Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie  (Przeczytany 17542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 11, 2016, 20:44:16 »
Nie wiem czy to calosc bo robilem to na tel
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 12, 2016, 00:27:51 »
Czyli generalnie się zgadza wszystko z tym: http://otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-2-hdi-automat-exlusive-salon-polska-zamiana-ID6yeVxx.html#4a48c9dbbb
Nie dopatrzyłem się rozbieżności. ::)   

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 12, 2016, 11:40:08 »
Na pewno jest bardzo wypucowany pod sprzedaż, do tego do wymiany ośka prędkościomierza bo powinna wskazówka być na 0

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 12, 2016, 11:48:17 »
Na pewno jest bardzo wypucowany pod sprzedaż, do tego do wymiany ośka prędkościomierza bo powinna wskazówka być na 0

Z tego co wiem, to można ją po prostu przykleić klejem. Auto na pewno podpicowane, to przecież komis, ale przebieg też ma dość niski...

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 12, 2016, 13:30:42 »
Przebieg mozna wygrzebac z dziennika i jest akuku
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 12, 2016, 14:08:47 »
Przebieg mozna wygrzebac z dziennika i jest akuku

Oczywiście, że można- wszyscy to wiemy. Podpatrzyłem go na stronie historiapojazdu.gov.pl, i wydaje się być wiarygodny.

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 12, 2016, 14:26:18 »
Jesteście w stanie polecić jakąś firmę zajmującą się sprawdzaniem historii pojazdu?
Ostatnio się naciąłem- w raporcie, który kupiłem przez internet, nie było nic czego bym nie wiedział (niby 30 kilka złotych..ale jednak!)

wowo13

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 13, 2016, 08:23:47 »
Nie wiem, czy nie za późno odpisuję, sam mam mk2 biturbo i sporo o nim pisałem na forum (łatwo znajdziesz moje posty).
Spalanie
- jazda bardzo powolna po terenie zabudowanym, z małą ilością świateł, okolice 50-80 kmh to 6 l/100 km (oczywiście na dłuższej trasie).
- miasto z małymi korkami (Warszawa) na dystansie 6 km- od 7.5l/100km w lecie, do 9.5 przy -15 st C (jeśli odpali)
-trasa autostradami (100-220, zależnie czy lewy pas wolny) - 9 l na 100 km
-trasa ekspresówkami (140 kmh na tempomacie, ale i tak często trzeba zwalniać) - ~7l/100 km
-trasa międzymiastowa (110 kmh i częste wyprzedzanie) - 7l/100 km

Ogólne refleksje:
1. Z manualem to król wyprzedzania, brak turbodziury, niesamowity ciąg na IV biegu od 70 kmh do ~150kmh, wyprzedzenie kolumny 15 samochodów to kwestia może 10 sekund (subiektywnie, nie chwytam za stoper).
Przez pierwszy miesiąc po przesiadce z normalnego diesla z jedną turbiną, musiałem uważać by nie wjechać w tył poprzedzającego samochodu - z przyzwyczajenia wciskałem gaz w podłogę ~2 sekundy przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania, a biturbo od razu żwawo przyśpieszał.
Ogólnie wrażenie mocy jest upajające, na hamowni ten silnik wypluwa 400 Nm, a samochód waży 1570 kg (moja wersja bez wyposażenia, liftback).
2. Samochód jest dość głośny powyżej 100 kmh, ale mam wersję nie exclusive. Mój następny samochód rodzinny to będzie benzyna najlepiej z automatem o wielu biegach/CVT. Lubię na tempomacie płynąc te 140-160 kmhw  ciszy. Citroen C5 hdi tego nie daje (chyba, że porównam z kompaktem, to oczywiście jest ciszej)
3. Ceny części do biturbo zabijają w porównaniu ze zwykłym 2.0 HDI. Urwała się poduszka silnika - część 750 zł zamiast 250 zł. Silnik czasem mi szarpał na wysokich obrotach, wymieniłem BSI (900zł), przepływomierz (400zł), pedał gazu (800zł), a okazało się że to zaworki sterowania turbinami (400 zł) - oby to był koniec, bo kończą się pomysły. Dawno oddałbym ten samochód mimo władowania w niego 20 000 zł, ale patrz punkt 1.
4. Samochód pali co najmniej 1 litr więcej niż c5 2.0 hdi mojego brata i to w lżejszej o 200 kg budzie (brat ma mk3)
5. Skrzynia biegów to najgorszy manual z jakim miałem do czynienia. Jak będzie czyszczenie magazynów w 2017 roku, to może kupię nową skrzynię (obecna cena to 21 000 zł), i może zmienię zdanię. Ale nie jedną rzecz wymieniłem w tym samochodzie na nowy oryginał, i okazało się, że działa marnie (choćby całe zawieszenie, dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających).
6. Ogólnie jakość c5 (mam rocznik 2007) leży kilka półek poniżej np Fiata (mam Stilo rocznik 2002). Oba samochody kupiłem jako 7oletnie, z Włoch (nienawidzę korozji), oddałem do zrobienia wszystkiego zaraz po zakupie, Fiat jeździł 4 lata bez awarii (choć zrobienie wszystkiego to były 2000 zł), Citroen psuł się codziennie przez pierwsze dni (choć na dzień dobry wsadziłem 7000 zł). Fiat nigdy nie stanął, C5 był na lawecie 3 razy w półtora roku

Dlaczego go wciąż mam - szkoda prawie nowego samochodu oddawać za grosze, uwielbiam jego linię patrząc od tyłu/boku (światła bumerangi jak z maserati 3200gt), zmienny prześwit i tryb sport, oraz właśnie moc silnika i cały punkt 1.

Jakbyś miał szczegółowe pytania to chętnie odpowiem.

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 13, 2016, 14:00:13 »
Dzięki Wojtku za szczegółowy opis! Czy to, że wpakowałeś w niego 20000zł, to kwestia felernego egzemplarza, czy skomplikowania motoru? Może masz ochotę wpaść we wtorek do Wola Parku na cotygodniowy spot?  ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2016, 15:00:13 wysłana przez Jan Czerniewicz »

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 13, 2016, 14:06:58 »
Wojtek to przykład jak się nie kupuje auta, a przez takie samochody jest taka świetna opinia o autach z Francji

wowo13

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 14, 2016, 08:57:14 »
Wybieram się na ten wtorek w Wola Park od półtora roku. Jakoś na części do mojego C5 muszę zarabiać i niestety jeszcze mi się nie udało wyjść tak by zdążyć.

A co do moich 20 000 zł, to ja wymieniłem "pół" samochodu na nowe i jest tak jak w dniu zakupu. Zwyczajnie nie wierzyłem, że hydrozawieszenie jest tak mało komfortowe w porównaniu z miękko zestrojonym klasycznym zawieszeniem (znana mi bardzo dobrze laguna 1 i samochody amerykańskie). Oraz że w zwieszeniu może coś pukać (stąd wymieniłem wszystko 2 razy), a C5 tak ma i to nawet mk3 (patrz blogomotive).

Nawet taka pierdoła jak spryskiwacz szyby - nie podobało mi się jak pracuje, wymieniłem pompke i obie dysze, całość to chyba ~300 zł, i jest tak jak było.

BTW części do Citroena są absurdalnie drogie, np w drzwiach kierowcy nie zawsze kontaktował przycisk otwierania szyby pasażera. 700 zł sama część. Gdyby mi się skończyło koło dwumasowe i sprzęgło, to części około 2300 zł (gdzie indziej połowa tego). Opony przez nietypowy rozmiar też są 2 razy droższe.


Cały czas myślałem, że mój egzemplarz jest ferelny, ale z każdą wymianą części na nową i braku poprawy działania zmieniam zdanie.

Przed kupnem ASO nic nie znalazło do zrobienia w tym samochodzie. Niezależny warsztat również. Na jeździe próbnej też było ok, tzn oczekiwałem płynięcia, nie było go za bardzo czuć, ale komplet nowych kul z wymianą to raptem 1500 zł, więc myślałem że to pomoże (potem doszła cała reszta w poszukiwaniu komfortu, poza pompą, ale i tak nic się nie zmieniło).

Osób mi podobnych jest wiele wśród maniaków motoryzacji, tu klub głównie wyznawców Citroena, stąd różny odbiór tego samego.

Myślę, że ktoś inny kupiłby mój samochód i jeździł do dziś ładując może 3000 zł (rozrząd i te awarie, które spowodowały lawetę).

Nawet moje szarpanie na wysokich obrotach objawiało się raz na kilka tygodni przy ~3700 rpm, większośc ludzi nie używa takich obrotów w dieslu, więc nigdy by tego nie zauważyli.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 14, 2016, 11:31:48 »
... demona prędkości nie robi ten silnik.
Tez sie troche roczarowalem tym silnikiem i sie tak zastanawiam jak ludzie jezdza 1.6 hdi

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 14, 2016, 12:28:46 »
u mnie auto zalane pod korek waży 1840kg, 204km i 440Nm to w sam raz by dynamicznie jeździć ale nie ma mowy by nazwać to auto szybkim...
GT jakie kiedyś miałem miało tylko 14km więcej i jeśli chodzi o przyspieszenia to był POTWÓR - ale ważyło 1200kg :-)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 14, 2016, 16:11:54 »
dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających
a to w takim razie trzeba sobie zalozyc sfery comforty :)

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 14, 2016, 16:26:35 »
dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających
a to w takim razie trzeba sobie zalozyc sfery comforty :)

Chyba gdy jest się w posiadaniu H3+ to jest troche twardziej?

wowo13

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 14, 2016, 17:18:19 »
GT jakie kiedyś miałem miało tylko 14km więcej i jeśli chodzi o przyspieszenia to był POTWÓR - ale ważyło 1200kg :-)

Też jeździłem kiedyś Imprezą GT i mk2 biturbo daje mi bardzo podobne odczucia przy przyśpieszaniu od 70-140 kmh. Tam to był III bieg, a w c5 to IV.
GT ważyła 1350 kg c5 około 200 kg więcej, ale przy FWD niemal bez strat cały bardzo duży moment trafia na koła.
Impreza miała większą turbodziurę.
Zalety to oczywiście odejście od zera i to że kończy przyspieszać przy wyższych prędkościach.
Fakt ja piszę o najlżejszym c5 z  manualem i założonymi lekkimi oponami sp sport o szerokości 205 ( na lato) do tego biturbo,  a Ty o najcięższej c5 z automatem i pewnie ciężkich felgch 18 cali i szerokich oponach 225+.
Wątek jest o mk2 automacie, więc prawda leży po środku...

wowo13

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 14, 2016, 17:29:45 »

Chyba gdy jest się w posiadaniu H3+ to jest troche twardziej?

Podobno właśnie jest bardziej miękko. Tak twierdził Stanisław z Częstochowy, który robił mi zawieszenie za pierwszym razem, ale wg mnie jego c5 na 4 kulach była miększa... Temat rzeka, jest na to oddzielny wątek.

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 19, 2016, 12:32:22 »
No to pochwale się 8) Kupiony!
Czeka grzecznie na przerejestrowanie, i serwis u Kamila. Parę pierdół jest do zrobienia, plus wymiana oleju w skrzyni. Poza tym (póki co) nie ma się do czego przyczepić.
Jeszcze raz dzięki za rozkodowanie VIN, oraz opinie użytkowników.  ;)

wowo13

  • Gość
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 19, 2016, 20:08:17 »
A kiedy będziesz u Kamila? właśnie od niego wracam pociągiem :-)
Tym razem pod nóż idą zawory turbin, czujnik położenia wału i świece żarowe plus oleje i hamulce :-)

Offline Jan Czerniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.2 HDI BiTurbo 2007
Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 25, 2016, 16:01:06 »
A kiedy będziesz u Kamila? właśnie od niego wracam pociągiem :-)
Tym razem pod nóż idą zawory turbin, czujnik położenia wału i świece żarowe plus oleje i hamulce :-)

Cześć,
Byłem u Kamila w czwartek w zeszłym tygodniu, widziałem Twoją C5, stały obok siebie na podnośnikach :)
Moja jeszcze stoi, gotowa będzie najprawdopodobniej w środę.