Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie  (Przeczytany 83806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
[MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« dnia: Listopad 05, 2015, 21:23:28 »
Witam posiadam od niedawna c5 z hydro, na przeglądzie w ASO stwierdzili jedynie lekkie pocenie się prawego przodu amortyzatora.Poziom LDS ok, choć sprawdzane tylko i wyłącznie poprzez opuszczenie na glebę. Wydaje mi się, że auto nie zachowuję się tak jak powinno. Tzn. najwyraźniej czuć to po najechaniu na policjanta. Nawet z prędkości około 20km/h po spotakaniu przednich kół słychać wyraźne stuknięcie. Ogólnie jest fajnie i komfortowo ale chyba to nie jest to co powinno być. Wcześniej nie miałem do czynienia z takim zawieszeniem więc ciężko jest mi stwierdzić czy to normalne. Auto  na poprzecznych nierównościach nie zachowuję się chyba dobrze ciągle coś wali. Na postoju przy zgaszonym silniku z przodu mam 40 cm tył 39cm. Wszystkie stopnie zawieszenia działają prawidłowo. Może jest ktoś z Krakowa z wolną chwilą co mógłby się przejechać i stwierdzić jak to wygląda.Od czego najlepiej zacząć diagnozę?? Od wymiany amortyzatora? I jeszcze jedno pytanie. Czy wymiana amortyzatora lub sfer jest jakaś skomplikowana , czy może to zrobić normalny warsztat?

Offline Marcin Łukawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2011r 2.0 163km Diesel, Sedan exclusive. Dawniej: 307,Corolla,206
  • Zainteresowania: Muzyka,książka,motoryzacja,handel
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2015, 21:29:25 »
Który masz rok c5?
Citroën creative technology ;)

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2015, 21:30:07 »
2009. pierwsza rejestracja 03.2010

Offline Marcin Łukawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2011r 2.0 163km Diesel, Sedan exclusive. Dawniej: 307,Corolla,206
  • Zainteresowania: Muzyka,książka,motoryzacja,handel
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2015, 21:47:27 »
hmm co do "pocenia się" amortyzatora to w cytrynach przed liftem słyszałem, że to często występuje. Jest tu pewien kolega z Krakowa i na pewno Ci pomoże, bo żeby coś stwierdzić musiał bym zobaczyć. Co do wymiany sfer to trochę kosztowne. A tak ogólnie to poszukaj jakiegoś serwisu co ma pojęcie o Hydro a nie jakiś pierwszy lepszy warsztat, bo więcej szkód Ci mogą narobić niż pomóc. Jaki masz przebieg? bo chcę sprawdzić ile tan amor przejeździł.
Citroën creative technology ;)

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2015, 21:50:33 »
220 kkm, widziałem na allegro nowe sfery po 199zł. Czy da się je wymienić samodzielnie?(gdzieś wyczytałem, że nie jest to duży problem). Jak ewentualnie sprawdzić czy sfery są uszkodzone tzn, że to właśnie w nich problem? Nie powiem, nie chciałbym się narazie pchać w duże koszta z tym związanie bo dopiero co umówiłem się na dynamiczną wymianę oleju i trochę pęknie.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2015, 21:58:19 »
Poziom LDS ok, choć sprawdzane tylko i wyłącznie poprzez opuszczenie na glebę.

No to w takim razie raczej nie jest OK, bo procedura sprawdzania w Mk III jest inna, o czym - o dziwo - w ASO jakoś od 2008 r. się jeszcze nie dowiedzieli choć stoi to jak byk w każdej serwisówce. W Mk III poziom płynu się sprawdza dopiero po spuszczeniu ciśnienia z układu.

Więc zacznij od sprawdzenia poziomu płynu jak należy, a następnie jak już będziesz miał tyle płynu ile trzeba sprawdź, czy problem nadal występuje.

Wydaje mi się, że auto nie zachowuję się tak jak powinno. Tzn. najwyraźniej czuć to po najechaniu na policjanta. Nawet z prędkości około 20km/h po spotakaniu przednich kół słychać wyraźne stuknięcie. Ogólnie jest fajnie i komfortowo ale chyba to nie jest to co powinno być. Wcześniej nie miałem do czynienia z takim zawieszeniem więc ciężko jest mi stwierdzić czy to normalne. Auto  na poprzecznych nierównościach nie zachowuję się chyba dobrze ciągle coś wali.

Miałem dokładnie te same objawy w poprzedniej C5, fabrycznie nowej, bezpośrednio po zakupie. Tył stukał na przeszkodach jak cholera, a ogólne odczucie było że auto jest zbyt twarde. Dobry miesiąc się szarpałem z ASO - wmawiali mi że wszystko jest OK. W końcu zorientowali się że i tak nie odpuszczę, więc zadecydowali że wymienią na gwarancji obie sfery z tyłu (bo wymienia się parami) - jak ręką odjął.

Więc polecam sprawdzić sfery.

Jeśli po włączeniu trybu SPORT nadal będzie stukać to to eliminuje sfery środkowe gdyż one są w trybie SPORT odłączone - należy więc wtedy sprawdzić 4 sfery nad kołami.  Natomiast jeśli po włączeniu trybu SPORT stukanie znika, to należy sprawdzić sfery środkowe. 

Oczywiście, jeżeli jest taka możliwość, to najlepiej sprawdzić wszystkie, bo wtedy będziesz wiedział w jakim są stanie - inne mogą nie dawać efektów w postaci stukania, ale też już mogą nie trzymać ciśnienia.

Na postoju przy zgaszonym silniku z przodu mam 40 cm tył 39cm. Wszystkie stopnie zawieszenia działają prawidłowo.

Jeśli któraś sfera jest walnięta to wszystko inne (np. regulacja wysokości) będzie działać prawidłowo bo to działa niezależnie od sfer, po prostu auto będzie sztywniejsze i mogą być takie efekty walenia/stukania.

Czy wymiana amortyzatora lub sfer jest jakaś skomplikowana , czy może to zrobić normalny warsztat?

Wymiana sfer jest prosta, ale lepiej nie dawaj tego pierwszemu lepszemu brakorobowi, bo to trzeba robić w odpowiedni sposób, w tym np. najpierw spuścić ciśnienie z układu przyrządem diagnostycznym, którego byle ziutek w warsztacie nie ma.  Ponadto dobrze byłoby sprawdzić z którą sferą czy sferami jest problem, a nie wymieniać w ciemno - a do tego przyda się przyrząd do pomiaru ciśnienia gazu w sferach.  Musisz znaleźć warsztat, który specjalizuje się w hydro.  Inni co najwyżej Ci coś zepsują.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2015, 14:57:39 wysłana przez Michał Jerz »

Offline Marcin Łukawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2011r 2.0 163km Diesel, Sedan exclusive. Dawniej: 307,Corolla,206
  • Zainteresowania: Muzyka,książka,motoryzacja,handel
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2015, 22:00:43 »
faktycznie z wymianą sfer jakiegoś mega dużego problemu nie ma, lecz trzeba spuścić z auta ciśnienie DB bo inaczej będzie problem, niestety bez komputera się nie obejdzie. Co do amortyzatora 220 tyś km czyli swoje wysłużył. Najlepiej jak by ktoś z forum Ci to zobaczył bo tak to trochę wróżenie ze szklanej kuli
Citroën creative technology ;)

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2015, 22:05:10 »
Ok, dzięki za info. Jeżeli jest ktoś z Krakowa stawiam piwo albo nawet dwa:) Szukam warsztatu i zacznę coś działać. Dam znać jak postępy.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2015, 22:05:42 »
220 kkm, widziałem na allegro nowe sfery po 199zł. Czy da się je wymienić samodzielnie?(gdzieś wyczytałem, że nie jest to duży problem). Jak ewentualnie sprawdzić czy sfery są uszkodzone tzn, że to właśnie w nich problem? Nie powiem, nie chciałbym się narazie pchać w duże koszta z tym związanie bo dopiero co umówiłem się na dynamiczną wymianę oleju i trochę pęknie.

Musisz mieć interfejs, bo trzeba spuścić ciśnienie z układu. Musisz mieć klucz (choćby taki łańcuchowy od wymiany oleju w silniku) bo ręcznie tego nie odkręcisz.  Sama wymiana już potem jest prosta, bo to jest zwykły gwint.  Ale nie zawsze sprawdzisz czy sfera jest sprawna - czasem w niej lata uszkodzony dławik czy resztki uszkodzonej membrany, ale jeśli nic nie lata to sam nic nie sprawdzisz - trzeba mieć manometr do pomiaru ciśnienia....

Więc na pierwszy raz odradzam samodzielną zabawę, szczególnie jeśli nie masz interfejsu i nie masz jak sam zmierzyć ciśnień w sferach.

Ale jak pisałem - najpierw sprawdź poziom LDSu jak trzeba, zgodnie z procedurą, a dopiero potem całą resztę.

Ja niestety nie jestem z Krakowa więc pomóc mogę tylko na forum.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2015, 22:07:33 »
Coraz bardziej zaczynam żałować 300zł w ASO na przegląd przed zakupem. Okazuje się, że nie wiele się to różniło od przeglądu na stacji diagnostycznej.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2015, 22:26:51 »
Dobrze, że są takie miejsca jak te i wszystko staje się jasne.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 05, 2015, 22:40:08 »
Coraz bardziej zaczynam żałować 300zł w ASO na przegląd przed zakupem. Okazuje się, że nie wiele się to różniło od przeglądu na stacji diagnostycznej.

Wiesz, z ASO jest tak jak ze wszystkim w naszym pięknym kraju... Przez moje lokalne ASO już się przewinęło tyle twarzy, że kojarzyć przestałem - tylko ci za biurkiem pozostają, a na warsztacie ciągle nowi. Co się któryś podszkoli to idzie w świat za lepszą kasą, a na jego miejsce biorą nowego, który znów się uczy od zera....  A jak się uczy to różne cuda wyprawia - mnie np. kiedyś taki gamoń wyzerował licznik zużycia oleju w ASB, choć zgłaszany problem nie miał ze skrzynią nic wspólnego a ostatecznie okazał się (co sam ustaliłem bo w ASO nie potrafili zaproponować nic innego jak wymianę sprawnego zaworu EGR na nowy) przypchanym filtrem FAP, któremu wystarczyło wypalanie zrobić.

Dlatego zdecydowanie lepiej jest jeździć do starych dobrych warsztatów, w których jeden i ten sam pasjonat od lat specjalizuje się w tym co robi, a nie małolaty z samochodówki na darmowym stażu.

Jak pisałem, zacznij od sprawdzenia poziomu LDS, bo jak ktoś wyliczył różnica między poziomem ze spuszczonym ciśnieniem a bez spuszczenia ciśnienia to dobre 0,7 litra...

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2015, 22:42:29 »
Tak też zrobię, mam namiar na dobrego speca od hydro z Krakowa, jak tylko będzie miał termin jadę do niego sprawdzić Lds i sfery.

Offline Michał Siwek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Otrębusy
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI 163KM AUT
  • Miejscowość: Otrębusy
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2015, 05:20:55 »
Sprawdź może najpierw łącznik stabilizatora nim wybebeszysz całe hydro.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2015, 08:09:44 »
najlepiej to podjechać do Staszka z Częstochowy, w Krakowie to w hydro biegli są na Pocieszki, Jarosław Piekara.
w moim aucie chyba padły wszystkie sfery bo się zrobił beton :( każdy samochód lepiej pokonuje nierówności.
co do pocącego się siłownika, obserwuj i nie martw się na zapas. każdego to czeka :P jak nie kapie Ci na felgę to nie ma co się stresować tym na zapas.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 06, 2015, 08:13:19 »
Jako, że jestem z okolicy, a warto mieć namiary: kim jest "Staszek z Częstochowy"? ;>

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2015, 08:49:00 »

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 06, 2015, 09:18:19 »
Jeśli po włączeniu trybu SPORT nadal będzie stukać to to eliminuje sfery środkowe gdyż one są w trybie SPORT odłączone - należy więc wtedy sprawdzić 4 sfery nad kołami.  Natomiast jeśli po włączeniu trybu SPORT stukanie znika, to należy sprawdzić sfery środkowe. 

Jeśli w MkIII (X7) działa to tak jak w MkI i MkII to niestety tak nie sprawdzi. Bo dodatkowe sfery są odłączane nawet w normalnym trybie pracy zawieszenia. Przełączenie w tryb SPORT zmienia jedynie progi odłączania i załączania środkowych sfer.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2015, 09:26:27 »
Sprawdź może najpierw łącznik stabilizatora nim wybebeszysz całe hydro.

Pamiętaj o tym co kolega powyżej napisał, bo chyba już dość zostałeś nastraszony o możliwych uszkodzeniach zawieszenia hydro. Powód stukania może okazać się bardzo błachy. Nie każdemu organizmowi pomaga to samo lekarstwo.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 06, 2015, 09:33:38 »
są jakieś domowe sposoby na sprawdzenie sfer ? kiedyś czytałem że trzeba naciskać na błotnik i sprawdzać czy któraś sfera nie jest twardsza. u mnie wszystkie tak samo się zachowują a auto beton. chyba muszę się przejechać czyimś C5 żeby porównać. odnośnie stuków to może być wszystko. warto podjechać na SKP i wjechać na szarpaki. powinno się wyjaśnić

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 06, 2015, 09:43:59 »
Michał, a czy sprawdzałeś czy masz założone właściwe sfery, czy mają właściwe dla Twojego auta ciśnienie, zajrzyj tu: http://sferedisospensione.it/citroen-sfere-di-sospensione/, i porównaj czy masz właściwe.
 
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 06, 2015, 09:46:23 »
Artek na 200% sfery są oryginalne, to był samochód dyrektora firmy i wszystko miał robione w ASO nawet zmiana opon wycieraczki szyb itp
LDS wymieniałem w zeszłym roku

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 06, 2015, 09:50:45 »
Ale jakiś powód twardości być musi, chyba że, to twoje wrażenie. Zerknij choćby z przodu, wystarczy podnieść maskę na sferach jest napisane. Z tego co widzę to powinieneś mieć z przodu i z tyłu 55 atmosfer, regulatory z przodu 57, a z tyłu 52 atm.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 06, 2015, 09:53:20 »
ale samochód stwardniał prawie z dnia na dzień, lekkie obniżenie o ok 2cm samochodu trochę go zmiekszyło.
pewnie że zerknę z ciekawości na przód. jedna sfera była odkręcana w 2009r do wymiany siłownika i jest na niej ślad odkręcania i korozja w miejscach gdzie farba została uszkodzona.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2015, 09:57:09 »
A auto z którego roku?
Lexija Citroen Peugeot.