Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 161937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Adamski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: C5 x7 Exclusive 2.0Hdi z hydro 163KM Automat z 2010r.
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #225 dnia: Styczeń 23, 2018, 16:52:43 »
nie wiem o jaką dźwigienkę chodzi :D. Ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #226 dnia: Styczeń 24, 2018, 11:12:40 »
nie wiem o jaką dźwigienkę chodzi :D . Ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić.

Dźwigienka.. łącznik metalowy łączący korektor wysokości z obejmą (metalowym elementem) znajdującym się na drążku stabilizacyjnym..


Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #227 dnia: Luty 02, 2018, 13:16:41 »
W końcu dzisiaj miałem czas żeby zająć się zawieszeniem w mojej Cytrynce. Pomierzone wszystkie wysokość najdokładniej jak się dało. I powiem szczerze że wyliczone wartości do wpisania w DB trochę zastanawiają ponieważ na pierwszy rzut oka wydają się "od czapy? Ale o dziwo po wpisaniu i zatwierdzeniu zawieszenie ustawiło mi się niemal wzorcowo. Przód jest na 41,5 cm a tył na 39 cm (wcześniej był przód na prawie 43cm i tył na 36 cm), oczywiście wszystko mierzone na odpalonym silniku. Zobaczymy teraz jak będzie się jeździło. Niestety nadal nie pokazuje mi się potwierdzenia podniesienia do najwyższej pozycji zawieszenia, mimo że fizycznie się podnosi. Możecie podpowiedzieć dlaczego tak się dzieje?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #228 dnia: Luty 02, 2018, 13:52:59 »
Waldek pisał dlaczego.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #229 dnia: Luty 02, 2018, 16:34:16 »
W końcu dzisiaj miałem czas żeby zająć się zawieszeniem w mojej Cytrynce. Pomierzone wszystkie wysokość najdokładniej jak się dało. I powiem szczerze że wyliczone wartości do wpisania w DB trochę zastanawiają ponieważ na pierwszy rzut oka wydają się "od czapy? Ale o dziwo po wpisaniu i zatwierdzeniu zawieszenie ustawiło mi się niemal wzorcowo. Przód jest na 41,5 cm a tył na 39 cm (wcześniej był przód na prawie 43cm i tył na 36 cm), oczywiście wszystko mierzone na odpalonym silniku. Zobaczymy teraz jak będzie się jeździło. Niestety nadal nie pokazuje mi się potwierdzenia podniesienia do najwyższej pozycji zawieszenia, mimo że fizycznie się podnosi. Możecie podpowiedzieć dlaczego tak się dzieje?

Być może masz to co ja...U mnie nie działało w pełnym zakresie cięgno korektora wysokości (ta dźwigienka). Po jego zdjęciu (trwało to trochę bo był zasyfiony), wyczyszczeniu owej metalowej główki od korektora, cięgna i nasmarowaniu wszystkiego hula i można zakładać i zdejmować palcami. Wcześniej nie dało się tego za bardzo nawet zdjąć...
Pozostaje mi tylko jeszcze ustawienie tego "wyjącego do góry" zawieszenia. Tylko się zastanawiam czy przód zrobić na 40,5 cm czy 41 lub 41,5, a tył na 39? Jakie macie ustawione te wysokości aby komfort była jak największy? Sprawę u mnie niestety komplikuje brak kanału i własnego programu. Ze wszystkim muszę do mechana jeździć... :(

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #230 dnia: Luty 02, 2018, 17:24:57 »
Jakub jakoś nie potrafię odnaleźć w wypowiedziach Waldka rozwiązania mojego problemu. Informacja że po regulacji wysokości mogą nie być osiągał e pewne pozycje wysokości zawieszenia nic mi nie dają. Szukam rozwiązania. Wydawało mi się ze skoro zrobione wszystko zostało zrobione wg instrukcji to powinno być ok. Jednak wygląda na to że nie jest więc szukam o co może tym razem chodzić.
Dzwignia korektora tylnego jest nowa więc to na pewno nie jej wina. Sam korektor tylny nie generuje błędów. Pojęcia nie mam co to może być i czy wogole warto zawracać sobie tym 4 litery.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #231 dnia: Luty 02, 2018, 17:28:52 »
Ponieważ najpierw trzeba wstępnie ustawić wysokość na obejmach mechanicznie, a ewentualnie
później delikatnie korygować DB...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #232 dnia: Luty 02, 2018, 17:34:26 »
Szczerze to boje się nawet do tej obejmy z tyłu podchodzić bo na 100% coś się tam urwie przy dokręcaniu a cena nowej to jakaś masakra.
Poza tym sama się przestawila wysokość na obejmie? Wizualnie wygląda jakby od fabryki nikt tam nic nie grzebal.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #233 dnia: Luty 02, 2018, 18:13:34 »
Mogło się "samo" przestawić.
Korozja, niewłaściwe podniesienie samochodu na podnośniku, mógł się skrzywić
stelaż mocujący potencjometr do nadwozia...
DB pomaga, ale nie załatwia wszystkiego.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #234 dnia: Luty 02, 2018, 19:08:14 »
Raczej nie widać żeby było coś pokrzywione czy coś ale widocznie coś się musiało dziać jeszcze za poprzedniego właściciela. No cóż chyba trzeba będzie z tym żyć. Zobaczymy jeszcze jak się zmienił komfort jazdy po zmianie wysokości. Mam nadzieję że nie będzie gorzej

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #235 dnia: Luty 03, 2018, 07:40:39 »
Panowie. Muszę ustawić sobie zawieszenie w c5 z przodu bo jest za wysoko. Mógłby mi ktoś cyknąć fotkę podwozia i zaznaczyć punkt w którym dokonuje się pomiaru? Mam serwisówkę, ale ciężko mi ten punkt dokładnie określić. Dzięki.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #236 dnia: Luty 09, 2018, 09:35:46 »
Panowie potrzebuję porady z waszej strony. Od jakiegoś czasu mam problem z zawieszeniem z przodu. Objawia się to m.in. twardym zawieszeniem i po przejeździe przez próg zwalniający autem buja dość mocno na boki (przejeżdżam na wprost oboma kołami, prędkość około 12-14 km/h). Na początek ustawiłem wysokość Diagboxem, ale niestety nic to nie dało. Nie mam kanału więc za bardzo nie mam jak się zabrać za korektor wysokości. Dodam jeszcze, że autem po przejeździe przez próg buja, ale nie zawsze i niezależnie od obciążenia. Czasami po prostu przejedzie mięciutko i równo a czasami bujnie na boki jak szalone. Czy możliwe jest zużycie sfer już po 62k km? Czy szukać przyczyny gdzieś indziej? Tak jak piszę myślałem, że jest to związane z wysokościa, ale po ustawieniu nic się nie zmieniło. Jestem z 3miasta i tu specjalistów jak na lekarstwo. A w ASO w uj drogi niestety. Z tyłu wszystko gra.
Ktoś pisał, że wymieniał cięgno korektora bez kanału. Jest to w ogóle możliwe?

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #237 dnia: Luty 09, 2018, 11:20:55 »
Nie napisałem bo wydają mi się prawidłowe. 40,5 z przodu i 39,5 z tyłu. Mierzone od środka koła do błotnika.

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #238 dnia: Luty 09, 2018, 11:31:17 »

Ktoś pisał, że wymieniał cięgno korektora bez kanału. Jest to w ogóle możliwe?
Możliwe, auto na górny serwis, podnieść żabą aby było wyżej. Dla bezpieczeństwa uśpić pacjenta i odpiąć klemę podłożyć kobyłki.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #239 dnia: Luty 09, 2018, 11:32:55 »
Jak wprowadzić Bsi w stan uśpienia?

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #240 dnia: Luty 09, 2018, 11:39:49 »
Nie napisałem bo wydają mi się prawidłowe. 40,5 z przodu i 39,5 z tyłu. Mierzone od środka koła do błotnika.

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka
Są prawidłowe,  masz wszystkie pozycje zawieszenia,  prawidłowy poziom lds?
Tak. Sprawdziłem poziom na spuszczonym ciśnieniu. Auto osiąga wszystkie wysokości.

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #241 dnia: Luty 09, 2018, 11:43:39 »
Objawia się to m.in. twardym zawieszeniem i po przejeździe przez próg zwalniający autem buja dość mocno na boki (przejeżdżam na wprost oboma kołami, prędkość około 12-14 km/h).
Podłącz DB podczas jazdy i sprawdz stan zawieszenia czy jest w danym momencie sztywne / elastyczne. Jeżeli się utwardza pokaże dlaczego ... kąt natarcia, hamowanie, przyspieszanie kręcenie kierownicą itd.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #242 dnia: Luty 09, 2018, 11:56:42 »
Ok. Sprawdzę to na dniach. O ile znajdę to w diagboxie :)

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #243 dnia: Luty 09, 2018, 13:17:43 »
Nowy typ. Auto z 2013r. Moje od nowości. Dziś zobaczę czy dźwignie są dostępne w ASO i jeśli będą to je profilaktycznie wymienię i wyczyszcze kulki. Koszt to żaden tylko nie mam kanału i będę kombinował w garażu z żabą jak wspomniał Waldemar.

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #244 dnia: Luty 09, 2018, 15:23:28 »
Wygląda na to, że jest. Aczkolwiek czasami jest twardo a czasami nie. Nawet mój trzyletni syn zapytał ostatnio co tak trzęsie w aucie. Nie mam pojęcia od czego to zależy. Dzwigienki zamówiłem bo przedniej nie mieli. Koszt brutto to 45zl. Oglądałem tą z tyłu i nie wygląda za ciekawie. Nawet jak jej nie wymienię to będzie na później.

Wysłane z mojego Mate 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #245 dnia: Luty 09, 2018, 17:53:24 »
Jak wprowadzić Bsi w stan uśpienia?
To jest w instrukcji obsługi:

"Przed odłączeniem akumulatora

Przed przystąpieniem do odłączenia akumulatora, po wyłączeniu zapłonu należy odczekać 2 minuty. Przed odłączeniem akumulatora należy zamknąć szyby i drzwi."
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2018, 18:45:41 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #246 dnia: Luty 09, 2018, 19:04:04 »
Jak wprowadzić Bsi w stan uśpienia?
To jest w instrukcji obsługi:

"Przed odłączeniem akumulatora

Przed przystąpieniem do odłączenia akumulatora, po wyłączeniu zapłonu należy odczekać 2 minuty. Przed odłączeniem akumulatora należy zamknąć szyby i drzwi."

Dziękuję

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #247 dnia: Maj 22, 2018, 08:19:50 »
Koledzy od kilku dni  pojawił się problem z zawieszeniem w mojej Cytrynie Kombi. Wydaje mi się, że stoi wyżej, podczas hamowania czuć jakby troszkę samochodem bujało. Jest też nieco twardszy. Cytryny osiąga wszystkie wysokości zawieszenia. Odnoszę również wrażenie, że czasem lewa przód stoi trochę niżej.
Co może być przyczyną takiego zachowania? Od czego zacząć? Samochód z 2010 roku, 200k przebiegu.
 

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #248 dnia: Maj 22, 2018, 09:09:10 »
Koledzy od kilku dni  pojawił się problem z zawieszeniem w mojej Cytrynie Kombi. Wydaje mi się, że stoi wyżej, podczas hamowania czuć jakby troszkę samochodem bujało. Jest też nieco twardszy. Cytryny osiąga wszystkie wysokości zawieszenia. Odnoszę również wrażenie, że czasem lewa przód stoi trochę niżej.
Co może być przyczyną takiego zachowania? Od czego zacząć? Samochód z 2010 roku, 200k przebiegu.
zacznij od pomiarów zawieszenia - to jest wysokości na jakiej stoi w trybie do jazdy na włączonym zapłonie (aby przód nie opadł)

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #249 dnia: Maj 22, 2018, 09:23:45 »
OK, dzięki. A jakie są prawidłowe wartości dla kombi? 39,5 przód i 40,5 tył? Pomiaru dokonać od osi koła do błotnika, tak?