Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 71530 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
[MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« dnia: Październik 19, 2015, 12:23:08 »
Witam,

Czy ktoś z Was drodzy forumowicze posiada prawidłowe wartości wysokości zawieszenia w C5 MKIII. W tamtym tygodniu byłem w warsztacie, ponieważ samochód nie mógł osiągnąć maksymalnej wysokości (nie odłączało pompy) i był twardy. Po kalibracji wysokości zawieszenia pompa się wyłączą, zawieszenie jest miękie, ale samochód stoi nierówno. Przód jest OK, natomiast teł "leży". Z przodu wkładam dwa palce między koło a nadkole, natomiast z tyłu nawet jednego palca nie włożę. Samochód wygląda tragicznie, jakbym w bagażniku woził 10 worków cementu.
Czy posiadacie fabryczne nastawy zawieszenia?

Warsztat twierdzi, że w większości C5'tek MKIII (X7) jest taka przypadłość, że tył jest dużo niżej niż przód.

Offline Tomasz Oli

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 hdi 163 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2015, 15:38:20 »
Po regulacji, w pozycji normal do jazdy mam 42cm przód i 39,5cm tył (mierząc od środka felgi do rantu błotnika) - wizualnie równo stoi.
Wcześniej miałem przód tak samo jak jest a tył 38cm i dupa była niżej, zle to wyglądało.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 610
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2015, 23:21:57 »
Niech przeczyta i wyreguluje.  :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Tomasz Oli

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 hdi 163 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2015, 09:55:07 »
Po regulacji, w pozycji normal do jazdy mam 42cm przód i 39,5cm tył (mierząc od środka felgi do rantu błotnika) - wizualnie równo stoi.
Wcześniej miałem przód tak samo jak jest a tył 38cm i dupa była niżej, zle to wyglądało.

Pal licho jak wygląda, ale jak jest źle to twardo się robi jak cholera ;)


Z twardością jest wszystko dobrze. Jak regulowałem i dałem 1 cm wyżej to faktycznie tył był twardy, więc opuściłem na 39,5cm i jest lalka.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2015, 20:20:24 »
Byłem dzisiaj ponownie w serwisie i grzecznie poprosiłem o kolejną kontrolę płynu lds PO SPUSZCZENIU CIŚNIENIA Z UKŁADU. Niechętnie ale zrobiono to w końcu. Różnica po spuszczeniu powietrza zmiescila sie w strzykawkce 20ml... Było więc więcej niż trzeba, ale czy o ok 15 ml warto kruszyc kopie?
Byłem przy tym i widziałem na własne oczy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 682
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2015, 20:33:31 »
coś nie tak zrobili.
Ja z ciekawości sprawdziłem u siebie przez weekend.Różnica w stanie płynu pomiędzy opuszczonym zawieszeniem a spuszczonym ciśnieniu wynosi ok 600ml.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2015, 22:19:12 »
Zgadza się, takie są wartości odniesienia

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 10, 2015, 17:08:28 »
Może źle się wyraziłem, pisałem z telefonu...
Wyglądało to tak:
Przyjechałem do serwisu po raz drugi, tydzień po serwisie hydro w trakcie którego uzupełniono mi między innymi płyn LDS (ok 0,5L). Zapytałem grzecznie czy przy uzupełnianiu płynu zastosowali się do instrukcji serwisowej, aby przed uzupełnieniem spuścić ciśnienie z układu. Otrzymałem odpowiedź, że nie, bo tego nie stosują (choć o tym wiedzą), ponieważ to nie ma większego sensu.
Ja jednak po przeczytaniu kilku postów na tym forum, jednak się uparłem i zacząłem tupać nóżkami, że ja chce tak jak napisano w serwisówce i koniec! Panowie spojrzeli po sobie, wzruszyli ramionami i wprowadzili auto na halę. Zaprosili mnie, widząc że nie bardzo im ufam, i:


1. spuścili auto do pozycji "gleba"
2. otwarli zbiornik, gdzie widać było że płyn jest zaraz nad sitkiem
3. podpięli lexię i zadali spuszczenie ciśnienia
4. samochód zrobił pssssssst....
5. w zbiorniku poziom płynu wzrósł minimalnie powyżej znacznika max
6. pan wsadził strzykawkę 20ml i odciągnął płyn dokładnie do "max"
7. zapytał mnie czy "na pewno tak chcę?"
8. coś tam jeszcze pogrzebał w kompie, ale nie zdążyłem zobaczyć co...
9. zapalił samochód i pozwolił mu pochodzić aż pompa wyrówna ciśnienie
10. podniósł auto do normalnej wysokości
11. ponownie opuścił auto na glebę i już w zbiorniku nie było płynu na sitku, jeszcze raz mnie zapytał "czy tak ma zostać?"
12. zakręcił zbiornik
13. Zaproponował w przyszłości badanie ciśnienia w sferach w cenie 30zł/szt, gdybym nadal miał wątpliwości co do pracy zawieszenia
13. grzecznie się pożegnał nie kasując ani złotówki i wydając mi znów bonus w postaci darmowego mycia auta u nich w serwisie.


Reasumując, auto "płynie", ale nie zawsze. Przy ostrych poprzecznych przeszkodach, typu policjant, ale taki wąski, z plastiku, przy prędkości ponad 15km/h mam wrażenie że koła "spadają" z progu z głośnym pierd....ciem. Poza tym jest ok i nie wiem czy drążyć temat dalej, czy może TTTM? Może padnięte są środkowe sfery albo komunikacja z nimi i jeżdżę na utwardzonym zawieszeniu cały czas? Nie wiem, nie mam porównania, jedynie jeździłem C5 z serwisu, które zachowywało się podobnie.
Jak by ktoś z ogarniętych w temacie był w okolicach Tarnowa, zapraszam na przejażdżkę i porównanie, może ja jestem przeczulony?


Końcem roku, jak będę miał trochę więcej luzu w pracy pewnie przejadę się do Staszka, bo jakoś serwisom ogólnie nie ufam, a o Stasiu to już legendy krążą, więc niech on obada sprawę.



FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 10, 2015, 19:09:52 »
No i obniżyłem auto przy pomocy Diagboxa niestety bez pozytywnego efektu. Zostaje wymienić LDS tak dla świetego spokoju i atakować sfery. Przy jeździe testowej funkcja sport i "komfort" zbytnio sie miedzy sobą nie różnią. Jadąc z zamkniętymi oczami mógłbym podać gdzie sa łączenia asfaltu

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 682
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 10, 2015, 19:26:03 »
na jakich kołach jeździsz? 17",18" czy19" ? One też znacząco wpływają na komfort.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 10, 2015, 19:52:30 »
Letnie 17 a teraz 16. Auto na liczniku ma 180 tys. Chyba trzeba będzie odwiedzić cudowny obraz matki boskiej w Częstochowie ....

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 832
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2017, 21:00:54 »
No to pomierzylem auto, wysokość odniesienia przód 160 mm, wysokość odniesienia tył 100 mm wiec prawie książkowo. Z wzoru wychodzi  na przód 320-(160+160)/2=160
Na tył 212-(100+100)/2=112, taraz bardziej przystępnie wysokość od osi koła do rantu błotnika 42 cm(przód) i na tył 40 cm wiec chyba za wysoko. Co mam wpisać w Diagboxie aby auto opuścić ?

Waldek, wiem, że stary temat, ale jesli pamietasz to powiedz mi jak pomierzyłeś wartości k w warunkach domowych, czy jednak skorzystałeś z kanału?
Pozdrawiam

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2017, 21:28:39 »
No to pomierzylem auto, wysokość odniesienia przód 160 mm, wysokość odniesienia tył 100 mm wiec prawie książkowo. Z wzoru wychodzi  na przód 320-(160+160)/2=160
Na tył 212-(100+100)/2=112, taraz bardziej przystępnie wysokość od osi koła do rantu błotnika 42 cm(przód) i na tył 40 cm wiec chyba za wysoko. Co mam wpisać w Diagboxie aby auto opuścić ?

Waldek, wiem, że stary temat, ale jesli pamietasz to powiedz mi jak pomierzyłeś wartości k w warunkach domowych, czy jednak skorzystałeś z kanału?
Bez kanału spokojnie dasz radę. A pytasz po kolei jak pomierzylem?

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 647
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2017, 22:30:23 »
Właśnie sam się zastanawiam nad wysokościami tych zawiasów tył i przód. U mnie przód stoi na wysokości 42cm mierząc od środka felgi (a właściwie kołpaka) do rantu nadkola, a tył na wysokości 41cm. Mam opony 17cali zimowe. Wcześniej przód stał nieco niżej niż tył i mechanicy mi troszkę podnieśli. Moim zdaniem po tym podniesieniu Cytryna stała się nieco twardsza niż była. Powodem regulacji była moja chęć poprawy komfortu :(. (legendarnego komfortu, którego nadal poszukuję, a który u mnie chyba nie do końca jest...). Mechanik po podniesieniu przejechał się Cytryną i stwierdził, że jest trochę za twarda (sam jeździł do niedawna taką C5 i naprawia same Cytryny i Peugeoty). Tak się zastanawiam czy regulacja w ASO może coś zmienić czy może sprawdzić ciśnienie w sferach (czy ma to jakiś związek)? Na lato mam koła 19 cali i zastanawiam się czy ewentualna regulacja zawiasu w ASO teraz na innych kołach nie zmieni się na kołach większych? Czy ktoś w Wawie robił taką regulację w ASO i ile za to zapłacił? A może ktoś to  robi u siebie i zobaczy co u mnie słychać?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 610
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2017, 12:26:00 »
Gdzie i jakie wartości zatem należy wpisać aby obniżyć przód np. o 1cm?

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2017, 13:07:45 »
Gdzie i jakie wartości zatem należy wpisać aby obniżyć przód np. o 1cm?


To nie tu wpisujemy, trzeba pomierzyć auto wartości  podstawić do wzoru ,wyniki telekodowac w kalkulatorze zawieszenia.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 682
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 23, 2017, 13:33:20 »
Gdzie i jakie wartości zatem należy wpisać aby obniżyć przód np. o 1cm?
post nr.30 w temacie: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=96591.20

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 25, 2017, 01:20:59 »
Koledzy mam 2 pytania. Ze wzgl na fakt że u mnie zawieszenie, szczególnie z tyłu jest za wysoko mogę spokojnie je opuścić programowo bez ruszania obejm o kilka cm? Jeszcze nie mierzyłem, ale myślę, że będzie to 1-2cm.. I czy można to zrobić lexią, bo aktualnie diagbox mi trochę szwankuje.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 663
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 25, 2017, 10:28:13 »
Lexią też to zrobisz.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 03, 2017, 13:30:10 »
Właśnie pomierzyłem tył i przód i wyszło dokładnie tyle samo - -41cm. Poniżej screen z kalkulatora zawieszenia.
Myślę, że obniżenie o 1-2cm poprawiłoby miękkość pracy zawieszenia i wygląd, bo jakoś tak wysoko stoi. Jakie parametry wpisać do kalkulatora? Można to wywnioskować z tego zdjęcia czy trzeba pomiary robić i ze wzoru obliczać?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 236
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 03, 2017, 14:29:28 »
Trzeba pomierzyć auto, podstawić do wzoru a wynik w mm telekodować.

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 03, 2017, 19:31:43 »
Leszek, jak chcesz obniżyć o 1-2cm to nie musisz robić wszystkich pomiarów. Wystarczy dla przodu wpisać 170 i dla tyłu 116 a sterownik stwierdzi, że stoi za wysoko i całość opuści się o 1cm.
Wartości odniesienia to 160 przód i 106 tył.
Ja na Twoim miejscu przodu bym nie ruszał a tylko obniżył tył o 1cm.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 03, 2017, 19:55:12 »
Leszek, jak chcesz obniżyć o 1-2cm to nie musisz robić wszystkich pomiarów. Wystarczy dla przodu wpisać 170 i dla tyłu 116 a sterownik stwierdzi, że stoi za wysoko i całość opuści się o 1cm.
Wartości odniesienia to 160 przód i 106 tył.
Ja na Twoim miejscu przodu bym nie ruszał a tylko obniżył tył o 1cm.
To u mnie te wartości jakieś dziwne: 131 przód i 122 tył...Chyba, że to w innym miejscu się to wprowadza. Nie mam w tym momencie diagboxa, używam lexii.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 03, 2017, 22:06:24 »
No i chyba się udało Przód został na 41cm a tył obniżyłem na 39.5cm i powiem wam, że chyba dopiero teraz wiem o co chodzi z tym komfortem w c5 Poprawa jest, jest znacznie bardziej miękko i koła już tak nie spadają z krawężnika. Dzięki za pomoc .

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 04, 2017, 19:02:26 »
Leszek, jak chcesz obniżyć o 1-2cm to nie musisz robić wszystkich pomiarów. Wystarczy dla przodu wpisać 170 i dla tyłu 116 a sterownik stwierdzi, że stoi za wysoko i całość opuści się o 1cm.
Wartości odniesienia to 160 przód i 106 tył.
Ja na Twoim miejscu przodu bym nie ruszał a tylko obniżył tył o 1cm.
To u mnie te wartości jakieś dziwne: 131 przód i 122 tył...Chyba, że to w innym miejscu się to wprowadza. Nie mam w tym momencie diagboxa, używam lexii.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



Bo te wartośći które wprowadzasz nijak się mają do tych odczytanych