Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: akumulator Tudor  (Przeczytany 5850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Kulikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2004 r.
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
akumulator Tudor
« dnia: Styczeń 15, 2016, 11:48:53 »
Witam mam pytanie czy aku. firmy Tudor montowany naszych XP da się otworzyć  by sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić jego brak

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2016, 13:30:34 »
Normalnie nie da rady, bo pokrywka nad korkami jest zgrzana z obudową. Ja od góry, dookoła miejsca gdzie normalnie są korki wyciąłem dziurę w plastiku (pod spodem jest listwa z korkami). Po uzupełnieniu wody przykleiłem silikonem wyciętą cześć. Aku miał wtedy 9 lat i płyty wystawały nad poziom elektrolitu.

Offline Piotr Grzywiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI, 90 km, rok 2009
  • Zainteresowania: sport, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2016, 20:26:20 »
powiedzcie mi jak wyjąć najłatwiej akumulator z XP (nigdy tego nie robiłem a teraz mi padł). Czy po wyjęciu może mi się coś poprzestawiać w ustawieniach komputera itp? Niedawno kupiłem XP 1.6 hdi 2009 chyba siedzi oryginalny akumulator lecz nikt nie jeździł pojazdem przez bardzo długi czas i teraz też stał w mrozach 3 dni i nie odpala. Powiedzcie czy warto regenerować baterie czy lepiej poszukać nowej (jeśli nowa to przekażcie jaką powinienem kupić - chodzi mi o zarówno o moc jak i firmę). Dzięki

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2016, 22:46:29 »
Wyciagasz zaglowek z oparcia i dajesz fotel kierowcy max do tylu. Teraz szukasz z tylu fotela przy prowadnicach takich cyndzli ktorymi zwolnisz zamki fotela. Popychasz fotel za oparcie do przodu . kladzie sie caly jak w maluchu na kierownicę. Teraz wyciagasz osłonę akumulatora. Odpinasz klemy, sa z zaciskami podnosisz je i schodza. Najpierw ema ujemna a potem dodatnia.  Odkrecasz obejme trzymajaca akumulator. Powinny byc nakrwtkimotylkowe. Wyjmujesz akumulator i wkladasz nowy. Skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci. Oczywiscie warto wyczyscic klamy i slupki na akumulatorze.
Elekteyce toniezaszkodzi. W instrukcji pisze ze po podlaczeniu akumulatora nalezy wlaczyc zaplon i odczekac kilkanascie sekund na uzbrojenie wszystkiego potem odrazu odpalic silnik.
Pamiec jedynie stracisz w ustawieniach zegarka, daty i komputera pokladowego. Wyzeruje sie spalanie i dystans. No i szyba kierowcy musi sie nauczyc polozenia max i min od nowa. Trzeba ja odsunac i zasunac. Radio nie powinno stracic ustawien.
Kup taki na jaki cie stac i ktory ci sie podoba. Pojemnosc dla diesla miedzy 65 a 75 Ah. Pamietaj o wezyku odpowietrzajacym. Idie od akumulatora w otwor w podlodze.
 To tyle. Nic trudnego nic nadzwyczajnego w porownaniu do innych pojazdow.

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2016, 12:23:37 »
Pikusie po lifcie nie mają blokad tylko trzeba odkręcić trzy śruby torx, klucz w podłogowym schowku. Najpierw podnieś fotel max do góry bo inaczej jest szansa na złamanie tej dźwigni od podnoszenia fotela.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2016, 13:35:34 wysłana przez Jacek Badura »
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Rafał Kulikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2004 r.
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2016, 12:52:18 »
Mój aku Tudor zamarł po ostatnich mrozach musiałem wiec zakupić nowy aku. firmy FORSE i nasuwa się pytanie czy ta nowa bateria musi mieć otwór na rurkę odprowadzającą gazy gość w sklepie twierdził ze jest ona nie potrzebna

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2016, 13:30:45 »
bardzo potrzebne, bo w przeciwnym razie gazy (wodór i pary kwasu siarkowego) które się tworzą w aku będziesz miał w kabinie. ten wężyk odprowadza je bezpiecznie poza kabinę.

z tego co widziałem, wszystkie bezobsługowe akumulatory mają "gniazdo" na wężyk odpowietrzania.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Rafał Kulikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2004 r.
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2016, 20:05:42 »
Sprawdze czy moj nowy aku Forse posiada 'gniazdo' by wlozyc wezyk w nie odprowadzajacy gazy z akumulatora

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2016, 21:01:38 »
Pikusie po lifcie nie mają blokad tylko trzeba odkręcić trzy śruby torx, klucz w podłogowym schowku. Najpierw podnieś fotel max do góry bo inaczej jest szansa na złamanie tej dźwigni od podnoszenia fotela.
Ja mam polift i odchylenie fotel polega na zwolnieniu dwóch zaczepów.

Offline Piotr Grzywiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI, 90 km, rok 2009
  • Zainteresowania: sport, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2016, 23:11:00 »
Dziękuję za pomoc i wszystkie wskazówki, byłbym wdzięczny za ewentualne fotki gdzie dokładanie powinny znajdować się zaczepy (lub ewentualnie śruby). Jakiś czas temu (jeszcze przed przeczytaniem porad) byłem w Pikusiu i tak na pierwszy rzut oka nie znalazłem jakichkolwiek zaczepów (swoją drogą było ciemno więc sprawdzę jutro jeszcze raz) aczkolwiek zakładam, że mam śruby (jeśli nie znajdę klucza w schowku to rozumiem, że to jakiś standardowy)? 
Druga sprawa. Rozumiem, że należy nabyć akumulator by miał wejście na rurkę odprowadzającą gazy - może jakieś rady jaki  kupić (pewnie te oryginale Tudory u nas ciężko dostać)?

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2016, 10:14:20 »
U mnie po lifcie też nie odkręca się śrub. Tu https://www.youtube.com/watch?v=Hj66vlqEDbE masz filmik z pokazanymi zaczepami. Jak ich nie masz to trzeba odkręcać śruby.

Akumulator kupowałem dopasowując do Tudora, czyli w obudowie L2 (242x175x190) i prądem rozruchowym 640A(EN), nie znalazłem na nim oznaczeń jego pojemności. Jest tego trochę na rynku, więc kupisz na co będzie Cię stać. Ja kupiłem przed zimą (Tudor po 11 latach poddał się) marki Topla 66Ah, 640A.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2016, 10:34:57 wysłana przez Piotr Rzepkowski »

Offline Rafał Kulikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2004 r.
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2016, 19:37:58 »
W moim nowym aku forse jest jednak miejsce na wezyk odprowadzajacy gazy z aku  trzeba podwazyc listwe ktora zaslania korki i na bokach przy "+"  i " -"  sa czarne zaslepki ktore nalezy wyciagnac i wpiac rurke

Offline Piotr Grzywiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI, 90 km, rok 2009
  • Zainteresowania: sport, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2016, 21:11:06 »
Pikusie po lifcie nie mają blokad tylko trzeba odkręcić trzy śruby torx, klucz w podłogowym schowku. Najpierw podnieś fotel max do góry bo inaczej jest szansa na złamanie tej dźwigni od podnoszenia fotela.

Dzięki Piotr za info i link z fimikiem. Jednak żadnych zaczepów nie znalazłem więc zostają śruby (u mnie wersja krajowa pewnie uboższa bo bez tempomatu i być może dlatego nie ma dźwigienek tylko śrubki). Swoją drogą nie ma u mnie też klucza w podłogowym schowku (może jakieś foto jak ma on wyglądać)?

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 26, 2016, 10:24:58 »
Pikusie po lifcie nie mają blokad tylko trzeba odkręcić trzy śruby torx, klucz w podłogowym schowku. Najpierw podnieś fotel max do góry bo inaczej jest szansa na złamanie tej dźwigni od podnoszenia fotela.

Dzięki Piotr za info i link z fimikiem. Jednak żadnych zaczepów nie znalazłem więc zostają śruby (u mnie wersja krajowa pewnie uboższa bo bez tempomatu i być może dlatego nie ma dźwigienek tylko śrubki). Swoją drogą nie ma u mnie też klucza w podłogowym schowku (może jakieś foto jak ma on wyglądać)?
W Xp było kilka lift-ów i w różnym czasie były wprowadzane zmiany. Ja mam z grudnia 2005 i mam śruby.Prawdopodobnie wersje prod od 10.2005 maja śruby(wtedy też były wprowadzone płaskie wycieraczki typu B). Klucz powinien być umieszczony pod pokrywą schowka za fotelem kierowcy. wygląda jak wygięty pręt zakończony torxem. Jak nie masz odkręcisz standardowym torxem. Przy wyborze akumulatora dobrze by było wybrac taki o odpowiedniej wysokości aby nie było problemów z jego przymocowaniem obejmą od góry. jak miałem Futurę to było Ok a ostatnio wymieniłem na Topla 55Ah który jest niższy i musiałem kombinować z podkładkami około 1,5 cm aby go dobrze zamocować.
 
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Arkadiusz Chyżyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara Picasso 1,6HDI 90KM 2006 r.
  • Zainteresowania: Miłośnik autobusów
  • Miejscowość: Płock
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2016, 21:24:46 »
Mój jest z końcówki 2006 i mam śruby niestety.
Memory, find... Siara. I wszystko jasne! :evil:

Offline Piotr Grzywiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI, 90 km, rok 2009
  • Zainteresowania: sport, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 27, 2016, 21:06:06 »
Sukces w końcu udało mi się znaleźć ten klucz z torxem i wyjąłem baterię. Dziwne te pikusie, mój z końca 2009 i śruby, a moim zdaniem rozwiązanie z zaczepami było lepsze!

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 28, 2016, 01:42:22 »
Pewnie ze lepsze, ale zapewne drozsze w wykonaniu na etapie produkcji. Bo latwiej i taniej przykrecic fotel odpowiednio twardą sruba niz wykonac odpowiednio mocny zatrzask.  A ze potem ktos bedie musial sie nagimnastykowac zeby takie sruby odkrecic? Ksiegowego to nie obchodzi

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 28, 2016, 08:01:08 »
Nie róbcie z tego problemu, w końcu jak często musicie podnosić fotel kierowcy? Raz na 5lat?!
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 28, 2016, 08:25:18 »
O zastosowaniu śrub mogły zadecydować także względy bezpieczeństwa - przy wypadku mocowanie na śruby zapewnia większą stabilność fotela niż na zatrzaski.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Piotr Grzywiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI, 90 km, rok 2009
  • Zainteresowania: sport, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: akumulator Tudor
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 28, 2016, 22:49:59 »
Patrząc z perspektywy bezpieczeństwa to muszę przyznać rację Leszkowi, z pewnością mocowanie na śruby jest dużo stabilniejsze co ma znaczenie w przypadku ewentualnych zdarzeń losowych!. Z drugiej strony pomimo tej chwilowej niewygody to faktycznie - jak stwierdził Jacek - akumulator wymienia się raz na kilka lat więc nie stanowi to większego problemu (no i teraz po zlokalizowaniu śrub i klucza sama czynność nie zajmuje dłużej niż 10 min;))!