0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Czy możliwe jest że na jednej osi są różne wyniki pomiaru???Tył 39,5 a z przodu jedna strona 42 a druga prawie 43. możliwe czy jedyna opcja że źle pomierzyłem??tak czy siak 42 to chyba ciut za wysoko?
U mnie jest 42cm przód i 41 tył. Wcześniej miałem ok. 40cm przód i nieco wyżej tył. Obecnie uważam, że auto jest nieco twardsze niż było...ale różnica jest "kosmetyczna". Na razie nie miałem okazji porównać i inną C5 więc tylko czytam Wasze opinie na ten temat...
przód 41, tył 39,5Tylko to są wartości mierzone od osi do rantu, czyli nie jest to tak precyzyjny pomiar jak ten wg instrukcji. W każdym razie lepiej ustawić to tak, niż wcale. Mierzyć należy tylko na pracującym silniku.
Przód ma być widocznie wyżej niż tył. Po zgaszeniu silnika przód obniża się o około 2 cm, z tego co wiem, tylko po to aby lepiej wyglądał na parkingu.Wymiary które podałem pochodzą od forumowiczów którzy ustawiali zawieszenie przez dokładne pomiary wg instrukcji i komputerowo.
oj chyba fantazjujesz wspomaganie ruszania pod górę jest realizowane przez system ESP
A co to takiego?
W DB jest na do włączenia/wyłączenia opcja 2 sec. przytrzymania auta przez ESP podczas ruszania pod górę ...
Cytat: Paweł Jędrocha w Marzec 09, 2017, 16:42:19W DB jest na do włączenia/wyłączenia opcja 2 sec. przytrzymania auta przez ESP podczas ruszania pod górę ......ruszania pod górę. A skąd system wie, że jest pod górę? :-)
Cytat: Marcin Gałek w Marzec 09, 2017, 18:44:54A co to takiego?Znajduje sie pod dywanikiem i przesyła multum wiadomości także te o pochyleniu auta w zakresie do 17%. Info przetwarzane jest głównie przez ESP i kalkulator zawieszenia, dzięki temu auto nie nurkuje i nie odchyla sie podczas przyspieszania (w granicach jakiś tam). ESP zaciąga sobie ręczny z odpowiednia siłą biorąc pod uwagę pod jakim katem stoi auto, system zostaje przebudzony i ciagle monitoruje ruch koła przez 30 minut jeżeli kąt jest większy niż (nie pamietam) i przez 10 minut jeżeli jest mniejszy itd. Kiedys czytałem ze podczas wypadku auto wysyła info z danymi GPS i pozycje jeżeli np. stoi kołami do góry , oczywiście opcja płatna.
Cytat: Marc Waldemar w Marzec 09, 2017, 21:50:40Cytat: Marcin Gałek w Marzec 09, 2017, 18:44:54A co to takiego?Znajduje sie pod dywanikiem i przesyła multum wiadomości także te o pochyleniu auta w zakresie do 17%. Info przetwarzane jest głównie przez ESP i kalkulator zawieszenia, dzięki temu auto nie nurkuje i nie odchyla sie podczas przyspieszania (w granicach jakiś tam). ESP zaciąga sobie ręczny z odpowiednia siłą biorąc pod uwagę pod jakim katem stoi auto, system zostaje przebudzony i ciagle monitoruje ruch koła przez 30 minut jeżeli kąt jest większy niż (nie pamietam) i przez 10 minut jeżeli jest mniejszy itd. Kiedys czytałem ze podczas wypadku auto wysyła info z danymi GPS i pozycje jeżeli np. stoi kołami do góry , oczywiście opcja płatna.Czy na pewno zaciąga ręczny, czy raczej wykorzystuje pompę ABS?
Np. zatrzymujemy się na skrzyżowaniu, które znajduje się na pochyłosci i trzymam nogę na hamulcu. Puszczam hamulec ,nogę przenoszę na pedał gazu i ruszam. Jak realizowane jest przytrzymanie auta, by się nie stoczyło do tyłu?
Ok dzięki za odpowiedź, to w jakiej sytuacji ESP zaciąga hamulec pomocniczy.