Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km  (Przeczytany 15889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Snow

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Gdansk, Poland
  • Posiadany samochód: C5 2009
  • Miejscowość: Gdansk, Poland
zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« dnia: Grudzień 01, 2015, 22:36:52 »
cześc. mam problem z moją cytrynką. szukałem tu i na innych forach, ale nie mogę znaleźć pomocy.

auto mi sie zapowietrza po kilku godzinach postoju, nie mogę go normalnie odpalić, no chyba że popompuję tą gruszką pod maską.
rano gdy nie pompuję, za pierwszym razem długo kręci i przerzuci kilka razy po czym zgaśnie. za drugim razem długo kręci i odpala.
gdy mam pełen bak i samochód stoi przodem w dół, wszystko działa normalnie bez popmpowania.
wymieniłem obudowe filtra paliwa z filtrem bo myslałem ze tam mam nieszczelność :/

dodatkowo dzisiaj samochód mi zgasł dzisiaj podczas zwykłej jazdy. prawdopodobnie nie dostał paliwa i zdechł. ospalił po chwili normalnie.
nie wiem czy to ma związek między sobą?

ktoś pomoże, zaleci co i jak sprawdzić aby zlokalizować usterkę?
samochód stał ponad tydzien w warsztacie i szpece sie poddali. chcieli wymieniać wszystkie przewody i pompę..

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2015, 00:15:45 »
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2015, 07:53:56 »
Może zaworek zwrotny w gruszce jest nieszczelny i po nocy cofa sie paliwo do baku.

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2015, 08:08:22 »
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....


obudowa odpada, kolega napisał, że wymienił na nową

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2015, 09:11:40 »
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....


obudowa odpada, kolega napisał, że wymienił na nową

Dasz sobie rękę obciąć, że tylko z tego powodu jest szczelna? Nawet w OEMach trafiają się buble, a podejrzewam że kolega nie wydał 400 złotych na jej zakup w ASO...

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2015, 13:36:55 »
Skoro nie widać wycieków ja bym nie szukał na siłę i wstawił uniwersalne zaworki zwrotne na przewody paliwowe i tyle. Żeby mieć pewność jeden przy zejściu przewodu pod nadwozie a drugi przed samym filtrem paliwa. Koszt niewielki a problem na pewno rozwiąże.

Offline Grzegorz Snow

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Gdansk, Poland
  • Posiadany samochód: C5 2009
  • Miejscowość: Gdansk, Poland
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2015, 23:16:39 »
kurcze, chciałem zakładać te zaworki ale niepokoi mnie fakt że samochód mi dzisiaj zgasł już drugi raz. co prawda mam prawie pusty bak, ale chyba to nie do końca normalne żeby gasł przy parkowaniu. automat!

przygotowywać się na wymianę pompy i założyć zaworek zwrotny zaraz obok gruszki?

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2015, 11:07:48 »
Hej!

Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

lukaszekvw

  • Gość
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2015, 16:45:21 »
A masz widoczne powietrze na przewodach?
Ja mialem podobnie powietrze ale nigdy nie gasl i okazala sie pompa CR, a przez pompe w dupe dostaly wszystkie cztery wtryski, ktore zaczely lać, a reszty mozesz sie domyslec :/ Do wymiany caly silnik mialem :(

Offline Grzegorz Snow

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Gdansk, Poland
  • Posiadany samochód: C5 2009
  • Miejscowość: Gdansk, Poland
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2015, 20:05:34 »
opiłków w filtrze ani obudowie filtra nie było, ale pęcherzyki powietrza pojawiają się przed gruszką, na przewodzie dolotowym z baku.. w tym najwyższym punkcie wielki bąbel a gruszka jest miękka..

jak zweryfikować czy to pompa i jaki około koszt?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2015, 20:24:31 »
Dla pewności kup nową gruchę, podłącz jak starą z tym że zasilanie ON pociągnij z jakiegoś karnisterka (czyli karnister-grucha na krótko  ) nie ze zbiornika, w ten sposób ominiesz resztę Twojej instalacji (tą od zbiornika do gruchy) w ten sposób sprawdzisz czy jest szczelna tzn.  zasysa lub nie powietrze .
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2015, 20:36:53 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Paweł Szpechar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Ostróda
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 Hdi 136 KM FAP
  • Zainteresowania: muzyka, kino, moda i styl
  • Miejscowość: Ostróda
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2015, 20:46:42 »
Hej!

Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.

Pozdrawki
BHole

To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 03, 2015, 20:55:36 »
Hej!

Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.

Pozdrawki
BHole

To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?
Tak.Przezorni leja olej 2T i maja spokój z opiłkami i z pompą.Niestety większości to nie przekonuje.

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2015, 14:20:51 »
Hej!

Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.

Pozdrawki
BHole

To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?
Tak.Przezorni leja olej 2T i maja spokój z opiłkami i z pompą.Niestety większości to nie przekonuje.

Słyszałem o tych przypadkach w 2.0 HDI 136 w nowej budzie. Z tego co pamiętam zmienili układ wtryskowy z Siemensa w starym silniku na Delphi w nowym i pompka jest niestety bardziej wrażliwa.

A co do lania oleju do 2T to nie testowałem, ale wydaje mi się, że może pomagać.
Nie tankuję paliw "premium", to też podobno poprawia żywotność :)

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2015, 16:43:37 »
Kolega Norbert Kosielnik jak dobrze pamiętam walczył długo z tym problemem. Okazało się że nowa obudowa również była nieszczelna i tam był pies pogrzebany

Offline Łukasz Lesiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Włoszczowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2.0Hdi aut. 138KM 2008r exclusive
  • Zainteresowania: Obróbka drewna
  • Miejscowość: Włoszczowa
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2018, 11:27:36 »
Witam podepnę się pod temat. Mam bardzo podobny problem. C5x7 2.0 hdi rhr.
Miałem czyszczone wtryski i wymieniłem filtr paliwa.
Od tej pory, gdy auto dłużej postoi po nocy , odpala po ok 3s kręcenia. Każde następne odpalenie już jest ma dotyk, nie ważne zimny czy ciepły. Jeśli rano podpompuje gruszka to tez odpala bezproblemowo.
Myślałem ze to obudowa filtra, ale wieczorem spiąłem wtyczki z ominięciem filtra odpaliłem, pochodził trochę i zgasiłem. Rano jednak dalej kręcił dłużej. Wiec wstępnie wykluczylem obudowę i filtr.
Teraz do sprawdzenia została mi gruszka i ewentualnie oringi złączek od paliwa.
Aczkolwiek nie widziałem w tych elementach żeby było coś nie tak, nie ma żadnych wycieków, zaworek zwrotny w gruszce jak dmuchnąłem to trzyma.
I teraz pytanie, jak już wyklucze gruszkę i złączki to jaka niże być inna przyczyna?
W pompie jest zawór zwrotny pewnie, ale gdzie i jak wyglada, ewentualnie jaki jest jego numer części?


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 19, 2018, 23:11:19 »
Trochę off top ale właśnie przypomniałem sobie że zbliża się zima i zapewne wrócą problemy z odpalaniem mojego RHR przy niskich temperaturach  ??? ??? :'( Fak...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 20, 2018, 07:14:23 »
Trochę off top ale właśnie przypomniałem sobie że zbliża się zima i zapewne wrócą problemy z odpalaniem mojego RHR przy niskich temperaturach  ??? ??? :'( Fak...
jeszcze zostało kilka miesięcy na zmianę na Pb :)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2018, 15:36:40 »
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię. Ale faktycznie oddam auto chłopakom na świece. Aku zanim wymienię to może sprawdzę prędkość obrotowa wału przy rozruchu w niskich temp czy jest ok żeby w ciemno nie wywalać kasy. Podgrzewacz filtra paliwa?
Moja poprzednia V6-tka z LPG z przelotem 280tys.km zawsze paliła pięknie, ale to był Opel

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2018, 15:45:56 »
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię............
Kolego zanim rozbebeszysz to wszystko o czym mowa powyżej, wymień ten gruby oring w pokrywie filtra paliwa. Czy wymieniałeś go podczas zmiany filtra ?. Jeżeli tak, to załóż ten stary, a jeżeli nie, to wiadomo..... Przed przykręceniem pokrywy zwilż go leciutko olejem.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2018, 23:34:02 »
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię............
Kolego zanim rozbebeszysz to wszystko o czym mowa powyżej, wymień ten gruby oring w pokrywie filtra paliwa. Czy wymieniałeś go podczas zmiany filtra ?. Jeżeli tak, to załóż ten stary, a jeżeli nie, to wiadomo..... Przed przykręceniem pokrywy zwilż go leciutko olejem.
To jest podstawą,  ale mało który mechanik, to robi, druga sprawa to zanim odpalisz po zmianie to trzeba odkręcić odpowietrznik i gruchą zalać filtr pod czubek.

Zrobiłem j.w., przed odpaleniem odpowietrzyłem. A czemu po wymianie zostawić stary oring, czyżby te nowe były już gorsze? Ja faktycznie zostawiłem stary bo wyglądał bardzo dobrze i był grubszy od tego nowego.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 21, 2018, 17:35:04 »
Ten oring jest bardzo często przyczyną zapowietrzania się układu. Już dwa razy zdarzyło mi się po wymianie filtra i oringu, że auto po nocy ciężko paliło. Więc najprostrzym sposobem był powrót do starego oringu i sprawdzenie zachowania. Ostatnio kupuję tylko oryginalne filtry i tam oring jest właściwy, nie ma problemów.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 22, 2018, 08:42:55 »
Oryginalne czyli Purflux?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 22, 2018, 17:51:14 »
Z tym odpalaniem zimą  to się  coraz mocniej zastanawiam  bo jestem akurat w chorwacji, temp. 37 stopni  a po 5 dniowym postoju samochód odpalił  i chwilę pracował nierówno . Podobnie jak zimą ale w odpowiednio mniejszej skali i bez bąka :)
Teraz przypominam sobie jak oglądałem kiedyś cytryne w komisie przy ASO Citroena . Stał tam dość długo i jak go odpalałem zachowywał się dokładnie tam samo. Miał raptem niecałem 140 tyś sprawdzonego w bazie Citroena przebiegu.
Floating on ;)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: zapowietrzanie po nocy c5 2009 2.0 hdi 136km
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 22, 2018, 22:13:38 »
Witam,jak przyjdzie zima to dam znać czy montaż dodatkowej pompki w baku pomógł.
Narazie pomógł na bomble powietrza i miękką gruche.
Odnośnie montażu grubego oringa,w kupionej nowej obudowie po 3-4 miesiącach powietrze pojawiło się w przewodach.
Zareklamowałem obudowa,kase sklep oddał,ale żadnej odpowiedzi więcej nie uzyskałem.
POZDRAWIAM



























przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005