Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF  (Przeczytany 10015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
[Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« dnia: Listopad 16, 2015, 21:41:28 »
Zna ktoś ten wynalazek? Warto tego spróbować?

Offline Oskar Kurzeja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK3 2.0HDi 138
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2015, 22:08:27 »
Jeśli chcesz przeczyścić Fap proponuję sprawdzić czy masz wersje rozbieralną. Najlepiej zrobić to poprzez stronę service citroen. Jeśli tak. Demontujesz fapa i dajesz na myjkę ciśnieniową. 3 godziny płukania + środek czyszczący do mycia sadzy i masz fapa czystego jak z fabryki. Trzeba tylko uważać żeby ciśnienie nie było zbyt duże bo można uszkodzić strukturę.

sunnychris

  • Gość
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2015, 22:39:11 »
Jaki silnik? W 2.2 204ps jest nierozbieralny.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2015, 19:55:40 »
Kolega Arkadiusz ma motor taki jak ja DW10CTED4 zatem fap nierozbieralny.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wojciech Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2.0 HDI 140
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2015, 09:15:58 »
A jaki problem wyciąć go szlifierką kontową, umyć  i wspawać

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2015, 09:23:14 »
ale te nierozbieralne się też myje tylko trzeba myć w odpowiednim kierunku.

sunnychris

  • Gość
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2015, 09:34:25 »
Generalnie można wszystko... 
http://sklep.kalinski.pl/c5/1336-katalizator-filtr-czastek-stalych-dpf-peugeot-508-citroen-c5-22-hdi-200-1731yt-1731yv.html#/cena-bez_kaucji

Ja skorzystam z tej opcji jak mi się filtr "skończy" - dla mnie prostsze rozwiązanie.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2015, 17:44:52 »
 [Mk III 2008 ] automat
Wykonałem takie czyszczenie w zaprzyjaźnionym warsztacie a błąd wyskakuje nadal.
Zimny silnik lub po kilku godzinach postoju wyjazd z mojej uliczki daję mocniej gazu i nagła chwilowa utrata mocy błąd antypollution fault i jadę dalej z normalną mocą
Zwykle robię w mieście do 15 km rzadziej trasy poza miastem jeżdżę raczej spokojniej automat nie sprzyja wysokim obrotom ( mogę przejść na zmianę ręczną )
Po 3 dniach błąd znika czasem pod koniec dnia pierwszego
Czy coś się da z tym zrobić ??
 

sunnychris

  • Gość
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2015, 01:19:44 »
Podepnij się pod lexie,  trzeba zobaczyć co się tam dzieje bo ten błąd co Ci wywala to nic nie mówi.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2015, 10:52:09 »
podpinałem się u mechanika powiedział mi tylko że to błąd fap usunął błąd i tyle. nie uzydkał z kompa żadnych innych wiadomości.
żeby nie chwilowa utrata mocy i kontrolka check to bym nie wiedział że cokolwiek się dzieje.
tak to wygląda jak by się na chwilę przyduszał albo nie mógł dopalić czegoś bo jest zimny

PP

sunnychris

  • Gość
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2015, 10:58:17 »
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=47298

No ale to musisz popatrzeć na ciśnienie różnicowe i inne parametry. Po samym kodzie błędu to takie zgadywanki.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [Mk III] K2 DPF CLEANER Czyszczenie DPF
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2015, 11:20:20 »
[Mk III 2008 ] automat
Wykonałem takie czyszczenie w zaprzyjaźnionym warsztacie a błąd wyskakuje nadal.
Zimny silnik lub po kilku godzinach postoju wyjazd z mojej uliczki daję mocniej gazu i nagła chwilowa utrata mocy błąd antypollution fault i jadę dalej z normalną mocą
Zwykle robię w mieście do 15 km rzadziej trasy poza miastem jeżdżę raczej spokojniej automat nie sprzyja wysokim obrotom ( mogę przejść na zmianę ręczną )
Po 3 dniach błąd znika czasem pod koniec dnia pierwszego
Czy coś się da z tym zrobić ??
 
Tak na już jak kolega wspomniał możesz sam sobie sprawdzić czujnik ciśnienia różnicowego, przy zgaszonym silniku czyli różnicy równej zero powinieneś mieć napięcie 0,5V. Przy zatykającym się fapie (SILNIK NA CHODZIE) i różnicy ciśnienia 0,9 bara czujnik powinien wskazać około 4V. Wtyczka  ma 3 kable  + , -  i kabelek nr 1413 którym właśnie idzie info do sterownika silnika a z tamtąd do BSI. Pozniej sprawdzimy czujnik temp. spalin tylko będziesz musiał wejść pod auto. Mam nadzieje że jakoś jasno napisałem ale umysł po andrzejkach coś nie tegoś.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 11:38:37 wysłana przez Marc Waldemar »