Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu  (Przeczytany 13851 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« dnia: Styczeń 13, 2016, 21:03:08 »
Jest jakiś manual? Musze wymienić u siebie. Wymienia się sam wkład? Jakieś kruczki?


Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego sprzedającego i firmę produkującą?


EDIT: Upssss, zacząłem czytać co nieco i chyba nie sam wkład. A w sklepie powiedzieli, że za sam wkład Getza 80-90zł i za dwa dni by był :(

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2016, 21:46:51 »
Sugeruje dowiedzieć się ile kosztuje w ASO, ja do 2.2 kupiłem w ASO za 300 a zamiennik 230zl

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2016, 08:06:05 »
A dlaczego chcesz wymieniać termostat?
Kruczki? Odwrotne połączenie między czujnikami temperatury płynu chłodzącego i paliwa.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2016, 12:05:17 »
Bo mi długo łapie temperaturę, a jak złapie, to tylko 6 kresek. Jak wczoraj jechałem i pokazała się pierwsza kreska to wąż do chłodnicy był ciepły - znaczy nie trzyma.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2016, 09:40:35 »
Witam ponownie.


Mam pytanie - po wymianie termostatu sytuacja zmieniła się o tyle, że łapie temperaturę szybciej, ale tylko do 6 kresek. Ostatnio miałem okazję pojeździć z podpiętym komputerem i odczytałem dokładniej temperaturę.


Po kilku minutach jazdy temperatura stabilizuje się na 76 stopniach. Jazda trwała prawie 30 minut, w tym czasie temperatura utrzymywała się na tym poziomie plus minus 1 stopień. Tylko przy mocniejszym wycisku udało się na chwilę osiągnąć 81 stopni, ale zaraz spadło do tych 76.


I teraz pytanie - czy winny znowu jest termostat, czy coś jeszcze może być za to odpowiedzialne? Nie wymieniałem sam, podobno układ odpowietrzony. Nie pamiętam producenta termostatu, ale nie był to jakiś najtańszy zamiennik. Ale obstawiam, że jednak nie jest sprawny - no ale najpierw pytam tutaj.


Offline Tomek Milewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Krakow-Wilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi 163km 2010
  • Miejscowość: Krakow-Wilno
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2016, 07:46:28 »
Witam.
Może ktoś ma manuala jak wymienić termostat w danym silniku?
Byłbym bardzo wdzieczny za udostępnienie.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2016, 08:57:04 »
Witam.
Może ktoś ma manuala jak wymienić termostat w danym silniku?
Byłbym bardzo wdzieczny za udostępnienie.
Jak widzę, to od stycznia nikt nie wrzucił manuala, więc może to co mam się przyda. To już blisko. ;)

Offline Tomek Milewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Krakow-Wilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi 163km 2010
  • Miejscowość: Krakow-Wilno
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2016, 20:41:00 »
Dzięki to już jest początek. Może ktoś dorzuci więcej...

Jak szybko u was silnik łapie 90 stopni? Bo mam wrażenie że to długo trwa. Przy teraźniejszych temperaturach silnik łapie 6 kresek tylko po 13-15km, a przy -20C domyślam się że będzie niedogrzany silnik.  W ogóle to jak jest podzielona skala do temperatury? Np 90 stopni to ile kresek?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2016, 22:18:48 »
Nie wiem jak w trasie ale wczoraj po ok 5-7 min miałem 6 kresek. Temperatura ok 4 stopnie dystansu nie zmierzylem bo kręciłem się po wsi.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2016, 19:15:39 »
(...)  W ogóle to jak jest podzielona skala do temperatury? Np 90 stopni to ile kresek?
Gdzieś to kiedyś znalazłem, ale głowy za to nie daję. :)

Offline Tomek Milewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Krakow-Wilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi 163km 2010
  • Miejscowość: Krakow-Wilno
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2016, 19:47:30 »
Z tabelki wnioskuje że czas wymienić termostat. Auto przyjechało z Włoch i możliwie że sam termostat jest sprawny tylko ma inna temperaturę roboczą.
Czy tylko w grę wchodzi oryginał czy są dobre zamienniki?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2017, 06:21:32 »
Żeby nie zakładać nowego tematu. Mam wrażenie, że samochód mi się nie dogrzewa. Wprawdzie w kabinie dość szybko robi się ciepło, nawet dziś podczas temperatury -3 stopnie, ale po osiągnięciu temperatury ok 45 stopni ta rośnie dość powoli. Zrzuciłem sobie logi i wygenerowałem wykres - po kliknięciu pojawi się w dużym rozmiarze - oś pozioma - czas, oś pionowa - temperatura. Dodałem też temperaturę powietrza.




Co o tym myślicie ?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 15, 2017, 18:11:45 »
Nikt, nic ??
Powiem Wam że albo szukam dziury w całym, albo po prostu przestanę używać tego programu podczas jazdy albo coś faktycznie nie tak z moim układem chłodzenia- bo znowu znalazłem dziwną rzecz.
Po powrocie z pracy pojechaliśmy z żoną na zakupy, oczywiście program włączony żeby sprawdzić czy samochód "trzyma temperaturę". Cały czas temperatura w zakresie 75-81 stopni więc raczej termostat jest OK, ale potem zauważyłem że wentylator chłodnicy cały czas chodzi z pełną prędkością  ???
Przy takiej temperaturze zewnętrznej ? Po co ? Ciśnienie klimy cały czas 4,5 bara więc skąd po co ten wentylator ? Po za tym czemu przy ciągle włączonym wentylatorze temperatura cieczy nie spada ? Ewentualnie ELM przekłamuje i wentylator nie chodzi na 100% tylko na 30%.
Niestety zostawiłem laptopa w pracy więc jutro podłączę DB i potestuję.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Żeby nie gadać sam ze sobą - dziś wykluczyłem uszkodzony termostat - jadąc do pracy po osiągnięciu temperatury 70 stopni sprawdziłem węże - górny zimny, dolny lekko ciepły. Po osiągnięciu temperatury 83 stopni nastąpił nagły spadek - co wskazuje na otwarcie dużego obiegu przez termostat. Po tym temperatura utrzymywała się w okolicach 77 stopni. Jak dojechałem do pracy górny wąż był ciepły, ale nie gorący co wskazywało by na to że duży obieg został na chwilę otwarty po czym się zamknął. Obrazuje to poniższy wykres:





Temat termostatu zostawiam w spokoju, teraz muszę poszukać podobnego problemu z wentylatorem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2017, 06:22:39 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2018, 17:57:32 »
Odkopie temat ponieważ nurtuję pytanie czy mam sprawny termostat.
Jak by dosyć długo się nagrzewał, jadąc drogą wiejską tak 70km ma godzine potrzebuję ponad 10km by temperatura płynu chłodzącego wskoczyła na 6 lub 7kreske.
Poza tym 7 kreska jest tylko wtedy jak wejdę na obroty ponad 2000-2200 jeśli nie szarżuję po jakiś czasie znów spada na 6 kresek. Jeśli natomiast jadę spokojne ze stałą prędkością w tym przedziale temperatura płynu to 6 kresek.
Natomiast po rozgrzaniu temperatura oleju utrzymuję się na 7 kresek.

Jak myślicie czy są to objawy że termostat przepuszcza płyn chłodniczy na duży obieg?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2018, 18:17:52 »
Odkopie temat ponieważ nurtuję pytanie czy mam sprawny termostat.
Jak by dosyć długo się nagrzewał, jadąc drogą wiejską tak 70km ma godzine potrzebuję ponad 10km by temperatura płynu chłodzącego wskoczyła na 6 lub 7kreske.
Poza tym 7 kreska jest tylko wtedy jak wejdę na obroty ponad 2000-2200 jeśli nie szarżuję po jakiś czasie znów spada na 6 kresek. Jeśli natomiast jadę spokojne ze stałą prędkością w tym przedziale temperatura płynu to 6 kresek.
Natomiast po rozgrzaniu temperatura oleju utrzymuję się na 7 kresek.

Jak myślicie czy są to objawy że termostat przepuszcza płyn chłodniczy na duży obieg?
Jak chcesz podjedź do mnie podłączymy lexię i będzie wiadomo.


Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2018, 18:27:54 »
Jak miło że ktoś z Siedlec. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2018, 07:29:18 wysłana przez Łukasz Gawik »

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2018, 07:28:55 »
Musze jednak wymienić termostat.Po sprawdzeniu w lexii i dzisiejszej jeździe do pracy. Termostat rozgrzał sie do 7 kresek później spadł na 6 a na koniec jak wlaczylem na luz i przejechałem tak z 400m i zaparkowalem, spadło do 5 kresek.

Szukam jakiegoś dobrego termostatu, ponieważ słyszałem że różnie można trafić.
Jakiej firmy polecacie?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 25, 2018, 08:53:16 »
Musze jednak wymienić termostat.Po sprawdzeniu w lexii i dzisiejszej jeździe do pracy. Termostat rozgrzał sie do 7 kresek później spadł na 6 a na koniec jak wlaczylem na luz i przejechałem tak z 400m i zaparkowalem, spadło do 5 kresek.

Szukam jakiegoś dobrego termostatu, ponieważ słyszałem że różnie można trafić.
Jakiej firmy polecacie?
A węże sprawdzałeś ?

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 25, 2018, 09:27:24 »
Kiedyś wymieniałem u siebie w 1.6 hdi i kupiłem zamiennik dobrej firmy( niemiecki) i był gowno warty jak się okazało, kupiłem drugi oryginał i dopiero ten problem rozwiązał.Po zapłaceniu podwójnie za robotę doszedłem do wniosku że takie żeczy jak term.czy alternator wolę oryginały.

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 25, 2018, 12:25:34 »
Tomasz Hudy sprawdzane był przy okolo 77c jeden był zimny, jedynie jakby przy samym wyjściu był leciutko ciepły. Ale to mógł sie podgrzać od górnego węża.
Znalazłem jeszcze taki temat https://peugeotklub.pl/showthread.php?58568-Temperatura-silnika-2-0-HDI
Już sam nie wiem.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 25, 2018, 13:37:58 »
Tomasz Hudy sprawdzane był przy okolo 77c jeden był zimny, jedynie jakby przy samym wyjściu był leciutko ciepły. Ale to mógł sie podgrzać od górnego węża.
Znalazłem jeszcze taki temat https://peugeotklub.pl/showthread.php?58568-Temperatura-silnika-2-0-HDI
Już sam nie wiem.
W takim razie bym się nie czepiał. Termostat otwiera się w okolicy 83 stopni. W niższych temperaturach zewnętrznych po otwarciu temperatura cieczy szybko spada - widać to na wykresie który załączyłem kilka postów wyżej. Nie wiem dokładnie przy jakiej temperaturze  termostat ponownie się zamyka, ale śmiem twierdzić że te wahania temperatury są spowodowane ciągłym otwieraniem i zamykaniem termostatu.
Ponadto jedna kreska na desce to zaledwie kilka stopni - kiedyś widziałem tabelę ile kresek świeci przy danej temperaturze, ale była niepoprawna.
Jak będę miał chwilę to zanotuję dokładnie jak to jest w przypadku RHH.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2018, 14:30:48 »
60stC to jedna kreska na wyświetlaczu. 78-79 to 7 kresek.

Przy okazji się zapytam. Czy wam stojąc z włączonym silnikiem temperatura spada przy tych warunkach zewnętrznych? Tzn. dojeżdżam na miejsce, wrzucam luz i temperatura wody w silniku spada. Około 1 stopień na 2 minuty. Czy to jest oznaka jakiegoś problemu?

Wysłane z mojego Mejta 10 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2018, 14:38:30 »
A jak długo wam sie nagrzewa płyn chodniczy zanim dotrze do 6 kresek? W takiej spkojnej jednostajnej jeździe?
Czyli mam rozumieć ze 6 kresek to ok, 7 jest tylko jak jezdzimy na wyrzszych obrotach lub dynamiczniej jeździmy?
Nie wiem ale podczas takiej normalnej jazdy potrafi zbić temperature do 75c. I w tych okolicach trzyma w takich warunkach jakie  obecnie mamy. Chyba ze go bardziej podbutuje  trochę wrasta.
Tak jest również pokazane na twoim pierwszym wykresie.

Rozgrzalem go również na postoju do 90c. Kiedy osiągnąłem tę temperature pozostawilem na biegu jalowym i spadło  78c.
Może czasem sie zacina.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2018, 14:49:22 wysłana przez Łukasz Gawik »

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 25, 2018, 19:11:02 »
To zależy od warunków na zewnątrz, temperatury startowej silnika, tempa jazdy itd. U mnie (mieszkam 2km od autostrady) nagrzewa się na niej szybko. Startuje powiedzmy od 12st (auto w garażu) i po około 3-4km już na autostradzie mam te 7 kresek. Jeżeli natomiast jadę do miasta to dłużej. Nie wiem może z 8km. Tylko ja jeżdżę spokojnie na zimnym i może dlatego to tyle trwa.

Muszę jeszcze sprawdzić czy to wychladzanie silnika to tttm czy nie. Bo chyba mam gdzieś jakiś problem bo na postoju jak dłużej stałem to temp spadła do 56st i wtedy wyłączyłem silnik.

Wysłane z mojego Mejta 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Citroen C5 X7 2,0 HDI 163 KM - wymiana termostatu
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2018, 08:09:43 »
Ja dzisiaj wracałem z pracy samochód po 24godz. Postoju. Rano temperatura -16c jazda bardzo spokojna obroty od 1800- 2200 4-5bieg w większości te niższe. Przez okolo 16 kilometrów dopiero wyskoczyła 4 kreska. Zatrzymałem sie sprawdzić przewody górny zimny, dolny na górze bliżej silnika ciepły, na dole bliżej oslony silika zimny. Podczas sprawdzania węży temperatura plynu spadla do 2 kresek. Pozostalo 4km do domu, po ruszeniu i rozpedzeniu dosyć szybko podskoczylo do 6 kresek. Pod koniec jak już wolniej jechałem to spadlo chyba do 5kresek.
Także ewidentni chyba coś jest na rzeczy.

Jak u was przy tych mrozach sie nagrzewa i czy też podczas postoju spada?
Który przewód odpowiada za duży obieg, ten krotki na górze czy ten długi na dole?
Jakiej firmy termostat jest przedawany jako oryginał?
Czy to firmy Mahle?
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2018, 08:20:38 wysłana przez Łukasz Gawik »