Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zakup Xsara picasso 1.8 16v  (Przeczytany 12335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« dnia: Styczeń 06, 2016, 22:40:57 »
Witam  jestem zainteresowany kupnem   picasso  1.8 16v  roczniki 2001-2003 Napiszcie  proszę czy opłaca się kupować  picasso?,jakie są bolączki tego modelu, jak elektronika w tych autach ,sprawia dużo problemów?Ogólnie proszę  napisać  wszystko co mnie jako przyszłemu kupującemu może się przydać  w znalezieniu odpowiedniego egzemplarza.Wiem że to forum  Citroena  ale     spytam....., lepieej kupić xsarę picasso czy scenica I ph2? ogólnie  oglądając  te oba auta  to mogę powiedzieć tyle że ,w scenicu bardziej podoba mnie się wnętrze,poprostu nie lubię zegarów po środku deski,ale już jestem w stanie przymknąc na to  oko,bo potrzebuję    właśnie minivana   więc albo citroen albo renault.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 460
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2016, 20:10:54 »
Pół roku termu kupiłem Picasso 1.8 16V. Oglądałem też Sceniki i jednak wolę Picasso. Jest bardziej przestronne w środku i ma dużo ciekawszy kokpit niż Scenic.


Z góry nastaw się na:
- dynamikę autobusu komunikacji miejskiej
- niemałe spalanie. Tragedii nie ma, ale ten "autobus" musi swoje wziąć. Dlatego cieszę się, że mam "korek wstydu" i tankuję za śmieszne pieniądze.
- zgnite progi na wysokości przednich foteli. Nawet jak tego nie widać to w środku jest już próchno - standard w tym samochodzie. Ja swoje wymieniam w przyszłym tygodniu
- kijowe fabryczne audio. W roczniku w którym szukasz to będzie cud jak radio będzie czytało nieoryginalne płyty.


O ile będziesz miał wybór - weź egzemplarz bez sterowania radiem na dodatkowej manetce pod tą od wycieraczek. Przełączniki zespolone (czyli wajchy pod kierownicą od wycieraczek, kierunkowskazów itd.) to słaby punkt Citroenów, a te z dodatkowym sterowaniem radiem są kosmicznie drogie.


Plusy? Cała masa. Duże, wygodne, jasno w środku, podłokietniki, płaska podłoga między fotelami z przodu (świetne miejsce na parasol, rękawiczki czy skrobaczkę), wygodne fotele, dość spory bagażnik (mimo, że wożę w nim butlę LPG), miękkie zawieszenie i co ciekawe - miękka zmiana biegów. Coś niespotykanego np. w Xsarze i Xsarze II (miałem X1 i mam X2 - auto żony), w których zmiana biegów odbywa się tak jakby grzebało się patykiem w wiadrze z gwoździami (to jest tekst Clarksona z Top Gear ;) ).
Brakuje trochę obrotomierza, ale spokojnie wyczujesz ten silnik i będziesz wiedział kiedy potrzebuje zmiany biegu.


Przyznaję, że szukałem wersji 2.0 z automatem, ale naczytałem się w sieci, że te skrzynie są bardzo awaryjne i odpuściłem temat. Z kolei 1.6 benzyna, mimo, że ma tylko 5KM mniej niż 1.8 - wydał mi się dużo słabszy w napędzaniu tego samochodu w przeciwieństwie do mojej małej Xsary II, która z 1.6 pod maską zapierdziela jak wściekła.


Jasna tapicerka na plus. Okej, szybciej się brudzi, albo może tak samo tylko od razu widać, ale jasne wnętrze wydaje się jeszcze bardziej przestronne.
Co do centralnego wyświetlacza - mi się to bardzo podoba :)


Czy polecam? Na moje krótkie doświadczenie z tym autem - TAK :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2016, 11:04:22 »
Co prawda mamy od 4 lat XP 2,0 HDi, ale ja polecam.
Nie będę opisywał układu napędowego- bo przy dieslu jednak trochę trzeba podreptać szczególnie zimą no i trochę zmarznąć zanim się motornia nagrzeje.
Ogólnie jeżeli chodzi i całokształt jest bardzo fajnie.
Przestronne, wygodne autko. Z elektryką jak do tej pory miałem dwa problemy. Wymieniłem kostkę stacyjki- ok 30 zł, i współpracy odmówił fabryczny nadajnik zamka centralnego. Więc z miesiąc temu założyłem uniwersalny sterownik- 70 zł.
Jeżeli chodzi o walory jezdne. Moim zdaniem auto jak na bryłę autobusu prowadzi się znakomicie. Ale to dopiero po założeniu nowych amortyzatorów z przodu. Co prawda najtańszych bo komplet kosztował mnie 260 zł. Robiłem też komplet hamulcy z tyłu. Nowe bębny i zestaw kompletny hamulca boscha- 500 zł. Ale tył hamuje jak nówka.
Zmieniałem też łożyska w prawych kołach- bo głośno się już robiło.
Na początku sceptycznie podchodziłem do francuza. Ale po tych kilku latach obcowania z citroenami stwierdzam, że nie ma żadnej różnicy w użytkowaniu Citroena, czy VW, lub Opla. Wszystko tak samo może się sypnąć w najmniej oczekiwanym momencie.
Progi- potwierdzam już robiłem zaprawki. Upierdliwe jest zmienianie żarówek w tylnych lampach. łatwo uszkodzić system napięcia lampy do karoserii. One są na wcisk za pomocą takich sprężynek. Ani to wygodne, ani specjalnie trwałe. Trzeba uważać.
Co do typowych bolączek i kosztów utrzymania to jeszcze zaliczyłbym długość przednich piór wycieraczek. 65 cm jest już ponad standard i są drogie. Ciężko kupić poniżej 30 zł/szt ale pole widzenia  po ich machnięciu jest bardzo duże, z resztą przednia szyba jest gigantyczna co i zimą ma swoje minusy. Podgrzać taką i oskrobać to trzeba się jednak nakombinować.
No i klamki zewnętrzne. Po prostu może zostać w ręce. Tandetna konstrukcja. Zimą gdy drzwi przyłapie do uszczelek na 80% ułamiesz gdy o tym problemie zapomnisz. Upierdliwa jest wymiana, ale da się radę.
Tak na przyszłość. Kupuj oryginalną używkę ale lewą tylną- czemu? Bo tylną kupisz za 10 zł, a za przednią wołają po 50 zł. A są te te same klamki.

To tyle. Ja lubię grzebać przy autach więc takie bolączki nie są dla mnie czymś nadzwyczajnym. W różnych autach usuwałem najróżniejsze głupie usterki więc taki babole jak w XP to mały pikuś :).

luckyboy

  • Gość
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2016, 13:14:23 »
Na wstępie spójrz w jakim stanie jest tylna belka tzn. czy koła stoją pionowo i nie trą o nadkola.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2016, 21:37:51 »

Co do typowych bolączek i kosztów utrzymania to jeszcze zaliczyłbym długość przednich piór wycieraczek. 65 cm jest już ponad standard i są drogie. Ciężko kupić poniżej 30 zł/szt ale pole widzenia  po ich machnięciu jest bardzo duże, z resztą przednia szyba jest gigantyczna co i zimą ma swoje minusy.
Nie wiem ale za 30pln to mam kpl piór tzw. bananów do przodu-ładnie zbierają i cicho pracują już  dwa sezony choć nie są renomowanej reklamowanej firmy. A ostatnio w promocji były po 9,99 pln/szt.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 460
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2016, 11:16:25 »

Co do typowych bolączek i kosztów utrzymania to jeszcze zaliczyłbym długość przednich piór wycieraczek. 65 cm jest już ponad standard i są drogie. Ciężko kupić poniżej 30 zł/szt ale pole widzenia  po ich machnięciu jest bardzo duże, z resztą przednia szyba jest gigantyczna co i zimą ma swoje minusy.
Nie wiem ale za 30pln to mam kpl piór tzw. bananów do przodu-ładnie zbierają i cicho pracują już  dwa sezony choć nie są renomowanej reklamowanej firmy. A ostatnio w promocji były po 9,99 pln/szt.

Ostatnio kupowałem marketowe pióra do małej Cytryny. Płaciłem 11zł za sztukę. Wymieniam raz na rok. Do Picasso w markecie nie uświadczysz (sprawdzałem w Tesco i Castoramie na dziale moto). Kupiłem w normalnym sklepie Valeo po 33zł za sztukę.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2016, 11:33:41 »

Co do typowych bolączek i kosztów utrzymania to jeszcze zaliczyłbym długość przednich piór wycieraczek. 65 cm jest już ponad standard i są drogie. Ciężko kupić poniżej 30 zł/szt ale pole widzenia  po ich machnięciu jest bardzo duże, z resztą przednia szyba jest gigantyczna co i zimą ma swoje minusy.
Nie wiem ale za 30pln to mam kpl piór tzw. bananów do przodu-ładnie zbierają i cicho pracują już  dwa sezony choć nie są renomowanej reklamowanej firmy. A ostatnio w promocji były po 9,99 pln/szt.

Też kiedyś takiego banana miałem założonego i kosztował 25 zł. Spisywał się świetnie przez ponad rok. Ale niestety mocowanie popekało po tym czasie. Następnie kupiłem też taki tani za coś ok 20 zł. Po pół roku rozleciało się mocowanie. Potem kupiłem motgumy po 32 zł/szt. Niestety gumki rok wytrzymały, Obecnie od roku są motgumy też i już zaczynają skakać po szybie. Sama konstrukcja piór jest pancerna i rdzo odporna ale lubi podskakiwać po szybie, choć jako tako zbiera.
Ciężko natomiast od ręki dostać tak długie pióra 65 cm to jednak kawał wycieraczki.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2016, 16:34:58 »
Dzięki za odpowiedzi:)  myślałem że nikt mi nie odpusuję bo nie dostawałem powiadomień na maila, mówicie progi   lubią rdzewieć hmm podobno buda jest ocynkowana prawda?? co do silników 1.8 16v   ile lubią spalić lpg w różnych cyklach? jak z konsumpcją  oleju powiedzmy na 1000km przy założeniu że silnik jest sprawny?O tych stacyjkach właśnie już gdzieś czytałem,czy łatwo jest to wymienić samemu? Może się zdażyć taka historia  że autko nie będzie chciało odpalić  z powodu zablokowanego immo??,w renówce podobno jest to możliwe,co do tylnego zawieszenia to wiem:) obecnie ujeżdżam zx-a i tam siedzi to samo.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2016, 19:21:41 »
Dzięki za odpowiedzi:)  myślałem że nikt mi nie odpusuję bo nie dostawałem powiadomień na maila, mówicie progi   lubią rdzewieć hmm podobno buda jest ocynkowana prawda?? co do silników 1.8 16v   ile lubią spalić lpg w różnych cyklach? jak z konsumpcją  oleju powiedzmy na 1000km przy założeniu że silnik jest sprawny?O tych stacyjkach właśnie już gdzieś czytałem,czy łatwo jest to wymienić samemu? Może się zdażyć taka historia  że autko nie będzie chciało odpalić  z powodu zablokowanego immo??,w renówce podobno jest to możliwe,co do tylnego zawieszenia to wiem:) obecnie ujeżdżam zx-a i tam siedzi to samo.
Powiem Ci tak- przed zakupem poczytałem w necie o XP i o mało nie zrezygnowałem z zakupu. Potem z właścicielem wypytywanie o te negatywne tematy o których naczytałem się w necie. Kupiłem z lekką obawą-jak się okazuje niesłuszną. XP sprawuje się super.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2016, 22:40:02 »
Wyczytałem gdzieś w necie że w tych silnikach 1.8 16v lubią odmy zamarzać co może doprowadzić do zatarcia silnika,jak to jest z tą odmą?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2016, 23:36:55 »
Z kazdym autem jest identycznie- jak dbasz tak masz. Chocby przyklad z odmą. Jak przez pol roku nie zajrzysz pod maske chocby w celu sprawdzenia poziomu oleju- no to pewnie wina citroena ze silnik przez odme sie zatarl. Zareczam ze jakby ktos profilaktycNie zajrzal na bagnet to skumal by ze cos jest nie tak. Ja np dzisiaj zmienialem pompę w zbiorniku. Zamontowalem boscha i mam nadzieje ze bedzie dzialac juz bez przygód. Jakbym mial gdzies stan auta to bym tego nie zrobil i dalej wmawial sobie ze znowu cytryna ma focha. W zadnym aucie. Jakim mialem doczynienia nigdy nie mialem problemu z odma. A moze to fuks, albo po prostu moja swiadomosc ze 9 silnik trzeba dbac chocby przez pilnowanie aby byl zawsze nagrzany. Komora silnika sie zawsze nagrzewa dosc znacznie gdy silnik pracuje w optymalnych warunkach. Nie chce mi sie wierzyc ze sprawny silnik prawidlowo eksploatowany ot tak ma zamarznieta odme.
Pytasz o wymiane kostki stacyjki. Robilem to przy 20 st. Mrozie i bez wiekszych problemow. Treba odkrecic maskownice pod kierownica. Zdemontowac stacyjke i odpiac 3. Zlacza. Nic trudnego. Kazdy kto potrafi sobie zrobic sniadanie i do tego umie poslugiwac sie srubokretem poradzi sobie. Citroen w tej i bardzo wielu innych kwestiach jeat po prostu bajecznie prosty. Moglbym nawet nap8sac ze archaiczny w swojej konstrukcji. Wszystkie modele z lat 90 i 2000 sa zbudowane identycznie. W sposob modulowy poskladane jak klocki lego.  Czy to zx saxo xp czy c5 konstrukcyjnie wiele sie od siebie nie roznia. Oczywiscie nie zamienisz plug and play czesci miedzy modelami ale co do konstrukcji i zasady dzialania sa identyczne. Roznia sie ksztaltem czy systemem montażu.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2016, 23:44:57 »
Dzięki:) ja akurat jestem z tych  co  pod maską  lubią podłubać nawett ze 2,3 razy w tygodniu:)  ze stacyjką też pewnie sobie poradzę jak zajdzie potrzeba, a  interesuję mnie jeszcze silnik 1.6 16v   jak to się zachowuję w tym aucie?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2016, 18:59:37 »
Z kazdym autem jest identycznie- jak dbasz tak masz.
Dokładnie. Znajomy mechanik mówi,że nie ma złych aut -są tylko nieumiejętnie eksploatowane. Jak ktoś zainteresuje się autem dopiero gdy po lawetę trzeba dzwonić to niestety ale każde auto "zatyra".

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2016, 00:30:01 »
Witam  co do tych rdzewiejących progów,to jak daleko to się posuwa tzn, jak już ten próg koroduje to łapię też  podłogę  i  próg wewnętrzny czy tylko  zewnętrzny tak jak widać?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 637
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 11, 2016, 12:36:09 »
Witam  co do tych rdzewiejących progów,to jak daleko to się posuwa tzn, jak już ten próg koroduje to łapię też  podłogę  i  próg wewnętrzny czy tylko  zewnętrzny tak jak widać?
Dzięki:) ja akurat jestem z tych  co  pod maską  lubią podłubać nawett ze 2,3 razy w tygodniu:)  ze stacyjką też pewnie sobie poradzę jak zajdzie potrzeba, a  interesuję mnie jeszcze silnik 1.6 16v   jak to się zachowuję w tym aucie?
To bardzo dobry silnik, w tygodniku Motor niedawno był ranking silników i ten został uznany jak najlepszy z benzynówek PSA w ostatnim dziesięcioleciu.. Można do niego bez problemu zamontować gaz. Jeśli chodzi o korozje progów - to dotyczy tylko zewnętrznych - podłoga OK.
 
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 637
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2016, 12:42:59 »
Z kazdym autem jest identycznie- jak dbasz tak masz.
Dokładnie. Znajomy mechanik mówi,że nie ma złych aut -są tylko nieumiejętnie eksploatowane. Jak ktoś zainteresuje się autem dopiero gdy po lawetę trzeba dzwonić to niestety ale każde auto "zatyra".
Z kazdym autem jest identycznie- jak dbasz tak masz.
Dokładnie. Znajomy mechanik mówi,że nie ma złych aut -są tylko nieumiejętnie eksploatowane. Jak ktoś zainteresuje się autem dopiero gdy po lawetę trzeba dzwonić to niestety ale każde auto "zatyra".
Niestety to nie jest tak do końca że można przez dbanie o auto zabezpieczyć się przed lawetą. Ja miałem raz tę przyjemność - (na szczęście kilkanaście kilometrów od domu). Przestała działać pompa paliwa i winą nie była sama pompa tylko brak masy w kablu zasilającym pompę. Takiej usterki niestety nie da się uniknąć - niestety może sie zdażyć także w 2,0HDI. Poza tym w z tego co słyszałem często padają pompy właśnie w 2.0 HDI.
 
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2016, 18:16:50 »
Witam  dzięki za tak liczne odpowiedzi
:)  powiedzcie  mi ile palą wam podtlenku lpg  w różnych cyklach silniki 1.8 16v?


Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej odmy w tym silniku, w którym ona znajduje się miejscu? da radę ją oczyścić bez kanału?czy podczas odłączania akumulatora   dzieją się jakieś dziwne rzeczy z wyposażeniem auta itp?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2016, 19:02:47 »
Odma jest na górze silnika, łączy pokrywy zaworowe z kolektorem ssącym. U mnie w 1,6 16v to taka karbowana rurka.
Po odłączeniu aku znikają ustawienia daty i godziny, poza tym nic innego nie piwinno się dziać.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2016, 22:59:19 »
Witam  nadal się  zastanawiam  nad wyborem auta, a wszystko przez tą odmę, mimo że lubię grzebać   pod maską  często ,to teoretycznie nie było by  problemu u mnie z czyszczeniem  tej odmy,lecz wyczytałem gdzieś na forum chyba nawet tutaj  jak jeden gość opisywał że ową odmę musiał czyścić raz na tydzień  bo inaczej  mu olej wywalało przez bagnet, rozumiem wyczyścić raz na miesiąc ale raz w tyg. to już przesada:) Tak się zastanawiałem czy ową odmę idzie puścić   po prostu  na zewnątrz auta co by nie zapychała się ,kiedyś miałem tak w astrze f  1.4 8v zrobione i było git  nic się nie zapychało,wiem wiem ekologia itd,ale chyba w ten sposób   nie zanieczyścił bym bardziej  atmosfery   niż jakiś zdezelowany trup na kółkach, tylko czy  jest to możliwe do zrobienia,i czy  silnik  nie zaczął by źle funkcjonować? proszę o opinie,pozdrawiam.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 460
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2016, 21:44:10 »
Co do spalania LPG w 1.8 16V. Rekordowo udało mi się zejść minimalnie poniżej 9 litrów na setkę w trasie, w której poruszałem się nie szybciej niż 110 km/h. Na co dzień jeżdżę do pracy 20km w jedną stronę (połowa drogi ekspresówką) i robię też kilka km po wsi (zakupy itp.). Średnie spalanie utrzymuje mi się w zimie na poziomie 10,5 litra na setkę maksymalnie do 11.


Co do spalania oleju. Przy zakupie (192 tysiące km) poziom był prawidłowy. Przy 195 tysiącach dolałem około 30ml, bo przy ostrym przechyle w zakręcie zapaliła się kontrolka smarowania (na bagnecie było minimum). Tak, bierze olej, ale wydaje mi się, że przy tym przebiegu nie ma tragedii.


Temat odmy muszę zbadać. Trochę mnie zaniepokoiliście.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

fridayek81

  • Gość
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 14, 2016, 10:10:36 »
Witam może i ja się wypowiem w temacie, posiadam Mojego Pikusia już 5lat , z silnikiem 1.8 16V i żadnych ale to żadnych problemów z odmą nie miałem, pierwsze słyszę o takim problemie, autko użytkuje zawsze z jedną zasadą, na zimnym silniku dopóki nie złapie odpowiedniej temperatury nie gazuję na max-a jak wariat tylko spokojnie emerycko i efekt taki, że silnik nie bierze oleju jakoś ponad normatywnie a i odwdzięcza się bezawaryjnością (odpukać:), bardziej niż o tą odmę, nie poruszył nikt tutaj cewki, która może dużo szybciej ulec uszkodzeniu, gdy nie dbamy o regularną wymianę świec zapłonowych. A wiadomo, że przy Lpg należy częściej wymieniać świece. Nie ma moim zdaniem poza C5 z hydropneumatyką lepszego zawieszenia jeżeli chodzi o komfort niż pikuś, fakt jest wysokie i nie wejdziesz w zakręty jak np mazdą 5, czy fordem s-max em ale to auto bardzo miękko resoruje co dla Mnie jest dużym atutem.
Widziałem, że Ktoś odradzał Ci zakup wersji ze sterowaniem przy kierownicy - bo może popsuć Ci się przełącznik zespolony i wtedy drożej zapłacisz za część, ale słowo MOŻE jest dla Mnie mało przekonywujące w stosunku do wygody i bezpieczeństwa (nie odrywasz wzroku podczas jazdy) tak więc dla Mnie akurat to, że sterowanie jest to duża zaleta, właśnie jestem na etapie wymiany audio i fakt, że to co założyli fabrycznie to lipa.
Spalanie lpg 10l trzeba liczyć ale silnik bardzo dobrze znosi gaz więc bez obaw. Ja bym brał 1.8 ze względu na wyższą kulturę pracy ale sąsiad ma 1.6 i też bardzo dobrze Mu się autko spisuje z gazem.
Pozdrawiam
Przemek

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 14, 2016, 12:56:49 »
Ja też pierwsze słyszę o problemach z odmą! W moim 1.6 16v odma jest czysta, wygląda jak nowa! Auto mam od 6 lat i ani razu mnie miałem problemu ze zużywaniem oleju (nie ubywa ani grama) i zapychaniem się odmy.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 460
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:07:16 »
...
Widziałem, że Ktoś odradzał Ci zakup wersji ze sterowaniem przy kierownicy - bo może popsuć Ci się przełącznik zespolony i wtedy drożej zapłacisz za część, ale słowo MOŻE jest dla Mnie mało przekonywujące w stosunku do wygody i bezpieczeństwa (nie odrywasz wzroku podczas jazdy)

Mówisz jakbyś nie wiedział, że w Citroenach z tamtych lat powszechne są problemy z przełącznikami zespolonymi. Przerabiałem to w X1, a w Picasso też mi już szwankuje. O ile te zespolone do 2003 roku drogie nie są to od tego rocznika jest jakaś masakra. Nowy ze sterowaniem radiem, a nawet bez kosztuje ponad 1000zł. Za używkę od 200zł w górę w zależności od wersji, a nie wiesz ile wytrzyma.

Co do bezpieczeństwa - zgoda, może i jest bezpieczniej. Z drugiej strony w czasie jazdy i tak używam podstawowych funkcji typu następny kawałek, głośniej/ciszej czy przełączanie na radio - do takich rzeczy nie trzeba odrywać wzroku od drogi ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

fridayek81

  • Gość
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 15, 2016, 00:15:52 »
Wiesz "pająki" też można naprawiać , nie trzeba pchać się w używki, problem nie pisałem, że nie występuje ale znajdź Mi Picasso po lifcie bez sterowania radiem przy kierownicy, ja przynajmniej takowej wersji nie widziałem, zazwyczaj od 2003 już kierownica była taka jak w Mojej z 2004 (czyli po lifcie) i sterowanie było przy kierownicy.
Pozdrawiam

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zakup Xsara picasso 1.8 16v
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 24, 2016, 22:41:19 »
Co do spalania LPG w 1.8 16V. Rekordowo udało mi się zejść minimalnie poniżej 9 litrów na setkę w trasie, w której poruszałem się nie szybciej niż 110 km/h. Na co dzień jeżdżę do pracy 20km w jedną stronę (połowa drogi ekspresówką) i robię też kilka km po wsi (zakupy itp.). Średnie spalanie utrzymuje mi się w zimie na poziomie 10,5 litra na setkę maksymalnie do 11.


Co do spalania oleju. Przy zakupie (192 tysiące km) poziom był prawidłowy. Przy 195 tysiącach dolałem około 30ml, bo przy ostrym przechyle w zakręcie zapaliła się kontrolka smarowania (na bagnecie było minimum). Tak, bierze olej, ale wydaje mi się, że przy tym przebiegu nie ma tragedii.


Temat odmy muszę zbadać. Trochę mnie zaniepokoiliście.
Hej dolałeś 30 ml czy 300? bo 30 to jak napluć:d ps. jak dalej  ze spalaniem oleju?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg