rozciągania osłony podobnie miało to miejsce z ZX 1.4  ale to temat dla innego postu.
Alunia

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 012
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Alicjo, układ nie był zabrudzony, tylko benzyna zwietrzała.
Na tych oktanach, które zostały, to jedynie silnik UAZ-a
pracował by w miarę normalnie. Do tego doszły jeszcze
skropliny wody, i nic dziwnego.
Polecam wlać do baku ze 30 litrów czegoś typu Shell V-power racing.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2016, 20:55:35 wysłana przez Dariusz Kłeczek »
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 151.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 188.000 mil

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Dzień dobry, przez całą zimę było dobrze niestety wraz z wzrostem temperatury problem powstał jak feniks z popiołów ponownie znaczą „wyskakiwać” błąd. Jednak tym razem uzbrojeni w wiadomości z forum przystąpiliśmy do poszukiwania przyczyny problemu.
Zaczęliśmy od demontażu układu dolotowego powietrza:
 
 Filtra powietrza – bez problemu.
  • Przewodów powietrznych – bez problemu.
  • Pokrywy przepustnicy – no i się zaczęło było trochę niewiadomych, ale szybko znaleźliśmy sposób na zdjęcie pokrywy (też wymyślili!!! Obejma i otwór technologiczny równie dobrze mogli zamek szyfrowy zastosować „naukowcy”).
 
Po oględzinach stwierdziliśmy, że cały układ wygląda dość dobrze jest bardzo czysto, sucho i niema się, czego czepić poza jedną częścią czujnik temperatury, który był zabrudzony jakimś tłustym brudem. Powstały egzystencjalne pytania czyścić czujnik? Jak zdiagnozować czy czujnik jest sprawny? Może kupić nowy? Ile to może kosztować nowy? Okazało się, że nowy czujnik kosztuje ok. 37zł, (czyli trzy godziny i 10 minut mojej pracy a myślę sobie zaszaleje i wezmę sobie nadgodziny i jakoś to odpracuje), więc kupiłam nowy czujnik. Wymiana czujnika jest banalnie prosta i szybka po wymianie złożyliśmy wszystko do pierwotnego stanu i w Polskę. Powiem wam, że takich rezultatów się nie spodziewałam:
 
1.      Przestało mulić zimny silnik – myślałam, że dopóki silnik się nie nagrzeje mogą wystąpić szarpania czy brak mocy a tu miłe zaskoczenie silnik ładnie pracuje i nie muli bez względu na jego temperaturę.
2.      Spadło zużycie paliwa – nie jest to wielki spadek, bo w okolicach 0,5l na 100km, ale to miłe zawsze to coś.
 
Mam nadzieje że to było to i w końcu będzie spokój. :)
 
 
 
     
 
Alunia

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Witam wszystkich trochę to trwało, ale w końcu podłączyliśmy samochód do Lexia oto komunikaty:
 
Fałszywa usterka:
Usterka trwała
Wtrysk powietrza do układu wylotowego. Nieprawidłowe działanie
 
Lampka MIL:
Usterka przemijająca
Sygnał położenia przepustnicy. CC+, CO
 
Usterka przemijająca
Sygnał czujnika ciśnienia w rurze dolotowej. CC+, CO
 
Usterka trwała
Kalkulator. Niesprecyzowany
 
Trzy pierwsze błędy usunięte czwarty nie, bo nie wiadomo, o co chodzi fachman powiedział, że: być może coś się powoli psuje, ale jeszcze nie wiadomo, co?
 
Wniosek jest taki bez podłączenia, do Lexi nawet nie zabierajcie się za naprawianie czujników itp..., to bez sensu możecie wymieniać wiele elementów nie potrzebnie. Nie ma, co się łudzić, że przypadkiem coś uda się trafić szkoda nerwów i czasu. Dziękuję za uwagę
 
Alunia

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Dzień dobry długo nie pisałam ale działo się i to wiele to zaczynamy :)
 
            1. Wymieniliśmy silnik krokowy w konsekwencją tego działania stało się obniżenie spalania o litr benzyny na 100km w mieście. Obdukcja silnika krokowego wykazała dwie przyczyny wadliwego działania tegoż podzespołu taka biała pasta która nie wiem jaką funkcję pełniła skamieniała uniemożliwiając pełny ruch tego grzybka, drugą przyczyną było zatarte łożysko może nie bardzo mocno ale zdecydowanie w pewnej pozycji wyczuwalny był opór z przeskokiem. koszt wymiany zamiennik 30-60zł
 
Usterka główna nie ustąpiła
 
            2. Następnie wymieniony został czujnik położenia przepustnicy. Tutaj trudność polega na tym że aby sprawdzić poprawne działanie tegoż należy mieć sprzęt oczywiście my takiego nie mamy. Sprawdzanie omomierzem może uszkodzić taki czujni ale mi już to było obojętne, czujnik właściwie nie wykazywał żadnego działania jedynie raz na jakiś czas w pewnej pozycji szalał to znaczy mimo, że nie był poruszany w tej pozycji wyskakiwał pomiar od 1ohma do xx? ohma :o . To by tłumaczył sytuację kiedy po odpaleniu samochodu następowała spadek mocy i zdecydowanie większe spalanie, szarpanie które uniemożliwiało jazdę tym zacnym pojazdem co ciekawe na wolnych obrotach nic się nie dział dopiero po dodaniu gazu występowały te objawy. czujnik wymieniony objawu ustały koszt nowy zamiennik 50-70zł spalanie spadło o 0.5 litra na 100km. 
 
Usterka główna nie ustąpiła
 
            3. W następnym ataku mechaniczno-elektrycznej furii przyszła kolej no kto wie, na co?  Tak czujnik temperatury cieczy chłodzącej brawo!!! Pomiar rezystancji pokazywał prawie ponad dwukrotnie większą rezystancję niż jest to opisane w książce serwisowej przy 20 stopniach ciepła rezystancja powinna wynosić 2500Ω a n pokazywał ponad 4500Ω. W ruch poszedł czajnik i wrzątek przy ok. 90 stopniach ciepła powinien wskazywać 300Ω a on wskazywał 600Ω. Element wymieniony w efekcie nastąpił dalszy spadek zużycia benzyny o 0,5 litra na 100 km koszt zamiennika od 30-100zł 
 
Usterka główna nie ustąpiła
 
            4. Podczas oględzin wykryliśmy jeszcze popękaną odmę na razie jest poklejona za pomocą taśmy izolacyjnej i zmysłowej kombinacji rurek, koszt nowej odmy oryginalnej to 180zł  jest przygotowanie do zamówienia. Kolejną usterką był przetarty przewód który doprowadza napięcie do cewki zapłonowe obecnie jest zaizolowany.
 
            Podsumowanie obecnie występuje problem z obrotami i zimnym silnikiem to znaczy czasem gaśnie mi na zimnym silniku gdy się nagrzeje silnik problem nie występuje, ale w zamian czasem obroty durnieją czyli wahają się jak baca na górskim szlaku, albo rosną do ok. 1000 obrotów i tak się utrzymują wystarczy wyłączyć sinik po czym go ponownie uruchomić i problem znika. Czekam na tą odmę i wtedy zobaczymy może to jest przyczyną a i wskazówka obrotomierza bardzo delikatnie faluje. Wdaje się, bardzo dużo jest prawdy w stwierdzeniu, że jeżeli samochód bardzo długo stoi to psuje się bardziej niż gdy jeździ dowodem jest mój przypadek podejrzewam że po długim postoju poprzedni właściciel na chama odpalił samochód w skutek czego doszło do tylu awarii.  Niech citroen C5 będzie z wami i może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie bardzo chętnie je wyczytam. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam serdecznie. :)   
 
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2017, 10:26:31 wysłana przez Alicja Tarkowska »
Alunia

Offline Krzysztof Zimny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: szkoda gadać ;-)
  • Miejscowość: Leszno
Witaj.
Niestety nie mogę Ci pomóc (gdyż nie znam przyczyny i nic nie przychodzi mi do głowy), ale jeśli mogłabyś to napisz ile teraz ci pali, a ile palił wcześniej?
Też mam 2.0 benz. tylko trochę cięższy samochód z autmoatem AL4 i silnik nieznacznie zmodyfikowany (waham się czy użyć określenia "udoskonalony").
Były: Xantia 1.8 16v LPG, C5 MKII 2.0 HDi, C5 X7 1.8 16v LPG, C5 X7 2.0 LPG AL4

Offline Alicja Tarkowska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MKI 2.0 Benzyna
  • Zainteresowania: taniec i samochody
  • Miejscowość: Lublin
 Dzień dobry :) . W zimie samochód palił 13, 4l.-13,0l. Po wymianie silnika krokowego spadło do 12, 3l.-12,0l..
Po wymianie czujnika położenia przepustnicy spalanie spadło do 11, 8l.-11,5l.
Wymiana czujnika temperatury spadło spalanie do 10, 7l.-10,9l.
Trudno jednoznaczne zinterpretować te wyniki, bo przecież nie dawno były ferie, co skutkowało mniejszym ruchem na drogach są też bardzo zmienne warunki pogodowe jedyną w miarę stałą jest droga, jaką pokonuje z domu do pracy to około 10km czasem do sklepu podjadę, ale to prawie po drodze oraz na zajęcia taneczne, które odbywają się regularnie.
Tak czy inaczej najbardziej jestem zadowolona z wymiany silnika krokowego, bo to dało największy efekt, docelowo będę usatysfakcjonowana, jeśli spalanie utrzyma się na 11, 5l..
Szukając danych i opinii faktycznie znalazłam kilka przypadków gdzie osoby pisały, że ich C5 z tym samym silnikiem pali 10, 5l. lecz to też zależy od stylu jazdy. Przyznam, że czasem lubię sobie wdepnąć na gaz oj wciska wtedy w fotel, ;D :o ??? ale samochód powinien dawać trochę uciechy z podróżowania a przyznacie sami, że c5 potrafi dać frajdę z jazdy. 
 
Alunia

Offline Mariusz Nawieśniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Złotoryja
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r. Liftback 2.0 Pb HA3+
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Złotoryja
Ja bym się zabrał za popychacze zaworów. Możesz też spróbować zalać olej 0W30 i zobacz czy nie będzie lepiej. Ja u siebie mam podobanie, szarpie mi silnikiem na wolnych obrotach i słychać też klekotanie, ale popychacze mogą też przepuszczać i nie będzie klekotał . Po zalaniu takiego oleju jest trochę lepiej, ale na wiosnę będę wymieniał popychacze. Zresztą jest to wada fabryczna tego silnika, i sporo jest o tym w internecie, a także potwierdziłem to ostatnio u mechanika, który zajmuje się autami PSA, a który ma montować mi gaz.

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Gdyby wszyscy pisali na forum jak Alicja to bylby lad i sklad bardzo jasno opisala i sprecyzowala swoj problem.
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline Jacek Ofat

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Mysiadło
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKI 2002r 2.0 LPG
  • Zainteresowania: CCTV, mechanika, modelarstwo
  • Miejscowość: Mysiadło

Dzień dobry wszystkim, Jestem nowym członkiem klubu cytrynki i świeżo upieczonym użytkownikiem Citroena C5 2.0 16V 2002r z nowo założoną instalacją LPG. Opisany problem jest bardzo bliski temu co zostało tu opisane. Mianowicie po odpaleniu na zimno (po nocy lub 8h stania pod firmą) odpala auto normalnie i pojawia się  antipolutiona fault chodzi sobie na ssaniu i w pierwszych sekundach jak mu dodam gazu wchodzi w obroty i jest ok następnie obroty lekko spadają jak by schodził z ssania i od tego momentu wciśnięcie gazu powoduje spadem obrotów (jak by dostawał za dużo powietrza lub za mało) i po kilku próbach dodania mu gazu i po takim zadławieniu znów pojawia się antipolutiona fault i jest ok w tym czasie przełącza się na LPG i z checkiem można jeździć nie ma już problemu z duszeniem. przy niskich obrotach podczas rozpędzania mniej więcej od 1300 do 2200 zdarza mu się szarpnąć ale to tylko na gazie bo na benzynie zachowuje się płynnie. W opisanym wątku pojawiało się falowanie obrotów u mnie nie wielkie naprawdę kosmetyczne się pojawiają ale przypominają one wahnięcie jak na wolnych obrotach załączy się sprężarka klimatyzacji (wahania są mimo wyłączonej klimy a z klimą to trudno ocenić czy np nie było to spowodowane właśnie załączeniem sprężarki)
Czy ktoś z was miał podobny jeszcze przypadek?
Czy bohaterka rozwiązała swój problem (mój wydaje się być bliźniaczy i nie wiem czy zacząć iść tą samą drogą i wymieniać te same podzespoły skoro nie przyniosło to spektakularnego efektu) Nadmienię, że podobną sytuację miał mój znajomy w Xsarze 1,4 i tam ostatecznie okazało się, że uszczelka niedomagała pod głowicą (standardowa i często pojawiająca się usterka w tych silnikach) czy ktoś ma podobne doświadczenia w C5 ?