Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?  (Przeczytany 53652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wowo13

  • Gość
[mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« dnia: Październik 24, 2015, 12:26:11 »
Dziś, 500 m od ruszenia, na środku ruchliwej drogi zgasł mi silnik. Nie pojawił się żaden błąd na desce rozdzielczej, nie dało się go zapalić. Dopiero gdy już prawie przyjechała laweta, samochód odpalił, jak gdyby nigdy nic (przez pierwsze 20 minut prób co około 2-3 minuty, nic się nie działo, kręcił rozrusznik, jakby nie było paliwa).
Wcześniej, raz na ~3 tygodnie miałem taki objaw, że przy przyśpieszaniu na zimnym silniku, silnik jakby się wyłączał i włączał w ciągu mniej niż sekundy (powodowało to gwałtowne szarpnięcie).

Ktoś miał podobnie? Zanim zamówię moduł BSM, który zapewne jest odpowiedzialny, chciałbym wiedzieć, czy ktokolwiek miał podobne objawy?

Czy ktoś wymieniał już moduł BSM? Jeśli tak to co było wcześniejszym objawem?

Będę wdzięczny za wskazówki.



Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2015, 14:11:50 »
A zwróciłeś uwagę czy słychać pompę w baku jak przekręciłeś kluczyk? Jeśli nie chodziła to najpierw zerknij do BSI czy się pin od pompy nie wypalił. Poszukaj na forum temat był wielokrotnie poruszany.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2015, 18:29:55 »
Dlaczego BSM podejrzewasz z a nie ECU silnika? W bsm są bezpieczniki odpowiedzialne za zasilanie czujników.  Pewnie nie ma jednoznacznych objawów.  Zdemontuj i zobacz czy wizualnie w środku elektronika jest ok, nie ma wody , zazielenialy itd. A tak tylko podstawienie, a i tak przy używe nie masz pewności,  że kupiłeś taki sam jak miałeś.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2015, 19:10:05 »
Masz na myśli BSM?

Tak tak porymbało mnie się.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2015, 10:24:39 »
Ale jak chcesz sprawdzić pracę tej pompy gdy objaw jest chwilowy, a tak autko zachowuje się normalnie? Przecież auto pali, jeździ itd tylko w najmniej oczekiwanym momencie gaśnie,. To bardzo trudne usterki do diagnostyki. Teraz można sprawdzić wydatek paliwa tej pompy, czy czasami nie jest już na granicy. Po za tym to CR  wiec spadek ciśnienia powinienem wygenerować błąd . Wyjściem jest jazda z rejestratorem parametrów i monitorowanie ich. To wredne usterki, które występują sporadycznie i są krótkotrwałe.  Ciężko się szuka , a przyczyn może być sporo.  A może warto zajrzeć do baku, w jakim stanie jest smok, może syf jakiś tam jest. Tak miałem w Kia Sorento, gdy zgasł to dopiero po chwili odpalał - zasyfialy smok. Lub też gdzieś zaciąga powietrze, czyli zapowietrza się. 
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Osmałek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen: C3 1.4 HDI 70 2009, Xsara Picasso 1.6 HDI 90 2006; Toyota: Corolla E15 2.0 D4-D 2012
  • Zainteresowania: informatyka, mechanika samochodowa, elekronika samochodowa, prawo, IT...
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2015, 16:22:44 »
Sprawdź kostki, zarówno przy pompie, jak i przy ECU.
_________
Pozdrawiam
Andrzej Osmałek

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2015, 14:35:12 »
Czy na wyswietlaczu pojawia sie jakis blad ? ... wlasnie w chwili tych szarpniec ?


Mialem podobne objawy ... na szczescie juz naprawione ...
Poki co .. nie chce nic sugerowac.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Andrzej Osmałek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen: C3 1.4 HDI 70 2009, Xsara Picasso 1.6 HDI 90 2006; Toyota: Corolla E15 2.0 D4-D 2012
  • Zainteresowania: informatyka, mechanika samochodowa, elekronika samochodowa, prawo, IT...
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 27, 2015, 15:24:57 »
Wojtek, czyżbyś miał na myśli przekaźnik R2 w BSMie??
_________
Pozdrawiam
Andrzej Osmałek

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2015, 15:33:12 »
Wojtek, czyżbyś miał na myśli przekaźnik R2 w BSMie??

Tak ..
Objawy mialem prawie identyczne :
- za pierwszym razem - pojawienie sie na chwile depollution system faulty
- za drugim razem - po odpaleniu silnika natychmiast zgasl .. po chwili odpalil jak gdyby nigdy nic - oczywiscie ten sam blad sie pojawil
- za trzecim razem ... silnik wylaczyl sie na amen ... pomogla tylko wymiana przekaznika.

Prawie ... gdyz u mnie dodatkowo pojawial sie blad na wyswietlaczu - a u kolegi nie (przynajmniej nie wspomina o tym).



Ale .. u kolegi raczej obstawialbym problemy z sama pompa.
U kolegi kreci rozrusznik - u mnie byla absolutnia cisza.

Proponuje rozpiac kostke przy pompie i sprawdzic czy napiecie dochodzi do pompy .. a potem na krotko podac napiecie na pompe.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 28, 2015, 10:41:48 »
Najbardziej zastanawia mnie :
- krecenie rozrusznika - czyli wskazywaloby to na to ze przekaznik R2 w BSM dziala - a co za tym idzie .. prad powinien dochodzic do wszystkich elementow wykonawczych (w tym pompa)
- brak błędów

Wojtek, podnies tylne siedzenie (prawy tyl) i posluchaj..czy po przekreceniu kluczyka w 1 pozycje (nie uruchamiaj silnika) ... slychac szum przepychanego paliwa ze zbiornika do silnika.
To naprawde wyraznie slychac.
Oczywiscie .. przy okazji mozesz sprawdzic bezpiecnzik pompy (btw ... wrzuc fotke swojego BSMa).
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2015, 14:45:32 »
U mnie w 2.0 hdi niemal identyczny objaw dała usterka czujnika położenia wału.
Nie wiem jak to się ma do biturbo.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2017, 17:49:07 »
Witam pytanie nie mogę nigdzie znaleść opisu przekaźników w module BSM pod maską i BSI w kabinie. Szukam schematu który jest opisany krok po kroku co jest od czego.

Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Marek_S

  • Gość
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2017, 18:39:29 »
Bo nie ma takowych opisów w BSM przekażniki są lutowane

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2017, 06:15:07 »
Czy problem został rozwiązany?
Pytam ponieważ u mnie jest podobny objaw. Samochód MK2 2.0 hdi 136 kucy. Potrafił się na ułamek sekundy wyłączać i nie było żadnych błędów. Doszło do tego że zgasł i wrócił na lawecie. Co ciekawe podczas takiej czkawki wyłącza się też klimatyzacja . Pompy w zbiorniku nie ma w mojej  wersji. Jak zgasł całkiem to pomagało zdjęcie klemy  z akumulatora,niestety do czasu. Jedyna nieprawidłowość to za małe ciśnienie na listwie ale to by nie odpalal po zdjęciu klemy

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 19, 2017, 12:00:23 »
Jak zgasł całkiem to pomagało zdjęcie klemy  z akumulatora,niestety do czasu. Jedyna nieprawidłowość to za małe ciśnienie na listwie ale to by nie odpalal po zdjęciu klemy

Witam,
miałem dziwne zatrzymanie silnika podczas podróży wakacyjnej, wszystkie zegary padły na sekundę, po czym udało się auto bez problemu odpalić. Przez kilkaset kilometrów nie mogłem tego zdiagnozować, czasem szarpnął, bo na sekundę się wyłączał. Po postoju, gdy nie chciał odpalić, poruszałem klemami przy akumulatorze i znów jechał, choć w pewnym momencie czuć było w nawiewach lekki swąd nadtapianej izolacji. Diagnozę postawiłem dopiero na drugi dzień, gdy nie dało się auta już całkiem odpalić a objawy na zegarach sugerowały pad akumulatora. Okazało się, że mocno poluzowany był na złączu oczkowym ze śrubą M8 w skrzynce komputera za akumulatorem gruby przewód idący od klemy "+" akumulatora do tej skrzynki. Po oczyszczeniu mechanicznym, zabezpieczeniu odpowiednią chemią i solidnym dokręceniu złącza auto jak nowe :) .
Pozdr.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2017, 01:27:13 »
Proponuję sprawdzić Lexią błędy i obstawiam regulator ciśnienia paliwa na pompie CR (350-450 zł). Częsty błąd to zacinanie się tego regulatora. Wywala błąd depolution, bo on zawsze wyskakuje jak jest problem z zasilaniem w paliwo czasami zapala się kontrolka silnika a po chwili dłuższej czy krótszej samo "naprawia się"
youtube.com/wedkarskiedylematy

Marek_S

  • Gość
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 01, 2017, 15:14:55 »
Raczej czujnik np. położenia wału

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2003r. 110 KM model: RHZ
  • Zainteresowania: Elektronika i motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa oraz Różan
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 17, 2020, 18:21:43 »
Ale jak chcesz sprawdzić pracę tej pompy gdy objaw jest chwilowy, a tak autko zachowuje się normalnie? Przecież auto pali, jeździ itd tylko w najmniej oczekiwanym momencie gaśnie,. To bardzo trudne usterki do diagnostyki. Teraz można sprawdzić wydatek paliwa tej pompy, czy czasami nie jest już na granicy. Po za tym to CR  wiec spadek ciśnienia powinienem wygenerować błąd . Wyjściem jest jazda z rejestratorem parametrów i monitorowanie ich. To wredne usterki, które występują sporadycznie i są krótkotrwałe.  Ciężko się szuka , a przyczyn może być sporo.  A może warto zajrzeć do baku, w jakim stanie jest smok, może syf jakiś tam jest. Tak miałem w Kia Sorento, gdy zgasł to dopiero po chwili odpalał - zasyfialy smok. Lub też gdzieś zaciąga powietrze, czyli zapowietrza się.
Witam, wiem że ten wątek jest bardzo stary ale ja mam podobne objawy i się z nimi morduje. W moim przypadku czasami nie chce odpalić a kilka razy w czasie jazdy zdechł mi, nie przychodzi wtedy napięcie do pompy paliwa. Napięcia brakuje już w module BSM, ktoś tam grzebał wcześniej i przewód idący do pompy paliwa jest dolutowany do pojedynczego pinu, który jest wciśnięty do środkowej kostki w module BSM B4, prawdopodobnie w pin numer 11 ale ja nie wiem czy to jest jego prawidłowa lokalizacja dla tego pinu, ponieważ daje się go wyciągnąć i wcisnąć również w 12 pin który jest obok i jest wolny. Są też inne wolne piny w tej kostce, więc ja nie wiem czy np. ktoś się nie pomylił albo nie wymyślił jakiegoś patentu, jak sztucznie podam z akumulatora zasilanie na ten 11 pin co z niego wystaje kawałek odizolowanego przewodu, tego do którego do którego jest dolutowany kabel od pompy paliwa, to silnik staruje, i po chwili można już odłączyć ten "bypass" a napięcie zasilające pompę już jest i tak do następnego razu, chce to naprawić ponieważ boję się żeby mi nie zgasł w trakcie wyprzedzania. Interesuje mnie z którego pinu w oryginale jest zasilana pompa paliwa. Moje auto to Citroen C5 2.0 HDi 2003r.


Dziękuję za wszelką pomoc Tomasz
Citroen C5 2.0 HDI silnik 110 KM (80 KW) model: RHZ (DW10ATED) 03.2001-08.2004r

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 17, 2020, 21:13:05 »
Dołącz dodatkowy przekażnik, może być taki zwykły od świateł. Puki ten w BSM jeszcze jako-tako działa, to jest szansa, że zapomnisz o problemie... Zasil cewkę dodatkowego z pinu prowadzącego do pompy, a pompę poprzez styki przekażnika do plus. Oczywiście jeszcze dodatkowy bezpiecznik 10A.


Pomyliłeś działy, bo to jest do MK2, ale, że miałem wcześniej MK1 z takim silnikiem, więc znam problem ;D

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 17, 2020, 21:42:19 »
Z tego co czytam to wszelkie połączenia od plusa aku są bardzo czułe na brak styku czy spadki napięcia. Gdy u mnie takie objawy nastąpią (oby nigdy) to będę szukał wszystkiego co wychodzi od klemy +. C5 jak działa super auto.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [mk2] Padanie modułu BSM - jakie objawy?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 17, 2020, 22:00:12 »
MK-1 jezdziłem 18 lat i przejechałem nim 640kkm i nadal dobrze jezdzi z kimś innym... ;D  Stwierdzam, że BSM to był najgorszy jego element. Po kolei padały w nim przekażniki, pompa paliwa, światła, dmuchawa, ale radziłem sobie robiąc bypasy... ;D