Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Diagnoza sprzęgła.  (Przeczytany 4185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Diagnoza sprzęgła.
« dnia: Grudzień 23, 2015, 08:21:15 »
Witam.
Tematów na forum sporo i po lekturze wydaje mi się iż mam zniszczony docisk sprzęgła. Chce się tylko upewnić i zasięgnąć Waszej opinii.
Objawy:
1. Podczas ruszania szarpie samochodem ale tylko do czasu aż całkowicie puści się sprzęgło.
2. Przy wciskaniu sprzęgła słychać stuki, czasami w kabinie a czasami pod maską. Sprzęgło dosyć ciężko chodzi ale nie zawsze. Czasami idzie leciutko bez oporów a rzadko bardzo ciężko.
3. Na ręcznym hamulcu i włożeniu 3 biegu podczas ruszania bez gazu samochód ma chęci jechać.
4. Dwa razy na zimnym samochodzie słyszałem lekkie piski łożyska sprzęgła podczas wciskania sprzęgła, tak mi się wydaje po lekturze forum.
5. Przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 niby jakoś mocno nie szarpie ale czuć jedno szarpniecie.
Ile w gazu w podłogę nie dam to sprzęgło się nie ślizga na żadnym biegu.

Mam zamiar wymienić komplet sprzęgła oczywiście oraz widełki docisku oraz linkę.
Na które firmy postawić?
Cytryna z 2005 r 1.6 70 kw.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2015, 16:07:51 »
Linkę kup oryginalną lub uznanego producenta. Okolice 150 zl. Widelki jakie dostaniesz. Nie jest to jakis specjalnie wymagajacy element.  Kup tez nową tuleje prowadzącą dla dlozyska wyciskowego dostepne razem z simeringiem okolice 60 zl. Komplet sprzegla w zaleznosci od zasobnosci porfela. Dużo wZniejszy jest sposób montażu sprzegla. Trzeba zachowac pewne procedury i wazna jest czystosc przy skladaniu wszystkiego.
Pozdrawiam.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2016, 13:38:55 »
Czas leci a ja jeszcze nie wymieniłem sprzęgła, ponieważ mam pewne wątpliwości. Teraz tylko nie równo się wciska a nawet raz wpadł pedał w podłogę ale mogłem go ręką podnieść i cały czas normalnie użytkuje.
Mam pytanie techniczne.
Załóżmy że sprzęgło do wymiany zwłaszcza docisk.
Chce wcześniej sprawdzić linkę. Kupiłem nową oryginalną (nie ma na niej oznaczeń czy powinny być) linkę i chcę ją zamontować aby jednoznacznie wykluczyć zacieranie się linki.
Jeżeli po wymianie nic się nie poprawi to od ręki wymiana kompletu. Czy nowej lince zaszkodzi ta operacja bo nie  wiem na jakiej zasadzie działa samoregulacja i czy się później dostosuje do nowego fabrycznie sprzęgła.
Za podpowiedzi dziękuję.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2016, 16:14:08 »
Nic jej nie bedzie. Trzeba bedzie tylko od nowa nastawic regulator przy zakladaniu. Do zrobienia bez problemu we dwie osoby.
Zwróć szczególną uwagę na zaczep linki do pedału. Upwnij sie ze wszystko tam jest dobrze zmontowane bo jest tam plastikowy trzpień.

Online Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2016, 14:21:52 »
A czy praktykuje się wymianę pedału sprzęgła, lub jakichś jego elementów?
U mnie mam wrażenie, że skrzypi i momentami zacina się właśnie pedał (samo sprzęgło też już długo nie pożyje, ale to jakby osobno). W ZXie którymś wymieniałem, ale już nie pamiętam czy cały pedał czy tylko teflonową tulejkę.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2016, 00:02:43 »
Nic nie wiem jak na razie o wymianie pedalu sprzegla.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2016, 17:32:17 »
Trochę czasu ta wymiana mu zajęła i oto co było w środku.


Po zdjęciach widać że było już wesoło.
Okazało się że u mnie nie ma linki sprzęgła tylko hydraulika, więc mogę odsprzedać oryginalną linkę (dział ogłoszeń).
Założone sprzęgło Sachs komplet kosztował 550 zł plus łapa sprzęgła 50 zł. Robota powiedzmy 200 zł, bo było robione kilka innych rzeczy.
Teraz jak jadę prawie nie czuję żadnego oporu przy wciskaniu sprzęgła.
Uwaga w moim bolidzie są 2 wielkości tarcz sprzęgła o różnicy na komplecie w cenie  100 zł.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2016, 19:15:04 »
Typowe uszkodzenia wynikajace z wieku i przebiegu auta. Po prostu wymiana eksploatacyjna. Najpierw stanelo lozysko, a potem juz szybciutko polecialo. U mnie podobnie bylo. Tarcza i docisk byly bardzo ok. Niestety zatarte lozysko w ciagu kilku dni i ok 500 km zniszczylo sprzeglo.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Diagnoza sprzęgła.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:56:16 »
Czas szybko leci ale opiszę co działo się dalej.
Po wymianie sprzęgła na nowe niby było dobrze ale podczas ruszania na 1 i wstecznym buda wpadała w drgania. Tylko w czasie gdy sprzęgło nie było do końca puszczone. Na ssaniu gdy silnik był zimny było to mniej odczuwalne. Po rozgrzaniu jazda po mieście wprawiała mnie w nerwicę a że tylko latam po mieście no to trzeba to usunąć.
Na początek sprawdzenie poduszek silnika, przegubów oraz podpory pół osi. Poduszka skrzyni miała wyżłobione lekkie jajo ale wymieniamy bo następny krok to reklamacja sprzęgła.
Okazało się iż nic to nie poprawiło komfortu podczas ruszania dalej drgania które niosło po całej budzie.
Umówiłem się na reklamacje sprzęgła zresztą którą zaproponował właściciel zakładu.
Sprzęgło dobre i sprawne ale na kole zamachowym ślady przytarć. Koło poszło do tokarza i po zebraniu 0.2 mm okazało się iż był dołek który zniwelował się po  zebraniu 0.5 mm. Drgania na tą chwilę ustały.
Na warsztacie nigdy takiego przypadku nie mieli.
Może komuś się przyda.


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka